Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 120844
Acord del Ple extraordinari de 22 de febrer de 2024, punt 5 de l’ordre del dia, de delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, les competències relatives a l'aprovació de les bases i a la gestió del procés selectiu per a proveir quatre places d'agent de Policia Local corresponents a l'OPO 2024 (expedient 2024/001987)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària del 22 de febrer de 2024, al punt 5 de l'ordre del dia, va adoptar els acords següents:

«PRIMER. Delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública, les competències relatives a l'aprovació de les bases i la gestió del procés selectiu per a proveir quatre places d'agent de policia local corresponents a l'OPO 2024; delegació que inclou la de dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables, així com totes les actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu.

Com a mínim, els actes objecte de delegació són els següents:

  • Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.
  • Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.
  • Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionats amb el procés selectiu.
  • Determinar la composició del Tribunal Qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.
  • Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'Ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.
  • Resolució de reclamacions i recursos potestatius de reposició que, si escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu.

SEGON. Establir que les competències i obligacions que resten i que assumeix l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca són les següents:

  • Efectuar el nomenament de funcionaris en pràctiques de l'Ajuntament, una vegada conclosa la fase d'oposició i publicada la proposta d'adjudicació definitiva de les places que són objecte del procés unificat.
  • Emetre l'informe motivat sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques i enviar-lo al Tribunal Qualificador per tal que el valori, en els termes que estableix el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del fons de seguretat pública de les Illes Balears.
  • Resoldre les reclamacions i els recursos sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques.
  • Fer el nomenament com a funcionaris de carrera de l'Ajuntament de les persones que hagin superat la fase de pràctiques.
  • Sufragar les despeses que es generin a l'EBAP una vegada executades les actuacions que es descriuen a l'apartat g) punt 2. b d'aquest annex. L'EBAP ha de presentar a cada ajuntament la certificació del cost real de les despeses generades i la imputació que correspon a cada un dels ajuntaments participants en el procés unificat de forma proporcional al nombre de places oferides.
  • Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la delegació de la competència. A l'efecte del que estableix l'article 188.4.b), s'entén que aquesta resolució suposa l'acceptació prèvia de la competència per part de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

TERCER. Comunicar aquest acord a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques i a l'Escola Balear d'Administració Pública, d'acord amb el model de comunicació de participació al procés unificat per a cobrir les places de la categoria de policia, annex 2 de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de 9 de febrer de 2024, per al seu coneixement i perquè tengui els efectes pertinents.

QUART. Procedir a la publicació del present acord en el BOIB.»

 

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca en la data de la signatura electrònica (26 de febrer de 2024)

L'alcaldessa Juana María Pons Torres