Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 119495
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació per la qual s’aprova la creació d’un segell electrònic de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació i es regulen les actuacions administratives automatitzades per generar i emetre informes de seguiment a través del sistema economicofinancer de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Segons l'article 140 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'Administració de la Comunitat Autònoma pot fer servir suports, mitjans i aplicacions electrònics, informàtics i telemàtics en la iniciació, la tramitació i l'acabament dels procediments relatius a l'elaboració dels pressuposts i a l'activitat o la gestió economicofinancera i el seu control, d'acord amb el que estableixen les lleis estatals vigents en matèria de procediment administratiu comú i en matèria de règim del sector públic, les lleis autonòmiques en matèria de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma i en matèria de bona administració i bon govern, i les disposicions reglamentàries que es dictin per desplegar-les.

2. Segons les lletres h) i n) de l'article 8 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, correspon al conseller competent en matèria d'hisenda i pressuposts aprovar les modificacions pressupostàries en els termes que preveu aquesta Llei i dictar la resta de resolucions en matèria de modificacions de crèdit, així com exercir les funcions d'execució del pressupost d'ingressos i les que afecten les operacions no pressupostàries, en els termes prevists.

3. Durant la tramitació dels procediments relatius a les modificacions de crèdit del sector públic i les operacions no pressupostàries, es duen a terme tota una sèrie d'actuacions i tràmits dins l'aplicació informàtica que controla el sistema economicofinancer de la Comunitat Autònoma. El sistema informàtic garanteix la traçabilitat de totes les actuacions que es duen a terme mitjançant persones físiques i n'assegura la integritat, la immutabilitat i l'autenticitat.

4. No obstant el que s'indica en el punt anterior, la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació vol fer constar en un informe de seguiment totes les actuacions i les passes duites a terme en la tramitació de les modificacions de crèdit del sector públic i les operacions no pressupostàries que figuren en el sistema economicofinancer.

La generació d'aquest informe de seguiment es farà sense que la intervenció de manera directa d'un empleat públic, per la qual cosa ens trobam davant una actuació administrativa susceptible de dur-se a terme de forma automatitzada.

Fonaments de dret

1. Les lletres h) i n) de l'article 8 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, que estableixen que correspon al conseller competent en matèria d'hisenda i pressuposts aprovar les modificacions pressupostàries en els temes que preveu aquesta Llei i dictar la resta de resolucions en matèria de modificacions de crèdit, i exercir les funciones d'execució del pressupost d'ingressos i les que afecten les operacions no pressupostàries, en els termes prevists.

2. L'article 140 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, sobre la utilització de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la iniciació, la tramitació i l'acabament de procediments relatius a l'elaboració dels pressuposts i a l'activitat o la gestió economicofinancera i el seu control.

3. L'article 41 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que defineix l'actuació administrativa automatitzada com qualsevol acte o actuació efectuada íntegrament a través de mitjans electrònics per una administració pública en el marc d'un procediment administratiu i en la qual no hagi intervingut de manera directa cap empleat públic i que preveu que, en cas d'actuació administrativa automatitzada, s'ha d'establir prèviament l'òrgan o els òrgans competents, segons els casos, per definir les especificacions, la programació, el manteniment, la supervisió i el control de qualitat i, si s'escau, l'auditoria del sistema d'informació i del seu codi font, i indicar l'òrgan que s'ha de considerar responsable als efectes d'impugnació.

4. L'article 42 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, que estableix que, en l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada, cada administració pública pot determinar com a supòsits d'utilització dels sistemes de signatura electrònica la utilització del segell electrònic, basat en un certificat electrònic reconegut o qualificat que compleixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica, o bé un sistema de codi segur de verificació.

5. Els articles 19 i 20 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, que regulen la identificació mitjançant segell electrònic basat en certificat electrònic qualificat que compleixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica i els sistemes de firma electrònica per a les actuacions administratives automatitzades.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la creació d'un segell electrònic de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació basat en un certificat electrònic qualificat que compleixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

2. Establir que l'òrgan titular del segell electrònic, i responsable de la seva utilització a l'efecte d'una eventual impugnació de l'actuació administrativa automatitzada, és la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

3. Autoritzar la possibilitat de generar i emetre de manera automatitzada a través del sistema economicofinancer de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears els informes de seguiment següents:

a) Informe de seguiment de les actuacions i tràmits duits a terme en el procediment de modificacions de crèdit del sector públic.

b) Informe de seguiment de les actuacions i tràmits duits a terme en el procediment d'operacions no pressupostàries.

El sistema de signatura que s'hi ha d'emprar és el segell electrònic de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

4. Determinar que els òrgans competents per definir les especificacions, la programació, el manteniment, la supervisió i el control de qualitat i, si s'escau, l'auditoria del sistema d'informació i del codi font de les actuacions administratives automatitzades a què es refereix el punt anterior seran, segons els casos, la Secretaria General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, la Intervenció General i la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital.

5. Ordenar la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. Disposar que aquesta Resolució produirà efectes a partir de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i que estarà disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (26 de febrero de 2024)

El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa