Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 117531
Convocatòria del Mercat Agrari Agromaó 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment de l'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el present anunci publica la convocatòria del MERCAT AGRARI AGROMAÓ 2024, aprovada pel Decret d'Alcaldia núm. 2024/DA/0000552, de data 16 de febrer de 2024.

PRIMER. Aprovar les bases reguladores i convocar una nova edició del Mercat agrari Agromaó, que tindrà lloc tots els diumenges, durant l'any 2024, de 9.00 a 14.00 h, al carrer de s'Arravaleta i al carrer Nou.

SEGON. Convocar les persones interessades perquè presentin la seva sol·licitud durant el termini establert amb aquesta finalitat.

TERCER. Establir les condicions de funcionament del mercat Agromaó, els requisits de participació i els criteris d'adjudicació de les parades:

1. Condicions de funcionament del mercat

El mercat funcionarà d'acord amb les següents condicions:

  1. Tots els diumenges, de 9.00 a 14.00 hores.
  2. L'horari del muntatge serà de 8.00 a 9.00 hores i el de desmuntatge, de 14.00 a 15.00 hores.
  3. Queda prohibida la cessió, traspàs o permuta de les llicències. Únicament seran transmissibles, prèvia comunicació a l'Ajuntament, en els casos establerts a l'article 12è de l'Ordenança reguladora de la venda ambulant a Maó.
  4. Les mides de les parades seran de 2x1 m i el mercat estarà uniformitzat. L'Ajuntament subministrarà la parada, els tendals i els faldons a les persones adjudicatàries, que obligatòriament els hauran d'emprar.
  5. La vigilància i conservació de l'espai serà responsabilitat exclusiva de la persona autoritzada.
  6. L'autorització no eximeix la persona titular de sol·licitar i obtenir llicències d'altres administracions, d'acord amb les normatives que li són d'aplicació.
  7. Les autoritats municipals podran ordenar, en qualsevol moment, que un funcionari/ària realitzi visita d'inspecció per comprovar el compliment de les condicions exigides en la present autorització, i aquest/a podrà imposar, si escau, les sancions pertinents.
  8. A les parades no es podran instal·lar equips de so, ni música, ni megafonia.
  9. Les parades de productes alimentaris autoritzats comptaran amb pes que garantesqui la quantitat exacta dels articles que s'adquiresquin.
  10. L'exposició dels articles d'alimentació no es realitzarà mai sobre el paviment; s'hauran de situar a una altura d'almanco 0,5 m respecte al nivell del terra.
  11. Per raons d'interès públic, es podrà traslladar puntualment la ubicació del mercat, previ avís a les persones autoritzades.
  12. Quan, per motiu d'incompatibilitat amb altres activitats, de força major a causa de les condicions meteorològiques, o d'altres, no es pugui realitzar el mercat, això no implicarà la seva obertura en dies diferents dels previstos, excepte en els supòsits que expressament autoritzi l'alcalde o persona en qui delegui.
  13. En tot moment, les persones autoritzades hauran de complir els protocols i les normes higièniques vigents arran de la crisi sanitària del Covid-19, relatives als mercats de venda ambulant a l'aire lliure. L'incompliment d'aquestes mesures es podrà considerar falta greu i se sancionarà amb la revocació de l'autorització i serà motiu de tancament immediat de la parada.

2. Articles i productes

Aquest mercat estarà destinat a la venda de productes agraris produïts en explotacions de Menorca que comptin amb alguna de les acreditacions que figuren al punt 3.a)

3. Requisits que hauran de complir les persones que sol·licitin participar-hi

Les persones que sol·licitin participar en el mercat agrari hauran de complir els requisits següents:

  1. Estar integrada en alguna d'aquestes figures:
  • Contracte agrari de la Reserva de la Biosfera (CARB)
  • Certificat d'agricultura ecològica
  • Certificat de denominació genèrica Agricultura Integrada de les Illes Balears
  • Acord de custòdia del territori amb qualque entitat            
  • Cooperativa agrària que demostri la seva afinitat amb aquests tipus de produccions
  1. Figurar d'alta en el Cens d'obligats tributaris i en el Règim de la Seguretat Social que correspongui.
  2. Disposar d'assegurança de responsabilitat civil per danys a tercers i estar-ne al corrent de pagament.
  3. En cas de venda de productes alimentaris, acreditar la capacitació per manipular aliments, tant de la persona titular com del personal empleat que hagi d'ocupar la parada de venda.
  4. Acreditar les autoritzacions de residència i de treball (prestadors de tercers països).
  5. Pagar la taxa establerta a l'art. 5 de l'Ordenança reguladora de la taxa per ocupació del domini públic (BOIB núm.. 34 d'11/03/2021), de forma prèvia al desenvolupament de l'activitat.

4. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al lloc web de l'Ajuntament de Maó.

En cas que l'últim dia sigui inhàbil, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. El termini de presentació de sol·licituds serà improrrogable. Les sol·licituds es presentaran mitjançant tràmit telemàtic a la pàgina web municipal (www.ajmao.org i www.carpetaciutadana.org).

La presentació de sol·licituds pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les clàusules d'aquestes bases.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts a la convocatòria, es requerirà la persona interessada perquè l'esmeni, en el termini màxim i improrrogable de cinc dies hàbils, indicant-li que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud

La petició es realitzarà mitjançant la presentació telemàtica de la sol·licitud, correctament emplenada.

Les persones interessades poden acollir-se al que recull l'art. 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació al fet de no presentar documents que ja figurin en poder de l'Ajuntament, o de qualsevol Administració Pública. Amb aquesta finalitat, la persona interessada haurà d'autoritzar individualment quin servei de consulta i davant quin òrgan administratiu l'Ajuntament haurà de recaptar-los electrònicament, mitjançant les seves xarxes corporatives.

Serà necessari efectuar, a la mateixa sol·licitud, declaració responsable de la persona o persones sol·licitants, sobre:

  1. Declaració responsable de figurar d'alta o d'haver presentat la sol·licitud en el cens d'empresaris, professionals i retenidors davant l'Agència Estatal Tributària, sota un epígraf de l'Impost d'Activitats Econòmiques corresponent a l'activitat comercial sense establiment de la qual se sol·licita autorització.
  2. Declaració responsable de figurar d'alta en el règim especial de treballadors autònoms.
  3. Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil, així com el document que justifiqui estar-ne al corrent del pagament.
  4. Declaració responsable d'estar integrada en alguna d'aquestes figures:
  • Contracte agrari de la Reserva de la Biosfera (CARB).
  • Certificat d'agricultura ecològica.
  • Certificat de denominació genèrica Agricultura Integrada de les Illes Balears.
  • Acord de custòdia del territori amb qualque entitat.
  • Cooperativa agrària que demostri la seva afinitat amb aquests tipus de produccions.
  1. Declaració responsable de tenir la capacitació per manipular aliments, tant de la persona titular com del personal empleat que hagi d'ocupar la parada de venda. 

6. Criteris d'adjudicació de les parades

Totes les sol·licituds que compleixin els requisits de les presents bases tindran dret a ser valorades.

El procediment de selecció per autoritzar una parada serà mitjançant sorteig, que s'efectuarà públicament en el dia i a l'hora que, amb aquesta finalitat, es determini. L'adjudicació de la ubicació de la parada a cada persona sol·licitant es farà també mitjançant sorteig públic.

Formaran part del sorteig: la regidora de Promoció Econòmica, representants de les persones sol·licitants i una persona integrant del Departament de Promoció Econòmica.

L'Ajuntament haurà de resoldre sobre les autoritzacions i haurà de remetre notificació a les persones interessades sobre la concessió de l'autorització en un termini deu dies hàbils.

L'eficàcia de l'autorització quedarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació que segueix, en el termini màxim de 5 dies hàbils:

  1. Alta en el Cens d'Obligats Tributaris corresponent.
  2. Alta en el règim de la Seguretat Social que correspongui.
  3. Documentació acreditativa de la subscripció d'una pòlissa de responsabilitat civil per danys a terceres persones, així com del pagament de la corresponent prima.
  4. Documentació acreditativa d'estar integrada en alguna d'aquestes figures:
  • Contracte agrari de la Reserva de la Biosfera (CARB).
  • Certificat d'agricultura ecològica.
  • Certificat de denominació genèrica Agricultura Integrada de les Illes Balears.
  • Acord de custòdia del territori amb qualque entitat.
  • Cooperativa agrària que demostri la seva afinitat amb aquest tipus de produccions.
  1. Documentació acreditativa de tenir la capacitació per manipular aliments, tant de la persona titular com del personal empleat que hagi d'ocupar la parada de venda.
  2. Justificant d'abonament de la taxa establerta a l'art. 5 de l'Ordenança reguladora de la taxa per ocupació del domini públic (BOIB núm. 34 d'11/03/2021).

La manca de presentació de la documentació anteriorment descrita en termini s'entendrà com a renúncia a l'autorització, per part de la seva persona titular.

7. Règim de recursos

Contra la present convocatòria, les bases i les resolucions administratives que s'adoptin en execució d'aquestes, es podran interposar els següents recursos:

  1. Recurs de reposició, davant el mateix òrgan municipal autor de l'acte administratiu, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte recorregut.
  2. Recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la notificació o, si és el cas, publicació de l'acte recorregut.

QUART. Aprovar el plànol d'ubicació de les parades del mercat Agromaó, al carrer de s'Arravaleta i al carrer Nou, respectivament, que consta a l'expedient. Cada parada ocuparà un espai de 2x1 m. S'hi instal·laran amb una separació mínima de 2 metres entre cada parada.

 

Maó, en la data de la signatura electrònica (21 de febrer de 2024)

L'alcalde Héctor Pons Riudavets