Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 98607
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius per les despeses de competició per participar en competicions de categoria nacional
Antecedents
1. L'article 8.4.b) de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar i finançar la participació d'esportistes i clubs esportius que, com a representants de les Illes Balears, participin en competicions d'àmbit estatal.
2. L'article 2.1.f de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer), estableix que és susceptible d'ajuts els desplaçaments per assistir a competicions oficials.
D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Les ajudes susceptibles de ser atorgades en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal conforme a allò que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que els clubs esportius no participen en competicions esportives de caràcter professional i per la qual cosa no estan lligats a una activitat econòmica. Resten excloses d'aquesta convocatòria les categories esportives professional de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió), de futbol femení (1ª divisió), de handbol masculí (ASOBAL) i de bàsquet masculí (ACB).
4. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, en compliment de l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 10/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol de 2023.
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. L'article 5.1 de la de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021, estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases se tenen que aprovar per resolució del conseller competent en matèria d'esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. L'article 2.1.f de l'esmentada Ordre, preveu que son susceptibles de subvenció els desplaçaments per assistir a competicions oficials.
4. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord de Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB 175 de 23.12.2021), preveu la següent línia de subvencions:
IV.1.24
Direcció General d'Esports
Fonts de finançament: capítol IV
Objectius i efectes: ajuts als clubs esportius balears amb equips d'esports col·lectius i individuals
Descripció: donar suport als clubs esportius balears amb equips d'esports individuals i col·lectius
5. Acord de Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es prorroga la vigència del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023
6. Acord del Consell de Govern de data 7 de desembre de 2023, d'autorització prèvia al conseller de Turisme, Cultura i Esports per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa derivada de l'expedient de convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional per les seves despeses de competició.
Per tot això, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional, per les seves despeses de competició de la temporada 2023/2024, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Les subvencions atorgades per la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrònicament: 16 de febrer de 2024)
El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaume Bauza Mayol
ANNEX 1 Convocatòria
1. Objecte
1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius per despeses de competició per participar en competicions de categoria nacional - temporada 2023/2024.
1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:
1.3 Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:
Esport |
1a categoria |
2a categoria |
3a categoria |
|
INDIVIDUALS |
Atletisme femení |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
Atletisme masculí |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Bàdminton |
Divisió d'Honor |
Primera Nacional |
- |
|
Billar masculí |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Bitlles masculí |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Escacs |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Gimnàstica femenina (artística i rítmica) |
Primera Divisió
(Lliga Iberdrola) |
Segona Divisió |
Tercera Divisió |
|
Gimnàstica rítmica |
1ª Categoria Nacional |
- |
- |
|
Gimnàstica artística masculina |
Categoria Absoluta |
- |
- |
|
Natació femení |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Natació masculí |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
Natació artística |
Categoria Absoluta |
|
|
|
Pàdel |
Primera Categoria |
Segona Categoria |
- |
|
Petanca femení |
Divisió d'Honor |
- |
- |
|
Petanca masculí |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
- |
|
Tennis taula femení |
Superdivisió Femenina |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
|
Tennis taula masculí |
Superdivisió Masculina |
Divisió d'Honor |
Primera Divisió |
|
Tir amb arc |
Categoria Absoluta |
- |
- |
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga Femenina ENDESA |
Lliga Challenge |
Lliga Femenina 2 |
Bàsquet masculí* |
LEB Or |
LEB Argent |
EBA |
|
Futbol americà |
Sèrie A |
Sèrie B |
- |
|
Futbol masculí* |
Primera Federació |
Segona Federació |
- |
|
Futbol femení |
Primera Federació FUTFEM |
Segona Federació FUTFEM |
Tercera Federació FUTFEM |
|
Futbol sala masculí |
Primera Divisió Futsal |
Segona Divisió Futsal |
Segona Divisió B Futsal |
|
Futbol sala femení |
Primera Divisió Futsal Femení |
Segona Divisió Futsal Femení |
- |
|
Handbol femení |
Divisió d'Honor |
Divisió d'Honor Argent |
- |
|
Handbol masculí |
Divisió d'Honor Argent |
Primera Nacional |
- |
|
Hoquei línia femení |
Elit Femení (Elit Iberdrola) |
Or Femení |
Plata Femení |
|
Hoquei línia masculí |
Elit Masculí |
Or Masculí |
Plata Masculí |
|
Rugbi masculí |
Divisió d'Honor |
Divisió d'Honor B |
- |
|
Rugbi femení |
Divisió d'Honor Femenina (Lliga Iberdrola) |
Divisió d'Honor B Femenina |
- |
|
Voleibol femení |
Superlliga
(Lliga Iberdrola) |
Superlliga 2 |
Primera Divisió |
|
Voleibol masculí |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera Divisió |
|
Waterpolo femení |
Divisió d'honor |
Primera Divisió |
- |
|
Waterpolo masculí |
Divisió d'honor |
Primera Divisió |
Segona Divisió |
|
JUVENILS |
Futbol masculí |
Divisió d'honor juvenil |
- |
- |
Futbol sala masculí |
Divisió d'honor juvenil |
- |
- |
* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió), de futbol femení (1ª divisió), de handbol masculí (ASOBAL) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d'aquesta subvenció.
Si durant el transcurs de la temporada esportiva es produeix un canvi en el nom de la competició esportiva, s'entendrà que la competició es equivalent a la que apareix a la taula amb el nom anterior.
Si un club amb un equip que participa a una competició nacional d'un esport que no apareix a la taula anterior vol sol·licitar aquesta subvenció, haurà d'aportar la següent documentació:
En cas de que un club presenti la documentació anterior, una comissió tècnica serà la responsable de determinar emetent un informe tècnic, si l'equip en qüestió es susceptible de rebre la subvenció d'ajuts a clubs de categoria nacional.
2. Beneficiaris
2.1 Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol II, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d'algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional previstes a la taula del punt anterior.
2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que el moment de sol·licitar la subvenció siguin societats anònimes esportives (SAD).
3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts
3.1 Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
3.2 Les entitats esportives de les Illes Balears que sol·licitin subvencions que tinguin per objecte la compensació de despeses de competició a altres administracions o ens públic o privat, nacionals o internacionals no poden ser beneficaries dels ajuts prevists en aquesta convocatòria.
4. Despeses subvencionables
4.1 Se subvencionen les següents despeses:
Esport |
Categoria de competició |
---|---|
Bàsquet femení |
Lliga Femenina ENDESA |
Bàsquet masculí |
LEB Or |
Futbol femení |
Primera Federació FUTFEM |
Futbol masculí |
Primera Federació |
Futbol sala femení |
Primera Divisió Futsal Femení |
Futbol sala masculí |
Primera Divisió Futsal |
Handbol femení |
División de Honor Femenina |
Handbol masculí |
Divisió d'Honor Argent |
Voleibol femení |
Superlliga (Lliga Iberdrola) |
Voleibol masculí |
Superlliga |
4.2 No són objecte d'aquesta convocatòria de subvencions les despeses o taxes pagades a federacions esportives i/o lligues professional estrangeres, encara que es paguin a traves de les federacions esportives espanyoles.
5. Import màxim i crèdit pressupostari
5.1. La Conselleria de Turisme, Cultura i Esports destina a aquesta convocatòria l'import de 850.000,00 € dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb càrrec de la partida pressupostaria 17601.461A01.48000.00 de l'any 2024.
5.2. L'import anterior es desglossarà, en funció de l'ajut sol·licitat, de la forma següent:
Línia ajuts |
Import |
---|---|
Inscripcions federatives |
80.000 € |
Lloguers instal·lacions esportives |
100.000 € |
Vestimenta |
60.000 € |
Remuneració contractes professionals obligatoris |
610.000 € |
5.3. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports.
6. Documentació que cal presentar
6.1 Documentació general:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social, en cas que no autoritzin la consulta en els termes del punt 6.5.
c) Declaracions responsables:
6.2 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses d'inscripció a la competició oficial:
a) Projecte explicatiu de la competició, on s'indiquin:
6.3 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a la vestimenta (primera equipament) dels esportistes.
6.4 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatiu als lloguers instal·lacions esportives:
6.5 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les retribucions dels esportistes professionals mínim obligatoris:
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
L'òrgan instructor incorporarà d'ofici a l'expedient el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
6.6 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
6.7 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
6.8 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
6.9 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l'obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
7. Termini per presentar les sol·licituds
7.1 Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la documentació específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.
7.2 En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.
7.3 No es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.
8. Competència i resolució
8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Esports han d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució.
8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.
8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta d'acompliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el seu dret al tràmit corresponent, i la Direcció General d'Esports proposarà al conseller de Turisme, Cultura i Esports la resolució del procediment; no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins dia en què es notifiqui la resolució en què es tinguí per transcorregut el termini.
8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió.
La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 13.6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.
8.7 D'acord amb l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, els actes a què es refereix el punt 8.6 anterior s'han de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports de Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú i/o comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta.
8.8 Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 10 dies hàbils. En tot cas, es considera que la persona beneficiària desisteix de la proposta si no manifesta l'acceptació en el termini atorgat.
8.9 La resolució expressa del conseller de Turisme, Cultura i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021).
Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, han de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.
8.10 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.
9. Comissió Avaluadora
9.1 De conformitat amb l'article 12 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021), es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
- Examinar les sol·licituds presentades.
- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.
Les decisions d'aquesta Comissió es prenen per majoria simple.
10. Criteris generals per avaluar les sol·licituds
10.1 Per determinar si un equip s'avaluarà segons la categoria nacional a la que participa durant la temporada actual, es tindrà en compte la categoria en que estava competint la temporada anterior, el reglament corresponent i el resultat obtingut per l'equip al finalitzar la mateixa.
En aplicació de l'article 11.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de homes i dones, els barems per avaluar les sol·licituds s'aplicaran de la mateixa forma i manera als equips masculins i femenins per tal de aconseguir una efectiva igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants.
10.2 S'avaluarà als equips de categoria nacional d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases, si compleixen alguna d'aquestes condicions:
10.3 Els equips que no compleixin amb les condicions indicades al punt 10.2 s'avaluaran en funció de la categoria a la que participaven durant la temporada anterior. Si es tracta d'un equip nou o un equip que competia a l'àmbit autonòmic, només podrà beneficiar-se de la línia d'ajuda per a desplaçaments.
Si és un equip que ja competia a una categoria nacional inferior a la que ocupa actualment (d'entre les tres primeres), s'aplicarà el corrector de la categoria que ocupava la temporada anterior (50% o 75%) a les despeses d'inscripció, llicències i arbitratges.
10.4 En cas de competicions de nova creació o bé reestructuració del nombre d'equips a una competició, la Comissió Tècnica estudiarà i decidirà com s'ha de procedir en cada cas.
11. Criteris de repartiment i quantia dels ajuts per despeses de competició
11.1 Els ajuts per a les despeses de competició durant el termini compres entre l'1 d'agost de 2023 i el 15 d'agost de 2024 s'han de concedir amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat.
11.2 Les subvencions es concediran quan l'entitat beneficiària acrediti que compleix els requisits que estableix aquesta convocatòria.
11.3 Càlcul de la subvenció de despeses de competició:
A.- Per al repartiment de subvencions de la línia de subvenció per a la inscripció a la competició nacional durant el termini compres entre el 31 d'octubre de 2023 i el 31 de maig de 2024 (despeses temporada 2023/2024 o any natural 2024), efectivament pagades en el període 1 de novembre de 2023 i 24 de maig de 2024, s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació.
- Càlcul del punts de cada beneficiari:
- Càlcul del valor punt:
- Càlcul de la subvenció per cada beneficiari:
B.- Per al repartiment de les subvencions de la línia de lloguers d'instal·lacions esportives per la competició i els entrenaments s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació:
Pel càlcul de la despesa de lloguer es tindrà en compte el següent:
- Càlcul del període subvencionable: Període compres entre la data del primer partit i el darrer partir de la competició oficial més un mes d'entrenaments de pretemporada. S'arrodonirà el nombre a mesos sencers.
- Càlcul del cost del lloguer: nombre de mesos del període subvencionable multiplicat pel preu del lloguer segons contracte.
- Càlcul del punts de cada beneficiari:
- Càlcul del valor punt:
- Càlcul de la subvenció per cada beneficiari:
C.- Per al repartiment de les subvencions de la línia de vestimenta per la competició, només primer equipament s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació:
Esport |
Pax esport |
||
INDIVIDUALS |
Atletisme |
22 |
|
Bàdminton |
8 |
||
Billar |
4 |
||
Bitlles |
8 |
||
Escacs |
5 |
||
Gimnàstica Artística Femenina |
10 |
||
Gimnàstica Artística Masculina |
6 |
||
Gimnàstica rítmica |
8 |
||
Natació |
13 |
||
Natació artística |
8 |
||
Pàdel |
16 |
||
Petanca |
8 |
||
Tennis taula |
6 |
||
Tir amb arc |
5 |
||
COL·LECTIUS |
Bàsquet |
13 |
|
Futbol |
19 |
||
Futbol sala |
14 |
||
Futbol americà |
31 |
||
Handbol |
15 |
||
Hoquei línia |
15 |
||
Rugbi |
23 |
||
Voleibol |
15 |
||
Waterpolo |
14 |
- L'import màxim a subvencionar per esportista són 60,00€
- Càlcul del punts de cada beneficiari:
- Càlcul del valor punt:
- Càlcul de la subvenció per cada beneficiari:
D.- Per al repartiment de les subvencions de la línia d'ajuts a les retribucions dels esportives professionals obligatoris mínims segons reglament federatiu o lliga s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació:
Pel càlcul de la despesa per retribucions d'esportistes professionals obligatoris es tindrà en compte el següent:
Esport |
Categoria |
Nombre d'esportistes subvencionables |
---|---|---|
Bàsquet femení |
Lliga Femenina ENDESA |
8 |
Bàsquet masculí |
LEB Or |
8 |
Futbol femení |
Primera Federació FUTFEM |
12 |
Futbol masculí |
Primera Federació |
18 |
Futbol sala femení |
Primera Divisió Futsal Femení |
4 |
Futbol sala masculí |
Primera Divisió Futsal |
12 |
Handbol femení |
Divisió d'Honor Femenina |
6 + 4 a mitja jornada |
Handbol masculí |
Divisió d'Honor Argent |
5 a mitja jornada |
Voleibol femení |
Superlliga (Lliga Iberdrola) |
7 |
Voleibol masculí |
Superlliga |
5 |
- Càlcul del període subvencionable: Període compres entre la data del primer partit i el darrer partir de la competició oficial més un mes d'entrenaments de pretemporada. S'arrodonirà el nombre a mesos sencers.
- Càlcul del cost mensual de les retribucions: Es compararà la retribució establerta en el contracte i amb el sou mínim interprofessional aprovat per a l'any 2024, i s'elegirà el més baix.
- Càlcul del cost per cadascun dels esportistes: nombre de mesos del període subvencionable multiplicat pel cost de les retribucions més cost de les quotes de la seguretat socials a càrrec del club esportiu.
- Finalment es sumaran els costs de tots els esportistes professional obligatoris.
- Càlcul del punts de cada beneficiari:
- Càlcul del valor punt:
- Càlcul de la subvenció per cada beneficiari:
En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat, ni de l'import sol·licitat.
L'import total per a cada entitat beneficaria serà la suma dels import obtinguts en els apartats A, B, C i D.
Import subvenció = A + B + C + D
12. Justificació d'activitats i pagament de l'ajut
12.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada presentada tota la documentació conforme i completa, i una vegada dictada la corresponent resolució d'atorgament.
12.2 La justificació de les subvencions es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 20 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer).
El compte justificatiu ha de contenir la informació següent:
12.3 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.
12.4 Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar, una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.
12.5 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.
12.6 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.
12.7 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i que constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment.
12.8 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.
12.9 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.
12.10 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.
12.11 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.
12.12 Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.
12.13 En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
12.14 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.
12.15 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
12.16 El pagament total de la subvenció és realitzarà en el termini de 3 mesos des de la presentació del compte justificatiu.
13. Termini de justificar
El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 14 d'agost de 2024 (inclòs).
14. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:
17. Revocació
S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.
18. Reintegrament
18.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.
b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.
c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.
d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.
f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
18.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
18.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
19. Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.
20. Inspecció
D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.
21. Protecció de dades
En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.