Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 96652
Convocatoria de l'examen per obtenir el permís municipal de conductor d'auto-taxi al municipi d'Andratx 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret número 2024-582, de 14 de febrero de 2024 del regidor delegat de Mobilitat i Festes, s'ha aprovat la convocatòria ordinària de la prova per a l'obtenció del permís municipal de conductor d'autotaxi necessari per a poder dur a terme el servei públic de taxi.

De conformitat amb allò previst a l'article 11 del Reglament Municipal del Servei Públic de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx de dia 10 d'abril de 2021, i que diu així:

“Vist el contingut de l'expedient on consta l'informe de la tècnica de serveis jurídics de data 12 de febrer de 2024.

Considerant que l'article 11 del Reglament Municipal del Servei de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx de 2021, preveu com a condició per a l'obtenció del permís municipal <<(…) tenir aprovat l'examen que convocarà l'Ajuntament dintre del primer quadrimestre de cada any, sobre el coneixement del municipi o llocs d'especial interès (..)>>.

D'acord amb el que estableix la Llei 4/2014, de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local, el citat reglament, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i altres normes de caràcter general aplicables , i en virtut de les competències que m'han estat delegades mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 2023-1631, de 19 de juny, com a regidor delegat de l'àrea de serveis de mobilitat i festes.

ACORDA

Primer: Convocar la prova ordinària de 2024 per a l'obtenció del permís municipal de conductor d'auto-taxi necessari per a poder dur a terme el servei públic de taxi de conformitat amb allò previst a l'article 11 Reglament Municipal del Servei Públic de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx de 2021.

Segon: Ajustar la prova als següents termes:

“CONVOCATÒRIA DE L'EXAMEN PER OBTENIR EL PERMÍS MUNICIPAL DE CONDUCTOR D'AUTO-TAXI AL MUNICIPI D'ANDRATX 2024

PRIMER . REQUISITS DELS ASPIRANTS I SOL·LICITUDS

Conforme a l'article 11 del Reglament Municipal del Servei Públic de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx de 2021, podran participar a la prova totes les persones que compleixin amb els següents requisits:

a) Ser major de 18 anys.

b) Disposar del permís de conduir exigit pel Codi de Circulació per a aquest tipus de vehicles.

c) No patir cap malaltia infecto-contagiosa o impediment físic que impossibiliti o dificulti exercir de forma normal la professió. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant el certificat metge corresponent.

d) Certificats de Penals.

Les persones aspirants hauran d'aportar juntament amb la sol·licitud:

  • Declaració responsable manifestant que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies.
  • Còpia simple de l'anvers i el revers del DNI, o bé de document equivalent, en aplicació de la normativa en matèria d'estrangeria.

No serà necessària la compulsa dels documents que es presentin fotocopiats; serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre la seva autenticitat, així com sobre les dades que figuren a la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el tribunal qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx li puguin requerir que acrediti la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, i que hagin estat objecte de valoració.

Aquella documentació que obra en poder de l'Administració no haurà d'ésser aportada novament. D'aquesta manera, només haurà d'aportar la nova documentació. A efectes de localitzar la documentació al·legada per l'aspirant i que ja està en poder de l'Administració, serà necessari comunicar de manera detallada quina documentació està en poder de l'Ajuntament i en quin procediment es va presentar. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procediment, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i la direcció de correu electrònic que hi figurin es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procediment de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

SEGON. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINIS

El termini de presentació de sol·licituds (instància general amb el contingut assenyalat al punt primer d'aquesta convocatòria) serà de 10 dies hàbils i començarà a computar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, el BOIB de la convocatòria quedarà a la disposició dels interessats a la seu electrònica d'aquest Ajuntament i en el Tauler d'anuncis.

Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:

– TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/). Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin.

– PRESENCIALMENT :

  • Al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, l'Administració General de l'Estat, de la resta de Comunitats Autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
  • Per correu postal. En aquest cas, presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.

Els successius anuncis que es desprenguin de la present convocatòria es publicaran únicament al Tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web corporativa.

TERCER. CONTINGUT DE LES PROVES

La prova consistirà en una únic examen tipus test, que constarà de 20 preguntes, amb tres opcions a assenyalar, sent només una la vàlida; no penalitzaran les respostes incorrectes, sent necessari per a superar la prova comptar amb un mínim de 10 preguntes correctes.

La durada de la prova serà de 60 minuts.

Els coneixements sobre el que tractarà la prova són els que estipulen l'article 11 del Reglament Municipal del Servei Públic de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx de 2021:

  • Coneixement del municipi d'Andratx (Normativa municipal del Taxi consistent en el Reglament Municipal del Servei Públic de Transport de Viatgers amb Automòbils de Turisme d'Andratx publicat al BOIB número 48/2021, de 10 d'abril, festes, esdeveniments...)
  • Localització de carrers del municipi.
  • Llocs d'especial interès del municipi.

La prova es realitzarà en un termini màxim de dos mesos des de la finalització del termini de presentació d'instàncies, i s'anunciarà a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx i al tauler d'anuncis del mateix.

QUART. TRIBUNAL QUALIFICADOR I PROCEDIMENT

El tribunal estarà constituït per tres membres nomenats per la corporació municipal.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, el Regidor de l'Àrea de Mobilitat i Festes dictarà resolució amb una llista provisional dels admesos i exclosos així com de la composició del tribunal, atorgant als aspirants un termini de 5 dies hàbils per esmenar o presentar les al·legacions que es considerin oportunes. L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal serà de conformitat amb l'article 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Transcorregut aquest termini, el regidor de l'àrea resoldrà declarant aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, així com el lloc, la data i hora de realització de l'examen i es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica d'aquest.

Realitzada la prova, el Tribunal farà pública la relació d'aprovats per ordre de puntuació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la seu electrònica, amb un termini d'al·legacions de 5 dies hàbils, essent posteriorment elevada a definitiva. Les persones aspirants que hagin obtingut la qualificació d'apte hauran de presentar la documentació que els acredita per a la obtenció del permís d'acord amb allò previst a la convocatòria i abonar la taxa per autorització de conductor que estableix l'article 5 de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències d'auto-taxis i la resta de vehicles de lloguer, en el termini que estableixi el tribunal, que serà d'un màxim de 20 dies hàbils.

La falta de presentació d'aquesta documentació en el termini requerit s'entendrà com a renuncia per a la obtenció del permís municipal.

CINQUÈ. RECURSOS

Contra la present convocatòria, es pot interposar recurs potestatiu de reposició o directament el contenciós-administratiu. Recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar el de reposició és d'un mes a comptar des de l'endemà al de la publicació, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la desestimació presumpta.

El recurs de reposició haurà de presentar-se en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà a la seva interposició.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 anteriorment citat, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la publicació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri pertinent. “

Tercer.- Publicar la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica de l'Ajuntament”.

La qual cosa és fa pública pel seu coneixement.

 

(Signat electrònicament: 15 de febrer de 2024

La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)