Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 87687
Bases reguladores de les ajudes econòmiques a les Federacions esportives de les Illes Balears per a l’execució dels programes de seguiment esportiu a l’illa d’Eivissa durant l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de les ajudes econòmiques a les Federacions esportives de les Illes Balears per a l'execució dels programes de seguiment esportiu a l'illa d'Eivissa durant l'any 2024 aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 9 de febrer de 2024, següents:

1. Justificació

La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l'educació física i l'esport, i facilitaran l'adequada utilització del lleure.

El Consell Insular d'Eivissa, té competències pròpies dins del seu àmbit territorial en matèria de l'esport, el lleure i en concret en el foment i la promoció de les activitats esportives i de lleure, en virtut de l'article 70.9 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, preveu al seu article 6 que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports, i entre aquestes, les que determini la llei balear de l'esport.

Per la seua banda, la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, en la seua exposició de motius, destaca que “l'activitat física i l'esport són una eina bàsica per a la cohesió social. Els seus valors formen part del llenguatge universal i serveixen per al foment de la pau, la unió entre totes les cultures del món i, sobretot, per promoure hàbits sans i saludables per a totes les persones. Així mateix, constitueixen en l'actualitat un mitjà important per a la transmissió de valors positius en la societat i també suposen un considerable impuls per a l'economia de les Illes Balears”.

Altrament, l'esmentada Llei 2/2023, de 7 de febrer, al seu article 3.2 diu que “Les administracions públiques de les Illes Balears, en compliment del que estableix la Constitució, promouran l'activitat física i l'esport com a elements essencials del desenvolupament de la personalitat, facilitant a totes les persones l'exercici del dret a practicar activitat física i esport, i proporcionant-hi l'accés de la ciutadania en igualtat de condicions i de manera equitativa, tant en l'àmbit de l'alt rendiment o la competició, com amb finalitats recreatives i socials, de millora i manteniment de la salut i de la condició física, i educatives. Aquesta promoció s'haurà de dur a terme en la mesura de les competències de cada administració”.

L'article 9 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que correspon als consells insulars, a més de l'exercici de les competències establertes a l'article 70.9 de l'EAIB, i a la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, d'entre altres, les següents: r) Donar suport a l'execució de programes de seguiment esportiu insulars impulsats per les delegacions insulars de les federacions esportives.

En relació amb els ajudes públiques, l'article 112 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que les administracions esportives de les Illes Balears fomentaran l'activitat física i l'esport mitjançant un règim d'ajudes públiques en el marc de les disponibilitats pressupostàries. Els destinataris d'aquests ajuts seran preferentment les persones esportistes, les federacions esportives autonòmiques, els clubs esportius i les seccions esportives inscrites al Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

En relació amb la definició i naturalesa de les federacions esportives, l'article 93.1 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que les federacions esportives són entitats privades de caràcter associatiu d'interès general, sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia, que tenen com a objecte el foment, l'organització, la reglamentació, el desenvolupament i la pràctica, en les Illes Balears, de les modalitats i especialitats esportives oficialment reconegudes en les Illes Balears i que figurin en els seus estatuts.

Altrament, l'article 100.1.f de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, preveu que les federacions esportives de les Illes Balears exerciran, per delegació, sota els criteris i la tutela de l'administració esportiva del Govern de les Illes Balears, funcions públiques de caràcter administratiu d'entre les que es troben, participar als programes esportius, especialment els referits a esport en edat escolar, persones esportistes d'alt nivell, d'alt rendiment, tecnificació i seguiment esportiu.

Per això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, en l'àmbit de les seues competències, vol donar suport als programes de seguiment esportiu organitzats per diferents federacions esportives de les Illes Balears a l'illa d'Eivissa, durant l'any 2023. I en aquest sentit, al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (aprovació definitiva al BOIB núm. 176 de 30/12/2023) i en el Pla estratègic de subvencions 2023-2025, aprovat per acord de Consell executiu de data 23 de gener de 2023 (publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-2023) i modificat per Decret de Presidència núm. 2023000943 de data 29/11/2023 (publicat al BOIB núm.167, de 9 de desembre de 2023), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes. A més, en data 2 de febrer de 2024 s'ha fet la corresponent retenció de crèdit núm. 2/2024000000831, per import de 200.000 euros de la partida pressupostària 3410 4890000 del pressupost de l'any 2024.

2. Objecte

2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques a un màxim de deu federacions esportives de les Illes Balears, seleccionades en funció de la major puntuació que obtinguin mitjançant l'aplicació dels criteris que preveuen aquestes bases, sempre que aconsegueixin un mínim de 35 punts en la valoració del «Projecte d'execució del PSE durant el període 2024-2027», per a l'execució de programes de seguiment esportiu (a partir d'ara PSE) organitzats a l'illa d'Eivissa durant l'any 2024.

Els PSE són plans executats per les federacions esportives per millorar la qualificació tècnica, física i psicològica dels esportistes joves, fent-los un seguiment que permeti la detecció precoç de talents a la pràctica d'una modalitat esportiva específica.

Cada federació esportiva podrà presentar un únic projecte i una única sol·licitud d'ajuda econòmica.

2.2. El numero màxim d'ajudes individuals a concedir en aquesta convocatòria és de deu.

2.3. Altrament, l'execució dels PSE han de complir els requisits establerts a l'annex 6 d'aquestes bases.

3. Entitats beneficiàries i obligacions de les entitats beneficiàries

3.1. Podran beneficiar-se d'aquestes ajudes les federacions esportives constituïdes i inscrites legalment al registre d'entitats esportives del Govern de les Illes Balears, que tinguin previst desenvolupar programes de seguiment esportiu durant el període 2024-2027, i que a més:

  • compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  • i estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

3.2. Obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

b) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar, si és el cas, els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.

h) Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

i) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

j) Complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

k) No haver estat sancionada o condemnada, mitjançant resolució administrativa o sentència judicial fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Per a la qual cosa la entitat sol·licitant presentarà la corresponent declaració en la qual manifestarà aquest fet.

l) Vigilar que els i les esportistes participants a les diferents activitats esportives comptin amb llicència esportiva que ha de contenir com a mínim la cobertura dels risc establerta a l'article 51 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.

m) Comprovar que els entrenadors i les entrenadores, professionals, voluntariat i resta d'agents esportius que participin en l'activitat esportiva disposen del certificat de delictes de naturalesa sexual. I que també disposin de la llicencia federativa i de la titulació que correspongui.

4. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

4.1 La quantitat total màxima destinada a aquestes ajudes és de 200.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3410 4890000 del pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2024.

A cadascuna de les federacions seleccionades com a beneficiàries es concediran 20.000 euros, excepte en el cas que la federació sol·liciti una ajuda inferior a 20.000 euros, en què la quantitat concedida serà la sol·licitada.

4.2. El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible, de conformitat amb l'establert a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Règim de les ajudes i compatibilitat

5.1. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. A tal efecte, l'entitat beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.

En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

En el cas que les entitats que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell Insular d'Eivissa i, en cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més adient, i si escau, renunciar a l'ajuda concedida pel Consell segons el model de l'annex 7.

5.2. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29.2 de la LGS. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.

5.3. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.

6. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria

6.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria d'aquestes ajudes al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

6.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetrà la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al BOIB de l'extracte de la convocatòria per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

7. Presentació de sol·licituds i documentació necessària

7.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons el model de l'annex 1 d'aquestes bases, degudament emplenada i signada pel represent legal de l'entitat sol·licitant.

7.2. Les sol·licituds i tota la documentació indicada en aquestes bases s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

7.3. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la següent documentació:

 

a) de les Illes BaleCòpia dels estatuts vigents amb la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives del Govern ars.

b) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

c) Documentació acreditativa del nomenament de la persona representant legal de federació sol·licitant.

d) Còpia del NIF del representant legal de l'entitat sol·licitant.

e) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que aquesta reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquestes bases.

f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell Insular d'Eivissa, la Hisenda estatal i autonòmica, i la Seguretat Social. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, segons el model de l'annex 2 d'aquestes bases. Si la petició d'ajuda és igual o inferior a 3.000 euros serà suficient amb la presentació de la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i la hisenda del Consell Insular d'Eivissa que figura com annex 2 d'aquestes bases.

g) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

h) Pressupost del PSE (despeses/ingressos) per a l'any 2024 per al qual es sol·licita subvenció.

7.4. A més, es podrà presentar la següent documentació, que es tendrà en compte als efectes d'aplicar els criteris de valoració establerts a la clàusula novena:

- Projecte d'execució del PSE durant el període 2024-2027.

Aquest projecte ha de recollir com a mínim la següent informació:

  • Relació del personal tècnic responsable i la seva titulació.
  • Planificació del sistema d'entrenament
  • Objectius generals, específics, a curt termini i a llarg termini.
  • Relació de xerrades, clínics i/o concentracions d'esportistes prevists organitzar dins i fora de l'illa d'Eivissa.
  • Relació de cursets de formació de tècnics previstos organitzar a l'illa d'Eivissa.
  • Desplaçaments a competicions previstos.
  • Pressupost de despeses.

- Certificat dels resultats aconseguits per les persones esportistes residents a l'illa d'Eivissa fins l'edat de 18 anys que pertanyen a la federació sol·licitant durant els anys 2022 i 2023.

- Declaració responsable de les titulacions acadèmiques i/o esportives del personal tècnic del PSE, segons el model de l'annex 3.

7.5. De conformitat amb l'establert als articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, b, c, d i g quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

7.6. El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8. Esmena i millora de la sol·licitud

8.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

8.2. Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les federacions sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.

8.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia següent d'haver publicat la llista d'esmenes.

8.4. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'entitat sol·licitant desisteix de la seua petició, tot de conformitat amb amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

9. Criteris per a la concessió de les ajudes

9.1. La selecció de les federacions i els seus projectes de programa de seguiment esportiu es realitzarà d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

9.1.1. Projecte d'execució del PSE durant el període 2024-2027:

Es valorarà la qualitat i el contingut del projecte a desenvolupar:

  • Coherència i efectivitat del projecte a la realitat esportiva de l'illa d'Eivissa: fins a 25 punts.
  • Adequació dels objectius a les activitats proposades: fins a 10 punts.
  • Adequació dels objectius a la planificació realitzada: fins a 10 punts.
  • Adequació dels objectius al pressupost: fins a 10 punts.
  • Realització d'un programa de formació per al personal tècnic: fins a 10 punts

El màxim de punts d'aquest apartat és de 65 punts.

Solament podran ser seleccionades com a beneficiàries de les ajudes les federacions que hagin obtengut com a mínim 35 punts en la valoració del Projecte d'execució del PSE durant el període 2024-2027.

9.1.2. Resultats aconseguits per les persones esportistes residents a l'illa d'Eivissa fins una edat de 18 anys que pertanyen a la federació sol·licitant durant els anys 2022 i 2023.

  • Per cada esportista campió/ona d'Espanya: ............................................ 6 punts.
  • Per cada esportista subcampió/ona d'Espanya: ....................................... 5 punts.
  • Per cada esportista tercer/a d'Espanya: ................................................... 4 punts.
  • Per cada esportista entre el 4t i el 8è d'Espanya: ………........................ 2 punts.
  • Per cada esportista campió/ona de la Copa d'Espanya: .......................... 2 punts.
  • Per cada esportista campió/ona de Balears: ………………………........ 1 punt.
  • Per cada esportista subcampió/ona de Balears: ……………………….   0.75 punt.
  • Per cada esportista tercer/ra de Balears:....................................................0,50 punt.
  • Per cada esportista que s'hagi integrat en un centre d'alt rendiment: ....... 3 punts.
  • Per cada esportista que s'hagi integrat en un centre de tecnificació: ........ 2 punts.
  • Per cada esportista que hagi estat seleccionat/ada amb l'equip nacional per participar en campionats internacionals: ........... 3 punts.

Es comptabilitzarà el millor resultat de cada esportista per cada any, i el màxim de punts d'aquest apartat és de 20 punts.

9.1.3. Formació del personal tècnic:

  • Per cada tècnic/a participant dins del programa de seguiment esportiu amb titulació de llicenciat/ada en educació física o llicenciat/ada en ciències de l'activitat física i l'esport o grau en gestió esportiva o grau en ciències de l'activitat física i l'esport o tècnic/a amb titulació màxima esportiva del seu esport: 4 punts.
  • Per cada tècnic/a amb titulació de nivell III del seu esport: 2 punts.

Es comptabilitzarà la millor titulació de cada tècnic/a, i el màxim de punts d'aquest apartat és de 10 punts.

El currículum de la direcció tècnica no es valorarà.

 

9.1.4. Esportistes participants femenines:

Per cada esportista femenina integrant al PSE: 0,5 punts fins a un total de 5 punts.

10. Procediment de concessió de les ajudes

10.1. D'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

10.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre sí, d'acord amb els criteris de valoració i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.

10.3. La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada entitat sol·licitant adjudicarà els punts corresponents d'acord als criteris de la base 9 d'aquestes bases.

10.4. Seran seleccionades, com a màxim, deu federacions, entre aquelles que hagin aconseguit la màxima puntuació i que amés hagin obtingut una puntuació mínima de 35 punts amb l'aplicació dels criteris de la base 9.1.1 en relació amb el Projecte d'execució del PSE durant el període 2024-2027. Entre les federacions seleccionades, una serà d'esport col·lectiu i nou d'esport individual, excepte a les següents situacions:

  • Si no n'hi ha cap sol·licitud de federacions d'esport col·lectiu es podrà seleccionar deu federacions d'esport individual.
  • Si les federacions d'esport col·lectiu sol·licitants no aconsegueixin la puntuació mínima de 35 punts en aplicació de la base 9.1.1. es podrà seleccionar deu federacions d'esport individual.
  • Si les federacions d'esport individuals sol·licitants no cobreixin les nou places reservades, les places restants podran ser cobertes per federacions d'esport col·lectiu.

10.5. Les federacions seleccionades seran beneficiàries d'una ajuda econòmica màxima de 20.000 euros, excepte en el cas que la federació sol·liciti una ajuda inferior a 20.000 euros, en què la quantitat concedida serà la sol·licitada.

11. Comissió avaluadora

11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

  • Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases.
  • Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

11.3. La comissió estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11.4. Aquesta comissió estarà constituïda per:

11.5. La comissió avaluadora estarà constituïda per:

- President/a:

  • Titular: Antoni Suñer Torres, coordinador d'esports del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.
  • Suplent: Maria Carmen Marín Carmona, lletrada del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Secretari/tària (amb veu i sense vot):

  • Titular: Ricardo Gómez Romero, tècnic superior d'esports del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports
  • Suplent: Miguel Ángel Costa Torres, auxiliar administratiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Vocal 1: Santiago Camarero Gómez, entrenador de les instal·lacions esportives del Consell d'Eivissa.

- Vocal 2: Antoni Marí Marí, entrenador de les instal·lacions esportives del Consell d'Eivissa.

- Vocal 3: Angel Pascual Fernández, tècnic d'esports de l'ajuntament de Sant Joan de Labritja.

- Vocal 4: Gonzalo Sainz-Pardo Casado, tècnic d'esports de l'ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

- Vocal 5: Sara Santos Medrano, tècnic d'esports de l'ajuntament d'Eivissa.

- Vocal 6: Andrés Planells Riera, tècnic d'esports de l'ajuntament de Santa Eulària des Riu.

- Vocal 7: Marina Gelis Alcalde, tècnica d'esports de l'ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

11.6. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12. Instrucció, resolució i notificació

12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes de conformitat amb l'establert al número 2 de l'apartat tercer, lletra n, del Decret de Presidència núm. 2023000467. Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article 72.e) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/09/10, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16-4-2016).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria correspon al Consell Executiu, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

La competència per a la resolució de la convocatòria d'ajuts i subvencions, correspon al conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, de conformitat amb l'article 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió avaluadora, i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació. Aquesta proposta de resolució provisional s'exposarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.

Les entitats que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'annex 7 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

Si alguna de les entitats beneficiàries presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports on expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida

12.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

12.4.La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació, al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.

12.5. En compliment de l'establert als articles 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 20.8.b de la LGS, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 euros.

12.6. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12.7. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

13. Despeses subvencionables

13.1. Són subvencionables totes les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada, excepte les despeses protocol·làries i representatives (sopars de benvingudes i de cloenda, etc.). D'entre altres estan incloses les següents despeses subvencionables:

  • Honoraris del personal tècnic (fins a un límit del 60 % del total justificat).
  • Tractaments de fisioteràpia i/o psicologia esportiva.
  • Desplaçaments per participar en concentracions esportives o competicions que no siguin campionats del món, d'Europa, d'Espanya o de Balears : transports (avió, vaixell, taxi, cotxe de lloguer, gasolina, peatges), allotjament, manutenció i quota d'inscripció.
  • Roba esportiva. Aquesta roba ha de tenir imprès l'escud del Consell Insular d'Eivissa.
  • Material fungible necessari per al desenvolupament dels entrenaments.
  • Lloguer d'instal·lacions esportives.
  • Assegurances.
  • Organització de cursets de formació tècnica a l'illa d'Eivissa.
  • Desplaçaments per participar en cursets de formació.
  • Gestió administrativa: es pot repercutir fins un màxim de 3.000 euros
  • La despesa en benzina no pot superar la quantitat de 1.200 euros.

13.2. No són despeses subvencionables:

  • L'adquisició de béns inventariables
  • Les despeses bancàries
  • Els interessos deutors de comptes bancaris
  • Els interessos, recàrrecs i sancions administratives
  • Els provocats per procediments judicials
  • Els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació

14. Pagament de la subvenció i justificació

14.1. El pagament de cada subvenció a la federació corresponent s'efectuarà una vegada finalitzada l'activitat objecte d'aquestes bases, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat.

Aquest compte justificatiu simplificat ha de contenir:

  • Memòria de l'activitat realitzada.
  • Documentació acreditativa d'haver fet constar que les seves activitats estén subvencionades pel Consell Insular d'Eivissa i d'haver inserit l'escut del Consell al material divulgatiu de la federació.
  • Relació classificada del total de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'annex 4.
  • Relació detallada dels ingressos i subvencions que hagin finançat de l'activitat desenvolupada, segons el model de l'annex 4.
  • Documentació justificativa de les despeses realitzades (factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, acompanyades de l'acreditació del pagament d'aquestes despeses) per un valor igual o superior a 500 euros (iva inclòs), de conformitat amb el que permeti l'article 75.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003.

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat efectivament pagada, com a data màxima, el mateix dia de la presentació de la justificació de la activitat realitzada objecte d'aquesta convocatòria.

14.2. Per finançar i cobrir l'activitat subvencionada, aquesta normativa reguladora no obliga a l'entitat esportiva a aportar un finançament propi. En cas d'aportar-ne, l'aportació de fons propis al projecte o acció subvencionada haurà d'acreditar-se en els termes previstos a l'article 30 de la LGS.

14.3. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

14.4. La data d'emissió de les factures serà entre l'1 de desembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

14.5. El termini de presentació de la documentació justificativa serà de 10 dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la notificació de la subvenció concedida o de la finalització de de l'activitat subvencionada.

14.6. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que utilitzi l'entitat esportiva ha de ser la següent:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

- Document justificatiu de la despesa (per ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent de l'entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant bizum, targeta de crèdit o dèbit o altres mitjans electrònics de pagament:

- Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en què figuri el càrrec i detall del pagament (beneficiari del pagament, data, etc.) .

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en que figuri el càrrec i detall de la domiciliació (beneficiari del pagament, data, etc.).

14.7. Una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta en l'apartat 1 d'aquesta clàusula) la realització total de l'activitat, de les seves despeses i del pagament d'aquestes, i amb l'informe tècnic favorable del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports sobre el compliment de les clàusules d'aquestes bases i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per l'entitat esportiva, s'emetrà informe proposta sobre el pagament de l'ajuda i es farà efectiu el pagament mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.

14.8. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.

14.9. Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d'Eivissa considerin adients.

14.10. El pagament de totes les despeses haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de l'ajuda concedida.

15. Règim de recursos

15.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa, i en contra es pot interposar, davant el Ple, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

15.2. Les resolucions del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports per a la resolució d'aquesta convocatòria no exhaureixen la via administrativa, i en contra podeu interposar, davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

​​​​​​​16. Règim jurídic

16.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes de conformitat amb l'establert a l'article 96.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

16.2. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades - DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

17. Gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades per motiu de la concessió de les ajudes

17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació dels possibles incompliments materials de l'activitat objecte de subvenció, que seran d'aplicació sempre que l'activitat realitzada s'aproximi de manera significativa al compliment total, i que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos, i que responen al principi de proporcionalitat:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE DE REDUCCIÓ O REINTEGRAMENT

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària.

18. Revocació i reintegrament de les ajudes

18.1. L'ajuda concedida es podrà reintegrar mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.

18.2. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència de reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament, si fos anterior, en els casos establerts als articles 37.1 de la LGS i 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. També serà procedent el reintegrament de les subvencions en els supòsits i sota les condicions i els requisits establerts per al cas d'invalidesa de la resolució de concessió que regula l'article 36 de la LGS.

18.3. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest conveni o la justificació insuficient d'aquesta comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, de conformitat amb els articles 30.8 i 34.3 de la LGS.

No obstant això, si transcorregut el termini establert en aquest conveni per a la justificació de la subvenció aquesta no s'ha presentat davant l'òrgan gestor de la subvenció, aquest requerirà a l'entitat beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti, de conformitat amb l'establert a l'article 70.3 del RLGS. La no presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, i a les altres responsabilitats establertes en la LGS. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà a l'entitat beneficiària de les sancions que corresponguin de conformitat amb la LGS.

18.4. El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.​​​​​​​

​​​​​​​19. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

 

Eivissa, 12 de febrer de 2024

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni José Vicente Garibo Redolat

Documents adjunts