Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN

Núm. 66137
Nomenament de funcionari en pràctiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa pública la Resolució de Batlia núm. 31 de 29 de gener de 2024, per la qual es nomena funcionari en pràctiques a l'aspirant que ha superat les proves selectives del procés especial unificat per cobrir la plaça de categoria de policia local de l'Ajuntament des Migjorn Gran, tal com es transcriu textualment a continuació:

Decret d'Alcaldia

Atesa la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 26 d'abril de 2023, publicada al BOIB núm. 56 de data 2 de maig de 2023, de convocatòria perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local i les places de policies en els ajuntaments que no hagi constituït cos de policia local.

Atès que l'Oferta Pública de 2022 de l'Ajuntament des Migjorn Gran, aprovada per Decret de Batlia núm. 90 de data 22 de febrer de 2022 i publicada el BOIB núm. 29 de data 24 de febrer de 2022, estableix 3 places vacants de l'escala de Policia Local, Administració especial, grup C1 de les que només s'han cobert 2 places, restant una plaça vacant pendent de cobrir.

Atès que l'Ajuntament des Migjorn ha estat interessat en formar part del procés unificat de selecció per cobrir la vacant existent a l'Ajuntament de la categoria de policia.

Atès que per acord de Ple de data 25.05.2023 es va acordar delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant l'Escola Balear de l'Administració Pública les competències relatives a l'aprovació de les bases i la gestió del procés selectiu per a proveir 1 plaça d'agent de policia local corresponent a l'Oferta Pública de l'any 2022, delegació que inclou la de dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables, així com totes les actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu.

Atès que les competències i obligacions que resten i assumeix l'Ajuntament des Migjorn Gran són les següents:

  • Efectuar el nomenament de funcionaris en pràctiques de l'Ajuntament, una vegada conclosa la fase d'oposició i publicada la proposta d'adjudicació definitiva de les places que són objecte del procés unificat.
  • Emetre l'informe motivat sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques i enviar-lo al tribunal qualificador per tal que el valori, en els termes que estableix el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
  • Resoldre les reclamacions i els recursos sobre el desenvolupament de la fase de pràctiques.
  • Fer el nomenament com a funcionaris de carrera de l'Ajuntament les persones que hagin superat la fase de pràctiques.
  • Sufragar les despeses que es generin a l'EBAP una vegada executades les actuacions que es descriuen. L'EBAP ha de presentar a cada ajuntament la certificació del cost real de les despeses generades i la imputació que correspon a cada un dels ajuntaments participants en el procés unificat de forma proporcional al nombre de places ofertes.
  • Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la delegació de la competència. A efectes del que estableix l'article 188.4.b) s'entén que aquesta Resolució suposa l'acceptació prèvia de la competència per part de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

Atès que en data 23 de gener de 2024, l'Escola Balear de l'Administració Pública ens ha fet arribar la relació de persones que han superat les proves del procés selectiu especial unificat del nostre Ajuntament i que han acreditat que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria, i per tant, que han de ser nomenades funcionàries en pràctiques per cobrir les places de la categoria de policia de l'Ajuntament de Es Migjorn Gran.

Atès que la persona que ha superat aquestes proves i compleix els requisits que exigeix la convocatòria és el Sr. Daniel Hidalgo Fuster, amb DNI ***4698**.

Atès que el Sr. Hidalgo ja ha superat el Curs Bàsic de capacitació de policia .

Per tot això,

RESOLC

PRIMER.- Nomenar com a funcionari en pràctiques de l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local, del subgrup C1 de classificació, de l'Ajuntament des Migjorn Gran, les següents persones que han superat el procés selectiu de conformitat amb les bases de la convocatòria:

ASPIRANT APROVAT

DNI

CURS BÀSIC PL

Daniel Hidalgo Fuster

 ***4698**

R

SEGON.- Convocar al aspirant nomenant en pràctiques perquè el dia 29 de gener a les 7.00 hores, es presenti a la Prefectura de la Policia Local des Migjorn Gran, C/ Mirada del Toro, 20, per iniciar el període de pràctiques de 6 mesos al municipi.

TERCER.- Informar al aspirant aprovat que l'avaluació de les pràctiques es realitzarà de conformitat amb el que s'estableix als articles 180 i següents del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel mitjà del qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i segons la Resolució de 23 d'octubre de 2020, publicada al BOIB Núm. 188, de 31 d'octubre de 2020, per la qual es determina la metodologia d'execució, supervisió i avaluació de les pràctiques en el municipi per a les distintes categories de policia local.

Als efectes, des de la prefectura de la Policia Local s'hauran de designar els responsables de la supervisió de les mateixes les quals emetran informe individual per a cada funcionari en pràctiques.

QUART.- Ordenar la publicació d'aquest acord al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i així mateix publicar l'extracte del nomenament en pràctiques aprovat al BOIB d'acord amb l'article 176 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

CINQUÈ.- Donar trasllat d'aquest acord a la Prefectura de la Policia Local.

SISÈ.- Notificar l'esmentat acord a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i a lnstitut de Seguretat Pública de les Illes Balears (ISPIB), pel seu coneixement".

 

Es Migjorn Gran, en la data de la signatura electrònica (30 de gener de 2024)

La batlessa Antonia Camps Florit