Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 69436
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte d’Estació de Tractament d’Aigua Potable, al TM Estellencs, Mallorca (Exp. 155a-2021)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 6 de juliol de 2023, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte d'Estació de Tractament d'Aigua Potable, al TM Estellencs, Mallorca , en els termes següents:

a.i.1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

El projecte segueix el procediment simplificat d'avaluació d'impacte ambiental de la secció 2ª del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la llei estatal, Llei 21/2013, de 9 de novembre, d'avaluació ambiental per a l'emissió de l'informe d'impacte ambiental que ens ocupa amb caràcter previ a la seva autorització administrativa.

Atès que aquest projecte té lloc dins àmbit del PORN de la Serra de Tramuntana a l'article 101.2 del Decret 19/2007, de 16 de març, pel qual s'aprova el Pla d'Ordenació de Recursos Naturals de la Serra de Tramuntana que estableix que dins l'àmbit territorial s'han de sotmetre obligatòriament als procediments d'avaluació d'impacte ambiental i/o avaluació ambiental estratègica les actuacions especificades a l'article, entre elles, «Dessaladores, potabilitzadores i noves EDARs per a nuclis de població o ampliació de les existents.».

a.i.2. Descripció i ubicació del projecte

El projecte té com a objecte la construcció a la zona dels dipòsits d'Estellencs d'una nova Estació de Tractament d'Aigua Potable (ETAP), amb un sistema d'eliminació de sulfats mitjançant tractament biològic. Per solucionar els problemes d'excés de sulfats a les aigües, l'Ajuntament d'Estellencs ha encarregat a Aqualia S.A. en aquest projecte, s'aprofiten les construccions existents al dipòsit vell i nou de Son Fortuny, que es remodelaran per a la instal·lació de la planta potabilitzadora d'eliminació de sulfats. No es preveu cap nova ocupació de territori, tots els equips de tractament s'ubicaran a l'interior de l'estructura interior del dipòsit vell existent de Son Fortuny. Pel funcionament de la nova ETAP es preveu demanar una escomesa elèctrica de 10 kw a la companyia subministradora. A més, serà necessari una nova escomesa de connexió a la xarxa de sanejament municipal.

El projecte s'ubica en la parcel·la 107 del polígon 4 en sòl rústic protegit, Àrees Rurals d'Interès Paisatgístic Boscós (ARIP- B). Està afectat per APR d'esllavissament, d'erosió i d'incendis (ZAR) i es caracteritza per mostrar una vulnerabilitat d'aqüífer moderada-alta, per altra banda, la parcel·la té àrees dins Xarxa Natura 2000 dels LIC 53 d'Es Galatzó – s'Esclop, de Cala de ses Ortigues a cala Estellencs. L'àmbit del projecte està situat a la Unitat de Paisatge UP-1 Serra Nord i la Victòria i l'Àrea de reconversió territorial ART 1- ANEI Serra de Tramuntana. Per altra banda, l'àmbit del projecte està situat dins el paratge natural Serra de Tramuntana, dins la Reserva natural especial Serra de Tramuntana i, per tant, afectat pel PORN Serra de Tramuntana. Així mateix, es troba dins l'àmbit de la Serra de Tramuntana declarat paisatge pintoresc el 1972 (amb la consideració de Bé d'interès Cultural).

a.i.3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb la documentació aportada, s'aprofitaran les construccions existents que es remodelaran per a la instal·lació de la planta potabilitzadora d'eliminació de sulfats. Per tant, no es preveu cap nova ocupació de superfície. Es disposa d'informe favorable del Servei de Protecció d'Espècies, del Servei d'Espais Naturals, del Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, del Servei de Salut Ambiental  del Govern i del Servei d'Ordenació del Territori del Consell de Mallorca. Per altra banda, el Servei Jurídic d'Urbanisme va informar que s'estava tramitant la declaració d'interès general d'aquest expedient i que pel que fa al projecte aportat s'havia  requerit al promotor perquè presenti una relació de documentació que en data de maig de 2023 l'Ajuntament encara no els havien remès.

El Servei d'Estudis i Planificació de RR.HH. informa favorablement supeditat al compliment de dos condicionants. Pel que fa al primer condicionant sobre el gestor de l'EDAR d'Estellencs i l'abocament de les aigües de rentat de filtres de l'ETAP a la xarxa de clavegueram municipal el SEP diu que haurà de consultar prèviament a aquest gestor per saber si podrà assumir l'afluent tant quantitativament com qualitativament. Aquesta consulta s'ha realitzat durant aquest procediment d'avaluació d'impacte ambiental. Segons l'informe indica que en vista de la documentació aportada i l' efecte de garantir el bon funcionament del SGSD associat a l'EDAR d'Estellencs, L'Agència Balear de l'Aigua i Qualitat Ambiental (ABAQUA) conclou que,   informa desfavorablement quant a la connexió del rebuig de l'ETAP del «Projecte constructiu de l'estació de tractament d'aigua potable de T.M. Estellencs (Mallorca)» a l'actual EDAR d'Estellencs. I finalitza amb el condicionant que l'Ajuntament d'Estellencs haurà de proposar la ubicació per a l'EDAR, així com el procediment per a la disposició dels terrenys corresponents a favor de l'Abaqua, per tal de poder avançar en els tràmits administratius necessaris per a la construcció de la nova EDAR d'Estellencs.

Pel funcionament de la nova ETAP es preveu demanar una escomesa elèctrica de 10 kw a la companyia subministradora. A més, serà necessari una nova escomesa de connexió a la xarxa de sanejament municipal.

A més, s'ha aportat un estudi d'incidència paisatgística on es calculen les conques visuals de l'àrea d'influència visual estudiada i sembla que la nova ETAP no serà visible des del poble d'Estellencs i només serà visible des d'una mínima part d'aquesta àrea d'influència.

a.i.4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

S'han efectuat consultes al  Servei d'Estudis i Planificació, al Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, al Servei de Protecció d'Espècies, al Servei d'Espais Naturals de la Conselleria de Medi Ambient i Territori. Al Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica. Al Servei de Salut Ambiental de la Conselleria de Salut i Consum. A la  Direcció Insular de Territori i Paisatge, a la  Direcció Insular d'Urbanisme, a la Direcció Insular de Patrimoni del Consell de Mallorca.

A dia d'avui, de les consultes realitzades, s'ha rebut resposta de:

  • Servei de Protecció d'Espècies (data entrada 17/01/2022). Aquest informe conclou que no és de preveure que les actuacions projectades puguin suposar un efecte negatiu sobre les espècies presents a la zona i conclou informar favorablement el projecte ETAP d'Estellencs.
  • Servei d'Ordenació del Territori (data entrada 17/01/2022). Aquest informe indica que s'haurà de tramitar el procediment de Declaració d'Interès General del projecte per tal d'obtenir l'emparament urbanístic legal de la seva implantació. Recorda la necessitat de comptar amb l'informe favorable del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística amb motiu de la inclusió de l'emplaçament dins l'àmbit del Paratge Pintoresc de la Serra de Tramuntana. En relació amb la integració paisatgística, el Consell de Mallorca indica l'estratègia del paisatge (2019) amb el marc de referència del Conveni Europeu del Paisatge (CEP). I amb relació al projecte assenyala que serà poc visible i només des de l'entorn proper i que s'adoptaran mesures d'integració paisatgística a les edificacions especificant-les.
  • Servei Jurídic d'Urbanisme (data entrada 25/01/2022). Aquest informa que es tracta de la mateixa documentació que consta en el seu expedient per a la Declaració d'Interès General i que s'ha requerit al promotor una esmena de documentació especificant aquesta documentació requerida requerint major grau de definició del projecte.
  • Servei de Canvi Climàtic (data entrada 08/02/2022). Aquest informe considera que el projecte compleix amb els requisits de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica i els seus objectius.
  • Servei d'Estudis i Planificació (data entrada 15/02/2022). Aquest servei informa  favorablement condicionat al compliment de dos condicionants. Un primer sobre si el gestor de l'EDAR d'Estellencs (ABAQUA) podrà assumir l'afluent tant quantitativament com qualitativament i un segon sobre la vulnerabilitat a la contaminació dels aqüífers i adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries
  • Servei de Salut Ambiental (data entrada 04/03/2022). Aquest servei informa favorablement condicionat al compliment de les condicions establertes a l'avaluació d'impacte ambiental del projecte de referència.
  • Servei d'Espais Naturals (data entrada 06/06/2022). Aquest servei informa favorablement el projecte constructiu d'una nova estació de tractament d'aigua potable (ETAP), amb  quatre condicionants sobre mesures d'execució de l'escomesa elèctrica  que haurà d'anar soterrada en tot el seu recorregut i per vial existent o les seves vores, evitar situar sobre àrees de vegetació silvestre les zones d'aplec i altres materials i estris necessaris per a les obres i sobre les tasques de desbrossament  i sobre els renous i les condicions per no alterar les condicions de tranquil·litat del seu entorn.
  • L'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental (data entrada 27/06/2023). Aquest informa que l'any 2020, es va signar el conveni de col·laboració entre l'Abaqua i l'Ajuntament d'Estellencs per a la millora del sistema de sanejament i depuració associat a l'EDAR d'Estellencs. A continuació, inclou una sèrie de consideracions tècniques en les quals indica que la documentació facilitada presenta contradiccions en relació amb els paràmetres a eliminar/reduir amb la nova ETAP. L'informe indica que cal considerar que el dia d'avui les instal·lacions i infraestructures que conformen el SGSD associat a l'EDAR d'Estellencs estan al límit del període de vida útil, que resulta recomanable la seva remodelació integral. Indica que l'antiguitat de les instal·lacions que conformen l'EDAR d'Estellencs desaconsellen la incorporació de nous cabals i càrregues fins a la remodelació  moment en el qual es podrà estudiar si és factible la incorporació d'aquest tipus de rebuig. Aquesta necessitat ha estat posada de manifest, per part d'ABAQUA en diverses ocasions. Conclou que, vista la documentació aportada i  a l'efecte de garantir el bon funcionament del SGSD associat a l'EDAR d'Estellencs, s'emet informe desfavorable quant a la connexió del rebuig de l'ETAP del «Projecte constructiu de l'estació de tractament d'aigua potable de T.M. Estellencs (Mallorca)» a l'actual EDAR d'Estellencs. I finalitza amb el condicionant següent: «L'Ajuntament d'Estellencs haurà de proposar la ubicació per a l'EDAR, així com el procediment per a la disposició dels terrenys corresponents a favor de l'Abaqua, per tal de poder avançar en els tràmits administratius necessaris per a la construcció de la nova EDAR d'Estellencs.»

a.i.5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

Les dimensions i el disseny del conjunt del projecte no són significatius, pel fet que no es preveu cap nova ocupació de territori i que els equips de tractament s'ubicaran a l'interior de l'estructura existent. La utilització de recursos naturals, en particular l'aigua, segons les consultes a les administracions públiques afectades no suposarà un increment de cabal. L'aspecte més important d'aquest projecte és la generació de residus i que aquests puguin ser tractats de forma que no es produeixin riscs per a la salut humana i pel medi ambient. Malgrat la ubicació del projecte, a un espai protegit afectat per diverses figures de protecció s'han aconseguit diversos informes favorables sobre la tramitació d'una potabilitzadora a la Serra de Tramuntana amb sensibilitat ambiental per l'àrea geogràfica on es troba. L'ús del sòl s'ha de sotmetre a declaració d'interès general pel fet de no estar previst a la planificació territorial i es localitza a sòl rústic protegit (paratge natural, Reserva  paisatge pintoresc (BIC), ARIP-B). Pel funcionament de la nova ETAP es preveu demanar una escomesa elèctrica de 10 kw a la companyia subministradora, aquesta, si ha de travessar el Torrent de s'Aigua, ho farà de forma soterrada en tot el seu recorregut a excepció d'un tram aeri que travessi el torrent per no causar impactes a la llera del torrent.  A més, serà necessari una nova escomesa de connexió a la xarxa de sanejament municipal per a les aigües de rebuig que no podran connectar-se a l'EDAR fins que aquesta no s'hagi actualitzat per a poder assumir el cabal de l'ETAP. Amb relació a la documentació aportada, sembla que el projecte serà poc visible i només des de l'entorn proper. A més s'adoptaran mesures d'integració paisatgística a les edificacions i altres mesures per a prevenir els impactes identificats al document ambiental. Cal tenir en compte que l'objectiu principal d'aquest projecte és solucionar els problemes detectats a la xarxa d'abastiment del municipi d'Estellencs, per l'excés de sulfats a les aigües.

5.1. Característiques del projecte

L'objecte del projecte és la definició tècnica i econòmica de les obres necessàries per a la construcció a la zona dels dipòsits d'Estellencs d'una nova Estació de Tractament d'Aigua Potable (ETAP) amb un sistema d'eliminació de sulfats mitjançant tractament biològic. La zona ocupada pel dipòsit vell es remodelarà completament, una part estarà formada pels 2 dipòsits grans de tractament, de formigó armat, coberts amb una llosa de formigó i la resta per una edificació que contindrà els altres equips de tractament i quadres elèctrics. La part superior dels dipòsits disposarà de pas d'home i es podrà accedir a través d'una escala protegida i baranes per caminar per la llosa. Les parets es recreixeran i es revestiran amb pedra, per integrar-ho paisatgísticament amb l'entorn.  Pel funcionament de la nova ETAP es preveu demanar una escomesa elèctrica de 10 kw amb un recorregut de 236 m a la companyia subministradora. També serà necessari nova obra per connectar l'aigua de rentat dels filtres de l'ETAP a la xarxa de sanejament municipal. Es preveu un nou tub de desguàs cap a la xarxa. Segons s'observa al mapa aniria pel mateix recorregut que el tub existent de la xarxa de distribució d'aigua i l'actualització de les canalitzacions existents de distribució d'aigua fins al nucli urbà.

5.2. Ubicació del projecte

El projecte es realitzarà a la parcel·la 107 del polígon 4 del TM d'Estellencs, s'emmarca en l'àmbit del paratge natural de la Serra de Tramuntana (PNST), en zona d'ús general i declarat paisatge pintoresc amb la consideració de Bé d'Interès Cultural per la qual cosa requereix informe favorable del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca. Aquesta parcel·la està situada en sòl rústic protegit, en Àrees Rurals d'Interès Paisatgístic boscós (ARIP-B). A més, està afectada per una Àrea de Prevenció de Risc d'esllavissament (APR-E), per a una Àrea de prevenció de risc d'erosió (APR-E) i per una Àrea de prevenció de risc d'incendis (Zones d'Alt Risc d'Incendis, ZAR). L'àmbit del projecte està situat a la Unitat de Paisatge UP-1 Serra Nord i la Victòria i l'Àrea de reconversió territorial ART 1- ANEI Serra de Tramuntana. A més, la parcel·la està afectada per la Xarxa Natura 2000 (LIC Es Galatzó - s'Esclop i LIC de Cala de ses Ortigues a Cala Estellencs) emperò les actuacions no s'ubiquen dins cap espai de la Xarxa Natura 2000. Es troba en Zona de Protecció electrocució d'avifauna.

5.3. Característiques del potencial impacte

Els sulfats poden estar presents a les aigües naturals en una varietat de concentracions. El sulfat només es considera tòxic a nivells molt alts, però pot afectar el gust i al color de l'aigua en concentracions superiors a 600 mg/L. El llindar del gust es troba en funció del catió majoritari de l'aigua (350 mg/L per al sulfat sòdic i 500 mg/L per al magnèsic). Es coneix que a nivells superiors a 1000 mg/L proporciona un efecte laxant, malgrat que les poblacions més sensibles poden veure's afectades a escala de 500 mg/L.

Si els sulfats són abocats als torrents o al clavegueram, els microorganismes com són els bacteris reductores dels sulfats el transformen en sulfur d'hidrogen. Aquesta reducció dels sulfats que pot donar lloc a la producció de sulfur d'hidrogen, suposa una amenaça tòxica a baixes concentracions pel medi ambient i causa la mort de peixos, plantes i plàncton i és corrosiu pel clavegueram. A més, l'aigua rica en sulfats també té un alt potencial de degradació, el que pot fer malbé l'equip de tractament d'aigües o processos industrials. Per aquestes raons és important reduir la concentració de sulfat de l'aigua abans del seu ús o eliminació.

El nivell acceptable de concentració de sulfats depèn de l'ús que se'n faci de l'aigua o del lloc en el qual es vulgui eliminar, i el nivell varia molt d'un país a l'altre. Per a l'ús com aigua potable o per a la descàrrega en aigües superficials, com els rius, la majoria dels països s'ha aproximat als 250 mg/L, un nivell que generalment és suficientment baix per a prevenir els canvis en el gust i color, i per prevenir els símptomes de diarrea.

D'acord amb la documentació aportada es restauren les superfícies afectades per les obres i s'adoptaran mesures d'integració paisatgística en les edificacions. Per altra banda, s'inclouran mesures correctores per a l'escomesa elèctrica i per a l'abocament de l'aigua de rebuig a la xarxa de clavegueram municipal.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte d'Estació de Tractament d'Aigua Potable, al Terme Municipal d'Estellencs a l'illa de Mallorca tenint en compte que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les condicions establertes al Projecte Constructiu de l'Estació de Tractament d'Aigua Potable d'Estellencs (Mallorca) Juliol 2020 Aqualia redactat per l'Enginyer Industrial col·legiat núm. 7.578 Antoni Canals i Albertí i les mesures preventives, reductores i compensatòries i el Pla de Vigilància Ambiental del Document Ambiental, d'Avaluació d'Impacte Ambiental simplificada amb data Abril 2021 Gest ambiental Medi ambient Participació Turisme Qualitat. Dels autors: Neus Lliteras Reche (Directora), Ana Delgado Núñez (Tècnica). Així mateix, haurà de complir els següents condicionants de les consultes realitzades a les administracions competents:

1. Pel que fa a l'abocament de les aigües de rentat de filtres de l'ETAP a la xarxa de clavegueram municipal, el gestor de l'EDAR d'Estellencs (ABAQUA) no pot assumir l'afluent. Per tant, l'Ajuntament no podrà efectuar la connexió a la xarxa de sanejament fins que no acrediti la capacitat de depuració del municipi d'aquestes aigües de rebuig, i per això:

a) S'hauran de destinar les aigües de rebuig a un gestor qualificat per al tractament del residu que es genera. Les aigües de rebuig de l'ETAP no es podran abocar al medi natural.

b) Si volen destinar les aigües de rebuig a l'EDAR d'Estellencs, prèviament s'hauran d'iniciar els tràmits administratius necessaris per a la construcció de la nova EDAR d'Estellencs, per la qual cosa l'Ajuntament d'Estellencs haurà de proposar la ubicació per a la nova EDAR, així com iniciar el procediment per a la disposició dels terrenys corresponents a favor d'Abaqua.

2. L'escomesa elèctrica haurà d'anar soterrada en tot el seu recorregut i per vial existent o les seves vores, excepte, si és el cas, per travessar el Torrent de s'Aigua. En aquest tram els encreuaments del cablejat per a l'escomesa elèctrica serà aèria i haurà de complir amb l'estipulat per l'art.127 del Reglament del Domini Públic Hidràulic. A més a més, i tractant-se d'una zona de protecció d'electrocució d'avifauna compliran amb la normativa del Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i l'electrocució en les línies elèctriques d'alta tensió i aquesta normativa és d'obligat compliment per a les noves esteses elèctriques dintre de les àrees prioritàries. Respecte a les solucions a adoptar com a aïllament de protecció de l'avifauna s'utilitzaran els conductors amb funda aïllant de mínim 1,5 metres a banda i banda de la torre, els ponts enfundats i els cobregrapes.

3. S'haurà d'evitar situar sobre àrees de vegetació silvestre les zones d'aplec i altres materials i estris necessaris per a les obres.

4. Les tasques de desbrossament hauran de realitzar-se a la superfície més petita possible.

5. S'evitarà la generació de renous forts o estridents, que no siguin estrictament necessaris, per no alterar les condicions de tranquil·litat del seu entorn.

6. En la fase d'obres s'hauran de tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica:

https://www.caib.es/sites/atmosfera/ca/l/documents_dinteres_qualitat_de_laire-780/?mcont=3180

7. Atès que la zona presenta un nivell de la vulnerabilitat a la contaminació d'aqüífers moderat, s'atendrà al que disposa l'art. 2 punt 1 c) del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística: «Durant l'execució de les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries».

8. Les obres i la presència de maquinària així com l'escomesa, malgrat que estigui soterrada pel fet d'estar a un indret amb importància pels valors ambientals que es poden veure amenaçats per un possible increment del risc d'incendi requerirà el compliment de tota la normativa de la planificació de la defensa contra incendis i de mesures de protecció especials contra incendis així com l'informe favorable previ a les obres de l'administració competent en matèria de medi ambient.

Es recorda que:

S'ha de tramitar el procediment de Declaració d'Interès General del projecte per tal d'obtenir l'emparament urbanístic legal de la seva implantació i que el Consell de Mallorca ha requerit documentació al promotor.

S'ha de comptar amb l'informe favorable del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística amb motiu de la inclusió de l'emplaçament dins l'àmbit del Paratge Pintoresc de la Serra de Tramuntana.

Aquesta informe d'impacte ambiental s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 31 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)