Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 69419
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de canvi d’ús d’escoleta a centre docent, polígon 13, parcel·la 214, barri Can Frigoles (TM Santa Eulària des Riu) (Exp. 108a/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 25 d'octubre de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de canvi d'ús d'escoleta a centre docent, polígon 13, parcel·la 214, barri Can Frigoles (TM Santa Eulària des Riu), en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre els projectes inclosos en l'annex 2 del Decret legislatiu:

13. Equipaments sanitaris, docents i esportius no prevists al plantejament urbanísitc amb una ocupació de parcela inferior als 2.700 m².

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

L'actual tràmit forma part de la declaració d'interés general pel canvi de l'ús de la parcel·la amb referència cadastral 07054A013002140000WR, de 1.219 m2 amb 302 m2 edificats segons cadastre, del terme municipal de Santa Eularia del Riu de titularitat privada a Sòl Rústic amb qualificació Àrea de Transició.

L'immoble objecte d'aquest expedient és una edificació aïllada destinada a l'activitat docent. A l'actualitat compta amb llicència d'activitat per a escola bressol/escoleta des de l'any 1984, Llicència núm. 124/84, i que ha exercit des de llavors, sense interrupció, l'activitat indicada, que es vol transformar a educació infantil, primària i secundària en idioma estranger. El canvi d'ús suposa fer un canvi del nombre d'alumnes. L'aforament autoritzat per l'actual establiment és per un total de 107 persones, així, amb 6 cuidadors, el nombre d'màxim d'alumnes és de 101. El projecte de canvi d'ús explica que el nou aforament sol·licitat és per un total màxim de 80 persones, on 7 serien formadors, un màxim de 15 alumnes de formació infantil (de 3 a 6 anys), un màxim de 54 alumnes a formació primària (de 6 a 12 anys ) i un màxim de 23 alumnes a formació secundària (de 12 a 16 anys).

Per a la transformació de l'oferta educativa el promotor ha realitzat obres de reforma interior i redistribució dels espais per adaptar l'edificació a les necessitats del nou ús. L'expedient administratiu a l'Ajuntament es tramita per tal de restablir la legalitat urbanística, regularitzant les obres de reforma interior, i als efectes de modificar la naturalesa de l'activitat. Per restablir aquesta legalitat cal fer la demolició d'un magatzem, aquesta demolició es tramita mitjançant un projecte de demolició de magatzem annex a aquest expedient com a Mesures correctores. Per al compliment de la normativa vigent d'accessibilitat, caldrà independitzar l'accés al bany adaptat mitjançant la creació dun vestíbul, com un annex de Mesures correctores.

Segons el PTIM la parcel·la d'actuació té classificació de Sòl Rústic amb categoria Sòl Rústic Comú Àrea de Transició (SRG-AT), i segons el planejament urbanístic, limitat a l'est i al nord per sòl urbà RE_EU_E_U2 Extensiu Unifamiliar. D'acord amb l'IDEIB, no afecta cap dels espais de rellevància ambiental definits en la Llei 5/2005, de 26 de maig LECO (ENP i XN2000) ni la LEN (Llei 1/91, de 30 de gener).  Al voltant del límit sud i oest de la construcció i al llarg de la parcel·la exiteix un hàbitat d'interès comunitari denominat 9540 Pinars Mediterranis de Pins Mesogeans Endèmics amb alt Risc d'Incendis i a 140 m al sud es troba una zona de pinar savinar denominada Puig d'en Ribes, zona classificada com a Àrea Rural d'Interès Paisatgístic (ARIP), segons la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears (LEN). D'acord amb l'IDEIB, al voltant de l'edificació existent, al sud i a l'oest, envoltada per pinar mediterrani, està classificada com zones d'Extremadament Alt Risc d'Incendis Forestals (ZAR) del Pla 2014. Respecte a les aigües superficials, no se situa dins una zona potencialment inundable, ni zona de risc potencial significatiu d'inundació ARPSI.

Quan a la protecció de les aigües subterrànies, el projecte es desenvolupa sobre la Massa d'Aigua Subterrània (MAS) 2004M2 «Es Canar» la qual segons els PHIB 2019 i els objectius de la DMA es tracta d'un aqüífer profund amb bon estat quantitatiu i qualitatiu, a una zona de risc de mal estat quantitatiu, i zona moderada de vulnerabilitat.  Segons el Bioatles (quadrícula 1x1, codi 8800), a l'àmbit d'actuació es troba dues espècies amenaçades (sargantana de les Pitiüses Podarcis Pityusensis pityusensis, Allium grosii), i once espècies catalogades (ratapinyada de coa llarga Tdarida teniotis, ratapinyada de ferradura petita Rhinolophus hipposideros, ratapinyada d'escaleras Myotis escalerai, Ratapinyada nóctul petita Nyctalus leisleri, ratapinyada de vores clares Pipistrellus kuhlii, ratapinyada comuna Pipistrellus pipistrellus, serp blanca Zamenis scalaris, dragó Trentola mauritanica, Xerocrassa caroli caroli, cirerer de Betlem o cireretes Ruscus aculeatus, Pi de cecília Pinus halepensis var. Ceciliae, Aloc Vitex agnus-castus). D'acord amb el document ambiental, a l'àmbit d'actuació no existeix cap element d'interès cultural catalogat que es pugui veure afectat.

3. Avaluació dels efectes previsibles

El canvi d'ús de la parcel·la, d'acord amb el projecte aportat, suposa la reducció de l'aforament i habitants equivalents, per la qual cosa no es preveu que suposi una afecció als recursos naturals o diferència en els aspectes ambientals significatius afectats, excepte per la generació de residus d'obra i demolició per l'esbucament del magatzem annex. No és previsible que hi hagi impactes d'augment de necessitats energètiques o de recursos hídrics, o del nombre de desplaçaments respecte a la situació actual, ni l'augment de generació de residus o aigües residuals.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

En data 31 de juliol de 2023 la CMAIB es sol·licita, segons l'article 46.2 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, informe a les següents administracions afectades:

*Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

*Consell d'Eivissa:

- Àrea de Transport Terrestre i Mobilitat del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transport.

- Servei de Gestió Ambiental del Departament de Gestió Ambiental, Sostenibilitat, Innovació i Transparència.

*Govern de les Illes Balears (GOIB):

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

- Direcció general d'Emergències i Interior de la Conselleria  de Presidència i Administracions Públiques.

- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme de la Direcció General de Territori i Paisatge de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat.

- Servei d'Estudis i Planificació i Servei d'Aigües Superficials de la Direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria del Mar i Cicle de l'Aigua.

- Servei de Salut Ambiental de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Salut.

*Altre entitats:

- Associació sense ànim de lucre GEN GOB EIVISSA.

A continuació es resumeix el contingut dels informes rebuts per la CMAIB:

Conselleria de Medi Ambient i Territori

- El Servei d'Espècies de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat, 30 d'agost , va informar:

«Consideracions tècniques;

(...) 3. Segons la informació consultada al Bioatles i reflectida a la documentació ambiental del projecte, a la zona d'actuació podria haver presencia de distintes especies protegides pel Decret 75/2005 i/o pel Reial Decret 139/2011:

- Podareis pytiusensis: catalogada coma Vulnerable

Actualment aquesta especie es troba greument amenaçada degut a la introducció accidental d'ofidis i a la seva ràpida expansió per l'illa d'Eivissa.

L'habitat presenta l'àmbit d'estudi és el representat per bascas termomediterranis de Pinus halepensis i sotabosc característic de savines i mates i altres especies comunes d'aquest hàbitat, l'espècie amenaçada Podareis pytiusensis està present en aquest tipus d'habitats

(...)

Conclusió

Per tot això. inform FAVORABLEMENT sobre el projecte de canvi d'ús d'una escaleta a centre docent de primaria, amb els següents condicionants:

1. Instal·lació i manteniment de trampes per captura d'oficis a les immediacions de les instal·lacions limítrofs amb el pinar.

A més, també s'han de tenir en compte les següents recomanacions:

1. Afavorir i mantenir habitats-refugis pera l'especie amenaçada Podareis pytiusensis a les immediacions de les instal·lacions limítrofs amb el pinar (han de ser llocs protegits del vent, amb bona insolació. amb presencia de rocalla i pedra seca i plantes herbàcies d'espècies autòctones de l'illa). Poden posar-se en contacte amb aquest Servei en cas de necessitar aclarir aquesta mesura, telefonant al 971176586 o a través del correu electrònic espècies@dgmambie.caib.es.

- La direcció general d'Economia Circular, Transició i Canvi Climàtic va informar el 25 de setembre:

«Conclusió

Per tot això, i en relació a la perspectiva climàtica en la tramitació ambiental, donat que el promotor no ha aportat cap documentació exigida a l'article 21.4 del Decret Legislatiu 1 /2020, no  es pot emetre informe.

Vist que !'impacte sobre el canvi climàtic que es preveu és de poca entitat, remeto al propi criteri de l'òrgan substantiu si es vol requerir aquesta manca de documentació, o si es vol continuar amb el procediment avaluació d'impacte ambiental simplificada. En cas de continuar el procediment es poden enumerar les mesures exposades a les consideracions tècniques 3 i 4.»

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

- El Servei de Planificació de la Direcció general Direcció general d'Emergències i Interior, el 05 de setembre, va informar:

«Conclusions

Una vegada examinada la documentació el projecte de canvi d'ús de guardería a  centre docent, polígon 13, parcel·la 214, barri can Frígoles al TM de Santa Eulària des Riu, s'informa favorablement l'expedient tot i que s'han de garantir les mesures d'autoprotecció d'edificacions aïllades contemplades a l'annex 6 de l'INFOBAL i cal adaptar el pla d'autoprotecció de l'activitat al nou ús, segons el Decret 8/2004, de 23 de gener i el Reial Decret 393/2007, de 23 de marc.»

Consell Insular d'Eivissa,

- El Servei de Territori del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Intrusisme, el 10 d'agost va informar:

«Conclusions

Per poder dura terme l'activitat centre educatiu a l'aire lliure en l'edificació existent al polígon 13, parcel·la 214, barri can Frígoles, en el terme municipal de Santa Eulària des Riu, d'acord amb l'art. 26 de la Llei 6/1997 del sol rústic, transcrit, procedeix instar la declaració d'interès general per poder obtenir llicencia municipal de canvi d'ús.

En el nostre cas, cal posar de manifest que en a quest Consell es troba en tramitació en la la sol·licitud d'interès general del projecte, a l'expedient electrònic núm.2022/24260A (SR 054/22).

Tot l'anterior segons el meu saber i entendre i sense perjudici de millar criteri al qual sotmet aquest informe.»

- El Servei d'Infraestructures Viàries del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Intrusisme, el 05 de setembre, va informar:

«Les instal·lacions on es vol realitzar el canvi d'ús no es troben properes a cap carretera del Consell d'Eivissa. Es troben, en el punt més proper, a més de 600 metres de distància de la carretera El-200.

Els dos principals accessos a la zona són al PK 7+100 i PK 8+235 de la carretera El-200.

La carretera El-200 pertany a la xarxa primària de carreteres del CIE i cal estar al que disposa la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les llles Balears, la qual a l'article 31.2 estableix: "A més del que es preceptua en els apartats anteriors, serà preceptiu /'informe de l'organisme titular de la carretera per a la posada en marxa de qualsevol activitat nova o modificació de l'existent que sorgeixi entorn de la carretera í que la pugui afectar directament o indirecta a les zones limitades per unes línies longitudinals paral·leles a les arestes exterior de l'explanació í a una distància de cinquanta metres en carreteres de dos carrils de la xarxa primària."

D'acord amb el projecte d'activitat, amb el canvi d'ús s'augmentaria l'oferta educativa en 80 alumnes. L'increment de trànsit que pot suposar aquest canvi d'ús es considera que no tindrà afecció a la carretera El-200 ni tampoc a cap altra carretera del Consell d'Eivissa.

Per la qual cosa, d'acord amb el que s'estableix a la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de les llles Balears, no procedeix l'emissió d'informe al respecte per part d'aquest Servei de lnfraestructures Viàries.

El que s'informa els efectes oportuns."

- Servei de Medi Ambient del Departament de Gestió Ambiental, Sostenibilitat, Innovació i Transparència, el 08 de setembre, va informar:

«Consideracions tècniques

El nou document Ambiental (Annex al EIA Simplificat i Estudi de paisatge) redacta una descripció natural que encara que sigui bibliogràfica, detalla de manera suficient les característiques biòtiques (vegetació i fauna) de la zona forestal que limita amb el centre educatiu.

També a l'Annex es clarifica i es detalla la previsió dels usuaris (alumnes i professorat) respecte a la situació anterior. Així, el canvi d'ús del centre educatiu, segons l'annex, no suposa una ampliació del nombre d'usuaris, sinó una distribució diferent dels rangs d'edat de l'alumnat. D'aquesta manera no és de preveure un augment de producció de residus, consums d'aigua, producció d'aigües residuals, increment de sorolls i tràfic rodat. En relació amb la necessitat d'aparcament i de cara a avaluar la possibilitat d'afecció a zones limítrofes, l'Annex a l'EIA precisa que no es considera un augment relacionat amb l'estacionament dels usuaris. La connexió immediata al centre urbà que permet el trasllat a peu, l'existència d'una línia de transport públic, l'existència de superfície pavimentada amb possibilitat d'aparcament que ja s'utilitza, justifica aquesta no necessitat d'aparcament a altres zones. A més, el tècnic que subscriu considera que al no produir-se un augment d'usuaris no es de preveure nova necessitat d'estacionament respecte a la situació actual. Per últim, l'Annex a l'EIA concreta que el desenvolupament de l'activitat del centre no causarà impacte sobre la zona forestal propera.

D'aquesta manera es considera necessari que el promotor garanteixi que cap de les activitats relacionades amb l'activitat del centre educatiu poguí afectar els elements biòtics del sistema forestal que limita amb la seva parcel·la i que no suposin activitats de risc d'incendi forestal. Atenent a tot l'anterior, es considera que no es preveuen afeccions sobre la realitat ambiental, paisatge i increment de consum de recurs, derivats de l'execució del projecte de canvi d'ús del centre docent.

Per què així consti als efectes oportuns.»

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: l'actual tràmit forma part de la declaració d'interès general pel canvi de l'ús d'un immoble aïllat destinat a l'activitat docent. En l'actualitat compta amb llicència d'activitat per a escola bressol/escoleta des de l'any 1984, Llicència núm. 124/84, i que ha exercit des de llavors, sense interrupció, l'activitat indicada, que es vol transformar a educació infantil, primària i secundària en idioma estranger. El canvi d'ús suposa fer un canvi del nombre d'alumnes. L'aforament autoritzat per l'actual establiment és per un total de 107 persones, així, amb 6 cuidadors, el nombre d'màxim d'alumnes és de 101. El projecte de canvi d'ús explica que el nou aforament sol·licitat és per un total màxim de 80 persones, on 7 serien formadors, un màxim de 15 alumnes de formació infantil (de 3 a 6 anys), un màxim de 54 alumnes a formació primària (de 6 a 12 anys ) i un màxim de 23 alumnes a formació secundària (de 12 a 16 anys).

Per a la transformació de l'oferta educativa el promotor ha realitzat obres de reforma interior i redistribució dels espais per adaptar l'edificació a les necessitats del nou ús. L'expedient administratiu a l'Ajuntament es tramita per tal de restablir la legalitat urbanística, regularitzant les obres de reforma interior, i per a modificar la naturalesa de l'activitat. Per restablir aquesta legalitat cal fer la demolició d'un magatzem, aquesta demolició es tramita mitjançant un projecte de demolició de magatzem annex a aquest expedient com a Mesures correctores, a més d'adaptacions per a l'acessibilitat.

2. Ubicació del projecte: la parcel·la per al canvi de l'ús té referència cadastral 07054A013002140000WR, de 1.219 m2 amb 302 m2 edificats segons cadastre, del terme municipal de Santa Eularia del Riu de titularitat privada a Sòl Rústic amb qualificació Ârea de Transició.

Segons el PTIM la parcel·la d'actuació té classificació de Sòl Rústic amb categoria SÒL Rústic Comú Àrea de Transició (SRG-AT, i segons el planejament urbanístic, limitat a l'est i al nord per sòl urbà RE_EU_E_U2 Extensiu Unifamiliar. D'acord amb l'IDEIB, no afecta cap dels espais de rellevància ambiental definits en la Llei 5/2005, de 26 de maig LECO (ENP i XN2000) ni la LEN (Llei 1/91, de 30 de gener).  Al voltant del límit sud i oest de la construcció i al llarg de la parcel·la exiteix un hàbitat d'interès comunitari denominat 9540 Pinars Mediterranis de Pins Mesogeans Endèmics amb alt Risc d'Incendis i a 140 m al sud es troba una zona de pinar savinar denominada Puig d'en Ribes, zona classificada com a Àrea Rural d'Interès Paisatgístic (ARIP), segons la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears (LEN). D'acord amb l'IDEIB, al voltant de l'edificació existent, al sud i a l'oest, envoltada per pinar mediterrani, està classificada com zones d'Extremadament Alt Risc d'Incendis Forestals (ZAR) del Pla 2014. Respecte a les aigües superficials, no se situa dins una zona potencialment inundable, ni zona de risc potencial significatiu d'inundació ARPSI. En quant a la protecció de les aigües subterrànies, el projecte es desenvolupa sobre la Massa d'Aigua Subterrània (MAS) 2004M2 «Es Canar» la qual segons els PHIB 2019 i els objectius de la DMA es tracta d'un aqüífer profund amb bon estat quantitatiu i qualitatiu, a una zona de risc de mal estat quantitatiu, i zona moderada de vulnerabilitat.  Segons el Bioatles (quadrícula 1x1, codi 8800), a l'àmbit d'actuació es troba dues espècies amenaçades (sargantana de les Pitiüses Podarcis Pityusensis pityusensis, Allium grosii), i onze espècies catalogades (ratapinyada de coa llarga Tdarida teniotis, ratapinyada de ferradura petita Rhinolophus hipposideros, ratapinyada d'escala Myotis escalerai, Ratapinyada nóctul petita Nyctalus leisleri, ratapinyada de vores clares Pipistrellus kuhlii, ratapinyada comuna Pipistrellus pipistrellus, serp blanca Zamenis scalaris, dragó Trentola mauritanica, Xerocrassa caroli caroli, cirerer de Betlem o cireretes Ruscus aculeatus, Pi de cecília Pinus halepensis var. Ceciliae, Aloc Vitex agnus-castus). D'acord amb el document ambiental, a l'àmbit d'actuació no existeix cap element d'interès cultural catalogat que es pugui veure afectat.

3. Característiques del potencial impacte: el canvi d'ús de la parcel·la, d'acord amb el projecte aportat, no suposa l'augment de l'aforament i habitants equivalents, per la qual cosa no es preveu que suposi una afecció als recursos naturals o diferència en els aspectes ambientals significatius afectats. Així no és previsible que hi hagi impactes d'augment de necessitats energètiques o de recursos hídrics, o del nombre de desplaçaments respecte a la situació actual, ni l'augment de generació de residus o aigües residuals durant el seu funcionament, excepte per la generació de residus en la fase d'execució de l'obra per l'esbucament del magatzem annex de 11,61 m2 a la fase d'execució, de petit impacte i gestionat d'acord amb la legislació sectorial pertinent.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. NO Subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el «projecte de canvi d'ús d'escoleta a centre docent, polígon 13, parcel·la 214, barri Can Frigoles (TM. Santa Eulària des Riu)»», sempre que es compleixin les mesures correctores previstes al document ambiental redactat per l'Enginyer Tècnic Industrial Antonio Moreno Martínez i per l' Enginyer Tècnic Agrícola Cristóbal Balibrea Sancha al'abril de 2023, per a la reducció dels impactes previsibles, i amb el condicionants següents:

1. S'hauran d'incloure mesures de reducció del consum i l'augment de l'eficiència energètica (per exemple tecnologia LED, sensors de presència i interruptors temporals, etc.), i s'ha de incloure un sistema de generació d'energia renovable per autoconsum mitjançant plaques fotovoltaiques a la coberta de les edificacions per apropar el consum energètic el més proper a cero possible.

2. S'hauran d'incloure mesures de reducció del consum hídric (per exemple doble polsador o polsador amb interrupció de la descàrrega a les cisternes dels vàters, i mesures d'estalvi a lavabos), a les zones enjardinades s'utilitzaran espècies vegetals autòctones de baix requeriment hídric i s'han de recollir les aigües pluvials per al seu emmagatzemant a dipòsits per tal d'aprofitar-les posteriorment per a la neteja dels patis, zones exteriors i pel reg.

Es recorda:

1. És necessari seguir les mesures d'autoprotecció que siguin d'aplicació en zones d'interfície urbà-forestal de la Resolució del Conseller de Medi Ambient i Territori, de 15 de febrer de 2021, d'aprovació de les instruccions per determinar les característiques específiques de les franges de seguretat i altres mesures d'autoprotecció en zones interfície urbà-forestal, que hi puguin ser d'aplicació.

2. Durant la realització d'obres de condicionament caldrà complir el Decret 125/2007, de 5 d'octubre, pel qual es dicten normes sobre l'ús del foc i es regula l'exercici de determinades activitats susceptibles d'incrementar el risc d'incendi forestal, especialment pel que fa a les mesures de prevenció durant l'època de perill d'incendi forestal i les accions conjunturals de prevenció (art. 8 2.c). (BOIB 153 DE 11/10/2007)

3. L'obligació del compliment de les especificacions que siguin d'aplicació de la Llei 3/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears (BOIB 65 DE 28/04/2005).

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 31 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)