Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 56035
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte «Planta de compostatge agrícola de bioresidus d’hotel» al T.M. Petra (Mallorca) (Exp. 79a/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 17 d'octubre de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte «Planta de compostatge agrícola de bioresidus d'hotel» al T.M. Petra (Mallorca), en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2.b) del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, seran objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes que figurin a l'annex 2 d'aquesta llei. El projecte es trobaria inclòs en l'apartat 1, del grup 6 (Projectes de gestió de residus), de l'annex 2:

Instal·lacions de tractament de residus no perillosos que facin operacions de valorització de l'R1 a l'R11 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminants, que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial i no estiguin incloses en l'annex 1 d'aquesta Llei.

Segons l'annex 2 de la Llei 22/2011, l'operació de valorització R3 és el reciclat o recuperació de substàncies orgàniques que no s'utilitzen com a dissolvents (inclosos el compostatge i altres processos de transformació biològica), que seria l'operació de valorització que es pretén amb el projecte. No obstant això, aquesta Llei va quedar derogada en data 9 d'abril de 2022 amb la nova llei de residus estatal Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminants per a una economia circular, que al seu annex 2 també indica les operacions de valorització, les quals es desagreguen i es codifiquen en operacions específiques, entre elles l'operació de R0301: Compostatge en instal·lacions de compostatge de bioresidus i altres residus compostables recollits separadament del grup originari R03 Reciclat o recuperació de substàncies orgàniques que no s'utilitzen com dissolvents (inclosos el compostatge i altres processos de transformació biològica).

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, s'han de complir les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

El projecte «Planta de compostatge agrícola de bioresidus d'hotel», redactat per l'enginyer agrònom César Nieto Gorostidi, amb núm. de col·legiat 1.046 pel Col·legi d'Enginyers Agrònoms d'Aragó, Navarra i País Basc, i pel biòleg Ramon Plana González – Sierra, signat en data de 10 de març de 2023 i visat en data 25 d'abril de 2023 pel mateix Col·legi d'Enginyers Agrònoms, s'ubica entre les parcel·les 213 de 7.324 m2 i 214 de 3.013 m2 en el polígon 13 del T.M. Petra, amb les referències cadastrals 07041A013002130000IK i 07041A013002140000IR, respectivament, a l'EcoFinca de Sa Teulera, la qual és una explotació agrària basada en el cultiu ecològic que abasteix amb fruites i verdures la cadena hotelera CESGARDEN.

L'objecte del projecte és la instal·lació d'una planta de compostatge apte per a agricultura ecològica a partir de bioresidus recollits de manera segregada de la cadena hotelera CESGARDEN, generats en cuines i en els serveis de restauració (LER 200108) i els originats en les tasques de manteniment de jardineria (LER 200201).

El procés de compostatge es duu a terme a partir de processos de fermentació (dues setmanes) i maduració dels bioresidus (quatre setmanes), mitjançant el mètode dinàmic de piles voltejades de manera periòdica, 2 vegades per setmana durant 2 hores. Aquest tipus de tractament mitjançant compostatge és una operació codificada com R0301 «Instal·lacions de compostatge de bioresidus i altres residus compostables recollits separadament», d'acord amb l'annex II. Operacions de Valorització de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats per a una economia circular.

La instal·lació de planta de compostatge consta de:

a) Una solera pavimentada i impermeabilitzada amb membrana RubberCover rectangular de 40 m de llarg i 6 m d'amplària (240 m2), la qual disposa d'uns pendents adequats en la zona central perquè els lixiviats dels bioresidus i l'aigua de pluja es dirigeixin a un dipòsit estanc impermeabilitzat, el qual s'ubica a un dels extrems de la solera, pel seu ús posterior durant el procés de compostatge. Aquesta solera està zonificada en una zona de fermentació dels bioresidus (15,4 m de longitud), una altra zona de maduració del producte ja fermentat (18,2 m de longitud) i una zona destinada a la neteja de la maquinària i els contenidors.

b) Una zona d'emmagatzematge de les restes vegetals que serviran d'estructurants.

c) Un dipòsit estanc impermeabilitzat per emmagatzemar els lixiviats, l'aigua de pluja i les aigües procedents de la neteja de la maquinària de 30,8 m3.

d) Una pala carregadora o tractor amb pala.

e) Una màquina de voltejar.

f) Lones semipermeables per a cobriment de les piles.

g) Sondes de temperatura.

h) Presa de reg des de la xarxa de subministrament de l'explotació agrícola.

La capacitat nominal de tractament de la planta és de 200 Tn/any de residus de cuina i restauració i 92,3 Tn de material estructurant (restes de jardineria), i simultàniament pot tractar entre 60-70 Tn de material en procés. En la fase de recepció i premescla es comprova la presència d'altres residus no bioresidus, els quals seran separats i gestionats segons la seva naturalesa.

La planta està operativa tot l'any, no obstant això, rep bioresidus dels hotels durant vint-i-vuit setmanes a l'any, de març a octubre.

3. Avaluació dels efectes previsibles

* No hi ha fase d'obres en el projecte, ja que la superfície on s'han d'ubicar els bioresidus pel seu tractament per compostatge està ja pavimentada i disposa de les canalitzacions necessàries per recollir els lixiviats resultants del tractament i pluvials en el dipòsit corresponent, per tant, no es preveuen impactes ambientals negatius.

* En la fase d'explotació es preveuen els impactes negatius següents:

  • sobre la qualitat atmosfèrica, a conseqüència de l'ús de combustibles fòssils per al transport dels bioresidus fins a la planta de compostatge i de l'ús la maquinària que generaran l'emissió de gasos d'efecte hivernacle de manera reduïda. Així mateix, es preveu l'emissió d'olors tot i que es considera que aquesta afecció serà compatible i que no afectarà ni a nuclis urbans ni a habitatges aïllats. L'impacte negatiu previst sobre la qualitat atmosfèrica és compatible.
  • sobre la hidrologia subterrània, a conseqüència de vessaments contaminants dels lixiviats generats durant el tractament dels residus, no obstant això, s'apliquen mesures preventives i correctores que permeten determinar aquest impacte com a compatible. El consum d'aigua neta d'aixeta no serà significatiu respecte al consum autoritzat d'aigua per al cultiu de regadiu que s'explota.

Quan als impactes positius que es preveuen:

  • sobre l'edafologia, com a conseqüència de la incorporació del compost orgànic al terreny de cultiu atès que enriquirà la terra amb nutrients tancant el cicle del carboni i estalviarà la incorporació de fertilitzants químics en terra.
  • sobre la població, amb la creació d'ocupació laboral per tal de dur a terme l'activitat de la planta de compostatge.

Així mateix, l'explotació de la planta de compostatge pel que fa als factors hidrologia superficial, vegetació, fauna, paisatge, espais de rellevància ambiental i patrimoni cultural suposarà impactes nuls o no significatius.

* En la fase de desmantellament, no es preveu la demolició de la solera pavimentada, atès que es farà servir com a zona d'aplegament de l'activitat agrària, així com el dipòsit de recollida de lixiviats i aigua de pluja que es reutilitzarà per la recollida d'aigua de pluja per utilitzar-la també a l'activitat agrària. Per tant, en aquesta fase no es preveuen impactes negatius sobre la qualitat atmosfèrica, la hidrologia, la vegetació, la fauna, espais de rellevància ambiental i paisatge, i es preveu com impacte negatiu l'abandonament d'una activitat socioeconòmica que permet dur a terme actuacions d'economia circular i d'activitat agricultura ecològica.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

Segons l'article 22.7 del Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 1/2020, «Si l'òrgan ambiental valora que de la documentació aportada se'n desprèn de manera inequívoca que el projecte no té efectes significatius sobre el medi ambient, podrà formular directament l'informe d'impacte ambiental sense sotmetre'l a la fase de consultes.»

Per tal d'aplicar l'article esmentat, la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) va sol·licitar al Servei de Residus i Sòls Contaminats l'emissió d'un informe tècnic en relació amb els efectes del projecte sobre el medi ambient, el qual va concloure que des del punt de vista de la gestió de residus, vistes les mesures proposades en el document ambiental signat per la Sra. Maria Teresa Oms Molla, doctora en ciències químiques de la consultora Gemax Estudios Ambientales, SL en data d'abril de 2023, així com cada una de les condicions que es consideri establir a l'informe d'impacte ambiental, totes elles encaminades a prevenir, corregir i, si escau, compensar els efectes adversos sobre el medi ambient, no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient. Per tant, amb les conclusions de l'informe tècnic del Servei de Residus i Sòls Contaminants, de data 23 de maig de 2023, la CMAIB va decidir l'aplicació de l'article 22.7 del Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears. Així mateix, l'informe del Servei de Residus i Sòls Contaminants va proposar una sèrie de mesures preventives que es transcriuen a continuació:

  • «Utilitzar lones protectores o sistema equivalent durant el transport dels residus vegetals de parcs i jardins fins al centre d'emmagatzematge i gestió, sempre que hi hagi presència de restes d'espècies al·lòctones.
  • Els justificants de les retirades de lixiviats del dipòsit realitzades per gestor autoritzat romandran a disposició de l'administració.
  • Les instal·lacions de gestió de residus amb alt percentatge d'humitat i matèria orgànica són susceptibles de generar focus d'animals com a mosques, mosquits, rosegadors, etc., característics d'ambients humits. Per aquest motiu es considera necessari per autoritzar que l'operador presenti un estudi sobre aquests possibles vectors i la planificació del control dels vectors identificats.

Els resultats d'aquest control, així com els de les mesures definitivament implementades per a la minimització de les olors, seran inclosos en la memòria anual de la instal·lació.

  • En el manteniment preventiu de la instal·lació s'inclourà una neteja periòdica dels embornals. La previsió meteorològica es tindrà igualment en compte com a mínim setmanalment a fi de revisar i assegurar el correcte estat de tots els embornals, especialment en els dies de pluja.
  • En cas de cessament de l'activitat, d'acord amb l'article 33.13 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, el titular haurà de presentar una declaració responsable davant la Direcció General de Residus i Educació Ambiental, a l'efecte de donar de baixa l'autorització en el registre de productors i gestors de residus de les Illes Balears. S'haurà de procedir a la restauració del terreny afectat al seu estat original, així com a la retirada i entrega dels residus a gestor autoritzat.»

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

D'acord amb el que preveu l'article 47.2 de la Llei 21/2013, per tal de determinar si un projecte s'ha de subjectar a Avaluació d'Impacte Ambiental Ordinària s'han de tenir en compte els criteris descrits a l'Annex III que es detallen i avaluen a continuació:

1. Característiques del projecte:

L'objecte del projecte és la instal·lació d'una planta de compostatge apte per a agricultura ecològica a partir de bioresidus recollits de manera segregada de la cadena hotelera CESGARDEN generats en cuines i en els serveis de restauració (LER 200108), i els originats en les tasques de manteniment de jardineria (LER 200201), amb una capacitat nominal de tractament de 200 Tn de residus de cuina i restauració i 92,3 Tn de material estructurant (restes de jardineria), podent tractar simultàniament 60-70 Tn de material en procés.

2. Ubicació del projecte:

La instal·lació es localitza dins l'Ecofinca Sa Teulera, a 4,4 km del Polígon Industrial de Manacor, envoltada de camps de cultius i alguns habitatges aïllats amb terreny, trobant-se els més propers a uns 200-300 m de distància.

Segons el Pla Territorial Insular de Mallorca (PTIM), correspon a Sòl Rústic Comú amb la categoria de Sòl Rústic en Règim General (SRG), pertanyent a la Unitat Paisatgística 9 (UP-9) «Pla».

A 380 m al nord de la planta de compostatge es troba una plana geomorfològica d'inundació del Rieró de na Borges. Pel que fa a les aigües subterrànies, la planta de compostatge es troba sobre la massa d'aigua subterrània 1818M4 «Justani», aqüífer poc profund en mal estat quantitatiu i qualitatiu, en risc per nitrats i amb una vulnerabilitat a la contaminació baixa. El pou d'abastiment d'aigua potable a la població més pròxim es troba a 3,7 km.

No afecta cap Hàbitat d'Interès Comunitari (HIC), ni a cap espai de rellevància ambiental. L'espai de Xarxa Natura més pròxim és el Lloc d'Interès Comunitari ES5310029 Na Borges, a 1,3 km al nord-est, mentre que els HIC més pròxims es troben a 300 m al sud i corresponen al 5330 Matolls termomediterranis i predesèrtics, amb una cobertura del 63%, i 6220* Prats i erms mediterranis amb gramínies i anuals, basòfils (Thero-Brachypodietea), amb una cobertura del 15%.

Segons la quadrícula 1x1 amb el codi 3282 del Bioatles de la IDEIB, que correspon amb la ubicació de la planta de compostatge, no consta la presència de cap espècie amenaçada i l'única espècie catalogada que consta és el setmesó (Tachybaptus ruficollis), d'acord amb el Reial decret 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament del Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial i del Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades, i amb l'annex III del Conveni de Berna.

D'acord amb el PTIM, les parcel·les 213 i 214 no es troben afectades per cap Àrea de Prevenció de Riscos (APR). Segons el IV Pla de Defensa contra Incendis Forestals de les Illes Balears, les parcel·les es troben en una zona de baix risc d'incendi forestal.

D'acord amb el document ambiental, el projecte no afecta cap element d'interès arqueològic, ni etnogràfic, catalogat per l'Ajuntament de Petra o el Consell Insular de Mallorca. L'element patrimonial més pròxim és el jaciment arqueològic d'Es Caparó, ubicat a més de 1.200 m, a l'altre costat de l'autopista Ma-15 Palma-Manacor, al T.M. Vilafranca de Bonany.

3. Característiques del potencial impacte:

Es preveuen els impactes negatius següents únicament en la fase d'explotació:

  • sobre la qualitat atmosfèrica, a conseqüència de l'ús de combustibles fòssils de per al transport dels bioresidus fins a la planta de compostatge i de l'ús la maquinària que generaran l'emissió de gasos d'efecte hivernacle de manera reduïda. Així mateix, es preveu l'emissió d'olors tot i que es considera que aquesta afecció serà compatible i que no afectarà ni a nuclis urbans ni a habitatges aïllats. L'impacte negatiu previst sobre la qualitat atmosfèrica és compatible
  • sobre la hidrologia subterrània, a conseqüència de vessaments contaminants dels lixiviats generats durant el tractament dels residus, no obstant això, s'apliquen mesures preventives i correctores que permeten determinar aquest impacte com a compatible. El consum d'aigua neta d'aixeta no serà significatiu respecte al consum autoritzat d'aigua per al cultiu de regadiu que s'explota.

No hi ha fase d'obres, atès que la superfície on s'han d'ubicar els bioresidus pel seu tractament per compostatge està ja pavimentada i disposa de les canalitzacions necessàries per recollir els lixiviats resultants del tractament i pluvials en el dipòsit corresponent. Així mateix, no hi ha fase de desmantellament, com a tal, ja que no es preveu la demolició de la solera pavimentada atès que es farà servir com a zona d'aplegament de l'activitat agrària, així com el dipòsit de recollida de lixiviats i aigua de pluja que es reutilitzarà també per la recollida d'aigua de pluja per a l'activitat agrària.

Atesa la naturalesa del projecte a desenvolupar es preveu que els efectes sobre el medi ambient no provoquin afectacions significatives, si s'apliquen mesures ambientals del document ambiental i del Pla de Vigilància Ambiental, així com els condicionants tècnics indicats en el present informe ambiental.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte «Planta de compostatge agrícola de bioresidus d'hotel» al T.M. Petra (Mallorca), promogut per CESGARDEN, SL, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures i el Pla de Vigilància Ambiental proposats en el document ambiental, signat per Maria Teresa Oms Molla, doctora en químiques, de la consultora Gemax Estudios Ambientales, SL, en data 12 d'abril de 2023, i les condicions següents:

1. Es complirà amb les mesures preventives indicades a l'informe del Servei de Residus i Sòls Contaminants:

a) Utilitzar lones protectores o sistema equivalent durant el transport dels residus vegetals de parcs i jardins fins al centre d'emmagatzematge i gestió, sempre que hi hagi presència de restes d'espècies al·lòctones.

b) Els justificants de les retirades de lixiviats del dipòsit realitzades per gestor autoritzat romandran a disposició de l'administració.

c) Les instal·lacions de gestió de residus amb alt percentatge d'humitat i matèria orgànica són susceptibles de generar focus d'animals com a mosques, mosquits, rosegadors, etc, característics d'ambients humits. Per aquest motiu es considerarà necessari per autoritzar que l'operador presenti un estudi sobre aquests possibles vectors i la planificació del control dels vectors indicats. Els resultats d'aquest control, així com les mesures definitivament implantades per a la minimització de les olors, seran inclosos en la memòria anual de la instal·lació.

d) En el manteniment preventiu de la instal·lació s'inclourà una neteja periòdica dels embornals. La previsió meteorològica es tindrà igualment en compte com mínim setmanalment a fi de revisar i assegurar el correcte estat de tots els embornals especialment en els dies de pluja.

e) En cas de cessament de l'activitat, d'acord amb l'article 33.13 de la Llei 7/2022, de 8 d'abril, el titular haurà de presentar una declaració responsable davant la Direcció General de Residus i Educació Ambiental, a l'efecte de donar de baixa l'autorització en el registre de productors i gestors de residus de les Illes Balears. S'haurà de procedir a la restauració del terreny afectat al seu estat original, així com la retirada i entrega dels residus a un gestor autoritzat.

 

2. L'aplicació del compost com a esmena orgànica a la finca haurà de complir amb les prescripcions del Codi de Bones Pràctiques Agrícoles de les Illes Balears (BOCAIB núm. 7, de 15 de gener del 2000).

3. Pel que fa al PVA:

a) S'hauran d'incloure uns indicadors clars i específics, en la mesura del possible, per fer el seguiment objectiu de l'efectivitat de les mesures ambientals. A més, s'hauran d'incloure les actuacions que es duran a terme en el cas que les mesures no obtinguin el resultat desitjat atès que no han quedat especificades en el PVA aportat.

b) El PVA haurà d'incloure també els punts de control següents:

b.1) Monitorització i traçabilitat periòdica de les piles per al posterior diagnòstic del seu estat, de les quals s'haurà de tenir un registre documental.

b.2) Control de la dispersió d'olors, mensualment s'haurà de verificar que l'afecció potencial de les olors no superi els 38 m des del centre de la planta de compostatge, si és possible, en dies de menor velocitat del vent i s'haurà de registrar documentalment.

b.3) El control cronològic d'entrada i sortida de materials, quantitats, origen i destí s'haurà de registrar documentalment.

b.4) Les anàlisis de composició del compost obtingut s'hauran d'incloure en el PVA. I en cas que no es compleixin els paràmetres indicats en la legislació vigent en matèria de composts i agricultura ecològica, s'haurà de determinar quines són les causes que provoquin no assolir els paràmetres establerts.

b.5) La revisió dels mitjans d'extinció d'incendis haurà de quedar registrada també documentalment.

b.6) S'haurà d'indicar el consum puntual de volum d'aigua d'aixeta estimat que s'utilitzi per dur a terme el procés de compostatge i haurà de quedar registrat en el PVA.

b.7) El buidatge dels lixiviats per un gestor autoritzat haurà de quedar registrat documentalment.

b.8) La neteja periòdica dels embornals haurà de registrar-se documentalment.

c) S'haurà de trametre a la CMAIB el PVA una vegada esmenat amb les indicacions esmentades abans de l'autorització substantiva per a la seva revisió i incorporació a l'expedient.

Es recorda que:

  • El projecte, per les seves característiques d'infraestructura (E5) no lineal de més de 200 m2 per al tractament de residus, haurà d'obtenir la declaració d'interès general atès que és una activitat condicionada en sòl rústic de règim general d'acord amb la matriu d'usos del sòl rústic del PTM.
  • D'acord amb l'article 37.2 de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears, sobre aprofitament circular de recursos i nutrients, s'haurà de presentar un pla de gestió de les restes vegetals de jardineria i de cuines comercials, el qual serà revisat per la conselleria competent en matèria de residus per confirmar la seva conformitat.
  • D'acord amb l'annex Catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera APCA del Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació, l'activitat de la planta de compostatge de bioresidus està recollida com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera en el grup B amb el codi 09 10 05 01. Segons l'article 5 Criteris generals referents a l'autorització i notificació d'instal·lacions d'aquest Reial decret, aquesta activitat està sotmesa a l'autorització administrativa prevista en l'article 13.2 de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, atorgada per les comunitats autònomes atès que és del grup B. Per tant, per a l'activitat de la planta de compostatge s'haurà d'obtenir una autorització per part de l'administració competent autonòmica en matèria de contaminació atmosfèrica.
  • Atès que el producte de la planta de compostatge es destinarà com a adob i fertilitzant per als camps de cultiu de la Finca Sa Teulera, el compost resultant haurà de complir amb el Reial decret 865/2010, de 2 de juliol, sobre substrats de cultiu i amb la resta de normativa en matèria d'agricultura ecològica.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

(Signat electrònicament: 25 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)