Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE L'HABITATGE (IBAVI)

Núm. 52049
Resolució de la secretària general de la Conselleria d’Habitatge, Territori i Mobilitat i vocal del Consell d’Administració de l’Institut Balear de l’Habitatge (IBAVI) per la qual s’aprova la constitució de les borses de treball de personal laboral temporal per a cada una de les categories dels grups A, B, C i D, derivades del concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral a l’IBAVI

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per mitjà de l'Acord del Consell d'Administració de l' Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) de 14 de novembre de 2022 (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022) es va aprovar la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l'IBAVI, amb les bases generals i el barem de mèrits.

En virtut de l'Acord del Consell d'Administració de l'IBAVI de 5 d'abril de 2023 (BOIB núm. 43, de 6 d'abril de 2023) es va aprovar la modificació de l'Acord de 14 de novembre de 2022 anterior i es va autoritzar la persona titular de la secretaria general de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge que per raó del càrrec ocupa la vocalia en el Consell d'Administració perquè en substitució de la directora gerent, a proposta de la Presidència i per delegació de l'òrgan competent, dicti les resolucions i aprovi els actes necessaris en l'esdevenir i tramitació d'aquest procés excepcional d'estabilització.

2. Al punt 20 de les Bases específiques d'aquesta convocatòria es preveu el següent:

20.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment, no hagin superat el procés selectiu però disposin d'un mínim de 10 punts, i no tinguin la possibilitat de participar en el procés d'estabilització pel sistema de concurs oposició per no haver-hi places de la mateixa categoria i especialitat convocades per aquest sistema, s'han d'incloure en una borsa de personal laboral temporal de la categoria i especialitat corresponents en què hagin participat. Aquesta borsa ha de tenir caràcter preferent a qualsevol altra borsa ordinària o extraordinària que estigui vigent en l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI).

20.2. Als efectes anteriors, una vegada finalitzat el procés selectiu, els tribunals han de requerir a les persones incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants de la base 11 que compleixen els requisits del paràgraf anterior i que hagin declarat disposar d'un mínim de 10 punts, per tal que, en el termini de deu dies hàbils, acreditin els mèrits al·legats en la declaració responsable. (...)

El Tribunal ha de revisar i valorar els mèrits declarats segons el procediment que estableixen les bases 13 i 14, i, una vegada revisats, ha de conformar una llista per ordre de puntuació obtinguda amb totes les persones que hagin aconseguit un mínim de 10 punts.

(...)

20.3. Una vegada comprovats els mèrits de tots els aspirants que hagin declarat un mínim de 10 punts, s'ha de publicar la constitució de les borses de personal laboral temporal de cada categori ai especialitat corresponent, derivades d'aquesta convocatòria segons el major nombre de puntuació obtinguda una vegada revisats els mèrits, i sempre que s'hagin obtingut un mínim de 10 punts.

3. D'acord amb el previst en aquesta base 20, els dies 12 i 13 de setembre de 2023, amb convocatòria prèvia, es varen reunir els membres del Tribunal qualificador del grup A per revisar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits de les persones  incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants  que han declarat disposar d' un mínim de 10 punts i que no han superat el procés selectiu d'estabilització en les categories d'arquitecte/a, economista i tècnic/a superior corresponents al grup A, la qual els hi fou requerida el 30 de juny de 2023,  i per a l'aprovació de la llista provisional amb les puntuacions obtingudes per aquestes persones aspirants que s'hauran d'incloure en la borsa laboral temporal de cada una d'aquestes categories, la qual fou publicada al web de l'IBAVI el 21 de novembre de 2023.

El dia 11 d' octubre de 2023, amb convocatòria prèvia, es varen reunir els membres del Tribunal qualificador del grup B per revisar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits de les persones  incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants  que han declarat disposar d' un mínim de 10 punts i que no han superat el procés selectiu d'estabilització en les categories d'arquitecte/a tècnic/a i treballador/a social corresponents al grup B, la qual els hi fou requerida el 30 de juny de 2023,  i per l'aprovació de la llista provisional amb les puntuacions obtingudes per aquestes persones aspirants que s'hauran d'incloure en la borsa laboral temporal de cada una d'aquestes categories, la qual fou publicada al web de l'IBAVI el 9 de novembre de 2023.

El dia 13 de setembre de 2023, amb convocatòria prèvia, es varen reunir els membres del Tribunal qualificador del grup C per revisar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits de les persones  incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants  que han declarat disposar d' un mínim de 10 punts i que no han superat el procés selectiu d'estabilització en les categories d'administratiu/va, delineant i administratiu/va operador/a informàtic/a, torn lliure,  corresponents al grup C, la qual els hi fou requerida el 10 de juliol de 2023,  i per a l'aprovació de la llista provisional amb les puntuacions obtingudes per aquestes persones aspirants que s'hauran d'incloure en la borsa laboral temporal de cada una d'aquestes categories, la qual fou publicada al web de l'IBAVI el 29 de novembre de 2023.

El dia 15 de setembre de 2023, amb convocatòria prèvia, es varen reunir els membres del Tribunal qualificador del grup D per revisar la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits de les persones  incloses en la llista informativa d'ordre d'aspirants  que han declarat disposar d' un mínim de 10 punts i que no han superat el procés selectiu d'estabilització en les categories d'auxiliar administratiu/va, torn lliure i torn de reserva corresponent al grup D, la qual els hi fou requerida el 3 de juliol de 2023,  i per a l'aprovació de la llista provisional amb les puntuacions obtingudes per aquestes persones aspirants que s'hauran d'incloure en la borsa laboral temporal d'aquesta categoria, la qual fou publicada al web de l'IBAVI el 21 de novembre de 2023.

4. El dia 4 de desembre de 2023, amb convocatòria prèvia, els membres del Tribunal qualificador del grup A es varen reunir per comprovar el compliment dels requeriments d'esmena de documentació, resoldre les al·legacions efectuades a la llista provisional de puntuacions,  i aprovar les llistes definitives amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en la categoria d'arquitecte/a, economista i tècnic/a superior que no han superat el procés selectiu, les quals foren publicades en el web de l'IBAVI el 5 de desembre de 2023.

El dia 5 de desembre de 2023, amb convocatòria prèvia, els membres del Tribunal qualificador del grup B es varen reunir per comprovar el compliment dels requeriments d'esmena de documentació, resoldre les al·legacions efectuades a la llista provisional de puntuacions,  i aprovar les llistes definitives amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en la categoria d'arquitecte/a tècnic/a i treballador/a social que no han superat el procés selectiu, les quals foren publicades en el web de l'IBAVI el 13 de desembre de 2023.

El dia 3 de gener de 2024, amb convocatòria prèvia, els membres del Tribunal qualificador del grup C es varen reunir per comprovar el compliment dels requeriments d'esmena de documentació, resoldre les al·legacions efectuades a la llista provisional de puntuacions,  i aprovar les llistes definitives amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en les categories d'administratiu/va, delineant i administratiu/va operador/a informàtic/a, torn lliure, que no han superat el procés selectiu, les quals foren publicades en el web de l'IBAVI el 11 de gener de 2024.

El dia 18 de desembre de 2023, amb convocatòria prèvia, els membres del Tribunal qualificador del grup D es varen reunir per comprovar el compliment dels requeriments d'esmena de documentació, resoldre les al·legacions efectuades a la llista provisional de puntuacions,  i aprovar les llistes definitives amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en la categoria d'auxiliar administratiu/va, torn lliure i torn de reserva, que no han superat el procés selectiu, les quals foren publicades en el web de l'IBAVI el 20 de desembre de 2023.

En aquestes sessions els tribunals qualificadors de cada un dels grups A, B, C i D, seguint l'ordre obtingut en les puntuacions de la llista de valoració de mèrits i establert l'ordre de prelació dels aspirants, d'acord amb la base 20 de contínua referència, varen acordar elevar a l'òrgan competent la llista definitiva de puntuacions corresponent a les categories de cada grup, per tal que aquest dicti la resolució per aprovar la constitució de les borses de personal laboral temporal de cada una de les categories dels grups A, B, C i D, amb les persones participants que han obtingut un mínim de 10 punts.

Finalment, en les actes dels dies 4, 5  i 18 de desembre de 2023 i 3 de gener de 2024, esmentades, cada tribunal qualificador va fer constar que aquesta Resolució s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web de l'Institut Balear de l'Habitatge  http://ibavi.caib.es, i en la seu electrònica de l'Administració de la CAIB, tot això d'acord amb l'ordenat al punt 16.1 de les Bases específiques de la convocatòria.

Fonaments de dret

1. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per a reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022), modificat pel Decret llei 7/2022, d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol).

2. El Decret 17/2015, de 10 d'abril, d'aprovació dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut Balear de l'Habitatge (BOIB núm. 52, d'11 d'abril de 2015).

3. L'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) de 14 de novembre de 2022 pel qual s'aprova la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022).

Per tot això, atesos aquests antecedents i consideracions jurídiques,  a proposta dels tribunals qualificadors dels grups A, B, C i D, constituïts per al procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l'IBAVI, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la creació, les bases i la composició de les borses de treball de personal laboral temporal  de les categories d'arquitecte/a, economista i tècnic/a superior, corresponents al grup A, d'arquitecte/a tècnic/a i treballador/a social corresponents al grup B, d'administratiu/va, delineant i administratiu/va operador/a informàtic/a, corresponents al grup C, i d'auxiliar administratiu/va, corresponent al grup D, derivades de la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l'IBAVI, conforme els annexos 1 i 2 adjunts, per dur a terme treballs ocasionals i urgents, substitucions de personal laboral que tengui dret a reserva de lloc de feina, cobertura de places dotades vacants que es produeixen en la categoria professional corresponent,  o  qualsevol altre tipus de contractació laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecta a la legislació laboral vigent, limitat tot això, exclusivament, a les categories professionals dels grups A, B, C i D que són objecte de la convocatòria.

Els llistats de les borses estan conformats pels aspirants admesos a l' oferta pública d'estabilització que no han superat el procés i han obtingut un mínim de 10 punts, per ser l'excedent respecte als llocs de treball oferts, ordenats de major a menor puntuació conforme la valoració de mèrits realitzada per l'òrgan de selecció corresponent.

2. Publicar aquesta Resolució i els annexes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web de l'ens públic de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI).

3. Donar compte de la present Resolució al Consell d'Administració de de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)  en la propera reunió que se celebri.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124  de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la LLei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma  de les Illes Balears, en concordança amb l'article 30 dels Estatuts de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)  aprovats pel Decret 17/2015, de 10 d'abril (BOIB núm. 52, d' 11 d'abril de 2015).

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (26 de gener de 2024)

La secretària general de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat Catalina Ferrer i Bover

 

ANNEX 1 Bases de les borses de treball de personal laboral temporal derivades de la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l'IBAVI

Primera

Normes generals

1.1. Objecte

L'objecte de les bases és establir les normes per regular la gestió de les borses de treball de personal laboral temporal derivades de la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral  de l'IBAVI (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022).

 

1.2. Normes d'aplicació

1.2.1. Aquestes bases regeixen la gestió de les borses de treball temporal derivades de la convocatòria del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits (BOIB núm. 168, de 27 de desembre de 2022), per dur a terme treballs ocasionals i urgents, substitucions de personal laboral que tengui dret a reserva de lloc de feina, cobertura de places dotades vacants que es produeixen en la categoria professional corresponent , o  qualsevol altre tipus de contractació laboral mitjançant la modalitat de durada determinada subjecta a la legislació laboral vigent, limitat tot això, exclusivament, a les categories professionals dels grups A, B, C i D que són objecte de la convocatòria.

1.2.2. El contingut d'aquestes bases s'ajusta als principis rectors de l'accés a l'ocupació pública que estableix l'article 55.2 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i a allò previst a l'article 29 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al qual l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) està adherit, respecte de la confecció de les borses de treball. Les bases s'han negociat amb la participació del Comitè d'Empresa.

1.3. Contractacions de personal derivades de les borses

La contractació temporal mitjançant les borses de treball derivades de la convocatòria  del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits per cobrir les places de personal laboral de l'IBAVI, s'efectuarà en la modalitat de durada determinada subjecta a la legislació laboral vigent i normativa concordant, limitat tot això, exclusivament, a les categories professionals dels grups A, B, C i D que són objecte d'aquesta convocatòria.

Segona

Vigència de les borses de treball

El període de vigència de les borses de treball temporal és de tres anys, a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, o fins a la creació de noves borses derivades del resultat de nous processos selectius de les mateixes categories professionals. Així mateix, les borses de treball temporal vigents actualment en les categories que tenen places convocades al procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits, finalitzaran el seu període de vigència en el moment que es constitueixin les borses de treball temporal derivades de la convocatòria d'aquest procés.

Si en finalitzar el període de tres anys de vigència no s'han constituït noves borses que substitueixin les anteriors, la vigència d'aquestes s'han de prorrogar de forma automàtica sense necessitat de cap acte exprés, fins que quedi constituïda la nova amb la convocatòria prèvia corresponent.

Tercera

Situació de les persones aspirants a les borses de treball

1.Les persones aspirants de les borses de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, poden estar en la situació de disponible o no disponible.

2.Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants d'una borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal temporal de l'IBAVI en la mateixa o inferior categoria professional, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en la base cinquena, no hagin acceptat el lloc oferit.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en una borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a la mateixa categoria.

3.Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

4. Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base cinquena, conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

Quarta

Crida

1.Quan sigui necessari cobrir temporalment un lloc de treball, s'ha d'oferir el contracte corresponent a la persona aspirant que ocupi el primer lloc de la borsa de treball corresponent en la situació de disponible prevista a la base tercera, d'acord amb l'ordre de prelació, i així successivament. No obstant això, en els supòsits que per aplicació de la normativa bàsica en matèria laboral no es pugui dur a terme la contractació de l'aspirant corresponent, s'ha de cridar el següent de la llista fins que desapareguin les circumstàncies que impossibilitin aquesta contractació.

2.La crida de les persones integrants de la borsa de treball es farà per ordre de prelació mitjançant el correu electrònic indicat per aquestes a la sol·licitud de participació en el procés (se'ls podrà enviar un SMS simultàniament). Es deixarà constància a l'expedient del dia i l'hora de la crida.

3. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui per ordre de prelació, el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta en el termini d'un dia hàbil —si la crida es fa en divendres el dia hàbil següent és dilluns— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per l'IBAVI, s'entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1 de l'Estatut dels treballadors.

4.A les persones  aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita –d'acord amb el que estableix l'apartat anterior- se les ha de col·locar en el darrer lloc de la borsa, llevat que al·leguin dins del mateix termini d'un dia hàbil, la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en la base cinquena, les quals s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents.

5. La posterior renúncia al contracte de treball una vegada iniciada la relació laboral, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada la persona aspirant, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en una altra categoria professional a l'IBAVI o en els casos de força major.

Quan cessi en el lloc de treball, el personal procedent de les borses creades a l'empara del procés excepcional d'estabilització per concurs extraordinari de mèrits, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar, sense que per això sigui necessària cap comunicació per part de la persona interessada.

Cinquena

Renúncies justificades

Es consideren renúncies justificades les motivades per alguna de les circumstàncies següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en un lloc de la RLT de l'IBAVI o d'un altre ens del sector públic instrumental autonòmic  com a personal laboral fix, quan el lloc ofert correspongui a una categoria inferior a la del lloc que ocupi la persona en aquell moment.

c) Prestar serveis en un lloc de la RLT de l'IBAVI  com a personal laboral fix sense que hagin transcorregut dos anys des de la presa de possessió sempre que aquesta circumstància s'exigeixi legalment al treballador per poder optar a un altre lloc de treball.

d) En cas de trobar-se treballant a l'IBAVI, quan la persona treballadora a qui es realitza la crida gaudeixi d'algun dels supòsits que dóna dret a un permís retribuït d'acord amb el que estableix el conveni col·lectiu d'aplicació, així com en els casos de vacances o excedències per raons de conciliació de la vida personal, familiar i laboral amb reserva de lloc de treball. Tot això, sempre que la data d'incorporació es produeixi durant el període de permís, excedència o vacances.

e) Patir malaltia (acreditada mitjançant el certificat mèdic corresponent) o incapacitat temporal.

f) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals o en situació d'excedència forçosa respecte d'un lloc de treball de l'IBAVI .

Les persones que renunciïn justificadament a les crides conservaran el seu ordre a la Borsa corresponent.

Sisena

Motius d'exclusió

Es relacionen en aquest apartat els motius pels quals les persones integrants de les diferents Borses d'ocupació seran excloses de les mateixes:

1. Quan després d'haver renunciat injustificadament dues vegades a crides per a una mateixa borsa d'ocupació d'acord amb la disponibilitat assenyalada per la persona aspirant a la sol·licitud de participació en el procés selectiu, es produeixi una tercera renúncia injustificada davant d'una nova crida per a la mateixa borsa d'ocupació.

2. En els casos en què no es justifiqui documentalment, en els terminis establerts per fer-ho, la finalització del fet que ha causat la renúncia justificada.

3. Si es produeix renúncia expressa a continuar formant part de la borsa d'ocupació.

4. Si la persona, en el cas de trobar-se treballant a IBAVI, ha estat sancionada mitjançant un expedient disciplinari per falta greu o molt greu pel temps en què aquesta sanció formi part del seu expedient.

5. Que la persona sigui declarada pel servei mèdic de prevenció no apte o apte amb limitacions incompatibles amb el lloc a exercir.

6. Haver renunciat al contracte de treball una vegada iniciada la relació laboral, llevat del supòsit previst a l'apartat 5  de la base quarta .

7. No superar el període de prova regulat al Conveni Col·lectiu d'aplicació o a la legislació laboral vigent.

Setena

Formalització dels contractes

La incorporació al lloc de treball s'ha de fer a mesura que es produeixin les circumstàncies previstes en la base primera.

Immediatament abans de signar el contracte corresponent, les persones interessades han de presentar una declaració jurada que justifiqui que no incorren en cap supòsit d'incompatibilitat dels que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Vuitena

Seguiment de les borses

Amb la finalitat de mantenir el seguiment de la gestió de les borses, IBAVI ha d'informar el Comitè d'Empresa sobre les contractacions realitzades, com també sobre les renúncies, les incidències en les notificacions o qualsevol altra circumstància que suposi una alteració de la situació de les borses.

Documents adjunts