Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 51755
Resolució de la presidència de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de deixalleria al polígon 5, c/ Garrover s/n (Son Perot-Manera), del T.M. Montuïri (Exp. 20a-2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 2 de novembre de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de deixalleria al polígon 5, c/ Garrover s/n (Son Perot-Manera), del TM de Montuïri, en els termes següents: 

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre els projectes inclosos en l'annex 2, el projecte de deixalleria de Montuïri s'inclou en el punt 3 del grup 6:

Instal·lacions d'emmagatzematge de residus perillosos fora del lloc de producció (incloses operacions prèvies al tractament) que facin operacions de la D13 a la D15 de l'annex 1 o operacions R12 i R13 de l'annex 2 de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, que no es desenvolupin a l'interior d'una nau a polígon industrial.

*Atès que aquest llei està derogada, s'entén que la referència es fa a la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contraminats per a una economia circular. 

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació. 

2. Descripció i ubicació del projecte

L'objecte del projecte és construir una nova deixalleria a una parcel·la municipal localitzada al polígon 5, c/ Garrover s/n (Son Perot-Manera), del nucli urbà de Montuïri, per a l'emmagatzematge de residus perillosos d'origen domèstic i comercial, amb una capacitat inferior a 100 tones. Actualment, el municipi no disposa de cap instal·lació adequada per a la recepció de residus de diversa tipologia, ni adaptada a la normativa vigent.

La deixalleria serà de mida mitjana, amb una superfície de 1.523,25 m2,  accessible per a persones amb mobilitat reduïda i disposarà d'una instal·lació de circuit de televisió (amb dues càmeres) pel seu control i seguiment nit i dia, per evitar o enregistrar l'actuació de furtius. L'esplanada central disposarà del següent: oficina de recepció amb bany (12,59 m2), zona coberta per als RAEE no perillosos i oli vegetal usat (29,65 m2), magatzem de residus perillosos - pintures, dissolvents, fitosanitaris, bateries, piles, fluorescents, bombetes de baix consum i lluminàries, envasos contaminats, olis minerals usats... - (19,96 m2), espai per a la reutilització (14,47 m2) i àrea de contenidors destinats a la recollida selectiva de residus domèstics. En el perímetre d'aquesta esplanada s'hi troba la zona enjardinada, composta per xipressos (Cupressus sempervirens) que es mantindran i es complementaran amb aromàtiques (Rosmarinus officinalis, Lavandula angustifolia). En aquesta zona, s'instal·laran també els contenidors destinats a l'emmagatzematge dels residus de recollida selectiva (117,60 m2):

  • 2 contenidors tipus iglú per a la recollida de vidre.
  • 3 contenidors per a la recollida de plàstics i envasos.
  • 4 contenidors per a la recollida de paper-cartó.
  • 5 contenidors per a la recollida de la fracció rebuig.
  • 2 contenidors per a la recollida de la fracció orgànica.

A l'esplanada central es col·locaran 4 grans contenidors per a la recollida de diferents tipus de residus:

  • 1 contenidor de 28m3 per a residus voluminosos.
  • 1 contenidor de 28m3 per a les restes de poda.
  • 1 contenidor de 28m3 per a fusta.
  • 1 contenidor de 28m3 per a residus de plàstics rígids.

Finalment, vora l'edifici administratiu es col·locaran la resta de contenidors:

  • 1 contenidor de 5m3 per a ferralla.
  • 1 contenidor de 5m3 per a residus de construcció.
  • 1 compactadora per a paper i cartó.
  • 1 contenidor per a roba i calçat.

El perímetre de la instal·lació està envoltat de blocs, una reixa perimetral d'una alçada de 2 m, amb una o dues portes de la mateixa alçada i d'una amplària de 4 m cadascuna i una reixa superior de malla electrosoldada metàl·lica d'1 m d'alçada. Així mateix, a l'entrada instal·larà una bàscula industrial que permeti pesar tots els residus que entren i surten de la deixalleria.

Dins la parcel·la referida s'ubiquen en l'actualitat la canera municipal (4,90 m2) i el magatzem de l'àrea de serveis de l'Ajuntament de Montuïri (148,88 m2), els quals seran demolits, íntegrament en el cas de la canera i parcialment en el cas del magatzem municipal, dins de les actuacions del projecte. Es preveu la construcció d'una nova edificació per la canera adossada al magatzem municipal, de 8,97 m2, així com l'adaptació parcial del magatzem municipal (50,23 m2) per a acollir la zona coberta, el magatzem de residus perillosos i l'espai per a la reutilització. En tot cas, aquesta canera serà independent de les instal·lacions de la deixalleria i disposarà de tancament i coberta.

La deixalleria disposarà d'una solera de formigó i asfalt de 20 cm de gruixa. Les superfícies de la zona coberta i del magatzem de perillosos seran també impermeables i disposaran de dos sistemes independents de recollida dels residus líquids en cas de fuita, vessament o ruptura de contenidors que consistirà en un drenatge interior de seguretat accessible mitjançant arquetes que condueixi els residus vessats i/o les aigües de neteja a un dipòsit totalment estanc i resistent als residus que pugui contenir que s'haurà de buidar amb un gestor autoritzat en el cas de vessament de residus.

L'escomesa d'aigua potable existent a la parcel·la servirà per al reg de les zones verdes, la neteja de la deixalleria, per a sufocar possibles incendis i per polvoritzar residus amb amiant no friable. L'aigua de pluja recollida a les teulades es canalitzarà i es conduirà per gravetat cap a un dipòsit per ser reutilitzada pel reg o per la neteja del recinte. Així mateix, es realitzarà una xarxa de recollida d'aigües pluvials de la superfície destinada a contenidors i a maniobres de camions que s'evacuarà cap a la xarxa de pluvials del poble. Per altra banda, el bany es connectarà a la xarxa de fecals municipal. Per al subministrament energètic de la instal·lació, es procedirà a la connexió a la xarxa elèctrica que passa pel carrer on s'ubica la parcel·la. Es disposarà d'il·luminació artificial de tipus LED i sense emissió del flux lluminós a l'hemisferi superior, per a les hores de baixa incidència solar, tot i que es dissenyarà un horari d'obertura que aprofiti al màxim la il·luminació natural. Així mateix, d'acord amb el projecte, es preveu la instal·lació de set panells fotovoltaics a la coberta de l'edifici administratiu, amb una potència total instal·lada de 3.080 W, per a la producció anual de 4.438 kWh d'energia. També es preveu sistema d'aigua calenta sanitària (ACS) solar constituït per una placa solar i un termo de 200 l de capacitat.

Respecte de la senyalització, a l'entrada del recinte hi haurà cartelleria identificativa de la instal·lació, així com informativa dels horaris d'obertura, residus admesos, empresa responsable de l'explotació i dades de contacte. També es disposarà de cartells específics que identifiquin els contenidors o les zones on han de ser dipositats els residus. Així mateix, hi haurà diversos senyals col·locats als voltants del recinte per a facilitar l'arribada dels usuaris.

El pressupost estimat del projecte serà de 336.268,43 euros, amb un termini d'execució previst de set mesos.

3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb el document ambiental, s'identifiquen i valoren els impactes a la fase prèvia de desmantellament dels elements actuals i construcció de la nova canera, i a les fases d'execució i de funcionament de la nova deixalleria. Durant el desmantellament dels elements actuals i construcció de la nova canera, es consideren com a impactes rellevants l'emissió de gasos contaminants, de pols i partícules en suspensió a l'atmosfera, l'emissió de renous i la generació de residus. Durant les fases d'execució i funcionament de la nova deixalleria, també es consideren com a efectes adversos rellevants sobre el medi ambient l'emissió de gasos contaminants, de pols i partícules en suspensió a l'atmosfera, l'emissió de renous i la generació de residus, així com l'ocupació de sòl, l'impacte paisatgístic i el risc de contaminació de les aigües subterrànies per abocaments accidentals de substàncies contaminants. Atesa la instal·lació de plaques fotovoltaiques, no es considera el consum energètic com un impacte rellevant durant la fase d'explotació de la deixalleria.

 

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

S'han efectuat les següents consultes:

  • Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.
  • Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.
  • Servei de Gestió del DPH, de la DG de Recursos Hídrics.
  • Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
  • DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum.
  • Servei d'Agricultura (DG d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural), de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
  • Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.
  • Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.
  • GOB.
  • Terraferida.
  • Amics de la Terra.

En el moment de redactar el present informe, s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

La Direcció Insular de Residus, del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient del Consell de Mallorca, amb data 17 de març de 2023, va informar el següent:

Es conclou que:

Des del punt de vista del compliment del Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 81 de 18/06/2019), s'informa favorablement el projecte de la deixalleria de Montuïri, del C/ Garrover s/n, Polígon 5 de Son Perot Manera de Montuïri, amb les següents puntualitzacions:

  • Cal actualitzar la normativa de referència i en vigor, que pel que fa a les competències del Consell de Mallorca és el Pla Director Sectorial de Residus no Perillosos de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 81 de 18/06/2019) i no el del 2006, com es fa referència a diferents punts del projecte.
  • Compliment de la recomanació 3.3.d). Eficiència energètica de la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries en el projecte, aprofitament de fonts d'energia renovable mitjançant instal·lacions d'energia solar fotovoltaica, a més de la projectada per aigua calenta. 
  • La senyalització de la Deixalleria ha de complir el punt 3.1.j de la Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries, la normativa a la qual fa referència el projecte no està en vigor (punt 19).
  • Al punt 7.7.8. Recepció definitiva del projecte es fa referència a un conveni de     disponibilitat del terreny amb l'Ajuntament de Marratxí, que no és del present projecte.

Des del punt de vista de l'article 47 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, es proposa la seva no subjecció a avaluació d'impacte ambiental ordinària.  

El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, amb data 20 de març de 2023, va informar el següent:

Es conclou que:

Un cop avaluada la informació s'emeten les següents conclusions:

1. El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

2. La resolució d'APCA o, si escau, d'autorització d'APCA, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

3. Per altra part, es considera adequada la utilització d'energies renovables descrites a l'estudi ambiental presentat, ja que s'ajusta als objectius de la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica, en la qual es descriu que les noves edificacions que es construeixin han de ser instal·lacions de consum energètic quasi nul i que s'ha d'implantar progressivament el consum d'energia renovable. 

El Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 5 d'abril de 2023, va informar el següent:

S'informa que:

Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, no és previsible que el projecte pugui suposar un efecte destacable sobre les espècies de la zona, sempre que es portin a  terme les mesures previstes. 

Es conclou que:

Inform FAVORABLEMENT sobre el projecte de Deixalleria de Montuïri.

El Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics, amb data 13 de  setembre de 2023, va informar el següent:

Es conclou que:

Des d'un punt de vista de protecció del domini públic hidràulic subterrani i d'acord a l'establert a l'article 76.5 del PHIB2022 en relació a instal·lacions d'emmagatzemament de residus a perímetre de protecció de pous de proveïment, informem favorablement el Projecte de deixalleria de Montuïri i la seva memòria ambiental, amb les següents condicions:

1. Pel que fa a les aigües pluvials recollides a les zones d'accés i tractades al separador d'olis i atenent que la memòria ambiental preveu impacte derivat de l'increment del consum d'aigua potable, el projecte ha de preveure el seu tractament i emmagatzematge per al seu ús posterior.

2. Per assegurar la protecció del domini hidràulic subterrani, s'atendrà al que disposa l'art. 2 punt 1 c) del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística recollit a les consideracions.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: L'objecte del projecte és construir una nova deixalleria a una parcel·la municipal, per a l'emmagatzematge de residus perillosos d'origen domèstic i comercial, amb una capacitat inferior a 100 tones. Actualment, el municipi no disposa de cap instal·lació adequada per a la recepció de residus de diversa tipologia, ni adaptada a la normativa vigent. Es projecta una deixalleria de mida mitjana, amb una superfície de 1.523,25 m2, accessible per a persones amb mobilitat reduïda i amb circuit de televisió (amb dues càmeres) pel seu control i seguiment nit i dia, així com la dotació dels serveis urbanístics necessaris.

2. Ubicació del projecte:  la instal·lació es localitza al polígon 5, c/ Garrover s/n (Son Perot-Manera), del nucli urbà de Montuïri. D'acord amb el Pla Territorial de Mallorca (PTM), els terrenys objecte d'estudi estan qualificats com a Àrea de desenvolupament: Sòl Urbà i Urbanitzable, i no es troben afectats per cap àrea de prevenció de riscos (APR). 

L'àmbit d'actuació es localitza fora d'espais de rellevància ambiental, d'espais definits per la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears, i d'hàbitats d'interès comunitari (HIC). Segons el document ambiental, la parcel·la està enclavada en un paisatge urbà, rodejada per altres serveis municipals i parcel·les sense construir o amb habitatges aïllades. Limita amb terrenys agrícoles i es troba ocupada per vegetació ruderal pròpia de llocs alterats, dominada per espècies anuals d'influència antròpica que no presenten valors de conservació biològica. Se situa dins la Unitat Paisatgística 9 (UP-9) «Pla».

D'acord amb el Servei de Protecció d'Espècies, a l'àmbit d'actuació hi ha constància de la presència d'eriçó (Atelerix algirus) i falzia (Apus apus), espècies incloses en el Llistat d'Espècies en Règim de Protecció Especial (RD 139/2011). No hi ha constància de la presència de nius de rapinyaires a la zona.

El projecte s'ubica sobre la massa 1815M2 «Montuïri», aqüífer poc profund en mal estat qualitatiu i bon estat quantitatiu, i baixa vulnerabilitat a la contaminació. La instal·lació es troba dins el perímetre de restriccions moderades de dos pous d'abastiment urbà, situats cap al nord-est de la instal·lació (CAS_720_Vigent-A_S_8030 i IRA_512_Vigent).

D'acord amb la IDEIB, el projecte no es troba afectat per cap element d'interès patrimonial.

3. Característiques del potencial impacte: atesa la naturalesa de l'activitat a desenvolupar i la ubicació proposada per a la deixalleria, es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin mínims si s'apliquen les mesures preventives i correctores del document ambiental. Cal tenir en compte que la nova instal·lació suposarà la millora en la gestió dels residus municipals i l'adaptació a la normativa sectorial vigent.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte de deixalleria de Montuïri, sempre que es compleixin les mesures proposades al document ambiental, signat, amb data 30 de maig de 2023, per la Sra. Aina Sánchez Gayoso, biòloga, i pel Sr. Miquel Llompart Cànaves, geògraf – promotor Ajuntament de Montuïri –, la normativa vigent i els següents condicionants: 

1. Abans de l'inici de les obres de la nova deixalleria, haurà de procedir-se a la retirada i correcta gestió de tots els elements existents a la instal·lació actual (contenidors...).

2. Durant la fase d'execució, hauran de dur-se a terme regs periòdics, preferentment amb aigua regenerada, per minimitzar la producció de pols, així com tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica:

http://www.caib.es/sites/atmosfera/ca/d/guia_pel_control_de_les_emissions_de_pols_de_la_construccio_i_demolicio-30632/

3. Tota la deixalleria haurà d'estar impermeabilitzada i amb un sistema de recollida de lixiviats que permeti assegurar que en cap cas les aigües pluvials puguin arrossegar part dels lixiviats fora de la deixalleria. En tot cas, per assegurar la protecció del domini hidràulic subterrani, s'atendrà al que disposa l'art. 2 punt 1 c) del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística: «Durant l'execució de les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries».

4. Les aigües pluvials caigudes sobre les zones pavimentades de la instal·lació hauran de ser dirigides a un separador d'olis i greixos, prèviament al seu emmagatzematge i posterior aprofitament per al reg de la barrera vegetal perimetral i zones enjardinades, i per a la neteja de les instal·lacions, sense que puguin ser evacuades per escorrentia, en cap cas.

5. La barrera vegetal perimetral i zones enjardinades hauran de ser mantingudes en estat òptim durant tot el període de funcionament de la instal·lació, substituint els exemplars morts i regant, si escau, amb aigua de pluja o, alternativament, amb aigua regenerada, a les hores de menor insolació. En cap cas, es podrà regar amb aigua potable no regenerada subministrada per la xarxa. Per altra banda, les espècies seleccionades per complementar els xiprers existents, hauran de ser autòctones i de baix requeriment hídric.

6. El disseny de la instal·lació haurà d'evitar l'entrada i l'acumulació d'aigües pluvials a l'interior dels contenidors, per evitar, entre d'altres, que els residus es puguin fer malbé i la proliferació de moscard tigre.

7. La instal·lació fotovoltaica projectada haurà de cobrir la totalitat de la demanda energètica de l'activitat i els mòduls hauran de tenir una eficiència unitària mínima del 20%.

8. Els cartells indicatius específics que identifiquin el contenidor o la zona on ha de ser dipositada cada tipologia de residu, hauran d'incloure, si escau, informació dels volums o quantitats màximes que cada usuari pot aportar, i el seu disseny haurà de complir amb el requisit 3.1.j) de la «Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries», del Servei de Residus i Sòls Contaminats.

9. En cas d'una eventual fase de desmantellament de l'activitat, s'haurà de garantir la restauració del terreny i de l'entorn al seu estat natural, així com la gestió dels residus generats.

10. El pressupost del projecte haurà d'incloure una partida específica per a la incorporació de les mesures previstes per a minimitzar els impactes ambientals i el seu seguiment. Entre d'altres, s'haurà de fer el seguiment de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, així com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents.

Així mateix, es recomana l'establiment dels mecanismes oportuns per a incentivar l‘ús d'aquesta instal·lació, per part dels seus potencials usuaris.

D'altra banda, es recorda que:

  • L'ús d'aigua regenerada en la instal·lació, haurà de disposar, si escau, d'autorització de la DG de Salut Pública i Participació, en compliment del Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s'estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades.
  • El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació. 

 

(Signat electrònicament: 25 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística  Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)