Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

Núm. 51352
Bases convocatòria comissió serveis oficial policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Sr. Batle-President d'aquest Ajuntament, per Decret de batlia núm. 2024-0051 de dia 26 de gener de 2024, aprovà les bases i programes de la següent convocatòria,

“Bases i convocatòria per proveir, mitjançant el sistema de comissió de serveis restringida de caràcter voluntari, el lloc de treball d'Oficial de Policia pertanyent a l'Ajuntament de Binissalem.

1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant comissió de serveis de caràcter voluntari el lloc de treball d'Oficial de Policia, vacant de manera definitiva amb dotació pressupostària en la plantilla orgànica de l'Ajuntament de Binissalem d'acord amb l'article 192 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

2. Característiques de lloc de treball

Vacants: 1

Denominació plaça: Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Binissalem

Subgrup: C1

Escala: Escala d'administració especial

Subescala: Serveis Especials

Nivell complement de destí: Nivell 20

Complement específic: 10.747'80 €

3. Durada

La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitza quan el lloc de treball es proveeix amb caràcter definitiu o si la persona titular retorna.

4. Publicitat

Aquesta convocatòria es publica a la Seu Electrònica de l'Ajuntament, a la web de l'Ajuntament, i, al BOIB.

5. Requisits de les persones aspirants

Les persones aspirants a cobrir la plaça d'Oficial de Policia, han de reunir els següents requisits a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

a) Ser funcionari de carrera del mateix grup i escala de l'Ajuntament de Binissalem, en situació administrativa de servei actiu. Quan el funcionari sigui d'una categoria inferior a la del lloc de treball convocat es requereix tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera.

b) Complir els següents requisits:

 

1. Tenir la nacionalitat espanyola.

2. Tenir devuit anys complits.

3. Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

4. No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

5. No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

6. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

7. Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

8. Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

9. Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

6. Sol·licituds i termini de presentació

Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre d'entrada de l'Ajuntament de Binissalem o en qualsevol de les formes que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar per part dels aspirants s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud (ANNEX I).

Els mèrits que s'indiquin segons el model normalitzat (ANNEX II) s'han d'acreditar mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre en referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, les persones aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici, un extracte dels mèrits que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini per presentar la sol·licitud de participació. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

El termini de presentació de sol·licituds és de 7 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

7. Barem de mèrits i valoració

La proposta de nomenament es farà a favor de la persona aspirant que tengui més puntuació, segons el barem de mèrits següent:

7.1 Antiguitat (màxim de 20 punts)

S'ha de valorar l'antiguitat que es tengui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d'un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar.

Valoració: 0,15 punts per mes treballat.

7. 2 Cursos i accions formatives (màxim de 9 punts)

S'han de valorar els cursos i les accions formatives següents:

Els diplomes o els certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats públiques en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s'hagi de cobrir.

A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada. No han de ser objecte de valoració els cursos que s'exigeixin com a requisit específic del lloc de treball convocat.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoraran a raó de 0,02 punts per hora.

Els cursos amb assistència es valoraran a raó de 0,01 punts per hora.

7.3 Estudis acadèmics oficials (Màxim 26 punts)

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 26 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 2 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 4 punts, fins a un màxim de 4 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 4 punts, fins a un màxim de 4 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 2 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 8 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 2 punts, d'acord a l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 3 punts, fins a un màxim de 3 punts

7.4 Coneixements de llengua catalana (màxim de 3 punts).

  • Nivell C1 o equivalència reconeguda: 2,50 punts
  • Nivell C2 o equivalència reconeguda: 2,75 punts
  • Nivell LA o equivalència reconeguda: 0,25 punts

Només es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Si només es presenta el certificat de coneixements de llenguatge administratiu es valorarà a raó de 0,25 punts.

Aquest coneixements s'han d'acreditar mitjançant l'aportació de títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears i les equivalències previstes per la normativa vigent.

7.5 Coneixements de llengües estrangeres (màxim de 2 punts):

  • Nivell A1 (accés): 0,25 punts.
  • Nivell A2 (plataforma): 0,5 punt
  • Nivell B1 (llindar): 0,75 punts
  • Nivell B2 (avançat): 1,25 punts
  • Nivell C1 (domini operatiu eficaç): 1,75 punts
  • Nivell C2 (mestratge): 2punts

Es valoraran els certificats emesos per l'Escola Oficial d'Idiomes o equivalents i només es valorarà el certificat de superior nivell presentat per a cada llengua.

8. Procediment

L'acreditació del compliment dels requisits, així com la valoració dels mèrits la durà a terme per part del responsable de la comissió de valoració.

El nomenament dels tres membres de la Comissió de Valoració es realitzarà en el termini de cinc dies hàbils des del moment de la publicació al BOIB de la comissió de servei, la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses i la seva actuació s'ajustarà estrictament a les Bases de la convocatòria. No obstant això, la Comissió resoldrà els dubtes que puguin sorgir de la seva aplicació i podrà prendre els acords que corresponguin per aquells supòsits no prevists en les Bases.

Els membres de la Comissió de Valoració s'abstindran d'intervenir quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Acabada la baremació de les persones aspirants es publicarà, al tauler d'anuncis de web de l'Ajuntament, el llistat de puntuacions. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils per possibles reclamacions. Si no hi ha reclamacions, aquest llistat esdevindrà definitiu. Una vegada resoltes les reclamacions, la Comissió de Valoració elevarà a Batlia el llistat definitiu de puntuacions i la proposta de nomenament com a funcionari/ària en comissió de serveis.

Contra la proposta de resolució definitiva no es poden formular al·legacions ni interposar-hi cap recurs administratiu, sense perjudici que les persones interessades puguin interposar els recursos que estimin convenients contra la resolució d'adjudicació que dicti el Sr. Batle.

En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, poden interposar directament recurs contenciós administratiu, segons la disposició abans esmentada i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seva publicació en Butlletí Oficial de les Illes Balears. Binissalem, a la data de la signatura electrònica.”

El que es fa públic per general coneixement.

 

Binissalem, a la data de la signatura electrònica (26 de gener de 2024

El batle Juan Víctor Martí Vallés)

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU D'OFICIAL DE POLICIA EN COMISSIÓ DE SERVEIS

___________________________________________ DNI núm. _______________ (Nom i cognoms)

Domicili a ____________________________________________ núm. _________ (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal ________ Telèfon ____________ e-mail ________________________

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria:

__________________________________________________________________, (Nom de la convocatòria)

les bases de la qual van ser publicades: __________________________________ (BOIB -data i núm-; web municipal -data de l'anunci-, etc.)

DECLARO

Que reunesc totes i cadascuna de les condicions exigides a la Clàusula QUINTA de les bases, referides a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

AUTORITZ perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.

Per tot l'exposat, SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

_____________________, ______ de _____________________ de 20______

[signatura]

 

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE BINISSALEM

 

ANNEX II RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

___________________________________________ DNI núm. _______________ (Nom i cognoms)

Domicili a ____________________________________________ núm. _________ (Localitat) (carrer, avinguda, plaça, etc.)

Codi postal ________ Telèfon ____________ e-mail ________________________

SERVEIS PRESTATS

Mesos treballats com a personal funcionari, en qualsevol categoria d'un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar:______________ (indicar mesos)

CURSOS I ACCIONS FORMATIVES

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

CONEIXEMENTS DE LLENGÜES ESTRANGERES

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS.

________________________________________________________ / _________

________________________________________________________ / _________

Nota: Juntament amb aquesta relació s'han d'aportar els originals o les còpies compulsades dels mèrits que s'al·leguen.