Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 49168
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 17 de gener de 2024 per la qual es modifica la Resolució del director general de Personal Docent d’1 d’agost de 2023 per la qual es publica la llista única per especialitats de tots els aspirants seleccionats en el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent d’1 de febrer de 2023, de convocatòria de proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents a les Illes Balears
La Resolució del director general de Personal Docent d'1 d'agost de 2023, va publicar la llista única per especialitats de tots els aspirants que han superat el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent d'1 de febrer de 2023, de convocatòria de proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents.
Mitjançant Resolució del director general de Personal Docent s'estima el recurs d'alçada interposat per la senyora Maria Cristina Blázquez de Salazar contra la llista de qualificacions definitives de la fase d'oposició del cos de professors d'ensenyament secundari, especialitat Llengua castellana i literatura, del Tribunal núm. 2, per la qual, es retrotreuen les actuacions al moment anterior a la realització de la segona prova, a l'efecte que el Tribunal núm. 2 citi a la senyora Maria Cristina Blázquez de Salazar, amb una antelació suficient, per a l'acte de lliurament de la programació didàctica i per a la seva defensa pública. Superada la segona prova de la fase d'oposició i una vegada publicats els resultats de la valoració definitiva dels mèrits, la senyora Blázquez va resultar seleccionada per l'especialitat de Llengua castellana i literatura del cos d'ensenyament secundari amb una puntuació global de 4,6241 punts.
L'article 2.5.b) del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), que atribueix a la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació i Universitats, entre altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent, modificat pel Decret 1/2024, de 4 de gener.
El punt 1.a) de la Resolució del conseller d'Educació i Universitats, de 31 d'agost de 2023 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en el director general de Personal Docent (BOIB núm. 124, de 7 de setembre), delega en el director general competent en matèria de Personal Docent, entre altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Modificar, l'annex 2, corresponent als opositors aprovats del cos de professors d'ensenyament secundari, especialitat Llengua castellana i literatura de la Resolució del director general de Personal Docent d'1 d'agost de 2023 per la qual es publica la llista única per especialitats de tots els aspirants seleccionats en el procediment selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent d'1 de febrer de 2023, de convocatòria de proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de les Illes Balears.
2. Incloure a la senyora Maria Cristina Blázquez de Salazar a la llista d'aspirants seleccionats del cos de professors d'ensenyament secundari (0590), especialitat Llengua castellana i literatura (004), que han superat el procediment selectiu, amb una puntuació global de 4,6241, entre el senyor Óscar Merino Marchante amb 5,601 punts i la senyora Karolin Vladimirova Mavrova amb 4,614 punts.
3. Informar que, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB d'aquesta Resolució, l'aspirant seleccionada ha de presentar a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats per qualsevol dels llocs i registres que assenyala l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents que s'indiquen a continuació:
a)Títol exigit per a l'ingrés al cos o certificació acadèmica acreditativa d'haver realitzat tots els estudis necessaris perquè sigui expedit, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar i de la data de pagament dels drets d'expedició del títol, o rebut acreditatiu del pagament corresponent dels drets d'expedició del títol.
Si la titulació ha estat obtinguda a l'estranger, cal adjuntar-hi la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió en el cos corresponent.
b) Certificat que acrediti el domini de la llengua catalana segons el que determina l'article segon del Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent, modificat per la disposició final novena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears:
- Per a les especialitats del cos de mestres, el certificat de capacitació per a l'ensenyament de i en llengua catalana a l'educació infantil i primària (CCIP) o un d'equivalent.
- Per a les funcions dels altres cossos, el certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana a l'educació secundària (CCS) o un d'equivalent.
c) Còpia del Document Nacional d'Identitat, en vigor.
d) Els aspirants que participen per especialitats dels cossos docents en què la formació pedagògica i didàctica és un requisit, han d'acreditar que estan en possessió de la formació mitjançant algun dels documents següents:
- Còpia del màster universitari que habilita per a l'exercici de la professió regulada de professor d'educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d'idiomes. Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, s'ha de presentar el reconeixement o credencial corresponent expedit pel Ministeri d'Educació i Formació Professional de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre, pel qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2005/36/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 7 de setembre de 2005, i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de novembre de 2006, relatives al reconeixement de qualificacions professionals, així com a determinats aspectes de l'exercici de la professió d'advocat.
- Còpia del títol professional d'especialització didàctica, del certificat de qualificació pedagògica o del certificat d'aptitud pedagògica, obtinguts amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009.
- Còpia del títol de mestre, de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia o d'una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica, obtinguts amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009. En el cas d'haver cursat els ensenyaments a què fa referència la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i acrediti tenir cursats 180 crèdits dels ensenyaments de pedagogia o psicopedagogia abans de l'1 d'octubre de 2009, ha de presentar una fotocòpia de la certificació en què consti la superació dels 180 crèdits.
- L'acreditació d'haver prestat serveis docents durant dos cursos acadèmics complets, o durant 12 mesos en períodes continus o discontinus, amb anterioritat a l'1 d'octubre de 2009, a centres públics o privats d'ensenyament reglat degudament autoritzats dels nivells i ensenyaments les especialitats docents dels quals es regulen en el Reial decret 1834/2008. L'acreditació s'ha de fer mitjançant la documentació següent:
e) Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectada per limitació física ni psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i l'especialitat per al qual s'ha estat seleccionada.
f) Declaració jurada, o promesa, de no haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública ni de trobar-se inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.
g) Els aspirants amb discapacitat han de presentar el dictamen establert en la base 2.2.3.3 de la convocatòria, excepte que l'hagin presentat dins el termini de presentació de sol·licituds o hagin autoritzat l'administració per sol·licitar-ho.
h) Certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals.
i) La sol·licitud d'ajornament de la fase de pràctiques, si s'escau.
j) Declaració jurada de no trobar-se en cap de les causes d'incompatibilitats establertes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i en el Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, organismes i empreses dependents.
Tota la documentació emesa en llengua diferent al castellà o català ha de venir acompanyada de la corresponent traducció oficial en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears, realitzada per un traductor jurat.
4. Informar que si dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major degudament acreditats, no presenta la documentació requerida, o bé, s'observa, a partir de la revisió de la documentació presentada, que li manca algun dels requisits assenyalats en la base segona d'aquesta convocatòria, no serà nomenada funcionària en pràctiques, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.
5. Informar que la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha d'adoptar les mesures necessàries per a l'execució d'aquesta Resolució.
6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de signatura electrònica (25 de enero de 2024)
El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez Per delegació del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 124, de 07/09/2023)