Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 46170
Aprovació modificació horari Àrea Benestar Social i Família

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant  Decret d'Alcaldia núm. 257, de 23 de gener  de 2024, l'Ajuntament de Maó  va resoldre la següent instrucció en relació a la jornada laboral del personal adscrit a l'Àrea de Benestar Social i Família:

“L'Ajuntament de Maó  per a la gestió dels seus respectius interessos, en els termes de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i en la seva qualitat d'Administracions Públiques de caràcter territorial, i dins de l'esfera de les seves competències, li correspon, en tot cas, la potestat d'autoorganització.

L'estructura i organització dels serveis administratius de l'Ajuntament correspondrà, amb caràcter general, a l'Alcalde, en el marc de les prescripcions del Reglament Orgànic o, en defecte d'això, del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

Les Administracions Públiques són competents per a establir l'ordenació del temps de treball del personal al seu servei, d'acord amb el que s'estableix en els articles 47 i 51 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

Aquesta competència ha de ser exercida respectant, al seu torn, el que s'estableix en l'article 37.1.m) del mateix text legal, que assenyala com a matèries objecte de negociació les referides a calendari laboral, horaris, jornades i permisos.

Amb el propòsit de donar major cohesió i homogeneïtat a la regulació sobre jornades i horaris del personal del Departament de Serveis Socials al servei de l'Ajuntament de Maó, s'introdueixen modificacions en matèria de distribució de la jornada laboral amb la finalitat d'adequar-los a normalitzar una tasca que ja ve fent personal tècnic de l'Àrea des de fa diversos anys, però sense un criteri únic i sense suport administratiu.

En conseqüència, es fa necessària l'aprovació d'una nova instrucció, per tant, en exercici de les competències que se li assignen en l'article 21 a l'Alcalde que ostenta les atribucions de l'organització dels serveis administratius de la Corporació, prèvia negociació en la Mesa General de Negociació Col·lectiva de dia 3 de gener de 2024, i amb l'informe de Personal,  i de la cap d'Àrea de Benestar Social i Família.

Atesa la normativa vigent i tenint en compte tot el relacionat anteriorment, en ús de les atribucions que m'atorga el Decret d'Alcaldia núm. 2557, de data 30/12/2023.

DECRET

Primer.- Establir la distribució de la jornada laboral en l'Àrea de Benestar Social i Família en el següent sentit i amb efectes des del dia 23 de gener de 2024:

1.- Personal d'aplicació:

Serà d'aplicació per a tot el personal adscrit a l'Àrea de Benestar Social i Família.

2.- Horaris:

L'horari fix de presència en el lloc de treball serà el que s'estableix en el Conveni col·lectiu de l'Ajuntament de Maó.

L'horari fix de presència en el lloc de treball de tarda serà d'un dijous de cada quatre setmanes en l'horari de 10 a 14 hores i de 16 a 19 hores. 

No obstant això, d'acord amb el que es va  acordar per mesa de negociació de 4 de gener de 2024, cabrà la possibilitat de negociar amb els afectats una modificació d'aquest sempre que es garanteixi que es cobreix de 16:00 a 19:00 hores.

Aquest horari partit en dijous, no serà d'aplicació en el període de vacances escolars.

El treball a torns del personal a cobrir un dijous de cada quatre quedarà fixat per la direcció de l'àrea. Amb l'objectiu, que aquest servei d'atenció en dijous de 16 a 19 hores no pugui quedar descobert per cap circumstància, s'establirà un sistema de treball a torns i cobertura d'absències, de manera que tots els treballadors i treballadores realitzin el mateix nombre de serveis vespertins al llarg de l'any.

Segon.- Notificar mitjançant publicació, d'acord amb l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en el BOIB, en el web de l'Ajuntament i en el Portal de Transparència als efectes informatius.

Tercer.-Notificar als/les treballadors/es de l'Àrea de Benestar Social i Família afectats.”

 

Maó, en la data de la signatura electrònica del (24 de gener de 2024)

L'alcaldessa accidental Elena Costa Coll