Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 42779
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es modifica el punt 24 de l’annex 1 de les resolució del mateix òrgan per les quals s’aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de les modalitats de concurs oposició i concurs extraordinari derivats de l’oferta d’ocupació pública addicional d’estabilitat ordinària i excepcional d’estabilització per a l’any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per mitjà de la Resolució d'1 de desembre de 2022 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de la modalitat de concurs oposició derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 157, de 3 de desembre de 2022).

El paràgraf segon del punt 24 de l'annex 1, dedicat a les bases generals de la convocatòria, determinava la impossibilitat dels nomenats de poder participar durant un període de dos anys en convocatòries de comissió de serveis, excepte en el cas que en una primera convocatòria hagués quedat deserta.

2. Per mitjà de la Resolució d'1 de desembre de 2022 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de la modalitat de concurs extraordinari derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 157, de 3 de desembre de 2022).

El paràgraf segon del punt 24 de l'annex 1, dedicat a les bases generals de la convocatòria, determinava la impossibilitat dels nomenats de poder participar durant un període de dos anys en convocatòries de comissió de serveis, excepte en el cas que en una primera convocatòria hagués quedat deserta.

Fonaments de dret

1. L'article 39.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regula que, per necessitats del servei, i quan una plaça o lloc de treball estigui vacant o temporalment desatès, pot ser cobert en comissió de serveis, amb caràcter temporal, per personal estatutari de la corresponent categoria i especialitat.

2. Actualment la concessió de les comissions de servei s'efectua a l'empara de la Instrucció 11/2023, de 23 d'octubre, del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, que va ser publicada en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears el 7 de novembre de 2023.

El punt sisè de la Instrucció disposa que el procediment s'inicia a instància de part, per la qual cosa el punt 24 esmentat —que exigeix que ha de quedar deserta per poder-se concedir— resulta il·lusori.

Per aquesta raó, i a l'efecte de permetre fer ús d'aquest sistema temporal de provisió, que obeeix a raons de necessitat assistencial, cal modificar la clàusula per a casos excepcionals, tant a les convocatòries sota la modalitat de concurs oposició com a les concurs extraordinari.

3. L'article 64.1 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, que atorga al Servei de Salut la gestió dels serveis públics sanitaris de caràcter assistencial, i dels articles 6.1.1, 6.1.4 i 18.16 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat —en relació amb l'article 12.1. c) del Decret 39/2006, de 21 dabril, pel qual saprova els Estatuts del Servei de Salut de les Illes Balears—, exigeix a les administracions sanitàries que garanteixin l'assistència sanitària en termes tant quantitatius com qualitatius.

4. L'article 109.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quant als actes desfavorables i la modificació eventual.

5. Per mitjà de la Resolució de la consellera de Salut de 8 d'agost de 2023 (BOIB núm. 112, de 12 d'agost de 2023), es van delegar diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears; en particular, en el punt 1.a) es delega a la Direcció del Servei de Salut de les Illes Balears establir les bases dels processos de selecció de personal estatutari fix, per la qual cosa també les pot modificar.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Modificar l'annex 1 de la Resolució d'1 de desembre de 2022 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de la modalitat de concurs oposició derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, en el sentit següent:

On diu:

24. Permanència a la nova destinació

D'acord amb l'article 17.2.a) del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim dos anys comptadors des del dia en què hagin pres possessió de la plaça.

Tampoc podran participar durant el mateix període de dos anys en convocatòries de comissió de serveis, excepte que en una primera convocatòria hagi quedat deserta.

Ha de dir:

24. Permanència a la nova destinació

D'acord amb l'article 17.2. a) del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim dos anys a comptar des del dia en què hagin pres possessió de la plaça .

Així mateix, durant el mateix període de dos anys no es poden concedir a les persones adjudicatàries comissions de serveis. Excepcionalment, aquesta prohibició queda sense efecte quan hi hagi una necessitat assistencial degudament acreditada.

2. Modificar l'annex 1 de la Resolució d'1 de desembre de 2022 del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aproven les bases generals i el barem de mèrits que han de regir les convocatòries dels processos de selecció per mitjà de la modalitat de concurs extraordinari derivats de l'oferta d'ocupació pública addicional d'estabilitat ordinària i excepcional d'estabilització per a l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, en el sentit següent:

On diu:

24. Permanència a la nova destinació

D'acord amb l'article 17.2.a) del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim dos anys comptadors des del dia en què hagin pres possessió de la plaça.

Tampoc podran participar durant el mateix període de dos anys en convocatòries de comissió de serveis, excepte que en una primera convocatòria hagi quedat deserta.

Ha de dir:

24. Permanència a la nova destinació

D'acord amb l'article 17.2. a) del Reial decret llei 1/1999, les persones adjudicatàries d'una plaça no podran participar en els concursos de provisió de places ni en promocions internes temporals durant un termini mínim dos anys a comptar des del dia en què hagin pres possessió de la plaça .

Així mateix, durant el mateix període de dos anys no es poden concedir a les persones adjudicatàries comissions de serveis. Excepcionalment, aquesta prohibició queda sense efecte quan hi hagi una necessitat assistencial degudament acreditada.

3. Ordenar que aquesta resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala del del Tribunal Superior de Justicia de las Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

Firmat electrònicament: 21 de gener de 2024

El director general del Servei de Salut (Javier Ureña Morales) Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)