Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 41137
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte d'ampliació de celler, polígon 7 parcel·les 96 i 100 del TM de Sencelles (Exp. 68a/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 3 d'octubre de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte d'ampliació de celler, polígon 7 parcel·les 96 i 100 del TM de Sencelles, en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre els projectes inclosos a l'annex 2 del Decret legislatiu, «Projecte d'ampliació de bodega, polígon 7 parcel·les 96 i 100 del TM de Sencelles», s'inclou als punts 1 i 2 del grup 5:

1. Instal·lacions industrials situades en sòl rústic.

2. Indústries de qualsevol classe, quan produeixin residus líquids que no s'evacuïn a través de la xarxa de clavegueram.

 

Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

El projecte consisteix en l'ampliació d'un celler de vins a sòl amb classificació Sòl Rústic General (d'ara endavant SRG) al Pla Territorial de Mallorca (d'ara endavant PTIMa) i Sòl Rústic Agrícola Ramader a les Normes Subsidiàries de Sencelles. L'explotació agrària/vinícola Germans Suñer Bibiloni, S.L. està inscrita al Registre Insular Agrari de Mallorca amb núm. 19.610 com a Explotació Prioritària. Els administradors de l'explotació agrària han iniciat el procés de fusió de dues parcel·les de la finca, amb referències cadastrals 07047A00700096 i 07047A00700100 i una superfície total de 38.822 m2. L'explotació agrària ocupa 9,09 Ha de raïm, a més de cultius d'ordi, civada, pèsols, oliverar, fruiters, fruits secs i horta. Les Unitats de Treball Anys es calcula en 3,002 de les quals 1,818 són unitat de feina per a la producció vinícola. El document DAIAS esmenta la intenció d'augment en 7 hectàrees vinícoles que suposa l'augment de la producció, actualment d'aproximadament 42.000 litres anuals (30.000 litres de vi negre, 9.000 litres de vi blanc i 3.000 litres de rosat), fins els 60.000 litres anuals. L'ampliació consisteix en la construcció d'una nau d'aproximadament 420 m2 a la parcel·la 100 del polígon 7 del terme municipal de Sencelles per a la recepció de tota la producció de raïm de l'explotació agrària, el seu processament per l'obtenció de vi, l'embotellament i part de l'emmagatzematge. Així mateix, conté a l'altell una sala de tast per poder realitzar degustacions i venda de vins al mateix celler i incloure-la en rutes enoturístiques.

3. Avaluació dels efectes previsibles

Durant la fase de funcionament els impactes previsibles són l'afecció sobre el paisatge, l'augment de les necessitats hídriques i energètiques, afecció sobre el sòl a la superfície de la creació de la nova nau (canvis en la morfologia original del terreny, pèrdua de sòls, barreja de capes edàfiques, canvis en l'estructura i afecció de la seva qualitat, destrucció d'hàbitats faunístics, impermeabilització i compactació), generació de pols i partícules en suspensió i emissions de gasos d'efecte hivernacle a l'atmosfera (ús de maquinària i transport de materials) i la generació de renous, que pot causar alteracions a la fauna de l'entorn de forma temporal. L'afecció sobre flora i fauna serà petita pel fet que es tracta d'una part degradada de la finca i amb poca o nul·la superfície de terrenys de cultiu.

Durant la fase de funcionament els impactes són l'afecció sobre el paisatge, l'augment de les necessitats hídriques i energètiques, i les emissions de gasos d'efecte hivernacle, especialment CO2 durant la fase de fermentació alcohòlica del most, així com la generació de renous a l'interior de la nau.

A la fase de desmantellament es valoren com impactes negatius la generació de residus per l'esbucament de l'edificació, la producció de residus d'instal·lacions i equips mecànics del tractament i generació del vi, així com del desmantellament de les plaques fotovoltaiques i sistemes elèctrics i d'emmagatzematge, si és el cas.

El document d'avaluació d'impacte ambiental contempla tant mesures de reducció i com de compensació dels impactes, així com un Pla de Vigilància Ambiental.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

L'òrgan ambiental ha realitzat consulta a les següents administracions previsiblement afectades:

- Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

- Servei d'Agricultura de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

- Direcció general de Salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum.

- Servei d'Estudis i Planificació i Servei d'Aigües Subterrànies de la Direcció General de Recursos Hídrics de la Conselleria de Medi Ambient i Territori (CMAT).

- Servei de Protecció d'Espècies del Departament de Medi Natural de la Gestió de la direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat de la CMAT.

- Servei de Residus i Sols Contaminats de la Direcció General de Residus i Educació Ambiental de la CMAT.

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de la CMAT.

- Direcció Insular d'Urbanisme del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular de Territori i Paisatge del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- AENA.

Autoritat Aeroportuària

- La Dirección de Planificación Aeroportuaria i de Control Regulatorio de AENA, el 14 de junio de 2022 (RS s2022002669_33898s1), informó:

“El ámbito del proyecto se sitúa dentro de la proyección en planta de las Servidumbres Aeronáuticas del Aeropuerto de Palma de Mallorca, aprobadas por Real Decreto 416/2011, de 17 de noviembre, por el que se actualizan las servidumbres aeronáuticas del Aeropuerto de Palma de Mallorca - Base Aérea de Son San Juan. Conforme al Decreto 584/1972, de 24 de febrero, de Servidumbres Aeronáuticas, modificado por el Real Decreto 297/2013, de 26 de abril, en desarrollo del artículo 51 de la Ley 48/1960, de 21 de julio, sobre Navegación Aérea, se deberá contar, previamente a la ejecución del proyecto, con el acuerdo favorable de la Agencia Estatal de Seguridad Aérea (AESA), por lo que las Administraciones Públicas no podrán autorizarlos en tanto no se obtenga la autorización correspondiente emitida por dicho Organismo dependiente del Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana.”

Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

- El Servei de Canvi Climàtic la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, el 15 de maig de 2023 (RS 079/23-CA), va informar:

«Conclusions

1. S'informa que l'activitat de la instal·lació de producció de vi és una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) inclosa dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera, i del Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminadores de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació, per les possibles emissions a l'atmosfera de composts orgànics volàtils (COV) produïts a la fermentació del vi i per les olors.

2. Tal com es comenta a l'EIA quan es dugui a terme l'ampliació de la bodega la producció de vi superarà la capacitat de 50.000 l/any i estarà sotemesa a notificació administrativa per ser una activitat del grup C. El titular haurà de realitzar la notificació a l'òrgan competent, que és la Ja que la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. A la documentació a presentar d'acord amb els formats i models indicats a la pagina web: http://atmosfera.caib.es.

3. Es considera adequada la instal·lació de plaques fotovoltaiques, ja que va en concordança amb la Llei de Canvi Climàtic en la que s'estableix que en totes les edificacions s'ha implentar el consum d'energia renovable.

4. No s'ha presentat l'estudi sobre l'impacte directe i induít sobre el consum energètic, la punta de demanda i les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle, i també la vulnerabilitat davant el canvi climàtic.»

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació

-Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Agrari, el 12 de juny de 2023, va informar:

“En relació amb l'expedient abans esmentat i vista la documentació presentada, les parcel·les formen part d'una exploració agrària inscrita en el Registre Insular Agrari Preferent amb el n.º 19.610.

Aquest projecte va ser informat favorablement per aquest servei en data 28 de de juliol (exp. SR 162/2019) al complir amb la Llei Agrària  3/2019, de 31 de gener.

Per tant, aquesta Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, mitjançant el servei de Reforma i Desenvolupament agrari, informa favorablement l'objecte del projecte de del punt de vista agrari.»

Conselleria de Medi Ambient i Territori

-El Servei de Protecció d'Espècies, de la Direcció general d'Espais Naturals i Biodiversitat, de 26 de maig de 2023 (SPE 60/2023), va informar:

«Consideracions tècniques:

(...)

6. Es plantegen mesures correctores que inclouen entre d'altres: Limitació de l'horari de feina entre Q de 8:00 a 22:00.i mesures de reducció de renou i partícules.

7. Segons la informació disponible al servei de Protecció d'Espècies, a la zona on s'ubica el projecte hi ha constància de la presència de les següents espècies protegides:

• Espècies catalogades com a vulnerables (RD 139/2011): Milá reial, Milvus milvus

•Espècies incloses en el Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial (RO 139/2011): Ratapinyada de cua llarga, Tadarida teniotis; Ratapinyada de vares clares, Pipistrellus kuhlii, Ratapinyada comuna, Pipistrellus pipistrellus; Tortuga rnediterrània, Testudo hermanni; Formiguer,Jynx torquilla; Mussol banyut, Asio otus; Puput, Upupa epops.»

•Espècies d'Especial Protecció (Decret 75/2005): Llampúgol, Rhamnus alaternus.

•Hi ha constància de la presència d'un niu de milà reial i un niu d'àguila calçada a la zona, tots ells a més de 500 metres de distància del projecte.

8.Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, el projecte podria afectar a la tortuga mediterrània, espècie protegida, per la qual cosa caldrà aplicar mesures específiques per a aquesta espècie.»

Conclusió:

Per tot això, inform FAVORABLEMENT sobre el projecte d'ampliació de celler, polígon 7 parcel·les 96 i 100 TM Sencelles amb els següents condicionats:

•Abans de l'inici i durant les obres s'hauran de portar a terme batudes de la zona d'obres amb la finalitat de detectar i retirar els exemplars de tortuga mediterrània que s'hi puguin trobar. Aquests exemplars s'hauran de traslladar a un lloc segur de la mateixa zona.

•Limitar al mínim la temporalitat de les excavacions obertes. Col·locar-hi elements que permetin la sortida de petita fauna que hi pogués caure.

•Revisar diàriament abans d'iniciar la jornada, que dins síquies o rases, no hi hagi exemplars de tortuga mediterrània o altres petits vertebrats.»

Conselleria de Salut i Consum

-La Direcció general de Salut Pública i Participació, el 15 de maig de 2023, va informar (RS EIA 270/2023):

«Un cop revisada la documentació relativa a la consulta i petició d'informe en relació amb l'ampliació de bodega del polígon 7, parcel·les 96 i 100 del terme municipal de Sencelles, (...)

S'informa favorablement condicional al compliment de les condicions establertes a l'estudi d'impacte ambiental de referència.

Aquest informe és únicament vàlid a efectes de salut ambiental i no eximeix de l'obligat compliment de tota la resta de la normativa que sigui aplicable al projecte».

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

1. Característiques del projecte: el projecte consisteix en l'ampliació d'un celler de vins amb una nau/magatzem agrícola a sòl amb classificació Sòl Rústic General a l'explotació agrària/vinícola Germans Suñer Bibiloni S.L. inscrita al Registre Insular Agrari de Mallorca com a explotació Prioritària amb núm. 19.610 situada a la parcel·la 100 del polígon 7 del terme municipal de Sencelles.

L'ampliació consisteix en la construcció d'una nau amb una superfície aproximada de 420 m2 per recepció de tota la producció de raïm i el seu processament per l'obtenció de vi, que augmentarà aproximadament de 42.000 a 60.000 litres anuals, l'embotellament i part de l'emmagatzematge, i, per tant, amb les corresponents zones de descàrrega, dipòsits de fermentació, embotellament i botes de criança. Així mateix conté a l'altell una sala de tasts per poder realitzar degustació i venda de vins al mateix celler per incloure-la en rutes enoturístiques. El projecte el situa a prop de les edificacions actuals agrícoles que tenen la mateixa finalitat, i es dimensiona d'acord amb l'augment de producció esmentada.

2. Ubicació del projecte: la nau objecte de construcció es situa a la parcel·la amb referència cadastral 07047A00700100 del polígon 7 del terme municipal de Sencelles, a una finca amb classificació de Sòl Rústic General al Pla Territorial Insular de Mallorca (PTIMa) i Sòl Rústic Agrícola-Ramader a les només subsidiàries del terme municipal de Sencelles. La finca es troba delimitat al sud pel camí de Son Roig, d'accés des de la carretera Ma-3020. Es tracta d'una Explotació Agrària Prioritària en procés de fusió de dues parcel·les amb referències cadastrals 07047A00700096 i 07047A00700100 amb una superfície total de 38.822 m2.

L'àmbit d'actuació se situa dins la Unitat de Paisatge 9 (UP-9 Pla) amb cobertura agrícola i prats. D'acord amb l'IDEIB i el document ambiental, no existeix cap element patrimonial catalogat dins l'àmbit d'actuació, ni a les seves proximitats.

La coberta vegetal de cultiu està formada per cultius de secà i regadiu, principalment vinyes, fruitals, i fruits secs.  La parcel·la objecte d'estudi no es troba dins cap espai de rellevància ambiental, ni cap espai definit per la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears. Encara així limita al sud amb un hàbitat d'Interès Comunitari codi 5330, Ullastrars i matars no arborescents.  D'acord amb el visor cartogràfic IDEIB, els terrenys afectats pel projecte no se situen dins cap àrea de protecció de riscos (APR) d'inundació, d'erosió, d'esllavissament o d'incendi, ni es troben afectats per cap àrea de protecció territorial (APT) de carreteres. La zona d'estudi es troba damunt la massa subterrània 1811M3 «Inca», aqüífer profund en bon estat quantitatiu i mal estat qualitatiu, amb risc quantitatiu i químic per clorurs i nitrats, amb vulnerabilitat per nitrats. S'ha detectat presència de substàncies prioritàries i no és ZVCN. La zona no es troba afectat per cap perímetre de restriccions de pus de proveïment urbà,  No hi ha afecció de cap massa d'aigua superficial, ni APR d'esllavissament. A la finca existeix un pou de regadiu amb etiqueta AAS_18959_Vigent-AAS_18959.

Segons el Bioatles (quadrícula 1x1, codis 3000 i 3010) la parcel·la forma part de la distribució de deu espècies catalogades (Tyto alba alba òtiba, Asio otus mussol banyut, Jynx torquilla Formiguer, Troglodytes roglodytes Passaforadí, Upupa epops Puput, Testudo hermanni Tortuga mediterrànea, Pipistrellus kuhlii ratapinyada de vores clares, Pipostrellus pipistrellus ratapinyada comuna, Tadarida teniotis ratapinyada de coa llarga, Cerambyx cerdo mirbeckii banyarriquer). El servei de Protecció d'Espècies del Departament de Medi Natural va informar de la constància de la presència d'una espècie protegida catalogada com a vulnerable (RD 139/2011), Milá reial Milvus milvus, i d'una espècie d'especial protecció (Decret 75/2005), Llampúgol Rhamnus alaternus, així com la presència d'un niu de milà reial a 690 metres de distancia de l'edificació que es pretén ampliar, però informà favorablement perquè no es preveu que les actuacions projectades puguin suposar un efecte destacable sobre les espècies presents a la zona sempre que es portin a terme les mesures previstes, així com el pla de vigilància ambiental.

3. Característiques del potencial impacte: durant la fase de funcionament els impactes previsibles són l'afecció sobre el paisatge, l'augment de les necessitats hídriques i energètiques, afecció sobre el sòl a la superfície de la creació de la nova nau (canvis en la morfologia original del terreny, pèrdua de sòls, barreja de capes edàfiques, canvis en l'estructura i afecció de la seva qualitat, destrucció d'hàbitats faunístics, impermeabilització i compactació), generació de pols i partícules en suspensió i emissions de gasos d'efecte hivernacle a l'atmosfera (ús de maquinària i transport de materials) i la generació de renous, que pot causar alteracions a la fauna de l'entorn de forma temporal. L'afecció sobre flora i fauna serà petita pel fet que es tracta d'una part degradada de la finca i amb poca o nul·la superfície de terrenys de cultiu.

Durant la fase de funcionament els impactes són l'afecció sobre el paisatge, l'augment de les necessitats hídriques i energètiques, i les emissions de gasos d'efecte hivernacle, especialment CO2 durant la fase de fermentació alcohòlica del most, així com la generació de renous a l'interior de la nau.

A la fase de desmantellament es valoren com impactes negatius la generació de residus per l'esbucament de l'edificació, la producció de residus d'instal·lacions i equips mecànics del tractament i generació del vi, així com del desmantellament de les plaques fotovoltaiques i sistemes elèctrics i d'emmagatzematge, si és el cas.

El document d'avaluació d'impacte ambiental contempla tant mesures de reducció com de compensació dels impactes, així com un Pla de Vigilància Ambiental.

 

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer. NO Subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte d'ampliació de celelr, polígon 7 parcel·les 96 i 100 del TM de Sencelles», sempre que es compleixin les mesures correctores previstes al document ambiental edactat per l'enginyer agrònom Gabriel Canyelles Rotger amb núm. de col·legiat 1178 redactat al 28 de febrer de 2023., per a la reducció dels impactes previsibles, i amb el condicionants següents:

1.Per a minimitzar l'impacte de les obres a l'espècie de fauna de la zona, es procurarà limitar al mínim la temporalitat de les excavacions obertes i col·locar-hi elements que permetin la sortida de petita fauna que hi pogués caure. Abans de l'inici i durant les obres s'hauran de portar a terme batudes de la zona d'obres amb la finalitat de detectar i retirar els exemplars de tortuga mediterrània que s'hi puguin trobar, i, en cas de detectar exemplars, s'hauran de traslladar a un lloc segur de la mateixa zona. Així mateix, revisar diàriament abans d'iniciar la jornada, que dins síquies o rases, no hi hagi exemplars de tortuga mediterrània o altres petits vertebrats.

2.Si tècnicament és viable, incloure un sistema de producció d'energia renovable per plaques fotovoltaiques a la coberta de la nau de nova construcció complementari a la instal·lació ja existent que, amb les mesures de reducció del consum energètic, permetin reduir el consum energètic el més proper a nul possible.

3.Els materials per a la cimentació necessària exterior per a la circulació han de ser permeables.

4.En relació amb el sistema de tractament d'aigües residuals, ha de complir amb les condicions establertes a l'article 70 del Reial decret 49/2023, de 24 de gener, Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears 2022.

En el cas que la fosa sèptica on desemboquin les aigües residuals del magatzem i de l'annex 2 no sigui un sistema autònom de tractament, aquestes aigües residuals es desviaran al sistema de tractament que s'instal·larà per a l'aportació d'aigües residuals de la nova nau del celler, que s'haurà de redimensionar a les noves necessitats, o es substituirà per un segon sistema autònom de tractament.

Es recorda que:

*L'obligació de compliment de les especificacions que siguin d'aplicació de la Llei 3/2005, de 20 d'abril, de protecció del medi nocturn de les Illes Balears.

*El titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C, o l'autorització administrativa com APCA del grup B, segons l'epígraf que li sigui d'aplicació. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes. La resolució d'inscripció APCA o, si escau, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents, si s'escau.

*Si l'aparcament del celler per a recepció de visitants ha de tenir una previsió superior a 40 places, s'haurà de reservar un percentatge no inferior al 2% de les places d'aparcament a vehicles lliures d'emissions i s'hi hauran d'instal·lar punts de recarrega per als vehicles elèctrics.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

(Signat electrònicament: 19 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB ​​​​​​​(BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)