Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 36302
Resolució d’adjudicació del lloc de treball de personal funcionari de Cap de Servei de Suport Processal de l’Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència (codi SIRH F00210064), pel sistema de lliure designació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 28 de setembre de 2023, la Secretaria Tècnica de Presidència va sol·licitar el proveïment definitiu del lloc de treball de personal funcionari de Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca –codi SIRH F00210064- del Departament de Presidència pel sistema de lliure designació.

2. El 23 d'octubre de 2023 es dicta la Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública per aprovar les bases i la convocatòria per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència codi SIRH F00210064 (BOIB núm. 145, de 26 d'octubre de 2023).

3. La base 3.3 de les bases de la convocatòria (BOIB núm. 145, de 26 d'octubre de 2023) indica que “El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria corresponent al BOE”.

4. El 26 d'octubre de 2023 la Sra. Eva Frade Bravo va presentar sol·licitud amb número d'entrada 82.726 / 2023 per participar al proveïment definitiu del lloc de treball de Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència.

5. El 30 de novembre de 2023 es va dictar la Resolució de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública d'inadmissió de la sol·licitud de la Sra. Eva Frade Bravo per participar al proveïment del lloc de treball de personal funcionari de Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència del Consell de Mallorca pel sistema de lliure designació.

6. L'anunci de la convocatòria es va publicar al BOE núm. 287 de 1 de desembre de 2023.

7. El termini de presentació de sol·licituds va començar el dia 4 de desembre de 2023 i va finalitzar el dia 28 de desembre de 2023, ambdós inclosos.

8. La llista provisional de persones admeses que esdevé llista definitiva, d'acord amb la el que disposa la base 3.4 de la convocatòria, es va publicar el 3 de gener de 2024.

9. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds d'admissió en el procés de provisió consta que s'han presentat les persones següents:

- Laura Mercedes Gomila Domingo

- Bartomeu Amengual Jaume

10. D'acord amb la base 4 de la convocatòria, prèvia constatació del compliment dels requisits exigits, la Secretaria Tècnica de Presidència, signa el 15 de gener de 2024 la proposta d'adjudicació del lloc de treball cap de servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca –codi F00210064- del Departament de Presidència, pel sistema de lliure designació, amb el contingut següent:

“(...)

D'una primera valoració d'aquestes funcions, sense massa esforç, es dedueix que totes elles són de naturalesa processal, la qual cosa implica, a dia d'avui, per poder desenvolupar-les, tenir experiència i coneixements de les distintes eines telemàtiques necessàries per al funcionament del dia a dia de l'Advocacia, com són els gestors documentals processals i les eines digitals específiques exigides per a la relació telemàtica amb l'Administració de Justicia.

Partint d'aquesta singularitat pertoca analitzar els mèrits aportats per cadascun dels aspirants.

El Sr. Bartomeu Amengual Jaume, acredita el compliment dels requisits per ocupar el lloc i així mateix acredita formació acadèmica i diversa formació complementària així com experiència prèvia a l'Administració, concretament, ha ocupat el lloc de feina com a administratiu interí d'administració general (del 2/5/2018 al 12/10/2020) i com a tècnic d'administració general interí (del 13/10/2020 al 7/11/2021) a l'Ajuntament de Campos i com a tècnic d'administració general, funcionari de carrera, a l'Ajuntament d'Alaró. Recentment (desembre de 2023) ha ocupat, en comissió de servei, el lloc de cap del servei del servei jurídic i d'UGE de la direcció insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública del Consell de Mallorca.

La Sra. Laura Mercedes Gomila Domingo, acredita el compliment dels requisits per ocupar el lloc, i així mateix acredita formació acadèmica i diversa formació complementària així com experiència prèvia al sector privat i a l'Administració, concretament, a l'Administració ha ocupat lloc de feina com a auxiliar administrativa interina a l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (s'aporta certificat de les funcions a l'Advocacia autonòmica), i, com a tècnica d'Administració General des de maig 2021 a agost 2021 (funcionària interina a instrucció expedients sancionadors de la direcció general d'emergències i interior de la conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat del Govern de les Illes Balears) i com a funcionària de carrera del cos tècnic d'Administració General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (agost 2021 a gener 2022 al departament d'assumptes generals de la secretaria general de la conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura). Des de febrer de 2022, ocupa, en comissió de serveis, el lloc de feina de cap de servei de suport processal de l'Advocacia del Consell Insular de Mallorca.

(...)

En aquest cas, s'ha pogut constatar que el Sr. Amengual no té experiència en matèria processal i que tampoc mai no ha fet ús de cap de les eines telemàtiques del Ministeri de Justícia o de gestió processal digital actualment vigents o en ús.

Respecte a l'aspirant Sra. Laura Mercedes Gomila Domingo, un cop revisat el currículum i la documentació aportada, sí que es constata que té experiència en el desenvolupament de les funcions del lloc de feina que es pretén proveir.

En primer lloc, aporta certificat que acredita serveis prestats a l'Advocacia de la Comunitat Autònoma i que acredita el coneixement en el maneig de les eines digitals de relació amb l'Administració de Justícia (s'esmenta específicament Lexnet i Inside), així com l'experiència en l'obertura d'expedients judicials procedents dels diferents òrgans judicials i en les tasques diàries processals d'una Advocació d'una Administració Pública, inclosa la de gestió documental processal.

En segon lloc, perquè ha ocupat gairebé dos anys el lloc de feina que es tracta de proveir.

Així les coses, analitzada tota aquesta informació i valorats els currículums, experiència i formació de cada una de les persones candidates de forma global i integrada, la persona que s'ajusta a les necessitats actuals de l'Advocacia del Consell de Mallorca és la Sra. Laura Mercedes Gomila Domingo.

Els mèrits aportats permeten afirmar que l'aspirant Laura Mercedes Gomila Domingo podrà, des del primer dia, aplicar la seva experiència i els seus coneixements a la tramitació processal dels expedients de l'Advocacia del Consell i satisfarà les necessitats immediates que justifiquen aquesta convocatòria.

Per aquest motiu, i vista l'estructura de personal actual de l'Advocacia formada per 4 auxiliars administratius i 5 advocats/des, es considera que aquesta aspirant reuneix les habilitats necessàries que seran efectives des del mateix moment de l'adjudicació del lloc, de manera immediata i eficient, de manera que podrà assumir el control de la tramitació de totes les notificacions processals i assegurar-ne una correcta gestió, així com podrà dirigir la Secretaria i impulsar la digitalització i les dinàmiques necessàries per implantar-la de manera completa, detectant alhora totes aquelles mancances en l'ús d'aquestes eines digitals per tal d'aconseguir la correcta gestió dels expedients processals.

(...)

En virtut d'allò exposat,

Propòs que s'adjudiqui el lloc de feina de Cap de servei de suport processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca a la senyora Laura Mercedes Gomila Domingo, atès que compleix amb els requisits del lloc de treball de titulació, categoria i nivell de català i, a més, acredita mèrits suficients per ser la persona idònia per proveir el lloc de treball esmentat”.

Fonaments de dret

1. L'article 101 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en els articles 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Els capítols II i III, respectivament, del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'aplicació en virtut del que disposa l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

3. La Resolució de dia 23 d'octubre de 2023 de la consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública per aprovar les bases i la convocatòria per al proveïment definitiu pel sistema de lliure designació del lloc de treball de personal funcionari de Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència codi SIRH F00210064 (BOIB núm. 145, de 26 d'octubre de 2023).

Per tot això, atès el que disposa l'Acord del Consell Executiu de dia 28 de setembre de 2022, pel qual s'acorda la delegació de determinades atribucions del Consell Executiu en el conseller executiu o consellera executiva d'Hisenda i Funció Pública en matèria de personal (BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) i vista la proposta de la Secretaria Tècnica de Presidència de data 15 de gener de 2024, dict la següent

Resolució

1. Adjudicar el lloc de treball Cap de Servei de Suport Processal de l'Advocacia del Consell de Mallorca adscrit al Departament de Presidència, codi SIRH F00210064, pel sistema de lliure designació, a la Sra. Laura Mercedes Gomila Domingo.

2. L'adjudicació del lloc a la Sra. Gomila Domingo te caràcter definitiu i n'implica la titularitat.

3. Establir que el termini per prendre possessió és de tres dies hàbils, si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu, i començarà a comptar a partir de l'endemà del cessament en el lloc de procedència, que s'haurà d'efectuar dins els tres dies hàbils següents al de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

4. Disposar que l'adjudicació del lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria determina el cessament en el lloc de procedència, sigui quina sigui la forma d'ocupació.

5. Establir que l'obligació de romandre en el lloc, com a titular, un mínim de dos anys abans de participar en un procediment de provisió ordinària, no és d'aplicació en els supòsits de remoció o supressió del lloc de treball, de mobilitat forçosa a què fa referència l'apartat 5 de l'article 74 de la Llei 3/2007, de 27 de març de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, o de participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina del mateix departament.

6. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Seu electrònica del Consell de Mallorca (Tauler d'anuncis) als efectes oportuns.

7. Notificar aquesta resolució als efectes oportuns a les persones interessades.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Palma, a la data de la signatura electrònica (18 de gener de 2024)

La consellera executiva del Departament d'Hisenda i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Maria del Pilar Bonet Escalera