Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 35267
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es convoquen ajuts destinats a federacions esportives i delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles, per fomentar la participació social en el marc dels actes del Dia de les Illes Balears de l’any 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS: 739700

L'apartat 3 de l'article 6 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, i modificat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix que la diada de les Illes Balears es l'1 de març.

Amb la intenció de consolidar la celebració d'aquesta efemèride i convertir-la en un esdeveniment participatiu que cohesioni els territoris insulars, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per mitjà de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, té previst organitzar i coordinar el programa d'actes del Dia de les Illes Balears per a l'any 2024, juntament amb la resta d'institucions de les Illes Balears i amb la necessària implicació de la societat civil. Amb aquests actes es pretén contribuir a reafirmar, col·lectivament, els trets de la identitat cultural, política i històrica comuna de la comunitat autònoma, com també els fets diferencials propis de cadascun dels territoris insulars que la constitueixen.

Aquesta celebració és el marc idoni per promoure la col·laboració del Govern amb les institucions, les associacions, les entitats, les empreses i les persones que configuren la xarxa institucional i la xarxa social de les Illes Balears.

L'edició de 2024 del Dia de les Illes Balears té com objectiu perseverar en l'esperit tradicional amb l'organització de diferents activitats arreu del territori de la comunitat. Amb la voluntat de fomentar la participació social en la celebració de la diada, s'estableix una línia d'ajuts destinats a federacions esportives i delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles per organitzar esdeveniments esportius.

El Text refós de la Llei de subvencions (TRLS), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix, en l'article 12, que no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament mitjançant una ordre, fent ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

Segons el Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, a través de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, exercir les competències en matèria d'organització d'esdeveniments d'interès autonòmic.

En data 24 d'agost de 2018, es va aprovar l'Ordre de la consellera de Presidència per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència (BOIB núm. 106, de 28 d'agost). L'article 2.1.c) estableix que són susceptibles de subvenció en l'àmbit de les relacions institucionals les activitats de participació social en la commemoració d'efemèrides de significació especial de les Illes Balears.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis pressupostaris 2021-2023, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 75, de 23 de desembre), modificat per la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 14 de desembre de 2023, preveu que la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament pot establir una convocatòria de subvencions per fomentar la participació social mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius en el marc del Dia de les Illes Balears.

Els ajuts susceptibles de ser atorgats en aquesta convocatòria no impliquen ajudes d'estat, en els termes que estableix l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que les federacions esportives espanyoles exerceixen les funcions públiques delegades en règim de monopoli sense afectació a la competència.

Aquests ajuts no queden subjectes al règim de minimis.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018, suara esmentada, a proposta de la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a federacions esportives i delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles per fomentar la participació social en el marc del Dia de les Illes Balears de l'any 2024, mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius, que figura en l'annex d'aquesta Resolució.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de vint-i-nou mil euros (29.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 11701 131B02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

3. Autoritzar una despesa de vint-i-nou mil euros (29.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 11701 131B02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

4. Designar la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d'aquesta convocatòria.

5. Comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions el text de la convocatòria i publicar aquesta Resolució, juntament amb un extracte de la convocatòria, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 18 de gener de 2024)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és fomentar la participació social en la celebració del Dia de les Illes Balears 2024 mitjançant l'organització d'esdeveniments esportius a l'illa de Mallorca els dies 29 de febrer i 1, 2 i 3 de març de 2024, en els quals es duran a terme els actes de la diada.

1.2. Els esdeveniments, per poder ser subvencionats, han de complir les condicions següents:

a) S'han de dur a terme en l'àmbit geogràfic de l'illa de Mallorca.

b) Han de tenir lloc entre el 29 de febrer de 2024 i el 3 de març de 2024, ambdós inclosos.

2. Import màxim i crèdit pressupostari

2.1. La Conselleria de Presidència i Administracions Públiques destina a aquesta convocatòria un màxim de 29.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11701 131B02 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

2.2. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Entitats beneficiàries

3.1. Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les federacions esportives de les Illes Balears legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears i les delegacions territorials de les federacions esportives espanyoles també anotades en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

3.2. Queden excloses d'aquesta convocatòria les entitats que rebin algun tipus d'ajut o patrocini d'empreses de cases d'apostes o de sales de joc, independentment de si aquest ajut s'utilitza o no per cobrir les despeses de l'esdeveniment que sigui objecte de subvenció.

4. Obligacions de les entitats beneficiàries

4.1. D'acord amb l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 19 de l'Ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores de la Conselleria de Presidència, les entitats beneficiàries tenen les obligacions següents:

a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació de la proposta de resolució. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, una vegada transcorregut el termini de tres dies hàbils des de la notificació, no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

d) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

f) Comunicar a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques l'obtenció de subvencions i ajuts per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

j) Incorporar de manera visible en el material imprès que s'utilitzi per difondre les activitats subvencionades el logotip de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques proporcionat per la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, per tal d'identificar l'origen dels ajuts.

k) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l) Notificar a l'òrgan instructor qualsevol modificació de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

4.2. L'incompliment d'aquests deures pot donar lloc, segons els casos, a la revocació o al reintegrament de la subvenció i a la imposició de sancions, d'acord amb el que preveuen els articles 24, 43, 44, 50 i següents del Text refós esmentat.

4.3. Les entitats beneficiàries estan subjectes al compliment de les obligacions en matèria de protecció de dades regulades en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

4.4. Les entitats han d'incloure la imatge corporativa de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques i la imatge del Dia de les Illes Balears 2024 en els actes, les presentacions, les actuacions i la documentació de qualsevol tipus vinculats al projecte subvencionat. Juntament amb la imatge corporativa de l'entitat, en el material que s'elabori per a l'activitat (web, pancartes, material fungible, etc.) hi han de figurar els logotips de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques i del Dia de les Illes Balears 2024.

Així mateix, constitueix una obligació de les entitats trametre a l'adreça serveirelins@dgri.caib.es els materials o les actuacions de difusió vinculats al projecte, perquè la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques hi doni el vistiplau, sense el qual no se'n pot dur a terme la difusió. Les activitats esportives que s'aprovin formaran part del programa oficial del Dia de les Illes Balears 2024, que es difondrà a través de la pàgina web www.diada.caib.es, de les xarxes socials, de tríptics, etc.

 

5. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

5.1. Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

5.2. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en una quantia equivalent a l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat subvencionada.

6. Despeses subvencionables

6.1. Se subvencionen les despeses següents derivades de l'organització i la realització de l'esdeveniment i pagades efectivament en el període comprès entre l'1 de gener i el 3 de març de 2024:

a) Despeses per altres permisos i taxes requerits per dur a terme l'esdeveniment.

b) Despeses per a l'elaboració de papereria, cartells, roba esportiva, pancartes, bosses o altres complements per al participant, sempre que incloguin en el disseny el logotip de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques i el logotip del Dia de les Illes Balears 2024.

c) Despeses pel lloguer de les instal·lacions o dels espais necessaris per dur a terme l'esdeveniment.

d) Despeses per a l'adquisició de material fungible necessari per dur a terme l'esdeveniment.

e) Despeses per desplaçaments en avió o vaixell, d'allotjament i d'alimentació (als establiments on s'allotgen) per a jutges participants que no resideixin a l'illa on es du a terme l'esdeveniment. Quant a alimentació, se n'exclouen els dinars o sopars de feina, els banquets, les gales i els actes de recepció o cloenda.

f) Despeses en serveis mèdics, fisioterapeutes i assegurances necessaris per dur a terme l'esdeveniment.

g) Medalles i trofeus dels esdeveniments o campionats per als esportistes. Fins a quatre trofeus per campionat i categoria. Per justificar aquesta despesa, s'ha de presentar l'acta de la competició.

h) Despeses d'emissió de les proves o dels campionats pel sistema de reproducció en línia (streaming).

i) Despeses de trasllats per carretera dels esportistes i/o clubs esportius.

j) Allotjaments d'esportistes residents de les Illes Balears.

k) Despeses d'elaboració de cartells, adhesius, espots publicitaris per a ràdio, televisió i/o Internet i premsa escrita.

l) Despeses d'inserció d'espots publicitaris.

m) Proves antidopatge.

n) Estudis meteorològics per a competicions de vela.

6.2. En tots els casos se n'exclouen les denominades autofactures (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari) de la mateixa entitat perceptora de l'ajut.

7. Forma i termini de presentació de sol·licituds

7.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models que faciliti la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, disponibles a la web http://dgri.caib.es i a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.2. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7.3. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l'acceptació de les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria, en l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència i en el Text refós de la Llei de subvencions.

8. Documentació que s'ha de presentar

8.1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada electrònicament per la persona que en tengui la representació legal, juntament amb la documentació següent:

8.1.1. Documentació referida a l'entitat:

- Document d'identitat de la persona que sol·licita la subvenció en nom de la persona jurídica.

- Targeta d'identificació fiscal.

- Document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

- Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

- Document acreditatiu de la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears.

8.1.2. Les declaracions responsables següents, segons els models normalitzats, disponibles a la web http://dgri.caib.es i a la Seu Electrònica:

- De compliment de les obligacions que estableixen l'article 19 de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 i l'apartat 4 d'aquesta convocatòria.

- De tots els ajuts i les subvencions que li hagi concedit qualsevol institució, pública o privada, o que hagi sol·licitat, relacionats amb la sol·licitud presentada.

- De veracitat de les dades respecte de la titularitat del compte bancari que hagi facilitat (només en el cas que hi hagi un canvi en el compte bancari).

- De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la legislació vigent en aquesta matèria.

- De disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

- De compliment dels requisits de la convocatòria en la data de finalització del termini de sol·licitud.

- D'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració estatal.

8.1.3. Projecte explicatiu de l'esdeveniment esportiu per al qual se sol·licita la subvenció, que ha de contenir com a mínim els apartats següents:

i. Informe descriptiu amb la denominació de l'esdeveniment, els objectius, informació sobre edicions anteriors, calendari i horari, recursos humans, recursos materials, infraestructures i llista d'actuacions que es duran a terme.

ii. Mitjans que s'empraran per difondre l'esdeveniment, amb el màxim de concreció possible (per exemple, indicant la pàgina web de l'esdeveniment, la presència a xarxes socials, l'elaboració de cartells, tríptics, falques de ràdio, anuncis, premsa, elaboració de mitjans audiovisuals, etc.).

iii. El pressupost d'ingressos i despeses prevists derivats de l'organització de l'esdeveniment esportiu.

8.2. L'entitat sol·licitant pot presentar qualsevol altra documentació addicional que consideri pertinent en relació amb el projecte o les activitats per als quals sol·licita la subvenció: material gràfic o audiovisual, factures proforma, pressuposts professionals, etc.

8.3. La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi les declaracions a què fa referència el punt 8.1.2 deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb l'audiència prèvia a l'entitat interessada, i, en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

8.4. La presentació de la sol·licitud per prendre part en aquest procediment implica el consentiment per al tractament de les dades personals que s'hi incloguin, per poder-la tramitar.

9. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

9.1. Cada entitat pot presentar una única sol·licitud en el marc d'aquesta convocatòria. Les federacions esportives i les delegacions territorials de les federacions espanyoles poden demanar l'ajut per a un màxim de dos esdeveniments esportius.

9.2. El període en què s'han de dur a terme totes les actuacions és del 29 de febrer al 3 de març de 2024.

10. Examen de la documentació

10.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament han d'examinar les sol·licituds i la documentació que s'hi adjunta per determinar si s'adeqüen al que estableix aquesta convocatòria.

10.2. Si la sol·licitud no compleix els requisits que estableix la convocatòria o hi manca la documentació necessària, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, en el termini de cinc dies hàbils, sota l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud. D'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha de dictar una resolució per declarar el desistiment.

10.3. A més, l'òrgan instructor del procediment pot sol·licitar tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

11. Règim de concurrència i determinació de l'import

11.1. El procediment de concessió dels ajuts objecte d'aquesta convocatòria es tramita pel sistema de concurrència no competitiva. Una vegada finalitzat el termini establert en el punt anterior, es repartirà l'import màxim previst en el punt 2 entre totes les sol·licituds admeses, d'acord amb la fórmula i els límits que es detallen en aquest punt.

11.2. D'acord amb el que disposa l'article 17.2 del Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 7 de l'Ordre de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 24 d'agost de 2018, la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el de concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un sol procediment, de totes les sol·licituds entre si.

11.3. L'aportació pública a aquests projectes s'estableix com una quantia fixa, que està determinada per l'import de la sol·licitud fins a un màxim de 2.900,00 euros i en cap cas no pot superar l'import del cost total del projecte, sense fixar cap percentatge o fracció d'aquest cost, de conformitat amb l'article 10.7.a) de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018. Per tant, queda a compte del beneficiari la diferència de finançament.

11.4. L'import màxim subvencionable serà de 2.900,00 € per a cada entitat.

11.5. En el cas que la suma dels imports dels ajuts sol·licitats per les entitats que compleixin els requisits establerts en la convocatòria superi l'import màxim previst en el punt 2 d'aquestes bases, aquest import s'ha de prorratejar entre les entitats beneficiàries tenint en compte l'import sol·licitat per cadascuna, que en cap cas no pot superar els 2.900,00 euros.

11.6. El prorrateig es farà atenent les sol·licituds i el pressupost disponible.

11.7. En cap cas l'import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, tant estatals com internacionals, superi el cost de l'activitat que l'entitat dugui a terme.

12. Instrucció i resolució dels procediments. Òrgans competents

12.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

12.2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament ha d'emetre l'informe global amb les propostes de resolució de concessió de subvencions provisionals.

12.3. En el cas que es proposi la desestimació de la sol·licitud o la concessió d'un import inferior al sol·licitat per l'entitat, la directora general de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament iniciarà el tràmit d'audiència amb la formulació de la proposta de resolució provisional perquè, en el termini màxim de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional, les entitats interessades hi puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes. En cas que l'import de la subvenció proposada sigui igual a l'import sol·licitat, es pot prescindir d'aquest tràmit.

12.4. Una vegada finalitzat el tràmit d'audiència i revisades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor del procediment ha de formular una proposta de resolució definitiva. Els interessats disposen d'un termini de dos dies hàbils des de l'endemà de la notificació d'aquesta proposta de resolució definitiva per comunicar si l'accepten o hi renuncien. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de dos dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi notificat.

12.5. La consellera de Presidència i Administracions Públiques ha de dictar les resolucions de concessió o de denegació dels ajuts corresponents a aquesta convocatòria.

12.6. El termini màxim per dictar i publicar la resolució és de tres mesos comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

12.7. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar a l'entitat interessada. Els ajuts concedits s'han de publicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), en compliment de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

13. Justificació i termini per presentar-la

13.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificat l'import del projecte aprovat.

13.2. Les entitats han de presentar la documentació justificativa descrita en aquestes bases en el termini màxim de tres mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització de l'execució de les actuacions objecte de subvenció.

13.3. Es consideren despeses subvencionables les que s'efectuïn en el període comprès entre l'1 de gener de 2024 i el 3 de març de 2024 i hagin estat efectivament emeses en el mateix període.

13.4. La realització de l'activitat s'ha de documentar mitjançant un compte justificatiu, signat per la persona beneficiària o la persona que la representa, que ha d'incloure:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats fetes i dels resultats obtinguts, i amb l'aportació de la màxima documentació gràfica i de qualsevol altre tipus que acrediti la realització de les actuacions subvencionades.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats duites a terme, que ha de contenir el següent:

― Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

― Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions amb què s'hagi finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seva procedència.

c) Les factures o altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que s'han d'identificar amb l'activitat subvencionada, i els justificants de pagament corresponents, els quals han d'estar ordenats tal com figuren en la relació classificada de despeses esmentada en l'apartat anterior.

13.5. La Conselleria de Presidència i Administracions Públiques comprovarà la justificació adequada de la subvenció, a més de la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual s'hagi atorgat, d'acord amb l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions. Una vegada fetes les comprovacions corresponents, es notificarà a l'entitat la liquidació final de la subvenció.

13.6. Una vegada finalitzada l'execució del projecte, l'entitat beneficiària pot sol·licitar, de manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació, sempre que aquesta ampliació no excedeixi de la meitat del termini inicial, d'acord amb el que estableix l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

13.7. En el cas que l'òrgan competent per comprovar la justificació i l'aplicació de l'ajut hi apreciï defectes, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l'entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L'entitat disposarà d'un termini de quinze dies hàbils per esmenar-los.

13.8. Si la documentació aportada per justificar la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat beneficiària que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci en el termini establert, restarà sotmesa a les conseqüències previstes en el Text refós de la Llei de subvencions.

13.9. El model de compte justificatiu està a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament.

14. Pagament i liquidació de la subvenció

14.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

14.2. La resolució de pagament i liquidació de la subvenció s'ha de notificar a la persona interessada.

15. Modificació de la resolució de concessió

15.1. Amb posterioritat a la resolució de concessió i abans d'acabar el termini màxim d'execució, per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada, aquestes es poden modificar, d'ofici o a instància de part, sempre que la modificació no alteri substancialment la naturalesa o la finalitat de la subvenció, no perjudiqui tercers i l'autoritzi l'òrgan concedent mitjançant una resolució expressa de modificació.

15.2. Així mateix, quan el beneficiari posi de manifest en la justificació de la subvenció que s'han produït canvis en la manera d'executar l'activitat subvencionada que no alterin substancialment la naturalesa o la finalitat de la subvenció, i que haguessin pogut ser objecte d'autorització mitjançant la modificació de les condicions d'execució a què es refereix el paràgraf anterior, es pot acceptar la justificació, sense que tengui lloc la revocació o el reintegrament de la subvenció, i sens perjudici de les sancions que puguin correspondre.

16. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

17. Reintegrament

17.1. Com a conseqüència de la revocació, s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, s'ha d'exigir l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per rebre'l, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

17.2. Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

17.3. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment

18. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

19. Protecció de dades

En el cas que l'objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.