Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 38885
Ordre d’execució de Protecció de la Legalitat Ambiental i d’Activitats en relació a la retirada de l’embarcació «GABY» , marca Sunseeker model TOMAHAWK37

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Expedient núm.

Procediment

47525/2023

Protecció de la Legalitat Ambiental i d'Activitats

Mitjançant Decret núm. 2023-10504 de data 18 de desembre de 2023, s'emet Ordre d'Execució de Protecció de la Legalitat Ambiental i d'Activitats en relació a la retirada de l'embarcació GABY, marca SUNSEEKER model TOMAHAWK37, enregistrat a Avilès amb matrícula 6ª AV-1-14-20, d'11 metres, en la platja de Talamanca.

DECRET

1. Vist l'informe emès pels Serveis Tècnics Municipals 2023-0063 en data 13 de desembre de 2023, en relació a la retirada de l'embarcació “GABY” en la platja de Talamanca, del tenor literal següent:

Antededents

Degut al temporal ocorregut al mes de setembre a l'illa d'Eivissa, va arribar a la platja de Talamanca una embarcació, de nom “GABY”, marca SUNSEEKER model TOMAHAWK37, enregistrat a Avilès amb matrícula 6ª AV-1-14-20, d'11 metres d'eslora.S'adjunta annex I amb fotografies.

En dates 14, 15, 18, 19 i 20 de setembre mitjançant trucada telefònica es va sol·licitar a Capitania Marítima D'Eivissa i Formentera informació sobre el propietari de l'embarcació poder requerir-li la retirada de la platja. Segons Capitania l'embarcació no estava enregistrada a Balears i per tant no disposaven de la informació.

El 28 de setembre de 2023 es va sol·licitar per escrit a Capitania Marítima D'Eivissa i Formentera les dades de la persona propietària de l'embarcació. A aquesta sol·licitud no es va rebre resposta.

Atès que l'embarcació es trobava enfonsada dins la zona abalissada per al bany, en data 28 de setembre de 2023 des de la regidoria de medi ambient es va decidir la retirada de l'embarcació com a mesura cautelar per a evitar el perill greu que ocasionava aquesta embarcació tant per a les persones usuaries de la platja com per al medi ambient, per possible vessament de combustible.

L'embarcació es va traslladar al dipòsit municipal, tal com estableix l'article 19 de l'ordenança municipal d'ús i aprofitament de les platges i punt de bany municipals, trasllat que va suposar una despesa a l'Ajuntament de nou mil dos-cents euros (9.200€) més mil nou-cents trenta-dos (1.932€) d'IVA, que fan un total d'onze mil cent trenta-dos euros (11.132€).

Tras posteriors indagacions es localitza que el nom de la persona propietària és Mónica Pedro Nogueira amb domicili a Camí des Fornàs (Sant Rafel) i NIE Y6332886B.

Vistos els antecedents s'emet el següent:

Informe

Segons s'estableix a l'ordenança municipal d'ús i aprofitament de les platges i punt de bany municipals, a l'article 19. Sobre les embarcacions abandonades “Pel que fa a les embarcacions i elements nàutics flotants es consideraran abandonats en els següents supòsits:

1.- Quan presentin indicis que raonablement facin pensar en el seu possible estat d'abandonament. Als efectes anteriors, s'entendran abandonades les embarcacions o elements nàutics que una vegada identificats amb un adhesiu, romanguin més d'un mes sense moure's del lloc.

2.- Quan presentin desperfectes que impedeixen el seu ús o no estiguin identificats amb el nom i la matrícula.En aquests casos, l'Ajuntament d'Eivissa procedirà a la retirada d'ofici de les embarcacions o elements nàutics i els seu emmagatzematge a un dipòsit municipal. Una vegada retirada l'embarcació o element nàutic, es procedirà a comprovar si és possible la identificació de la persona titular. En el supòsit de no ser possible per no tenir nom i matrícula, s'informarà a Comandància de Marina o organisme competent.

Transcorregut el període d'exposició pública establert per aquesta institució, sense que ningú reclami la seva propietat, esdevindrà residu d'acord amb la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats. Si fos possible la identificació de la persona titular se'l notificarà perquè en el termini de quinze dies retiri l'embarcació o element nàutic del dipòsit, amb l'advertència que en cas de no fer-ho, es procedirà al seu tractament com a residu urbà, i s'obrirà el corresponent expedient sancionador.

D'acord amb la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, i l'Ordre MAM 304/2002, de 8 de febrer, per la qual es publiquen les operacions de valorització i eliminació de residus i la llista europea de residus, en cas de contenir líquids i/o altres components perillosos, l'embarcació o element nàutic tindrà la consideració de residu perillós i per tant l'Ajuntament d'Eivissa denunciarà el fet davant la Conselleria de Medi Ambient del Govern de les Illes Balears, competent en aquest cas per a l'instrucció del corresponent expedient sancionador.

Una vegada considerada l'embarcació o l'element nàutic com a residu, l'Ajuntament procedirà mitjançant contractació dels gestors de residus adients a la seva descontaminació, si escau, i desballestament d'acord amb la normativa vigent, especialment la de residus perillosos, costos que podrà repercutir a la persona propietària de la mateixa.

En els casos que existeixi perill per les persones o el medi ambient, l'Ajuntament d'Eivissa podrà prendre les mesures cautelars que cregui oportunes per tal d'evitar aquest risc. En aquests casos no serà necessari complir amb els terminis establerts.”

Conclusions

Es concedeix a la persona propietària un termini de quinze dies per a la retirada de l'embarcació del dipòsit municipal, informant-la que independentment s'ahurà de fer càrrec de les despeses ocasionades a aquest Ajuntament (11.132€).

En cas que la persona propietària no es faci càrrec de la retirada de l'embarcació, l'Ajuntament procedirà mitjançant contractació dels gestors de residus adients a la seva descontaminació, si escau, i desballestament d'acord amb la normativa vigent, especialment la de residus perillosos, costos que també repercutiran a la persona propietària de l'embarcació.”

 

 ANNEX I

 

2. De conformitat amb l'anterior informe i l'Ordenança Municipal d'ús i aprofitament de les platges i punt de bany municipals, i en virtut de les atribucions que m'han estat delegades per l'Alcalde mitjançant Decret 2023-5709 (BOIB núm. 88 de data 29 de juny de 2023).

RESOLC:

PRIMER.- Reclamar al propietari de l'embarció el pagament de la quantitat de 11.132€ ocasionats amb motiu del reflot i trasllat.

SEGON.- Concedir al al propietari un plaç de 15 dies per a la retirada de l'embarcació del deposit municipal.

TERCER.- Posar l'expedient de manifest a les persones interessades i atorgar-lis un termini de cinc dies perquè al·leguin i presentin els documents i justificacions que estimin pertinents.

 

Eivissa, (document signat electrònicament: 19 de gener de 2024)

El regidor delegat Jordi Grivé Cardona