Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 38448
Bases reguladores de les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva durant els anys 2022 i/o 2023, per a la participació en lligues autonòmiques durant les temporades esportives 2022-2023 i/o 2023-2024, per la participació en campionats d’Espanya durant els anys 2022 i 2023 i/o per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Justificació

La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l'educació física i l'esport, i facilitaran l'adequada utilització del lleure.

El Consell Insular d'Eivissa, té competències pròpies dins del seu àmbit territorial en matèria de l'esport, el lleure i en concret en el foment i la promoció de les activitats esportives i de lleure, en virtut de l'article 70.9 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, preveu al seu article 6 que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports, i entre aquestes, les que determini la llei balear de l'esport.

Per la seua banda, la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, en la seua exposició de motius, destaca que “l'activitat física i l'esport són una eina bàsica per a la cohesió social. Els seus valors formen part del llenguatge universal i serveixen per al foment de la pau, la unió entre totes les cultures del món i, sobretot, per promoure hàbits sans i saludables per a totes les persones. Així mateix, constitueixen en l'actualitat un mitjà important per a la transmissió de valors positius en la societat i també suposen un considerable impuls per a l'economia de les Illes Balears.

L'esmentada Llei 2/2023, de 7 de febrer, al seu article 3.2 diu que “Les administracions públiques de les Illes Balears, en compliment del que estableix la Constitució, promouran l'activitat física i l'esport com a elements essencials del desenvolupament de la personalitat, facilitant a totes les persones l'exercici del dret a practicar activitat física i esport, i proporcionant-hi l'accés de la ciutadania en igualtat de condicions i de manera equitativa, tant en l'àmbit de l'alt rendiment o la competició, com amb finalitats recreatives i socials, de millora i manteniment de la salut i de la condició física, i educatives. Aquesta promoció s'haurà de dur a terme en la mesura de les competències de cada administració”.

L'article 9 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que correspon als consells insulars, a més de l'exercici de les competències establertes a l'article 70.9 de l'EAIB, i a la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, d'entre altres, les següents: b) Promoure l'activitat física, l'exercici físic i l'esport orientat a la salut. Treballar per crear adherència a l'activitat física i esportiva a tota la societat.

En relació amb els ajudes públiques, l'article 112 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que les administracions esportives de les Illes Balears fomentaran l'activitat física i l'esport mitjançant un règim d'ajudes públiques en el marc de les disponibilitats pressupostàries.

Per això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, en l'àmbit de les seues competències, vol donar suport a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva, per a la participació en lligues autonòmiques i/o campionats d'Espanya i per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals. I en aquest sentit, al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 i en el Pla estratègic de subvencions 2023-2025, aprovat per acord de Consell executiu de data 23 de gener de 2023 (publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-2023) i modificat per Decret de Presidència núm. 2023000943 de data 29/11/2023 (publicat al BOIB núm.167, de 9 de desembre de 2023), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes.  A més, en data 11 de desembre de 2023 s'ha fet la corresponent retenció de crèdit a futurs núm. 2/2023000006469, per import de 600.000 euros de la partida pressupostària 3410 48100 del pressupost de l'any 2024.

2. Objecte de la convocatòria

2.1. L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva durant els anys 2022 i/o 2023, per a la participació en lligues autonòmiques durant les temporades esportives 2022-2023 i/o 2023-2024, la participació en campionats d'Espanya durant els anys 2022 i 2023 i/o per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023.

2.2. Es preveuen les següents modalitats d'ajuda:

- Modalitat A: la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2023

- Modalitat B:  la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit  autonòmic balear  durant la temporada esportiva 2022-23 i/o la temporada esportiva 2023-2024.

- Modalitat C:  la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i/o 2023.

- Modalitat D:  la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023.

2.3. A efectes d'aquestes ajudes s'entén com a:

- lliga: la competició esportiva en la qual cada equip s'ha d'enfrontar a un de la resta d'equips participants dins d'un calendari que té una durada mínima de tres mesos,

- lliga d'esport d'equip: la competició esportiva en la qual l'activitat es realitza mitjançant l'enfrontament de dos equips rivals amb l'objectiu de guanyar. Cada equip està conformat, com a mínim, per 6 esportistes.

2.4. Queden excloses d'aquestes ajudes les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d'una federació esportiva reconeguda pel Consejo Superior de Deportes (CSD) així com  les lligues autonòmiques de categoria juvenil (o equivalent) i de categories inferiors.

3.Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

3.1. La quantitat total destinada per a aquestes ajudes és de 600.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3410 48100 del pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2024 condicionada a l'existència de crèdit suficient i adequat, la qual es distribueix de la forma següent:

 - Modalitat A (ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2023): 430.000 euros

- Modalitat B (ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit  autonòmic balear  durant la temporada esportiva 2022-23 i/o la temporada esportiva 2023-2024): 95.000 euros

- Modalitat C (ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023): 50.000 euros

- Modalitat D (ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per  a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023): 25.000 euros

3.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat prevista en aquesta convocatòria.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

3.3. El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Règim de les ajudes i compatibilitat

4.1. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. A tal efecte, l'entitat beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.

En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

En el cas que les entitats que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell Insular d'Eivissa  i, en cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més adient, i si escau, renunciar a alguna d'aquestes segons el model de l'annex 8.

4.2. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29.2 de la LGS.En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.

4.3. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.

4.4. Les ajudes concedides en aquesta convocatòria no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

5. Entitats beneficiàries i obligacions de les entitats beneficiàries

5.1. Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases les entitats esportives sense ànim de lucre legalment constituïdes i inscrites al Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seua activitat esportiva a l'illa d'Eivissa,  i que a més:

- compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- i estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

5.2. Queden excloses d'aquestes ajudes:

- Les federacions esportives.

5.3. Obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

b) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa  i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar, si és el cas, els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.

h) Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

i) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

j) I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei  Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

k) No haver estat sancionada o condemnada, mitjançant resolució administrativa o sentència judicial fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Per a la qual cosa la entitat sol·licitant presentarà la corresponent declaració en la qual manifestarà aquest fet.

l) Vigilar que els i les esportistes participants a les diferents activitats esportives comptin amb llicència esportiva que ha de contenir com a mínim la cobertura dels risc establerta a l'article 51 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears.

m) Comprovar que els entrenadors i les entrenadores, professionals, voluntariat i resta d'agents esportius que participin en l'activitat esportiva disposen del certificat de delictes de naturalesa sexual.

6. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria

6.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria d'aquestes ajudes al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

6.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetrà la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al BOIB de l'extracte de la convocatòria per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

7. Presentació de sol·licituds i documentació necessària

7.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons els models de l'annex 1 d'aquestes bases, degudament emplenada i signada pel represent legal de l'entitat sol·licitant.

7.2. Les sol·licituds i tota la documentació indicada en aquestes bases s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.3. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la següent documentació:

a) Còpia dels estatuts vigents amb la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears.

b) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

c) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat esportiva que acrediti les persones que componen la seua junta directiva actual, així com el nomenament de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model de l'annex 6 d'aquestes bases.

d) Còpia del NIF del representant legal de l'entitat sol·licitant.

e) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que aquesta reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.

f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell Insular d'Eivissa, la Hisenda estatal i la Seguretat Social. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, segons el model de l'annex 5 d'aquestes bases. Si la petició d'ajuda és igual o inferior a 3.000 euros serà suficient amb la presentació de la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i la hisenda del Consell Insular d'Eivissa que figura com annex 4 d'aquestes bases.

g) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

h) Pressupost de les  activitats per a les quals es sol·licita subvenció, segons el model de l'annex 3 d'aquestes bases.

7.4. A més, es podrà presentar la següent documentació, que es tendrà en compte com a criteri de valoració:

- Modalitat A: ajudes per al manteniment ordinari de l'entitat:

- Certificat de la federació balear corresponent que acrediti el nombre esportistes  (masculins, femenins o d'esport adaptat) amb fitxa federativa que hi pertanyen actualment a l'entitat sol·licitant.

- Modalitat B:  ajudes per a la participació en lligues autonòmiques durant la temporada esportiva 2022-23 i 2023-2024

- Declaració responsable de la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear segons model de l'annex 2 d'aquestes bases.

- Modalitat C: ajudes per haver participat en campionats d'Espanya durant els anys 2022 i 2023

- Declaració responsable d'haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023 segons model de l'annex 2 d'aquestes bases.

- Modalitat D:  ajudes per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023.

- Memòria de la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023 a l'illa d'Eivissa.

7.5. De conformitat amb l'establert als articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, b, c, d i g quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

7.6. El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

8. Esmena i millora de la sol·licitud

8.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports  donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

8.2. Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les entitats sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.

8.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia següent d'haver publicat la llista d'esmenes.

8.4. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'entitat sol·licitant desisteix de la seua petició, tot de conformitat amb amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

9. Criteris per a la concessió de les ajudes

9.1. En les ajudes per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva (Modalitat A) es valoraran els següents criteris:

 Nombre d'esportistes que pertanyen a l'entitat esportiva:

- Per cada esportista masculí amb fitxa federativa: 1 punts.

- Per cada esportista femenina amb fitxa federativa: 1,5 punts

- Per cada esportista d'esport adaptat amb fitxa federativa: 5 punts.

Si el certificat federatiu presentat per l'entitat sol·licitant no està desglossat  serà valorat amb un 1 punt per cada fitxa federativa.

La quantitat resultant es correspon a la subvenció per al manteniment de l'entitat per a dos anys (2022 i 2023). Si la petició de subvenció és únicament per un any la subvenció corresponent serà dividida entre dos.

9.2.- En les ajudes per a la participació en lligues autonòmiques  (Modalitat B) es valorarà el següent criteri:

Per cada desplaçament a l'illa de Mallorca o de Menorca: 1 punt per cada membre de l'equip amb fitxa federativa que participi en dit desplaçament.

9.3.- En les ajudes per haver participat en campionats d'Espanya durant els anys 2022 i 2023 (modalitat C) i/o per haver participat en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023 (modalitat D) es valoraran els següents criteris:

- Per cada desplaçament a Balears: 0,10 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.

- Per cada desplaçament a Madrid, Barcelona i València: 0,20 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.

- Per cada desplaçament a la resta de la península Ibèrica: 0,30 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.

- Per cada desplaçament a Canàries: 1 punt/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.

10. Procediment de concessió de les ajudes

10.1. D'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

10.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre sí, d'acord amb els criteris de valoració  i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.

10.3.  La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada entitat sol·licitant  adjudicarà els punts corresponents d'acord als criteris de la base 9 d'aquestes bases. Una vegada s'ha determinat els punts de totes les entitats sol·licitants, s'aplicarà la següent formula per calcular l'import de cada ajuda:

A=DT/PTXPI

On:

 

A = import de l'ajuda a concedir dins de la modalitat corresponent.

DT = dotació econòmica de la modalitat corresponent

PT = suma del total de les puntuacions individuals de la modalitat corresponent.

PI = puntuació individual de cada sol·licitud de la modalitat corresponent.

10.4. Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació dins de cada modalitat, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació entre aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a les bases específiques de cada modalitat d'ajuda, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a cada modalitat. Si finalment a una modalitat determinada queda encara crèdit sobrant, dit sobrant podrà ser adjuntat en les altres modalitats d'acord al criteri de repartiment que establirà la comissió avaluadora.

10.5. Cadascuna de les entitats beneficiàries sol·licitants poden rebre com a ajuda màxima les següents quantitats:

- Modalitat A: 30.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 30.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.

- Modalitat B: 16.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 16.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.

- Modalitat C i D: 8.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 8.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.

11. Comissió avaluadora

11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

11.3. La comissió estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11.4. Aquesta comissió estarà constituïda per:

President/a:

- Titular: Ricardo Gómez Romero, tècnic superior d'esports del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Suplent: Maria Carmen Marín Carmona, lletrada del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

Secretari/ària (amb veu i sense vot):

- Titular: Miguel Ángel Costa Torres, auxiliar administratiu del  Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Suplent: Yolanda Fernández García-Uceda, auxiliar administrativa del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”

Vocal 1:

- Titular: Jaume Planells Roig, auxiliar administratiu de les instal·lacions esportives del  Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Suplent: Maria de las Nieves Tur Tur, auxiliar administratiu del Departament de Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”

Vocal 2:

- Titular: Antoni Suñer Torres, coordinador d'esports del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

- Suplent: Santiago Camarero Gómez, entrenador de les instal·lacions esportives del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports

Vocal 3:

- Titular: Francesc Costa García, gerent del Campament de sa Cala des Jondal del Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”

- Suplent: Yolanda Fernández García-Uceda, auxiliar administratiu de les instal·lacions esportives del  Departament de Joventut, Participació Ciutadana i del Parc Insular de Serveis de “Sa Coma”

11.5. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12. Instrucció, resolució i notificació

12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports  del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes de conformitat amb l'establert al número 2 de l'apartat tercer, lletra n, del Decret de Presidència núm. 2023000467. Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article 72.e) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/09/10, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16-4-2016).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria correspon al Consell Executiu, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 

La competència per a la resolució de la convocatòria d'ajuts i subvencions, correspon al conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, de conformitat amb l'article 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. 

12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió avaluadora, i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació. Aquesta proposta de resolució provisional s'exposarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.

Les entitats que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports  l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'annex 8 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

Si alguna de les entitats beneficiàries presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports on expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida

12.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

12.4.La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació, al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.

12.5. En compliment de l'establert als articles 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 20.8.b de la LGS, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 euros.

12.6. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12.7. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

13. Despeses subvencionables

13.1. Són subvencionables totes les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada, excepte les despeses protocol·làries i representatives (sopars de benvingudes i de cloenda, etc.).

13.2. No són despeses subvencionables:

- L'adquisició de béns inventariables

- Les despeses bancàries

- Els interessos deutors de comptes bancaris

- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives

- Els provocats per procediments judicials

- Els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació

13.3.- En les Modalitats C i D, únicament seran despeses subvencionables les relacionades amb els desplaçaments realitzats: allotjament, transport, manutenció i/o inscripcions federatives.

14. Pagament de la subvenció i justificació

14.1. El pagament de cada subvenció a l'entitat esportiva corresponent s'efectuarà una vegada finalitzada l'activitat de cada modalitat de subvenció objecte d'aquestes bases, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat.

Aquest compte justificatiu simplificat ha de contenir:

- Memòria de l'activitat realitzada.

- Documentació acreditativa d'haver fet constar que les seves activitats estén subvencionades pel Consell Insular d'Eivissa i d'haver inserit l'escut del Consell al material divulgatiu del club.

- Relació classificada del total de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'annex 7.

- Relació detallada dels ingressos i subvencions que hagin finançat  de l'activitat desenvolupada, segons el model de l'annex 7.

- Documentació justificativa  de les despeses realitzades (factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, acompanyades de l'acreditació del pagament d'aquestes despeses) per un valor igual o superior a 1.000 euros (iva inclòs), de conformitat amb el que permeti l'article 75.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003. Si l'entitat no ha realitzat despeses pel valor esmentat ha de presentar les despeses realitzades per un valor igual o superior a 500 euros (iva inclòs).

Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat efectivament pagada, com a data màxima, el mateix dia de la presentació de la justificació de la activitat realitzada objecte d'aquesta convocatòria.

14.2. Per finançar i cobrir l'activitat subvencionada, aquesta normativa reguladora no obliga a l'entitat esportiva a aportar un finançament propi. En cas d'aportar-ne, l'aportació de fons propis al projecte o acció subvencionada haurà d'acreditar-se en els termes previstos a l'article 30 de la LGS.

14.3. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

14.4. La data d'emissió de les factures serà el següent:

Modalitat A: entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre  de 2023.

Modalitat B: entre l'1 de juliol de 2022  i el dia de presentació del compte justificatiu simplificat.

Modalitat C: entre l'1 de novembre de 2021 i el 31 de desembre de 2023.

Modalitat D: entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2023.

14.5. El termini de  presentació de la documentació justificativa serà de 20 dies hàbils comptadors a partir del dia següent de la notificació de la subvenció concedida o de la finalització de de l'activitat subvencionada.

14.6. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que utilitzi l'entitat esportiva ha de ser la següent:                                                                                                                             

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

- Document justificatiu de la despesa (per ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent de l'entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant bizum, targeta de crèdit o dèbit o altres mitjans electrònics de pagament:

- Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en què figuri el càrrec i detall del pagament (beneficiari del pagament, data, etc.) .

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

-  Extracte del compte bancari de l'entitat beneficiària de l'ajuda en que figuri el càrrec i detall de la domiciliació (beneficiari del pagament, data, etc.).

14.7. Una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta en l'apartat 1 d'aquesta clàusula) la realització total de l'activitat, de les seves despeses i del pagament d'aquestes, i amb l'informe tècnic favorable del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports  sobre el compliment de les clàusules d'aquestes bases i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per l'entitat esportiva, s'emetrà informe proposta sobre el pagament de l'ajuda i es farà efectiu el pagament mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.

14.8. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.

14.9. Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d'Eivissa considerin adients.

14.10. El pagament de totes les despeses haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de l'ajuda concedida.

15. Règim de recursos

15.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa, i en contra es pot interposar, davant el Ple, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

15.2. Les resolucions del conseller executiu del  Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports no exhaureixen la via administrativa, i en contra podeu interposar, davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

16. Règim jurídic

16.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes de conformitat amb l'establert a l'article 96.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.

16.2. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades - DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

17. Gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades per motiu de la concessió de les ajudes

17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació dels possibles incompliments materials de l'activitat objecte de subvenció, que seran d'aplicació sempre que l'activitat realitzada s'aproximi de manera significativa al compliment total, i que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos, i que responen al principi de proporcionalitat:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE DE REDUCCIÓ  O REINTEGRAMENT

70-74 %   

15 %

75-79 %    

12 %

80-84 %  

  9 %

90-94 %

  3 %

95-99 %

  1 %

 L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat beneficiària.

18. Revocació i reintegrament de les ajudes

18.1. L'ajuda concedida es podrà reintegrar mitjançant resolució del conseller executiu del   Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.

18.2. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència de reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament, si fos anterior, en els casos establerts als articles  37.1 de la LGS i 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. També serà procedent el reintegrament de les subvencions en els supòsits i sota les condicions i els requisits establerts per al cas d'invalidesa de la resolució de concessió que regula l'article 36 de la LGS.

18.3. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest conveni o la justificació insuficient d'aquesta comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, de conformitat amb els articles 30.8 i 34.3 de la LGS.

No obstant això, si transcorregut el termini establert en aquest conveni per a la justificació de la subvenció aquesta no s'ha presentat davant l'òrgan gestor de la subvenció, aquest requerirà a l'entitat beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti, de conformitat amb l'establert a l'article 70.3 del RLGS. La no presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, i a les altres responsabilitats establertes en la LGS. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà a l'entitat beneficiària de les sancions que corresponguin de conformitat amb la LGS.

18.4. El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

19. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

 

Eivissa, 19 de gener de 2024

El tècnic d'Esports Ricardo Agustín Gómez Romero

 

ANNEX  1 SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT A

Ajuda al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva durant el període de l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2023

Dades de l'entitat sol·licitant

Nom

NIF

Domicili

Població

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2023.

La petició d'ajuda és de ......................... euros.

 

Adjunt  tota la documentació  requerida a les bases de la convocatòria.

 

Eivissa,           d                          de 2023

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT B

Ajuda per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2022-23 i 2023-2024

Dades de l'entitat sol·licitant

Nom

NIF

Domicili

Població

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

 

Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2022-23.

 

La petició d'ajuda és de ......................... euros.

 

Adjunt  tota la documentació  requerida a les bases de la convocatòria.

 

Eivissa,           d                          de 2023

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT C

Ajuda per haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023:

Dades de l'entitat sol·licitant

Nom

NIF

Domicili

Població

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes per haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023.

 

La petició d'ajuda és de ......................... euros.

 

Adjunt  tota la documentació  requerida a les bases de la convocatòria.

 

Eivissa,           d                          de 2023

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de contr

 

SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT D

Ajuda per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023:

Dades de l'entitat sol·licitant

Nom

NIF

Domicili

Població

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

 

Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes per a la participació en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023:

 

La petició d'ajuda és de ......................... euros.

 

Adjunt  tota la documentació  requerida a les bases de la convocatòria.

 

Eivissa,           d                          de 2023

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de contr

 

ANNEX  2

El secretari/La secretària .....................................................................................................,amb DNI..................., de l'entitat ..................................................................................

Declaració responsable

Per a la Modalitat B: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2022-23 i 2023-2024:

- Que els equips que pertanyen a aquesta entitat i participen en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear  de categoria superior a juvenil són els següents:

Nom de l'equip

Temporada esportiva

Categoria

Masculí

Femení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Els/Les esportistes i membres de l'equip tècnic amb fitxa federativa que pertanyen a aquesta entitat han realitzat o realitzaran els següents desplaçaments per participar a la lliga d'esport d'equip d'àmbit balear:

Temporada 2022-23:

Lloc de desplaçament

Nombre de desplaçaments

Nombre de persones de l'equip amb fitxa federativa desplaçades

Total

Mallorca

 

 

 

Menorca

 

 

 

Temporada 2023-24:

Lloc de desplaçament

Nombre de desplaçaments

Nombre de persones de l'equip amb fitxa federativa desplaçades

Total

Mallorca

 

 

 

Menorca

 

 

 

Per a la Modalitat C: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver  participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023:

- Que se ha realitzat els següents desplaçaments per a la participació en campionats d'Espanya federats:

Lloc de  celebració Campionat d'Espanya

        Federació organitzadora

       Dates de celebració

Nombre de persones de l'equip amb fitxa federativa desplaçades

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El secretari/La secretària                                                     Vist i plau,

El president/La presidenta

Eivissa, ...... d................................. de 2023

 

ANNEX  3 PRESSUPOST

Entitat:

MODALITAT A

Ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener de 2022 al 31 de desembre de 2023.

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT 2022

IMPORT 2023

TOTAL

Allotjaments/Manutencions

 

 

 

Desplaçaments

 

 

 

Trofeus

 

 

 

Publicitat

 

 

 

Despeses federatives

 

 

 

Honoraris del personal tècnic

 

 

 

Assegurances

 

 

 

Altres despeses

 

 

 

 

TOTAL

 

 

INGRESSOS

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d'ajuda al Consell Insular d'Eivissa

 

 

Aportacions privades

 

 

Aportació d'altres institucions públiques

 

 

 

TOTAL

 

 

 MODALITAT B

Ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit  autonòmic balear  durant la temporada esportiva 2022-23 i/o 2023-2024.

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT TEMPORADA 2022-2023

IMPORT TEMPORADA  2023-2024

TOTAL

Allotjaments/Manutencions

 

 

 

Desplaçaments

 

 

 

Publicitat

 

 

 

Despeses federatives

 

 

 

Honoraris del personal tècnic

 

 

 

Assegurances

 

 

 

Altres despeses

 

 

 

 

TOTAL

 

INGRESSOS

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d'ajuda al Consell Insular d'Eivissa

 

 

Aportacions privades

 

 

Aportació d'altres institucions públiques

 

 

 

TOTAL

 

 

MODALITAT C

Ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant els anys 2022 i 2023.

 

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT 2022

IMPORT 2023

TOTAL

Allotjaments/Manutencions

 

 

 

Desplaçaments

 

 

 

Despeses federatives per inscripció en campionats d'Espanya

 

 

 

 

TOTAL

 

INGRESSOS

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d'ajuda al Consell Insular d'Eivissa

 

 

Aportacions privades

 

 

Aportació d'altres institucions públiques

 

 

 

TOTAL

 

 

(Signatura)

 

 

 

Eivissa, ...... d............................... de 2023                                                                3

 

​​​​​​​MODALITAT D

Ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per participar en eliminatòries de lligues nacionals durant l'any 2023.

DESPESES

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Allotjaments/Manutencions

 

 

Desplaçaments

 

 

 

TOTAL

 

INGRESSOS

CONCEPTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d'ajuda al Consell Insular d'Eivissa

 

 

Aportacions privades

 

 

Aportació d'altres institucions públiques

 

 

 

TOTAL

 

 

ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i llinatges del president o de la presidenta:

DNI:

Entitat:

NIF:

Declar que l'entitat a la qual represento:

1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, i es compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

2. Coneix i es compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. Es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i amb la hisenda del Consell Insular.

4. No ha estat sancionada o condemnada, mitjançant resolució administrativa o sentència judicial fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Marcau la que correspongui:

(   ) L'entitat que represent sol·licita una ajuda igual o inferior a 3.000 € (TRES MIL EUROS), i per això vol fer valer aquesta declaració responsable, de conformitat amb l'establert als articles 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, com a document acreditatiu d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.

(   ) Que no s'han sol·licitat ajudes a cap altre Departament del Consell Insular d'Eivissa o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut i em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa qualsevol ajuda que demani per la mateixa finalitat durant la present temporada esportiva.

(   ) Que s'han sol·licitat les ajudes públics o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats, que estan pendents de resolució:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

(   ) Que l'entitat ha estat beneficiària de les ajudes públics o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita l'ajut:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

(Signatura)

 

​​​​​​​Eivissa, ...... d............................... de 2023

 

ANNEX  5 AUTORITZACIÓ

El Sr./La Sra. ................................................................................................................., amb DNI núm. ...................................................., en nom i representació de l'entitat ..............................................................................................................., com a president/a,

(  ) Autoritzo el Consell Insular d'Eivissa per accedir a la informació necessària per comprovar si la institució o l'entitat que represent es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

(   ) No autoritzo el Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa de si la institució o l'entitat que represent es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i per això aport la documentació justificativa del compliment d'aquesta obligació.

(  ) Autoritzo el Consell Insular d'Eivissa a inscriure les dades de l'entitat que represent a la base de dades d'entitats esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, i a utilitzar l'adreça de correu electrònic a dalt facilitada com a mitjà de comunicació, als efectes de rebre informació sobre futures convocatòries d'ajudes i d'esdeveniments organitzats pel Consell Insular d'Eivissa que puguin ser del nostre interès.

(   ) Autoritzo a l'òrgan gestor de la subvenció per fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell i en la data que s'esmenten:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

Número registre general entrada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Signatura

 

 

 

Eivissa, ...... d............................... de 2023

 

ANNEX  6

El secretari/La secretària .................................................................................................., amb DNI ....................................., de l'entitat ........................................................................

..............................................................................................................................................,

Certifica

Que la junta directiva actual d'aquesta entitat està integrada per les següents persones:

President/a: ..............................................................................................

Vicepresident/a: .......................................................................................

Secretari/ària: ..........................................................................................

Tresorer/a: ...............................................................................................

Vocals: .....................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

..................................................................................................................

signatura

 

 

 

Eivissa, ...... d............................... de 2023

 

Vist i plau,

El president/La presidenta

signatura

 

 

Eivissa, ...... d............................... de 2023

 

 

ANNEX  7 Document a presentar per justificar  la subvenció  concedida

COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT Relació classificada d'ingressos i despeses

Nom de l'entitat esportiva: ........................................................................................

Activitat subvencionada:...........................................................................................

Import total de la despesa finalment realitzada  (posar la quantitat de l'epígraf «total despeses (1)»)

 

Subvencions o ingressos afectats a l'activitat subvencionada concedits per entitats privades o públiques:

Denominació

Import

Subvenció Consell Insular d'Eivissa

 

Subvenció concedida per  l'ajuntament  de ............................

 

Subvenció concedida pel Govern Balear

 

Altres ingressos

 

Aportació entitat

 

Total d'ingressos ( ha de ser igual al total de despeses)

 

Relació de totes les despeses realitzades per a l'execució de l'activitat subvencionada:

Data factura

Núm. factura

NIF

Proveïdor

Descripció de la despesa realitzada

Import

Data de pagament

Ingrés assignat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total despeses (1)

 

1 Si no es comunica expressament la renúncia, s'entén que s'accepta la subvenció.

  El president/La presidenta de l'entitat

 

Eivissa, ………… d........………de 2023

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades d'àmbit personal (LOPD) i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial Decret Llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a la adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades,  us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

ANNEX 8

Model de renúncia a les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la promoció esportiva a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023

A. Dades de l'entitat sol·licitant

Nom:

NIF:

B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom:

NIF:

D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 11.2, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació1 o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.

Per això,

DECLARO:

Que renunciï a la proposta de subvenció a favor de la entitat a la que represent en els termes de les Bases reguladores de les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la promoció esportiva a l'illa d'Eivissa per a l'any 2023.

 

Eivissa, ___ d___________________ de 2023

(signatura del representant)

 

 

 

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.