Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 23020
Resolució de la consellera de Salut per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals (Àrea d’Infraestructures) de la Gerència de l’Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d’alta direcció regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La plantilla autoritzada de la Gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les Illes Balears preveu diversos llocs directius, entre els quals el de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals (Àrea d'Infraestructures).

2. Atès que és necessari cobrir el lloc de feina esmentat, cal tramitar la convocatòria corresponent per proveir-lo.

Consideracions jurídiques

1. L'article 26 del Decret 79/2023, de 22 de setembre, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, disposa que les plantilles orgàniques de les gerències territorials han d'establir la denominació, el nombre i les retribucions de la resta dels membres de l'equip directiu, d'acord amb el que disposen els estatuts del Servei de Salut i la resta de les disposicions aplicables.

2. El 1r de setembre de 2012 es va publicar el Decret llei 10/2012, de 31 d'agost, pel qual es modifica el Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'altres institucions autonòmiques, i s'estableixen mesures addicionals per garantir l'estabilitat pressupostària i fomentar la competitivitat. La disposició final segona introdueix modificacions en l'article 69 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears; en l'apartat 10 d'aquest article s'estableix que els titulars dels òrgans de gestió —que depenen dels òrgans de direcció— tenen la consideració de personal directiu professional, de conformitat amb l'article 22 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. L'article 22.3 de la Llei 7/2010, modificat per la Llei 15/2012, de 27 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2013, estableix el següent:

Les necessitats de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental s'han de preveure en el pla d'actuació i en l'estudi economicofinancer a què es refereix l'article 5 d'aquesta llei. La selecció d'aquest personal ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat, com també criteris d'idoneïtat, i s'ha de dur a terme mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els principis i criteris esmentats, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables al proveïment de llocs de feina per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions que calguin per raó de tractar-se d'un procediment de selecció i no de provisió.

Les convocatòries de selecció d'aquest personal han de ser objecte d'un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

4. Així mateix, l'article 22.2 de la Llei 7/2010 estableix que el personal directiu professional de naturalesa laboral dels ens del sector públic instrumental està sotmès a la relació laboral especial d'alta direcció, que la selecció d'aquest ha d'atendre els principis de mèrit i capacitat i criteris d'idoneïtat, i que s'ha de dur a terme per procediments que en garanteixin la publicitat i la concurrència. Les convocatòries de selecció requereixen un informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública.

5. La disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2014 (BOIB núm. 181, de 31 de desembre de 2013), modifica la Llei 5/2003 afegint-hi l'article 69 bis, relatiu a disposicions específiques sobre el nomenament i el cessament dels òrgans unipersonals de direcció i de gestió del Servei de Salut.

6. El Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, és la norma principal que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

7. De conformitat amb l'article 55.1 del Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, el personal directiu ha de ser nomenat i separat lliurement pel titular de la conselleria competent en matèria de sanitat. No obstant això, el 12 de setembre de 2012 el conseller de Salut, Família i Benestar Social va dictar la Resolució per la qual delega la signatura de les convocatòries, les resolucions, els contractes d'alta direcció i els cessaments del personal directiu del Servei de Salut; en conseqüència, delega en el titular de la Direcció General del Servei de Salut la signatura de les convocatòries i les resolucions dels procediments de selecció del personal directiu i la dels contractes d'alta direcció.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals (Àrea d'Infraestructures) de la Gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les Illes Balears, regida per les bases que figuren en l'annex d'aquesta resolució.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 17 de gener de 2024)

El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm.160, de 23 de novembre de 2023)

 

ANNEX Bases de la convocatòria

1. S'acorda la convocatòria pública per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de subdirector/subdirectora de Gestió i Serveis Generals (Àrea d'Infraestructures) de la Gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer del Servei de Salut de les Illes Balears, amb contracte d'alta direcció i amb les funcions següents:

a. Planificar, gestionar, dirigir i controlar les obres de les infraestructures de la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn.

b. Fer propostes sobre possibles millores i actualització d'infraestructures i instal·lacions de la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn.

c. Controlar i fer el seguiment del manteniment de les infraestructures, les instal·lacions i els equipaments del Sector Sanitari de Migjorn relacionant-se en cada cas amb els proveïdors dels serveis de manteniment.

d. Supervisar l'elaboració de la documentació necessària per adjudicar contractes relatius al manteniment de les infraestructures, les instal·lacions i els equipaments del Sector Sanitari de Migjorn.

e. Dissenyar les estratègies relatives al subministrament d'energia (gas, aigua, electricitat, etc.) de les infraestructures del Sector Sanitari de Migjorn (Hospital Universitari Son Llàtzer).

f. Donar suport en el control i el seguiment dels serveis no clínics de la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn.

g. Totes les funcions que li atribueixin la Direcció General del Servei de Salut o la Direcció Gerència de l'Hospital Universitari Son Llàtzer.

2. Tot aspirant a aquest lloc de feina ha de complir els requisits següents abans que venci el termini per presentar-hi sol·licituds:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d'algun estat on sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que en sigui la nacionalitat— els cònjuges d'espanyols i de ciutadans d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i tenguin menys de vint-i-un anys o siguin dependents i majors d'aquesta edat.

b. Tenir la capacitat funcional per acomplir les tasques assignades, que l'adjudicatari del lloc de feina ha d'acreditar per mitjà del certificat mèdic oportú abans de signar el contracte.

c. Tenir complerts setze anys d'edat i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

d. Tenir la titulació oficial de doctorat, llicenciatura, grau, enginyeria, arquitectura (o una d'equivalent), o bé la d'enginyeria tècnica, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, formació professional de tercer grau (o una d'equivalent), o estar en condicions d'obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol·licituds. En els casos de les titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.

e. No haver estat separat del servei, per mitjà d'un expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics —per mitjà d'una resolució judicial— per accedir al cos o escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que desenvolupava (en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat). Si té la nacionalitat d'un altre estat, no pot estar inhabilitat ni en una situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que l'impedeixi accedir a l'ocupació pública al seu estat, en els mateixos termes.

3. Tot aspirant ha de presentar una sol·licitud per mitjà del formulari oficial que es publica juntament amb aquesta resolució i adjuntant-hi una còpia del document d'identitat i el currículum, en el qual han de constar les dades següents:

a. Número del document d'identitat (DNI, NIE o passaport).

b. Llocs de feina que ha ocupat.

c. Experiència professional i de gestió.

d. Títols acadèmics.

e. Estudis, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d'idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.

En el formulari de sol·licitud també ha de fer constar i hi ha d'adjuntar la documentació que justifiqui els mèrits al·legats i la que acrediti que compleix els requisits de la convocatòria.

Aquest formulari inclou una declaració responsable amb la qual l'aspirant manifesta que les dades consignades i els documents aportats són autèntics i que compleix els requisits descrits en els punts 2.b) i 2.e) precedents.

4. La sol·licitud per participar en el procés selectiu s'ha de presentar dins el termini de set dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre General del Servei de Salut de les Illes Balears o bé per qualsevol de les vies que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Es constitueix una comissió d'avaluació, encarregada d'analitzar les sol·licituds presentades i de valorar els mèrits al·legats pels aspirants. Està formada per les persones següents:

a. President: Diego Báguena Berduque, del grup tècnic de la funció administrativa. Suplent: Óscar González Antequera, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b. Vocal: María Jesús Romero Amengual, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Suplent: Luis Ortega Zaforteza, del grup tècnic de la funció administrativa.

c. Secretària: Isabel Llopis Valls, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Suplent: Cecilio García Diéguez, del cos superior de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Tant la titulació al·legada per cada aspirant com els mèrits i l'experiència professional que proposa que es valorin han d'estar en consonància amb la competència i les funcions que calgui acomplir.

7. Aquesta convocatòria es resoldrà per mitjà d'una resolució motivada de la consellera de Salut, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. La persona designada per ocupar el lloc de feina ha de formalitzar el contracte d'alta direcció corresponent amb l'entitat convocant, la durada del qual queda condicionada a allò que estableix l'article 69 bis de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, segons la redacció modificada per la disposició final desena de la Llei 8/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2014.

Documents adjunts