Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 21585
Prestació de Promoció de l’Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució informativa de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s'estableix la convocatòria de l'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028

Fets

1. En data 29 de setembre de 2023, el director general d'Atenció a la Dependència va emetre l'informe justificatiu relatiu a la necessitat de concertar el Servei de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els any 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028.

2. En data 9 de novembre de 2023, la consellera de Famílies i Afers Socials va ordenar l'inici del procediment per dur a terme la convocatòria d'acció concertada del Servei de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els any 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028.

Fonaments de dret

1. La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

2. La Llei 3/2003, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

4. Llei 12/2018 de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social, en concret, la lletra c) de l'apartat 6.3 contempla el servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'autonomia infantil 6-11, que té per objecte aconseguir el major nivell d'autonomia possible entre els infants de 6 a 11.

6. El Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

7. El Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es

regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013, de 5 de desembre, pel Decret 31/2016, de 27 de maig i pel Decret 32/2023, de 26 de maig.

8. El Decret 83/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència de les Illes Balears.

9. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).

10. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol) modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 102, de 20 de juliol).

11. L'adjudicació de places concertades derivada d'aquesta convocatòria es preveu a l'Acord del Consell de Govern de 6 de març de 2023 pel qual s'aprova la previsió de les prestacions i els serveis que s'han de concertar durant l'any 2023 i es declaren els serveis d'interès econòmic general (BOIB núm. 29, de 7 de març), modificat per l'Acord de Consell de Govern de data 24 d'abril de 2023 (BOIB núm. 52, de 25 d'abril); per Acord del Consell de Govern de 13 d'octubre de 2023 (BOIB núm. 140, de 14 d'octubre); i per Acord de Consell de Govern de 17 de novembre de 2023 (BOIB núm. 157 de 18 de novembre de 2023 que inclou:

«6.3. Prestació de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència

Convocatòria d'acció concertada del servei per a persones en situació de dependència prestació de promoció de l'autonomia personal i prevenció de la situació de dependència per a infants de 6 a 11 anys amb entitats acreditades

Ubicació de la prestació del servei: Illes Balears

Previsió de places a concert: 1000 places anuals

Preu servei a concertar: 273,42 €/plaça/mes (any 2024), 278,94 €/plaça/mes (any 2025, 2026, 2027, 2028)

Previsió d'inici del concert: primer trimestre de 2024.

Data prevista de convocatòria: quart trimestre de 2023.

Previsió del pressupost total: 13.333.920,00 €.

Durada: 4 anys des de dia 1 de març de 2024.»

Per tot això, dict la següent,

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'acció concertada de places del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els any 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028, i establir el procediment de la convocatòria, d'acord amb l'annex.

2. Aplicar el procediment ordinari de convocatòria d'acció concertada que preveuen la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

3. Aprovar el Plec de condicions tècniques del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, que es pot consultar a la seu de la Direcció General d'Atenció a la Dependència i a la pàgina web (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagipublicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (12 de gener de 2024)

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

 

ANNEX Convocatòria de l'acció concertada de places del servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els anys 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028

1. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. S'estableix la regulació del procediment de convocatòria de l'acció concertada el servei per a persones en situació de dependència - prestació de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats acreditades, per els any 2024, 2025, 2026, 2027 i 2028 que es dicta a l'empara de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears i del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials.

1.2. Se subjecten a aquest procediment la concertació estimada de 1.000 places de promoció de l'autonomia personal (en endavant SEPAP), que ofereixen prestacions de caire preventiu, de promoció de l'autonomia, de socialització i d'intervenció terapèutica, de caràcter interdisciplinari, que s'estén a l'edat compresa entre els 6 i 11 anys, per millorar les condicions de vida tant de les persones ateses com de les famílies. Aquest servei està recollit en la lletra c) del punt 6.3 de l'annex del Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen principis generals per a les carteres insulars i locals i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit social (BOIB núm. 70, de 27 de maig).

1.3. D'acord amb l'article 3.h) de la Llei 12/2018, també és objecte del concert assolir l'objectiu d'igualtat de gènere i d'innovació en la gestió de les entitats i els serveis públics.

2. Òrgan instructor

L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

3. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

3.1. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.2. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC). S'ha d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, signada electrònicament, que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè realitzin la presentació electrònica de les sol·licituds.

4. Requisits de les entitats

4.1. En els procediments d'acció concertada de serveis declarats d'interès econòmic general, podran subscriure concerts totes les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, amb o sense ànim de lucre, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin els serveis objecte del concert i ho sol·licitin expressament en els terminis i la forma que es determinin, d'acord amb l'article 5.2 de la Llei 12/2018.

4.2. Les entitats han de complir els requisits següents:

a) Estar degudament inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

b) Tenir acreditat per l'administració competent el servei objecte de concertació el dia que finalitzi el termini màxim per presentar la sol·licitud.

c) Tenir una experiència de, com a mínim, 12 mesos en la gestió de serveis que atenen a infants en situació de dependència.

d) Les entitats han d'acreditar la solvència financera i tècnica d'acord amb els criteris que s'estableixen en les lletres g) i h) del punt 5.4. d'aquesta Resolució.                                                                                                                                          

e) Complir amb la normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui d'aplicació, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació, d'acord amb l'article 5.3.d) de la Llei 12/2018 de 15 de novembre i l'article 4.2.g) del Decret 48/2017 de 27 d'octubre.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en el desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits establerts a l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i a l'article 4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

5. Documentació que s'ha de presentar

5.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model facilitat per la Conselleria de Famílies i Afers Socials, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible al web (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

5.2. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General d'Atenció a la Dependència. Quan en la sol·licitud s'hi inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta adreça s'aporta a l'efecte dels avisos que s'esmenten en l'article 41.6 de la Llei 39/2015.

5.3. Les entitats han de presentar una sol·licitud indicant les zones de les que figuren en el punt 7 de la convocatòria i a l'apartat b) del punt 3.5 els plecs de condicions tècniques, i el nombre de places que ofereixin per concertar amb l'Administració.

5.4. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Resolució d'autorització i acreditació del Servei de Promoció de l'autonomia infantil 6-11 anys en situació de dependència.

b) Acreditació d'experiència de, com a mínim, 12 mesos en la prestació del servei. Aquesta experiència es pot acreditar mitjançant una declaració responsable signada per la persona responsable de l'entitat acompanyada de la documentació justificativa sobre la realització d'activitats subvencionades, concertades o contractades per qualsevol administració pública en relació amb el servei de promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol·licitant està al corrent del pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració Estatal.

d) Acreditació de la titularitat de l'equipament o el centre on es duu a terme la gestió del servei o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior a la vigència del concert.

e) Declaració responsable en la qual es faci constar el següent:

• La contractació de personal, segons l'establert al Plec general de condicions tècniques.

• La prestació del servei a l'entorn immediat comunitari més proper possible a la residència o a l'entorn habitual de l'infant i a la seva família, i a la zona o zones d'actuació a les que l'entitat ja hi té arrelament; per poder donar cabuda a tots els infants de les Illes Balears que compleixin els requisits d'accés.

• El compliment de les obligacions i la resta d'allò establert al Plec general de condicions tècniques i declaren que compleixen els requisits bàsics per dur a terme el servei considerat prioritari.

f) Declaració responsable (Annex I) que inclou els punts següents:

• Que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; així com de no incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i declaració de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

• Que l'entitat manté vigents tots els requisits que han conduït a l'acreditació sobre la totalitat de places autoritzades i acreditades del Servei de Promoció de l'autonomia infantil 6-11

• Que el servei Servei de Promoció de l'autonomia infantil 6-11 compleix la normativa general o específica aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

• Que l'entitat es compromet a donar compliment a tota aquella normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte del concert, mitjançant la presentació del document que estableix el punt 5.4.

g) Annex II. Acreditació de solvència financera mitjançant l'aportació de les darreres comptes anuals de l'entitat presentades en el registre oficial corresponent. Es valorarà que s'acredita aquesta condició quan la ràtio de solvència financera, resultant de la divisió entre actius i passius, sigui superior a 1.

h) Annex III. Acreditació de solvència tècnica mitjançant una declaració responsable dels mitjans personals i materials destinats a la realització del servei objecte de concertació.

i) Documentació acreditativa, si escau, dels canvis d'accionariat o de titularitat per preservar la identitat institucional que justificà la concertació.

 

5.5. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza a la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

5.6. Tramitació i formalització del concert:

a) Els serveis tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta perquè l'òrgan instructor pugui determinar si compleixen els requisits que estableix la convocatòria.

b) L'òrgan instructor, una vegada revisades les sol·licituds i la documentació adjunta exigida en el punt 5 d'aquesta convocatòria, ha de fer els requeriments necessaris a les entitats les sol·licituds de les quals no incloguin la documentació acreditativa del compliment dels requisits, perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmenin el defecte o aportin la documentació que hi manca, amb la indicació que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que disposa l'article 21 de la Llei 39/2015.

c) Una vegada esmenades les sol·licituds, s'ha de comprovar si la quantitat i l'oferta que contenen s'ajusten a l'import i la demanda de l'Administració pública. Així, si l'import pressupostat resulta suficient per atendre totes les sol·licituds en els termes presentats, l'òrgan competent (la Conselleria de Famílies i Afers Socials ) atorgarà directament a cada entitat sol·licitant el concert en aquests termes.

d) En el cas que no hi hagi la disponibilitat pressupostària suficient per atendre tota l'oferta per al servei de Promoció de l'autonomia infantil 6-11 en situació de dependència, l'òrgan instructor ha d'aplicar els criteris de preferència que preveu el punt 10.3. d'aquesta convocatòria.

e) En cas que la proposta de l'òrgan instructor sigui parcialment o totalment denegatòria, l'entitat interessada disposarà d'un termini de deu dies hàbils, des de l'endemà de la notificació de la proposta, per al·legar el que convengui al seu dret.

f) L'òrgan instructor ha d'elaborar la proposta definitiva dels concerts sol·licitats i l'ha d'elevar a la consellera de Famílies i Afers Socials per a la resolució corresponent. Aquesta resolució s'ha de notificar a les persones interessades.

g) Aquest procediment de concertació s'ha de resoldre en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el registre corresponent. Si en el termini indicat no se n'ha dictat una resolució expressa, s'entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada.

6. Formalització dels concerts

Els concerts que s'estableixen a l'empara d'aquesta convocatòria s'han de formalitzar mitjançant un document administratiu d'acord d'acció concertada en el qual es facin constar els drets i les obligacions recíprocs, així com les característiques concretes del servei i altres circumstàncies derivades de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, dels decrets de desplegament, i dels plecs de condicions tècniques del concert. També s'inclourà la normativa vigent en matèria de protecció de dades i la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Concretament, els acords d'acció concertada que se subscriguin hauran d'incloure necessàriament les estipulacions referides als apartats relacionats a l'article 8 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre.

7. Places i distribució territorial

7.1 La previsió del nombre total màxim de places per concertar és 1.000 anuals amb la següent distribució:

  • Zona 1 de Palma. Inclou els municipis de Bunyola, Deià, Escorca, Fornalutx, Marratxí, Palma, Sóller: 437 places

  • Zona 2 Ponent-Calvià: Inclou els municipis d'Andratx, Banyalbufar, Calvià, Esporles, Estellencs, Puigpunyent, Valldemossa. 64 places

  • Zona 3 de Llucmajor-Migjorn: Inclou els municipis d'Algaida, Campos, Felanitx, Llucmajor, Santanyí i Ses Salines. 68 places

  • Zona 4 d'Inca. Inclou els municipis d'Alaró, Alcúdia, Binissalem, Búger, Campanet, Consell, Costitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Llubí, Mancor de la Vall, Muro, Pollença, Sa Pobla, Santa Margalida, Santa Maria del Camí, Santa Eugènia, Selva, Sencelles i Sineu: 156 places

  • Zona 5 de Manacor. Inclou els municipis d'Ariany, Artà, Capdepera, Manacor, Maria de la Salut, Montuïri, Petra, Porreres, Sant Joan, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera, Vilafranca: 112 places

  • Zona 6 Menorca. Inclou tots els municipis de l'illa: 34 places

  • Zona 7 Eivissa. Inclou tots els municipis de l'illa: 119 places

  • Zona 8 Formentera. Inclou l'illa de Formentera: 10 places

7.2. S'indica la recomanació de, com a mínim, actuar a Mallorca en dues de les zones definides. La segona zona d'actuació, generalment, col·lindarà amb la primera zona d'actuació. Serà escollida per l'entitat i podrà ser assignada quan cap entitat l'hagi marcada com a primera zona d'actuació.

7.3. Aquests concerts es poden ampliar d'acord amb el que preveuen la Llei 12/2018 i el Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, i tenint en compte el procediment previst en l'article 23.3 del Decret 48/2017, per mitjà de l'ajust comptable.

8. Vigència del concert

La vigència d'aquest concert és d'un període de 48 mesos amb efectes a partir de dia 1 de març de 2024 i finalització dia 28 de febrer de 2028.

L'entrada en vigor del present concert, dona lloc a l'extinció automàtica dels concerts subscrits a l'empara de la Resolució informativa de la consellera d'Afers Socials i Esports de data 22 de setembre de 2022 per la qual s'establia la convocatòria de l'acció concertada de Serveis de Promoció de l'Autonomia Personal per infants en edats compreses entre els 6 i 11 anys en situació de dependència, de la xarxa pública i concertada en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, amb entitats autoritzades i així s'ha de fer constar en la resolució d'aprovació de cada concert individual i en el document posterior de formalització del mateix. La participació en aquesta convocatòria suposa acceptar aquesta condició resolutiva.

D'acord a l'article 5 del Decret 48/2017, de 28 d'octubre, es pot renovar i ser objecte de revisió i, si escau, de modificació, abans que n'acabi la vigència.

9. Pressupost i preu màxim del servei

9.1. La quantia màxima prevista per a aquesta convocatòria d'acció concertada és de 13.333.920,00 € (tretze milions tres cents trenta-tres mil nou cents vint euros). En tot cas, aquest valor estimat té caràcter orientatiu i no vinculant.

9.2. Aquest import s'indica únicament a efectes de publicitat i no suposa cap compromís de despesa. Per això, no consta cap consignació pressupostària,que s'haurà d'acreditar en el moment en què es materialitzi el servei de concert.

9.3. El preu de referència per cada plaça/mes, IVA exempt, és de 273,42€/plaça per mes per l'any 2024, i 278,94 €/plaça per mes a partir de l'any 2025. L'import de 278,94 €/plaça serà també vàlid per a 2026, 2027 i 2028 mentre no es publiquin noves condicions o taules salarials. El modul preu €/plaça està calculat i actualitzat aplicant la nova normativa salarial d'acord l'informe de preus de 27 de setembre de 2023 elaborat per la Direcció General la d'Atenció a la Dependència.

10. Ofertes de les entitats i criteris de preferència per a la concertació

10.1. Les entitats interessades en participar en aquest concert han d'oferir un mínim de 25 i un màxim de 150 places. Les ofertes per un nombre inferior o superior de places no seran tingudes en compte, i l'Administració dictarà resolució d'inadmissió de la sol·licitud.

10.2. Les entitats poden oferir concertar places en una o més zones geogràfiques. L'oferta per a una zona, suposa el compromís de donar resposta a la totalitat de places oferides a la mateixa.

10.3. En cas que es presentin diferents ofertes en una mateixa zona, es fixen tots els criteris següents de preferència en l'adjudicació, segons el que preveu l'article 6.3 de la Llei 12/2018:          

a) En primer lloc l'arrelament de la persona en l'entorn d'atenció i les condicions d'atenció que requereix. Actualment hi ha 521 places que ja es troben arrelades a les entitats que presten el servei. Es respectarà aquest arrelament.

b) En segon lloc la implantació a la localitat on s'hagi de prestar el servei. La implantació en la localitat implica que l'entitat sol·licitant té el servei SEPAP acreditat, o la seva seu social, o un centre d'atenció d'educació especial, inserció social o laboral, o bé hagi establert qualque conveni o acord institucional en algun dels municipis de la zona on l'entitat ofereix places. En el cas de complir el requisit anterior en iguals condicions entre les diferents entitats, i sempre que les entitats ho sol·licitin a la casella indicada, s'oferiran 370 places no arrelades equitativament entre els sol·licitants donant preferència per zona a les entitats del tercer sector.

c) En tercer lloc la lliure elecció i la llista d'espera d'accés als serveis. La resta de les 109 places, s'oferiran per llista d'espera del servei objecte de concertació. La llista d'espera serà revisada a gener del 2024.

10.4. Si en una zona no es produeix cap oferta, les places previstes per a aquesta no es redistribuiran a altres zones.

11. Comitè tècnic d'assessorament

11.1. El Comitè tècnic d'assessorament es reunirà quan sigui necessari oferir assessorament al director general d'Atenció a la Dependència en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert.

11.2. El Comitè tècnic d'assessorament estarà integrat pels membres següents:

a) President: El cap del Servei de Valoració d'Atenció Primerenca de la Direcció General d'Atenció a la Dependència. President suplent: El o la cap del Servei de de Centres i Programes II de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

b) Vocals:

— El o la cap de Departament de la Direcció General d'Atenció a la Dependència

— La cap del Departament Jurídic de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o la persona que delegui.

— La cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o la persona que delegui.

— Dos tècnics o dues tècniques de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, nomenats pel director general d'Atenció a la Dependència.

c) Secretària: Un funcionari designat pel director general d'Atenció a la Dependència. Secretari suplent: Un funcionari designat pel director general d'Atenció a la Dependència.

11.3. El Comitè tècnic d'assessorament té, entre d'altres funcions, la d'informar l'òrgan instructor en relació amb el procediment de concertació i sobre les condicions especifiques que facin referència al servei objecte del concert, així com informar preceptivament sobre la modificació prevista en l'article 24 del Decret 48/2017. A més, pot fer propostes de millora relatives a les condicions d'aplicació dels criteris de preferència, així com a les condicions d'execució del concert.

11.4. El Comitè tècnic d'assessorament queda vàlidament constituït amb l'assistència, com a mínim, dels membres següents: el president o president suplent, la secretària o secretari suplent i tres vocals.

12. Condicions tècniques d'execució

12.1. Les condicions tècniques d'execució s'han d'ajustar al Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població, modificat pel Decret 54/2013, de 5 de desembre, pel Decret 31/2016, de 27 de maig i pel Decret 32/2023, de 26 de maig:

— Definició: Es tracta de serveis de prevenció de l'aparició o l'agreujament de malalties o discapacitats i les seqüeles consegüents, mitjançant el desenvolupament coordinat de actuacions de promoció de les condicions de vida saludables i programes específics de caràcter preventiu i de rehabilitació.

— Població destinatària: s'adrecen a persones en situació de dependència entre 6 i 11, és a dir, que no tenen un grau d'autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària.

— Equipaments/equips professionals/ràtios: segons el que disposa l'article 25 bis del Decret 86/2010 i el que preveu el punt 5.1 dels plecs de prescripcions tècniques d'aquest concert.

— Estàndards de qualitat: d'acord amb els articles 14 i 15 del capítol II del Decret 86/2010, sobre els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis.

12.2. Els plecs de prescripcions tècniques detallen els drets i les obligacions d'ambdues parts, l'objecte, els serveis que s'han de prestar, els criteris d'intervenció amb els usuaris, els mitjans que ha d'aportar l'entitat adjudicatària i els sistemes de coordinació amb l'Administració.

Endemés, pels serveis que no s'hagin definit reglamentàriament, els plecs tècnics hauran de fixar, endemés, les condicions tècniques i les condicions materials de l'acció concertada, d'acord amb l'article 8.1 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

13. Seguiment

13.1. El seguiment periòdic del funcionament correspon als treballadors socials responsables dels programes individuals d'atenció (PIA).

13.2. Els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència poden fer visites de comprovació del funcionament del servei i requerir-ne documentació quan ho considerin necessari.

13.3. L'entitat concertada ha de facilitar les actuacions de seguiment i comprovació que dugui a terme la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

13.4. Així mateix, l'entitat concertada ha de facilitar tota la informació que li requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

14. Obligacions de les entitats concertades

14.1. Obligacions de caràcter general

a) El concert social obliga l'entitat concertada a prestar els serveis del concert als usuaris gratuïtament i sense cap cost complementari.   

b) Mitjançant l'acord d'acció concertada, l'entitat d'iniciativa privada titular del servei s'obliga a complir els plecs de condicions tècniques i les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i i en els decrets de desplegament i aplicació corresponents, i en concret, les previsions de l'article 9 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

c) L'entitat concertada s'obliga a fer per a cada plaça les hores objecte del concert, i mantenir-ne l'autorització durant el període de vigència.

d) L'entitat concertada s'obliga a atendre als infants d'entre 6 i 11 anys que hagin sol·licitat l'accés al servei i tenguin PIA de SEPAP.

e) Les entitats concertades han de facilitar a la Direcció General d'Atenció a la Dependència la relació dels usuaris que atenen cada mes i les comunicacions d'altes o baixes d'aquests usuaris.

f) La percepció indeguda de quantitats per part de les entitats concertades del servei suposa l'obligació de reintegrament d'aquestes quantitats, amb la tramitació prèvia del procediment que correspongui.

g) Les entitats concertades dels serveis queden subjectes al control de caràcter financer i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

h) Les entitats concertades han de comunicar la prestació de serveis complementaris i assumir la total responsabilitat de l'execució d'aquests serveis.

i) Les entitats concertades han de comunicar qualsevol incidència que suposi una modificació o alteració respecte als plecs de condicions tècniques pactats amb l'Administració.

j) Les entitats concertades es comprometen a fer ús de les aplicacions informàtiques i de gestió de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

k) Les entitats concertades han de fer constar a la documentació i a la publicitat, juntament amb la seva denominació del servei, la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència, en els termes del punt 17 de la present convocatòria, d'acord amb l'article 9 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

l) Les entitats concertades s'han de responsabilitzar que els serveis objecte de concert es prestin en el termini previst, al lloc acordat i d'acord amb les característiques i els requisits que estableix aquesta convocatòria. Queden exemptes d'aquesta responsabilitat en els casos en què no hagi estat possible dur a terme el servei per causes de força major que es puguin justificar.

m) L'entitat concertada està obligada a subministrar a l'Administració, amb el requeriment previ, tota la informació necessària per al compliment de les obligacions previstes a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

14.2. Obligacions en relació a la protecció de dades.10.Confidencialitat i protecció de dades de caràcter personal

a) L'entitat gestora es compromet expressament a complir el que disposen el Reglament 2016/679/UE de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia del drets digitals, i la legislació vigent complementària en matèria de protecció de dades, així com a formar i informar el personal en les obligacions que dimanen d'aquestes normes.

b) L'entitat concertada es compromet a seguir les recomanacions en matèria de protecció de dades previstes al plec de condicions tècniques al punt

14.3. Obligacions en relació amb el personal

a) Les entitats concertades es faran càrrec exclusivament del personal laboral adscrit al servei concertat, de les seves retribucions i de les obligacions en matèria de seguretat social, el qual, en extingir-se el concert, no es pot consolidar, en cap cas, com a personal de l'Administració que concerta el serveis com estableix l'apartat e) del punt 8.1.

b) Les entitats concertades indemnitzaran els afectats pels danys i perjudicis que es causin, per si mateixes o per tercers, com a conseqüència de l'execució del concert social. Les entitats disposaran d'una assegurança de responsabilitat civil i d'accidents com estableix l'apartat n) del punt 8.1.

15. Incompliments i penalitats

Els incompliments de les entitats concertades que afectin la prestació del servei es qualificaran com a greus i lleus. Aquesta qualificació correspon a l'Administració concertant, amb l'audiència prèvia de l'entitat concertada.

15.1. Es considera incompliment greu la manca d'observança de les obligacions següents, previstes en el Plec:

- Les obligacions de l'apartat 8.1, excepte les lletres f, g, h.

- Les que disposa l'apartat 10, sobre protecció de dades. 

- Les referides a l'incompliment de la legislació laboral, la qualificació i les ràtios professionals.

15.2. Es considera incompliment lleu la manca d'observança de les obligacions següents, previstes en el Plec:

- Les obligacions de l'apartat 8.1, lletres g, h.

- La no substitució de personal en els terminis que preveu la lletra f de l'apartat 8.1.

15.3. La realització de tres o més incompliments lleus durant la vigència del concert suposa una penalització que pot arribar fins al 2 % del pressupost total del concert. L'acumulació de tres o més incompliments greus durant la vigència del concert suposa una penalització que pot arribar al 10 % del pressupost total del concert.

16. Criteris d'accés i llista d'espera

Els criteris d'accés a les places i la gestió de la llista d'espera es regulen en el Decret 63/2017 de 22 de desembre, de principis generals dels procediments d'accés als serveis de la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència per a gent gran en situació de dependència, tenint en compte el que estableix el punt 6.3. de l'annex del Decret 32/2023, de 26 de maig, pel qual s'aprova la cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2023-2027, s'estableixen els principis generals per a les carteres insulars i locals, i es modifiquen diverses normatives de l'àmbit socials, que estableix que l'accés i la llista d'espera d'aquest servei s'ha de regir per el Decret 63/2017.

17. Publicitat

Les entitats d'iniciativa privada acollides al règim de concert social, juntament amb la seva denominació, han de fer constar en la documentació, en totes les comunicacions (informes, fulls, documents, tríptics de difusió, missatges electrònics, webs, insercions en premsa, articles a diaris i a revistes especialitzades) i en la publicitat la condició d'entitat pertanyent a la Xarxa Pública d'Atenció a la Dependència, segons les indicacions del Manual d'identitat corporativa que els facilitarà l'Administració, sempre amb el vistiplau de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

18. Prerrogatives de l'Administració

18.1. L'òrgan competent per resoldre el procediment de concertació té la prerrogativa d'interpretar-lo, resoldre'n els dubtes que sorgeixin durant el compliment, modificar-lo per raons d'interès públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes d'acord els articles 23 i 24 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

18.2. Els acords que adopti l'òrgan competent per resoldre el procediment a partir de les prerrogatives esmentades posen fi a la via administrativa i són immediatament executius.

19. Causes d'extinció

Són causes d'extinció de l'acord d'acció concertada les que estableix l'article 9 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, i l'article 28 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre.

20. Jurisdicció competent

La jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per resoldre les qüestions litigioses relatives a la formalització d'aquest concert i també les sorgides entre les parts sobre la interpretació, la modificació, el compliment, els efectes i l'extinció.