Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

AGÈNCIA TRIBUTÀRIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 24454
Resolució de 29 de desembre de 2023 del president de l’Agència Tributària de les Illes Balears per la qual s’aprova la convocatòria ordinària per accedir a nous nivells de carrera professional horitzontal del personal funcionari de l’Agència Tributària de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023 s'han ratificat els acords de la Mesa de Negociació de l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) de 8 de maig de 2023 pels quals es desenvolupa la carrera professional horitzontal en l'àmbit del personal de l'ATIB i l'àrea de valoració «Bloc III. Aprenentatge, docència i gestió del coneixement», en què es determinen els criteris de valoració i el barem de puntuació aplicable a aquesta convocatòria (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023).

2. Mitjançant l'Acord del Consell General de l'Agència Tributària de les Illes Balears de 25 d'octubre de 2018 es va ratificar l'Acord de la Mesa de Negociació de 5 d'octubre de 2018 pel qual s'aprova el sistema d'avaluació de competències professionals que s'ha d'aplicar al personal funcionari de l'ATIB.

Fonaments de dret

1. El punt 19 de l'annex 1 dels acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023 preveu el procediment per obtenir nous nivells de carrera professional, el qual s'inicia d'ofici mitjançant l'aprovació d'una convocatòria i ha de tenir una durada màxima de sis mesos.

2. La disposició transitòria primera de l'annex 1 dels mateixos acords estableix els requisits per poder participar en aquesta primera convocatòria posterior als acords de desenvolupament del sistema de carrera professional.

3. La disposició addicional quarta preveu que en la convocatòria ordinària de carrera professional les persones sol·licitants poden assenyalar la data en la qual compleixen els requisits per sol·licitar el canvi de nivell d'entre les determinades en la convocatòria i, una vegada comprovats els requisits, la resolució que reconegui el nou nivell ha de tenir efectes administratius des de la data assenyalada.

També preveu que, en tot cas, i com a màxim, els efectes econòmics han de ser d'1 de gener de 2023 i que, en el supòsit de no assenyalar-se data de compliment de requisits, aquesta ha de ser l'1 de gener de 2023 tant econòmicament com administrativament.

4. L'apartat 4 de la disposició addicional primera preveu que les persones a les quals, en aplicació del que establia la disposició transitòria segona de l'Acord del Consell General de l'Agència Tributària de les Illes Balears de 5 de juny de 2015 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de maig de 2015 mitjançant el qual es desenvolupa la carrera professional del personal funcionari i laboral de l'Agència Tributària de les Illes Balears, es va reconèixer, amb anterioritat a aquest Acord, un nivell de carrera professional en un cos, escala, especialitat o categoria professional determinat i que actualment també compleixen el requisit per ser enquadrades en un altre cos, escala, especialitat o categoria professional pel fet que en data 31 de desembre de 2015 prestaven serveis com a personal funcionari interí o laboral temporal, poden sol·licitar la revisió de l'enquadrament i optar per un nou enquadrament en el cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional que ocupaven efectivament en la data d'enquadrament.

5. La disposició transitòria quarta disposa que el personal que va accedir per promoció interna a un altre cos, escala, especialitat o categoria professional integrat en un grup de titulació superior i que va iniciar la progressió en el nivell I del nou grup de titulació, pot demanar la revisió d'aquest reconeixement i sol·licitar un nou enquadrament d'acord amb el que estableix el punt 12.4 d'aquest Acord.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Convocar un procediment per accedir al sistema de carrera professional del personal funcionari de l'ATIB o per progressar en aquest sistema.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1).

3. Designar els membres del comitè de valoració (annex 2).

4. Publicar aquesta Resolució en el Portal de Serveis al Personal i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Agència Tributària de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Palma, (signat electrònicament: 12 de gener de 2024)

El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular el procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal en desenvolupament del que disposen els acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023.

2. Àmbit d'aplicació

Pot participar en aquest procediment ordinari, sempre que compleixi els requisits de la base 3, el personal funcionari representat en la Mesa de Negociació de l'ATIB.

3. Requisits

Els requisits que s'estableixen per a aquesta convocatòria són els següents:

a) Estar en situació de servei actiu o en qualsevol de les situacions administratives que s'especifiquen en la lletra b), en el cos, l'escala, la categoria o l'especialitat en què es pretén accedir a un nou nivell de carrera professional en la data assenyalada en la sol·licitud d'accés al nou nivell o en la data en la qual l'Administració verifiqui el compliment dels altres requisits, si aquesta és diferent de l'assenyalada en la sol·licitud.

b) Haver exercit el període de temps mínim de cinc anys establert en el punt 7.2 dels acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023, de manera contínua o discontínua, en el mateix cos, escala, especialitat o categoria des de l'accés al nivell de carrera immediatament anterior o des de l'accés al cos, l'escala, l'especialitat o la categoria, en el supòsit d'accés al nivell I.

En els casos de canvi de cos, escala, categoria o especialitat prevists en els punts 11 i 13 dels acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023, l'accés als següents nivells de carrera es farà des del nou cos, escala, especialitat o categoria professional si compleix el temps mínim de cinc anys des del reconeixement del darrer nivell de carrera en el cos, l'escala, l'especialitat o la categoria professional d'origen.

En el cas del personal al qual s'hagi homologat la carrera professional reconeguda per altres administracions públiques, de conformitat amb els punts 14.1 i 14.3 dels acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023, el període de temps mínim computa a partir de l'inici de la prestació dels serveis a l'Agència Tributària de les Illes Balears.

En el cas de les persones que tenguin homologada retributivament la carrera i a les quals, d'acord amb l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023, pertoca que sigui homologada a tots els efectes, el període de temps mínim s'ha de computar en els mateixos termes que els que assenyala el paràgraf anterior.

Les situacions administratives següents computen als efectes del requisit del període de temps mínim i s'assimilen a la situació de servei actiu de la lletra a):

— Servei actiu.

— Serveis especials.

— Excedència forçosa laboral.

— Excedència voluntària per raó de violència de gènere o violència sexual.

— Excedència per cura de familiars.

— Excedència per raó de violència terrorista.

— Expectativa de destinació i excedència forçosa pel transcurs del temps màxim de durada de la situació d'expectativa de destinació.

— Excedència voluntària especial regulada en el Decret llei 5/2012, d'1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'altres institucions autonòmiques.

En la sol·licitud, els participants poden assenyalar la data en la qual sol·liciten que tengui efectes administratius l'accés al nou nivell de carrera, si es compleixen els requisits prevists en aquest punt 3, d'entre les següents:

— 1 de gener de 2021, si es compleixen els requisits per a l'accés al nou nivell en data 31 de desembre de 2020.

— 1 de gener de 2022, si es compleixen els requisits per a l'accés al nou nivell en data 31 de desembre de 2021.

— 1 de gener de 2023, si es compleixen els requisits per a l'accés al nou nivell en data 31 de desembre de 2022.

En el supòsit que no s'assenyali la data de compliment de requisits, aquesta ha de ser l'1 de gener de 2023, tant econòmicament com administrativament.

Per comprovar el compliment d'aquest requisit, es pot consultar l'apartat del Portal de Serveis al Personal «Carrera professional», dins «Expedient personal».

c) Tenir reconegut el nivell immediatament anterior quan es tracti d'accedir als nivells II, III i IV.

d) Haver obtingut una nota mitjana positiva (igual o superior a 3) en totes les avaluacions de competències professionals obtingudes durant el període que es fa servir per accedir al nou nivell de carrera, independentment de si són positives o negatives.

Per comprovar el compliment d'aquest requisit, es pot consultar l'apartat del Portal de Serveis al Personal «Avaluació de l'acompliment», dins «Expedient personal».

e) Obtenir la puntuació mínima exigida a continuació per a cadascun dels grups, subgrups o nivells professionals en el bloc relatiu a l'aprenentatge, la docència i la gestió del coneixement mitjançant els mèrits assolits durant el període de temps que es fa servir en aquesta convocatòria:

— Personal funcionari dels subgrups A1 i A2 : 30 punts.

— Personal funcionari dels subgrups C1 i C2 : 20 punts.

— Personal funcionari del grup AP : 10 punts.

Els criteris de valoració i el barem de puntuació aplicable a aquesta convocatòria són els que estableix l'annex 2 dels acords ratificats per l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023, anomenat «Àrea de valoració del bloc III. Aprenentatge, docència i gestió del coneixement».

En relació amb el compliment d'aquest requisit, fins a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds, les persones que vulguin participar en la convocatòria poden sol·licitar al Registre de Personal de la CAIB la inscripció dels mèrits que encara no constin dins el seu expedient personal.

L'Administració revisarà el compliment dels requisits amb les dades que constin en l'expedient personal de la persona participant i aquelles altres de les quals s'hagi sol·licitat la inscripció i pertoquin inscriure's dins el termini de presentació d'instàncies.

Per comprovar el compliment d'aquest requisit, es poden consultar els apartats del Portal de Serveis al Personal «Expedient personal».

Pel que fa les persones que sol·licitin un nou enquadrament de conformitat amb el que preveuen l'apartat 4 de la disposició addicional primera i la disposició transitòria quarta de l'Acord del Consell General d'14 de desembre de 2023 i que, com a conseqüència d'aquest nou enquadrament, compleixin els requisits per participar en aquesta convocatòria, han d'haver presentat també la sol·licitud de nou enquadrament dins el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

Pel que fa a les persones que sol·licitin la revisió d'enquadrament duit a terme d'acord amb la disposició transitòria cinquena de l'Acord del Consell General del dia 5 de juny de 2015 (BOIB núm. 87) i que, com conseqüència d'aquesta revisió, compleixin els requisits per participar en aquesta convocatòria, han d'haver presentat també la sol·licitud de revisió de l'enquadrament dins el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

4. Període de temps per complir el requisit de la base 3, lletra e), relatiu al bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement

4.1. Per al personal que participi en la convocatòria, es tindran en compte els mèrits obtinguts en els quinze anys immediatament anteriors a la data assenyalada en la sol·licitud d'accés al nou nivell o en la data en la qual l'Administració verifiqui el compliment dels altres requisits, si aquesta és diferent de l'assenyalada en la sol·licitud.

4.2. En el cas d'haver accedit a un nou nivell de carrera mitjançant la convocatòria aprovada per la Resolució de 23 de febrer de 2018 de la presidenta de l'Agència Tributària de les Illes Balears (BOIB núm. 27, d'1 de març) i complir els requisits per participar en aquesta convocatòria, es tindran en compte els mèrits que s'hagin obtingut durant el període de temps que es fa servir per accedir al nou nivell, des de l'accés al nivell de carrera immediatament anterior.

5. Procediment

5.1. Termini per presentar les sol·licituds

S'atorguen vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per presentar les sol·licituds en el Registre General de l'ATIB o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

Així mateix, dins aquest termini, les persones participants poden sol·licitar al Registre de Personal, mitjançant el tràmit corresponent, la inscripció dels mèrits relatius a aprenentatge, docència i gestió del coneixement que encara no constin dins el seu expedient personal.

L'Administració revisarà el compliment dels requisits amb les dades que constin en l'expedient personal de la persona participant el darrer dia de presentació d'instàncies i aquelles altres de les quals s'hagi sol·licitat la inscripció i pertoquin inscriure's dins el termini de presentació d'instàncies.

5.2. Vinculació amb les bases

Pel fet de presentar la sol·licitud, la persona participant accepta les bases de la convocatòria.

5.3. Comitè de valoració

Per valorar les sol·licituds es crea un únic comitè de valoració, que s'encarrega de les sol·licituds presentades pel personal funcionari de tots els subgrups (A1, A2, C1, C2 i AP).

5.4. Funcions del comitè de valoració

El comitè de valoració exerceix les funcions següents:

— Rebre les sol·licituds presentades i, si escau, requerir-ne l'esmena.

— Comprovar el compliment dels requisits de les persones sol·licitants.

— Elevar al president de l'ATIB les llistes provisionals i les definitives de les persones que assoleixen un nou nivell de carrera professional i de les persones a les quals es denega la sol·licitud d'accés al nou nivell.

5.5. Composició i funcionament del comitè de valoració

El comitè de valoració ha d'estar format per quatre membres:

— Dos membres designats per la direcció de l'ATIB d'entre el personal de l'Agència Tributària de les Illes Balears. Una d'aquestes persones ha d'exercir les funcions de president o presidenta.

— Dos vocals designats per la Mesa de Negociació de l'ATIB.

El comitè ha de designar, en la primera sessió, les persones que han d'actuar com a president o presidenta i com a secretari o secretària, entre les nomenades per la direcció, les quals es poden substituir, en cas d'absència a alguna de les sessions del comitè, per qualsevol altre dels membres que hi assisteixin.

Per a cada membre del comitè de valoració s'ha de designar una persona titular i una persona suplent.

En la composició del comitè de valoració, s'ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels membres.

Les persones que són membres del comitè de valoració designades per la direcció de l'ATIB han de pertànyer, en tot cas, com a personal funcionari de carrera, a un grup de titulació igual o superior al que s'exigeix per ingressar en els cossos, especialitats, escales o categories professionals a què corresponen la valoració de les sol·licituds de reconeixement de nivell de carrera professional presentades.

Les persones que són membres del comitè de valoració s'han d'abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d'abstenció que preveu la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Perquè el comitè de valoració es constitueixi vàlidament, a l'efecte de dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d'acords, es requereix sempre la presència del president o presidenta i del secretari o secretària, i de la majoria de persones que en són membres, titulars o suplents.

Els membres del comitè de valoració estan obligats a mantenir sigil i secret sobre els informes, les avaluacions, les deliberacions i els comentaris fets sobre les persones avaluades.

5.6. Llistes provisionals

Una vegada comprovats els requisits amb les dades ja inscrites en el Registre de Personal de la CAIB, s'ha de publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la intranet corporativa, una resolució del president de l'ATIB, a proposta de la direcció de l'ATIB, que ha de contenir les dades següents:

— La llista provisional de les persones que accedeixen a un nou nivell de carrera professional amb indicació del nivell de carrera que s'assoleix i de la data d'efectes administratius. En el supòsit que, una vegada comprovades les dades, no es compleixin els requisits en la data d'efectes administratius assenyalada en la sol·licitud, l'Administració la modificarà d'ofici amb la data correcta de compliment de requisits, si escau.

— La llista provisional de les persones a les quals es denega l'accés al nivell de carrera amb indicació del motiu.

— La llista de les persones a les quals es requereix l'esmena de la sol·licitud en el cas que, tot i complir els requisits de les lletres a) a d), no obtenguin la puntuació mínima requerida en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement en data 31 de desembre de 2023.

Les persones interessades disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la resolució abans esmentada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per formular les al·legacions que considerin a les llistes provisionals.

5.7. Llistes definitives

Una vegada resoltes les al·legacions, el comitè de valoració ha d'elevar una proposta a la direcció de l'ATIB, la qual ha de proposar al president de l'ATIB que dicti una resolució que ha de contenir les dades següents:

— La llista definitiva de persones que assoleixen un nou nivell de carrera professional amb indicació del nivell assolit i de la data d'efectes administratius.

— La llista definitiva de les persones a les quals es denega l'accés a un nou nivell de carrera professional amb indicació del motiu.

Aquesta resolució s'ha de publicar de la mateixa manera que s'indica per a la resolució amb les llistes provisionals.

«Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ATIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.»

5.8. Termini per resoldre i efectes

El termini màxim per resoldre aquest procediment és de sis mesos. Els efectes de la manca de resolució expressa són desestimatoris, d'acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

6. Efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera assolit

Els efectes administratius del nivell assolit es retrotreuen al moment assenyalat en la sol·licitud o al verificat per l'Administració en què cada una de les persones participants compleixi els requisits de la base 3.

 

ANNEX 2 Membres del comitè de valoració

Comitè de valoració dels grups A1, A2, C1, C2 i AP

Vocal 1 titular: Sr. Sebastià Escanellas Martínez

Vocal 1 suplent: Sra. Rosa Delgado Plaza

Vocal 2 titular: Sr. Marcelino Fernández Ojeda

Vocal 2 suplent: Sr. Pedro Alcover Montaner

Vocal 3 titular: un representant designat per la Mesa de Negociació de l'ATIB

Vocal 3 suplent: un representant designat per la Mesa de Negociació de l'ATIB

Vocal 4 titular: un representant designat per la Mesa de Negociació de l'ATIB

Vocal 4 suplent: un representant designat per la Mesa de Negociació de l'ATIB