Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 18593
Modificació de la delegació especial de les àrees d’Obres, Serveis i Infraestructures
El batle de l'Ajuntament de Santa Margalida, en data 5 de gener de 2024, va dictar la resolució que seguidament es transcriu:
«RESOLUCIÓ DE LA BATLIA
DELEGACIÓ ESPECIAL AL REGIDOR EUGENIO GARRIDO VIVAS
1. En data 21/06/2023, aquesta batlia va dictar la Resolució 1415/2023, per la qual es va resoldre entre altres punts resolutius:
«Primer.- Delegar en el segon tinent batle, Sr. Eugenio Garrido Vivas, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'Medi Ambient, Turisme i Comerç Can Picafort i Son Serra
Segon.- Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències sobre les matèries següents:
TURISME I COMERÇ CAN PICAFORT I SON SERRA
Promoció turística
Oficines d'informació
Comunicació
Activitats turístic- esportives
Accions de suport al comerç
Accions de promoció del comerç local
MEDI AMBIENT
Platja
Espais Naturals
Promoció i implantació de recollida selectiva
Inspecció de residus i neteja viària
Programes d'educació ambiental
Informes i assessorament ambiental en general
Defensa i promoció dels interessos generals de l'agricultura
Pous d'abastiment d'aigua potable i concessions»
2. Aquesta Batlia té atribuïda per llei la facultat de delegar determinades atribucions, d'acord amb l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.
Raons d'oportunitat i conveniència per a l'agilització i millora del servei, aconsella delegar les atribucions d'àrees que tot seguit es diran i que difereixen de les atribuïdes inicialment mitjançant el Decret 1415/2023.
3. La delegació atribuïda inicialment per mitjà del Decret 1415/2023, es configurava com una delegació genèrica atès la designació de segon tinent de batle, a favor del regidor Sr. Eugenio Garrido Vivas. No obstant, l'actual delegació es configura com especial, atès el cessament com a tinent de batle del Sr. Garrido mitjançant el Decret 24/2024 de data 05 de gener.
En conseqüència, d'acord amb els articles 21.3 de la LRBRL i 43, 44, 120 i 121 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals,
RESOLC
Primer.- Modificar les àrees de delegació a favor del segon tinent batle, Sr. Eugenio Garrido Vivas, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'Obres, Serveis i Infraestructures.
Segon.- Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències sobre les matèries següents:
OBRES, SERVEIS I INFRAESTRUCTURES
Obres i projectes municipals
Control i seguiment d'obres municipals
Manteniment de vies públiques
Manteniment de mobiliari urbà
Manteniment de camins
Neteja viària i d'edificis municipals
Neteja i manteniment de jardins i parcs
Neteja de platges
Gestió de recollida de residus urbans
Organització i explotació de platges
Xarxa de clavegueram i pluvials
Xarxa d'aigua potable
Direcció de brigada municipal
Tercer.- Les delegacions esmentades comprenen tant les facultats de direcció interna dels serveis, la instrucció i proposta de resolució dels expedients del seu àmbit d'actuació així com els de gestionar-los en general, però sense incloure la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
Quart.- De conformitat amb el que disposa l'article 44 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovar per Real decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als/a les regidors/es afectats/des i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'advocació d'aquesta Batlia.
En cas d'absència, vacant malaltia o qualsevol altre impediment dels/de les regidors/es delegats/des, aquesta Batlia assumirà, directa i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originaria, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'advocació en base a la present Resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.
Cinquè.- Notificar aquesta Resolució als/a les regidors/es afectats/des, entenent-se acceptada la competència delegada de forma tàcita, si en el termini de 24 hores següents no se manifesta res en contra o es fa ús de la delegació.
Sisè.- Les delegacions conferides requeriran per a la seva eficàcia l'acceptació de regidor/ra delegat/da, es publicaran al BOIB i d'elles se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que tengui lloc.
Setè.- El/la regidor/ra delegat/da queda obligat/da a informar a aquesta Batlia sobre la gestió i les disposicions que dicti, i prèviament, de les decisions de transcendència en els termes prevists a l'article 115 del ROF.
Vuitè. Dita delegació s'exercirà en règim de dedicació parcial d'un 50% de la jornada, d'acord amb el Decret de batlia 2885/2023 el qual després efectes des de l'1 de gener de 2024, amb unes retribucions d'acord amb l'establert en les bases d'execució dels pressuposts vigents en cada moment. Aquest règim de dedicació serà objecte de publicació d'acord amb l'article 75 de la llei 7/85, de 2 d'abril reguladora de les bases de règim local i l'article 8.1.f) de la llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
En el no previst en aquesta resolució regiran la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, en el marc de les regles que per a les delegacions s'estableixen a dites normes.»
l que es fa públic per a general coneixement.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (11 de gener de 2024)
El batle Joan Monjo Estelrich