Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

MANCOMUNITAT SERVEIS PÚBLICS INSULARS

Núm. 16158
Modificació dels Estatuts de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de la Mancomunitat Intermunicipal de Serveis Públics Insulars en sessió celebrada el dia 22 de Desembre de 2023, va adoptar entre altres els següents ACORDS: 

PRIMER. Aprovar inicialment la modificació dels articles 3.2, 3.3, 4 i 6 dels Estatuts de la Mancomunitat Intermunicipal per la Junta de Govern, de conformitat amb la redacció següent: 

Article 3.2 dels Estatuts: 

REDACCIÓ VIGENT

MODIFICACIÓ

La Mancomunitat prestarà en l' àmbit territorial dels municipis expressats a l' article primer els serveis comuns següents:

(...)

2.- La prestació, gestió i administració conjunta de qualsevol altre servei d' interès general comú que siguin demanats pels Ajuntaments que la integren, sempre que no es buidin ni es limitin les competències dels entres locals, ni suposi interferència de cap tipus amb qualsevol altra Administració.

 

La Mancomunitat prestarà en l' àmbit territorial dels municipis expressats a l ' article primer els serveis comuns següents:

(...)

2.- La realització d' obres i la prestació dels serveis públics que siguin necessaris perquè els municipis puguin exercir les competències o prestar els serveis enumerats en la normativa local, sempre que no es buidin ni es limitin les competències dels entres locals, ni suposi interferència de cap tipus amb qualsevol altra Administració. 

La Mancomunitat podrà subrogar-se en la titularitat del servei, corresponent-li en tal cas la gestió integral del mateix, així com l' establiment i ordenació de tributs i prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari per prestació de serveis o realització d' activitats, imposició de contribucions especials i fixació de tarifes i preus públics.

 Article 3.3 dels Estatuts: 

REDACCIÓ VIGENT

MODIFICACIÓ

“2.(...) L' assumpció efectiva dels serveis que s' assumeixin en un futur, serà acordada per la Junta de Govern de la Mancomunitat, qui resoldrà en cada cas sobre la forma o mode de gestió més adequat, dins de les alternatives assenyalades en l' ordenament jurídic aplicable.

 

El procediment per a l'assumpció efectiva dels referits serveis per part de la Mancomunitat , serà el següent:

 

·         Sol·licitud presentada davant la Junta de Govern de la Mancomunitat per part d'almenys dos representants dels respectius Ajuntaments que la integren.

 

·         Proposta inicial de la Junta de Govern de la Mancomunitat demanant als Ajuntaments que la integren la prestació del nou servei de què es tracti aprovat per la totalitat dels membres que la componen, on haurà de quedar perfectament definit:

 

 

— 1 El servei a prestar, la seva denominació, entitats beneficiades, instal·lacions, mitjans materials i humans necessaris.

 

— 2 Estudi tecnicoeconòmic on es defineixi el pressupost total del servei, forma prevista inicialment per gestionar-lo, finançament per taxes o preus públics amb les quanties previstes establir en l' ordenança fiscal corresponent.

  

— 3 Cas de tractar-se d' un servei gestionat per personal fix per part dels Ajuntaments que l' integra, estudi on s' indiqui la situació en què podria quedar el personal dels corresponents Ajuntaments que prestava aquest servei.

 

 

·         Acord d'aprovació inicial per majoria absoluta per part del Ple de tots els Ajuntaments que integren la Mancomunitat, sol·licitant encomanar a aquesta la gestió d'aquest servei, conforme a l'establert en l'article 94.3.h de la llei 20/2006.

 

·         Exposició publica al BOIB i tauler d'anuncis de l'Ajuntament respectiu per període de trenta dies, per a la presentació de reclamacions, objeccions o observacions. Si no es presentés reclamacions o suggeriments, l' acord inicialment adoptat s' entendrà com a definitivament aprovat sense necessitat d' un nou acord exprés.

 

·         En cas de presentar-se al·legacions o suggeriments, aquests s'hauran de resoldre pel Ple de l'Ajuntament

 

·         Acord d' aprovació per part de la Junta de Govern de la Mancomunitat assumint la prestació d' aquest servei.

  

·         Publicació al BOIB per a general coneixement, juntament amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa o preu públic que s'estableixi legalment amb els tràmits establerts d'aprovació provisional i definitiva." 

"3. L' assumpció efectiva dels serveis que s' assumeixin en un futur, serà acordada per la Junta de Govern de la Mancomunitat, qui resoldrà en cada cas sobre la forma o mode de gestió més adequat, dins de les alternatives assenyalades en l' ordenament jurídic aplicable.

 

El procediment per a l'assumpció efectiva dels referits serveis per part de la Mancomunitat , serà el següent:

 

·         Sol·licitud presentada davant la Junta de Govern de la Mancomunitat per part d'almenys dos representants dels respectius Ajuntaments que la integren.

 

·         Proposta inicial de la Junta de Govern de la Mancomunitat demanant als Ajuntaments la prestació del nou servei de què es tracti, on haurà de quedar perfectament definit: 

 

 

— 1 El servei a prestar, la seva denominació, entitats beneficiades, instal·lacions, mitjans materials i humans necessaris.

 

— 2 Estudi tecnicoeconòmic on es defineixi el pressupost total del servei, forma prevista inicialment per gestionar-lo, finançament per taxes o preus públics amb les quanties previstes establir en l' ordenança fis- cal corresponent.

 

— 3 Cas de tractar-se d' un servei gestionat per personal fix per part dels Ajuntaments que l' integra, estudi on s' indiqui la situació en què podria quedar el personal dels corresponents Ajuntaments que prestava aquest servei.

 

 

·         Acord d'aprovació inicial per majoria absoluta per part del Ple dels Ajuntaments que demanen encomanar a aquesta la gestió d'aquest servei, d'acord amb el que estableix l'article 94.3.h de la llei 20/2006. 

 

·         Exposició publica al BOIB i tauler d'anuncis de l'Ajuntament respectiu per període de trenta dies, per a la presentació de reclamacions, objeccions o observacions. Si no es presentés reclamacions o suggeriments, l' acord inicialment adoptat s' entendrà com a definitivament aprovat sense necessitat d' un nou acord exprés.

 

·         En cas de presentar-se al·legacions o suggeriments, aquests s'hauran de resoldre pel Ple de l'Ajuntament

 

·         Acord d' aprovació per part de la Junta de Govern de la Mancomunitat assumint la prestació d' aquest servei per als Ajuntaments que així ho demanin.

 

·         Publicació al BOIB per a general coneixement, juntament amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa o preu públic que s'estableixi legalment amb els tràmits establerts d'aprovació provisional i definitiva."  

 Article 4 dels Estatuts: 

REDACCIÓ VIGENT

MODIFICACIÓ

Article. 4t. ~ ~ ~ El personal de la Mancomunitat, estarà integrat en una Plantilla orgànica dels seus llocs de treball, aprovada anualment al costat del seu pressupost, composta del personal funcionari i laboral necessari per al millor compliment dels seus fins.

Les funcions de Secretaria-Intervenció es duran a terme per habilitats estatals.

 

Article. 4t. ~ ~ ~ El personal de la Mancomunitat, estarà integrat en una Plantilla orgànica dels seus llocs de treball, aprovada anualment al costat del seu pressupost, composta del personal funcionari i laboral necessari per al millor compliment dels seus fins.

Les funcions de Secretaria-Intervenció es duran a terme per funcionaris amb habilitació de caràcter nacional. 

Si s' estima que el volum de serveis o recursos de la mancomunitat és insuficient per al manteniment del lloc d' habilitat nacional, la Junta de Govern podrà, de conformitat amb la normativa aplicable, demanar l' exempció de l' obligació de mantenir-lo. 

En aquest supòsit, i una vegada concedida l' esmentada exempció, les funcions reservades a habilitats nacionals s' exerciran per funcionaris d' Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, d' algun dels municipis que les integren o pels Serveis d' Assistència o mitjançant acumulació, d' acord amb el que estableix la normativa en la qual s' estableix el règim jurídic dels funcionaris d' Administració Local amb habilitació de caràcter nacional. 

Excepcionalment, en defecte d' aquestes formes de provisió, les funcions reservades podran ser exercides per una persona funcionària de la mancomunitat, o del municipi que ostenta la presidència de la mancomunitat, o en defecte d' aquests, de qualsevol municipi membre de la mancomunitat, sempre que estigués en possessió de la titulació universitària requerida per a l' accés al lloc d' habilitat que hagués correspost de no declarar-se exempta la mancomunitat d' aquesta obligació pel l' òrgan competent.

 La persona funcionària serà designada per la Junta de Govern de la mancomunitat.  

Aquest nomenament es comunicarà a la Conselleria competent en el nomenament de funcionaris d' habilitació nacional.

 Article 6 dels Estatuts: 

REDACCIÓ VIGENT

MODIFICACIÓ

 

Article. 6è. Cada any es confeccionarà un pressupost ordinari que s ' ajustarà a la normativa vigent sobre Hisendes Locals observant anàlogues normes que les exigibles als Ajuntaments. El President prepararà l' avantprojecte basant-se en les necessitats i obligacions derivades de cada servei a desenvolupar de forma desglossada, amb el càlcul dels ingressos a percebre en la prestació de cadascun dels mateixos, amb les despeses respectives i en cas de ser deficitaris indicant com s' aconseguiria l' anivellament pressupostari corresponent, que en un principi serà en base a les aportacions dels ens membres.

 

 

Article. 6è. Cada any es confeccionarà un pressupost ordinari que s ' ajustarà a la normativa vigent sobre Hisendes Locals observant anàlogues normes que les exigibles als Ajuntaments. El President prepararà l' avantprojecte basant-se en les necessitats i obligacions derivades de cada servei a desenvolupar de forma desglossada, amb el càlcul dels ingressos a percebre en la prestació de cadascun dels mateixos, amb les despeses respectives i en cas de ser deficitaris indicant com s' aconseguiria l' anivellament pressupostari corresponent, que en un principi serà en base a les aportacions dels ens membres.

 

Els Municipis hauran d' abonar quotes especifiques en funció dels serveis adscrits a la mancomunitat, sens perjudici que, si s' escau, també hagin de satisfer les aportacions que calguin per al finançament de les despeses generals en proporció a les que es derivin de cada servei.

SEGON. Sotmetre el text a Informació pública pel termini d'un mes, publicant el corresponent anunci al BOIB i al tauler d'anuncis de la Mancomunitat  

TERCER. Sol·licitar informe del Consell Insular d'Eivissa sobre la modificació proposada. 

QUART. Remetre el text íntegre de l' acord per a l' aprovació pel ple de cada ajuntament integrant de la mancomunitat, per a l' aprovació de la modificació dels Estatuts 

CINQUÈ. L' aprovació inicial dels Estatuts s' elevarà a definitiu si no es presenten alteracions 

 

(Signat electrònicament: 3 de gener de 2024)

El president Andrés Roig Marí