Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 8133
Decret núm. 15.264 de data 29 d’agost de 2022. Llistat definitiu de les persones admeses a la convocatòria de l’any 2022 per accedir o canviar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l’Ajuntament de Palma i que han superat l’avaluació del compliment

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Sra. Regidora de les Àrees d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior  mitjançant decret núm. 22708, de data 15 de desembre de 2023 va dictar la següent resolució:

Exposició de fets

1. La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma en sessió de dia 5 d'octubre de 2022, va acordar entre d'altres, la convocatòria d'un procediment per accedir o progressar en el model de carrera professional del personal funcionari interí i de carrera i del personal laboral de l'Ajuntament de Palma, de conformitat amb el previst a l'acord de carrera professional de l'Ajuntament de Palma aprovat per la Junta de Govern de dia 15 de juny de 2016 i ratificat pel Ple en sessió de dia 27 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 161 de 24 de desembre de 2016).

2. Mitjançant el decret 6261 de 30 de març de 2023, el regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública va aprovar definitivament el llistat de les persones admeses i excloses a la convocatòria de l'any 2022 per accedir o canviar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma, d'acord al compliment dels requisits esmentats als punts a, b i c de l'apartat 3 de l'esmentada convocatòria, el qual es relacionen al annexos 2 i 3 d'aquest acord.

3. La regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern interior, mitjançant el Decret 15178 de data 18 d'agost de 20230 va aprovar els llistat definitiu del compliment de la formació obligatòria i la puntuació mínima d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement de les persones admeses a la convocatòria de l'any 2022 per accedir o canviar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma.

4. A continuació, les persones que constaven en aquesta llista varen ser sotmeses al procés d'avaluació 360 graus i, una vegada s'han autoavaluat, han estat avaluades pel personal subordinat, els companys i/o companyes i la figura del superior/a jeràrquic/a i, en aquest sentit, totes aquelles que finalment han superat la totalitat de l'avaluació de l'acompliment són proposades per accedir o canviar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma.

5. Mitjançant el decret núm. 202322283 de data 7 de desembre de 2023, la regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern interior va aprovar el següent:

1. El llistat provisional de les persones que arran de la convocatòria de 2022 han d'accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma tota vegada que han superat en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022:

  • Tenir la formació obligatòria.
  • Obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement.
  • Superar el procés d'avaluació 360º.

2. Aprovar el llistat provisional de les persones a les quals no es pot donar per superada l'avaluació de l'acompliment necessària per poder accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'ajuntament de Palma, tota vegada que en el procés de determinar els efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera s'ha detectat que no se'ls pot donar per superada en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022: tenir la formació obligatòria, obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement i superar el procés d'avaluació 360º, donat que s'ha comprovat que a la data límit que fixa la convocatòria, és a dir, abans del 8 d'octubre de 2.022, no comptava amb el requisit que consta a l'esmentat annex.  

3. Fixar la data d'efectes econòmics del reconeixement del nivell de la carrera professional de les persones que han superat l'avaluació a la data del compliment dels requisits que li permetien superar l'avaluació per accedir o pujar de nivell o esglaó (això és: temps de serveis prestat, formació obligatòria i puntuació mínima en el bloc d' aprenentatge, docència i gestió del coneixement), la qual ha d'estar compresa entre l'1 de gener de 2020 i la data de publicació en el BOIB de la convocatòria, és a dir, abans del 8 d'octubre de 2022.

4. Publicar aquest Acord a la Intranet Municipal.

5. Establir tres dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució perquè les persones interessades puguin formular les al·legacions que considerin oportunes.” 

6. El comitè de valoració designat reunit en data 14 de desembre de 2023, en compliment de les seves tasques d'interpretació, seguiment i vigilància de l'aplicació d'aquesta convocatòria, ha revisat una a una les al·legacions presentades i s'ha dut a terme una nova comprovació del compliment dels requisits esmentats.

Consideracions jurídiques

1. Acord de 5 d'octubre de 2022 de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma d'aprovació de la convocatòria de l'any 2022 per accedir o canviar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma.

2. L'Acord de la Junta de Govern de 15 de juny de 2016 que aprovà l'Acord de carrera professional de l'Ajuntament de Palma, el qual començar a vigir l'1 de gener de 2016.

3. L'article 16 i següents del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (EBEP) estableix la carrera professional com el conjunt ordenat d'oportunitats d'ascens i expectatives de progrés professional conforme als principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

4. L'article 37.1.b) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic que preveu que són objecte de negociació, el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada Administració pública i amb l'abast que legalment escaigui en cada cas, la determinació i aplicació de les retribucions complementàries dels funcionaris.

5. L'article 38.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic que preveu que en el si de les meses de negociació corresponents, els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades a aquests efectes.

Per tot això, i tenint en compte la delegació de competències als regidors i regidores d'Àrea, aprovada per Decret de Batllia núm. 17617, de 29 de setembre de 2023, relatiu a l'organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma, així com l'Acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades  acordat en data 5 de juliol de 2023, la  cap que subscriu proposa a la Sra. Regidora de l'Àrea d'Hisenda, Funció Pública i Govern Interior que dicti el següent:

Decret

1. Resoldre les al·legacions interposades al llistat provisional de les persones que arran de la convocatòria de 2022 han d'accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma tota vegada que han superat en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022:

  • Tenir la formació obligatòria.
  • Obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement.
  • Superar el procés d'avaluació 360º.

2. Resoldre les al·legacions interposades al llistat provisional de les persones a les quals no es pot donar per superada l'avaluació de l'acompliment necessària per poder accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'ajuntament de Palma, tota vegada que en el procés de determinar els efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera es va detectar que no se'ls podia donar per superada en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022: tenir la formació obligatòria, obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement i superar el procés d'avaluació 360º, donat que s'ha comprovat que a la data límit que fixa la convocatòria, és a dir, abans del 8 d'octubre de 2.022, no comptava amb el requisit que consta a l'esmentat annex.  

3. Aprovar definitivament el llistat de les persones que arran de la convocatòria de 2022 han d'accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'Ajuntament de Palma tota vegada que han superat en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022:

  • Tenir la formació obligatòria.
  • Obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement.
  • Superar el procés d'avaluació 360º.

4. Aprovar definitivament el llistat de les persones a les quals no es pot donar per superada l'avaluació de l'acompliment necessària per poder accedir o pujar de nivell al sistema de carrera horitzontal de l'ajuntament de Palma, tota vegada que en el procés de determinar els efectes administratius i econòmics derivats del nivell de carrera es va detectar que no se'ls podia donar per superada en la seva totalitat l'avaluació de l'acompliment, és a dir, d'acord als punts 5, 6 i 7 de l'annex IV de la convocatòria de l'any 2.022: tenir la formació obligatòria, obtenir la puntuació mínima en el bloc d'aprenentatge, docència i gestió del coneixement i superar el procés d'avaluació 360º, donat que s'ha comprovat que a la data límit que fixa la convocatòria, és a dir, abans del 8 d'octubre de 2.022, no comptava amb el requisits necessaris.

5. Fixar la data d'efectes econòmics del reconeixement del nivell de la carrera professional de les persones que han superat l'avaluació a la data del compliment dels requisits que li permetien superar l'avaluació per accedir o pujar de nivell o esglaó (això és: temps de serveis prestat, formació obligatòria i puntuació mínima en el bloc d' aprenentatge, docència i gestió del coneixement), la qual ha d'estar compresa entre l'1 de gener de 2020 i la data de publicació en el BOIB de la convocatòria, és a dir, abans del 8 d'octubre de 2022.

6. Publicar aquest Acord a la Intranet Municipal i al BOIB.

7. Comunicar a la Secció Econòmica el contingut d'aquest decret per tal que procedeixi a gestionar les retribucions que se'n deriven.

Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient

 

Palma,  data signatura electrònica (21 de desembre de 2023)

La cap del Departament de Personal p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Esperanza Vega Terrón

Documents adjunts