Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 6596
Acord de Ple de concessió de subvenció directa a l'Ajuntament de Palma per a actuacions d'inversió per a l’any 2024, en virtut de la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de capitalitat de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi: BDNS 737191 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 27 de desembre de 2023, ha adoptat el següent acord:

“1.- Concedir una subvenció de DOS MILIONS CINC-CENTS MIL euros (2.500.000,00 €) a l'Ajuntament de Palma, amb CIF: P-0704000-I, amb càrrec a la partida pressupostària 65.94310.76210, per dur a terme les següents actuacions per a l'any 2024 i pels imports màxims que a continuació es fan constar:

Actuacions d'inversió

Import

Adquisició finca Son Quint

1.600.000,00 €

Adquisició de l'escola d'infants Ciutat Antiga

400.000,00 €

Reforma Poliesportiu Son Moix

500.000,00 €

Total

2.500.000,00 €

Per als propers exercicis econòmics, aquesta subvenció, que té caràcter excepcional, resta condicionada a les disponibilitats pressupostàries del Consell de Mallorca.

2.- Autoritzar i disposar una despesa a favor de l'Ajuntament de Palma, CIF: P-0704000-I, per import de DOS MILIONS CINC-CENTS MIL euros (2.500.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostaria 65.94310.76210 (documents comptables RC núm. 220230035689 i AD provisional núm. 920230020072)  per dur a terme les actuacions esmentades en el punt anterior.

3.- Aprovar els models normalitzats següents:

- Conveni a subscriure entre el Consell de Mallorca i l'Ajuntament de Palma (Annex I).

- Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex II).

- Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex III).

4.- L'Ajuntament de Palma, com a beneficiari de la subvenció, estarà obligat a:

4.1. Remetre al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de 15 dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la data de la recepció de la notificació de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d'aprovació per part de l'Ajuntament de Palma del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex I d'aquest acord.

4.2. Acabar les actuacions i justificar les despeses al Consell fins el dia 30 de desembre de 2027. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'Ajuntament de Palma de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'Ajuntament de Palma amb el vistiplau del batle que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix aquest acord, segons el model que figura com Annex II d'aquest acord.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex III d'aquest acord, emès per l'interventor/interventora de l'Ajuntament de Palma en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'Ajuntament de Palma en els termes establerts en aquest acord.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament de Palma no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que l'Ajuntament ha recepcionat de conformitat les obres.

4.3. La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat de les obres, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat. Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de la subvenció concedida, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat, l'Ajuntament de Palma haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'Ajuntament de Palma fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.

No es faran pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d'obra. Solament es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció una vegada concedida.

4.4. Fer constar el patrocini del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions. En especial, a col·locar en un lloc visible de l'obra a l'acte d'inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó o en metacrilat amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l'execució de les obres, l'Ajuntament de Palma tendrà l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que ajuden en l'execució del projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.

Per a l'actuació d'adquisició de vehicles ha de figurar en un lloc visible del vehicle o vehicles que l'adquisició ha estat subvencionada pel Consell de Mallorca, amb l'anagrama, la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca.

4.5. Comunicar al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar els béns al fi concret per al qual s'ha concedit la subvenció és el previst com a mínim a l'article 40.4.a) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refos de la Llei de subvencions, excepte autorització del Consell de Mallorca. L'incompliment d'aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s'ha de fer constar en l'escriptura, així com l'import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d'inscripció en el registre públic corresponent.

4.6. Les obligacions dels beneficiaris son les previstes a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refos de la Llei de subvencions, i a l'article 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de dia 4 d'agost de 2018), i subsidiariament l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5.- Les ampliacions dels terminis establerts en aquest acord es regirà pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d'ampliació de terminis han de tenir entrada oficial en el Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S'autoritza a el/la conseller/a executiu/va de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d'ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l'ajuntament s'hagi d'adjudicar novament l'actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis previstes en el punt anterior no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l'actuació per resoldre aquestes problemàtiques. S'autoritza a el/la conseller/a executiu/va de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local per a la resolució d'aquestes situacions: fixar noves dates per acabar les actuacions.

6.- L'Ajuntament de Palma, com a beneficiari de la subvenció, pot sol·licitar a l'òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l'import concedit, modificació de l'actuació objecte de l'ajuda, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.”

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (2 de gener de 2024)

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Maria del Pilar Amate  Rotger

 

ANNEX I

CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT DE PALMA PER DUR A TERME ACTUACIONS D'INVERSIÓ ANY 2024.

REUNITS

D'una banda, la Sra. María del Pilar Amate Rotger, com a consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en virtut del Decret de Presidència de 10 de juliol de 2023, pel qual es nomenen els membres del Consell Executiu.

I d'altra part, el Sr. Jaime Martínez Llabrés, com a batle president de l'Ajuntament de Palma.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que el Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia ............. de desembre de 2023, va aprovar la concessió d'una subvenció per import de 2.500.000,00 euros per dur a terme les següents actuacions d'inversió per a l'any 2024:

Projecte d'inversió

Import

Adquisició finca Son Quint

1.600.000,00 €

Adquisició de l'escola d'infants Ciutat Antiga

400.000,00 €

Reforma Poliesportiu Son Moix

500.000,00 €

Total

2.500.000,00 €

Que, com a beneficiari d'aquesta subvenció, l'Ajuntament de Palma ha de subscriure aquest Conveni amb el Consell de Mallorca.

Que l'Ajuntament de Palma, mitjançant acord/resolució de dia ............de desembre de 2023 va aprovar el text d'aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) disposa: "En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Que, en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.

Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a favor de l'Ajuntament de Palma per actuacions d'inversió any 2024.

Segona.- A l'Ajuntament de Palma se li ha concedit la subvenció per dur a terme les següents actuacions d'inversió per a l'any 2024:

Projecte d'inversió

Import

Adquisició finca Son Quint

1.600.000,00 €

Adquisició de l'escola d'infants Ciutat Antiga

400.000,00 €

Reforma Poliesportiu Son Moix

500.000,00 €

Total

2.500.000,00 €

Tercera.- L'Ajuntament de Palma, com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a l'acord del Ple del Consell de concessió de la subvenció, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 30 de desembre de 2027.

Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de Palma, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix l'acord plenari.

b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts a l'acord plenari.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l'Ajuntament de Palma no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament de Palma no recupera ni compensa o recupera i compensa l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Que l'Ajuntament ha recepcionat de conformitat les obres.

Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de Palma.

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni electrònicament i a un sol efecte.

 

Palma a la data de la signatura electrònica (2 de gener de 2024)

Per part del Consell de Mallorca

Per part de l'Ajuntament de Palma

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local

El batle president

María del Pilar Amate Rotger  

Jaime Martínez Llabrés
 

ANNEX II CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., com a secretari/secretària de l'Ajuntament de Palma

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament de Palma va rebre una subvenció del Consell de Mallorca per projectes d'inversió per import de ............................. euros per dur a terme la actuació següent: 

...............................................................................................................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, que s'ha complit la finalitat de la subvenció i que s'ha aportat de documentació justificativa que estableix l'acord plenari de concessió de la subvenció i que aquesta documentació justificativa s'adjunta a aquest document.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. Batle President.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica

Vist-i-Plau

EL BATLE PRESIDENT

 

ANNEX III INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra ................................................, com a interventor/a de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de Palma va rebre una subvenció del Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació d'inversió: .......................................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l'actuació subvencionada esmentada són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció en els termes establerts a l'acord plenari de concessió de la subvenció, i la relació de factures és la següent:

Data factura

Núm. Factura

NIF

Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la

factura

Data pagament de la factura

Data

reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix, DECLARA:

Que l'Ajuntament ha recepcionat de conformitat les obres.

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.

Que les despeses corresponen sense cap dubte a l'activitat objecte de subvenció.

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que l'Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

També DECLARA(1):

(   ) Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

(   ) Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

....................................................................................................

................................................................................

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l'Ajuntament, expedesc aquest document a Palma, a la data de la signatura electrònica.

( 1  )  Marcar amb una creu l'opció que pertoqui.