Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 810042
Modificacions puntuals de la relació de llocs de treball: creació del lloc de secretaria (categoria d’entrada), supressió del lloc de secretaria-intervenció; arquitecta i treballadora social; i adequacions retributives de caràcter singular
(Exp. núm. 1341/2023)
El ple de l'ajuntament en sessió celebrada el dia 28 de desembre de 2023 ha adoptat el següent acord:
1. Antecedent.
Per resolució del conseller d'Administracions Públiques de 18 d'octubre de 2011, (BOIB núm. 167, de 08.11.2011), es re-classificà el lloc de feina de secretaria de classe tercera a classe segona i es confirmà en aqueix lloc al titular de la secretaria-intervenció.
Així mateix, es creà el lloc de feina d'intervenció de classe segona.
2. Fets.
El proper mes de gener es prevista la jubilació del secretari, per compliment de l'edat legalment establerta. Per això s'estima convenient modificar puntualment la relació d'aquest lloc de treball per adaptar-la a la normativa actual i a la nova situació, el que implicarà la supressió del lloc de secretaria-intervenció.
Les adequacions retributives que afecten els llocs de secretaria i intervenció es justifiquen perquè la comparació que s'ha fet amb altres ajuntaments ha reflectit un notable desfasament, a la baixa. Així mateix, amb aquesta actualització retributiva es pretén facilitar la cobertura de les places i aconseguir una estabilitat en les mateixes.
Les adequacions retributives en els llocs d'arquitecta i de treballadora social es justifiquen pel reconeixement de la seva progressiva participació en la gestió del personal de les àrees d'urbanisme i de serveis socials, respectivament; arees en les quals s'ha incrementat el nombre de treballadors adscrits als serveis.
D'acord amb allò previst a l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, prèviament a la sessió de la comissió informativa i de control general, la proposta s'ha negociat de conformitat amb els delegats del personal municipal.
3. Fonaments de dret.
Article 74 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, respecte les relacions de llocs de treball o altres instruments organitzatius semblants.
Article 92,bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, sobre els funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Reial decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris de l'administració local.
Article 19, set, de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per a l'any 2023, sobre les adequacions retributives que, amb caràcter singular i excepcional, resultin imprescindibles pel contingut dels llocs de treball.
4. Acord.
El ple de l'ajuntament, en exercici de l'atribució que li confereix l'art. 22,1,i de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, acorda:
Aprovar en la relació de llocs de treball, les següents modificacions:
Introduir un lloc de treball amb les següents característiques:
1.
Denominació: Secretaria
Escala: Habilitació de caràcter nacional
Subescala: Secretaria
Categoria: Entrada
Grup: A
Subgrup: A1
Normativa: Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional.
Funcions: Fe pública i assessorament legal preceptiu.
Forma de provisió: Concurs ordinari o unitari
Nivell de coneixement de la llengua catalana: C1
Retribucions complementàries:
complement específic: 28.300,00 € / any
nivell de complement de destinació: 30
Suprimir l'anterior lloc núm. 1, “Secretaria-intervenció”
Modificacions en el lloc de feina núm. 2, Intervenció:
Retribucions complementàries:
complement específic: 28.300,00 € / any
nivell de complement de destinació: 30
Modificació del lloc de treball núm. 20 (treballadora social):
Característiques (s'afegeix): Participació en la gestió del personal de l'àrea o servei.
Sou: 36.575,14 € / any
Modificació del lloc de treball núm. 55 (arquitecta):
Característiques (s'afegeix): Participació en la gestió del personal de l'àrea o servei.
Sou: 62.809,74 € / any
Data d'entrada en vigor d'aquestes modificacions: 01.02.2024
El que fem públic per a general coneixement.
Recursos.
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el ple, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, (en la data de la signatura electrònica: 29 de desembre de 2023)
El batle Llorenç Perelló Rosselló