Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 809653
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa en relació amb el Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d’una subvenció directa del Consell Insular d’Eivissa a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu per a l’execució del projecte d’obres anomenat «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)» al TM de Santa Eulària des Riu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 28/12/2023, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

“.../...

PRIMER. Aprovar el conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per a l'execució del projecte d'obres anomenat «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)», al TM de Santa Eulària des Riu [CSV del conveni: 14615534363140701441 ].

SEGON. Facultar al President del Consell Insular per a la signatura del conveni.

TERCER. Autoritzar i disposar la despesa per un import total màxim de 4.000.000 d'euros (quatre milions d'euros) a favor de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, amb CIF núm. P0705400J, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4530 76203 del vigent pressupost, de conformitat amb el conveni i per fer front al pagament avançat de la subvenció.

QUART. Publicar el conveni al Portal de transparència d'aquest Consell Insular, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i, posteriorment, remetre'n un extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions. I, així mateix, remetre el conveni present a la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, en tant que conté un compromís econòmic superior als 600.000 euros. Tot això de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, a l'article 18 de la LGS i a l'article 53 de la LRJSP, respectivament.

CINQUÈ. Comunicar aquesta aprovació a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

El text del conveni s'adjunta com annex

 

ANNEX Conveni instrumental regulador de les obligacions derivades de la concessió d'una subvenció directa del Consell Insular d'Eivissa a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per a l'execució del projecte d'obres anomenat «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)» [TM de Santa Eulària des Riu].

Parts

Vicent Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa (en endavant el Consell Insular), en representació del Consell Insular, amb domicili a l'Avinguda d'Espanya núm. 49, Eivissa, amb CIF núm. S-0733001B, tot de conformitat amb el que disposen els articles 20.1 i 21.1 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (en endavant LCI) i l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular, aplicable segons la disposició transitòria quarta de la citada LCI.

María del Carmen Ferrer Torres, alcaldessa de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu (en endavant l'Ajuntament), en representació de l'Ajuntament, amb domicili a la Plaça d'Espanya, núm.1, de Santa Eulària des Riu, amb CIF núm. P0705400J; tot de conformitat amb el que disposa l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (en endavant LBRL).

Antecedents

I.- L'article 120.1 de la citada LCI estableix que els consells insulars poden subscriure convenis amb subjectes de dret públic i privat, sense que això impliqui cessió de la titularitat de la competència.

L'article 68.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears recull també la possibilitat que els ens locals puguin subscriure amb d'altres administracions convenis administratius per a la millor prestació dels serveis públics.

II.- L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, segons la redacció derivada de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, al seu article 70.15, atribueix als consells insulars la competència en matèria de carreteres i camins. Igualment, la Llei 16/2001, de 14 de desembre, d'atribució de competències als Consells insulars en matèria de carreteres, determinà a l'article 2 que els esmentats consells assumien com a pròpies totes les competències executives i de gestió en matèria de carreteres.

III.- L'article 36.1 lletra a) de la LBRL preveu entre les competències pròpies de les Diputacions, l'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis. Així mateix, l'article 36.2 lletra b) estableix també com a competència de les Diputacions la d'assegurar la prestació integral i adequada en tot el territori insular dels serveis de competència municipal i, en aquest sentit, el Consell Insular d'Eivissa, a l'empara de l'article 41.3 de la LBRL, pot atorgar subvencions i ajudes amb càrrec a seus fons propis per a la realització i el manteniment d'obres i inversions de competència municipal, les quals es podran instrumentar mitjançant plans específics o un altre tipus d'instruments.

En la mateixa línia, l'article 102 de la LCI, inclòs en el capítol II, Competències, i en la Secció relativa a les competències pròpies dels Consells Insulars en relació amb els municipis i altres entitats locals, preveu que:

«En relació amb els municipis i altres entitats locals de l'illa respectiva, correspon als consells insulars:

.../...

e) La col·laboració en el desenvolupament econòmic i social dels municipis, com també en la planificació municipal.

.../...».

IV.- El Consell Insular és el titular de la carretera El-300, que pertany a la xarxa primària, si bé el tram d'aquesta carretera comprès entre el pk 3+940 i el 4+810, que travessa el nucli urbà de Ca Na Negreta, és de la titularitat de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. Aquesta titularitat s'ha atribuït a l'Ajuntament, en virtut d'acord del Ple del Consell Insular, de data 01/12/2023, publicat al BOIB núm. 165, de data 05/12/2023, i tot havent-se firmat després, en data 11/12/2023, el corresponent acord entre el Consell Insular i l'Ajuntament, en tant que acte de recepció formal de l'esmentada travessera per part de l'Ajuntament.

Històricament, el nucli de Ca Na Negreta ha estat seccionat per una barrera urbanística, la travessera de la carretera EI-300, una de les vies de comunicació principals a nivell insular, amb volums de trànsit molt alts d'acord amb les dades de IMD.

Una vegada concloses les obres, dutes a terme pel Consell Insular d'Eivissa, per a la millora de la fluïdesa de la carretera EI-300, que tenien com a objecte duplicar la calçada de la carretera i executar una variant en el nucli de població de Ca Na Negreta per així minimitzar el tràfic de pas per la travessera, la disminució del trànsit en el nucli urbà de Ca Na Negreta ha estat notable.

V.- El vigent Pla Director Sectorial de Carreteres d'Eivissa (en endavant PDSCE), aprovat definitivament per acord del Ple del Consell Insular, en data 29/04/2016,(BOIB núm. 69, de 02/06/2016), disposa, com criteri de disseny, que s'han de suprimir les travesseres urbanes situades a la xarxa primària.

En aquest sentit, una vegada executada la variant de Ca Na Negreta, la travessera perd les seues característiques de xarxa principal i adquireix el caràcter de xarxa local, i més una vegada que l'Ajuntament ha passat a ser-ne la titular.

VI.- L'article 25 de la citada LBRL, estableix que: «1. El Municipio, para la gestión de sus intereses y en el ámbito de sus competencias, puede promover actividades y prestar los servicios públicos que contribuyan a satisfacer las necesidades y aspiraciones de la comunidad vecinal en los términos previstos en este artículo.

2. El Municipio ejercerá en todo caso como competencias propias, en los términos de la legislación del Estado y de las Comunidades Autónomas, en las siguientes materias:.../...d)Infraestructura viaria y otros equipamientos de su titularidad.»

En aquesta línia, l'Ajuntament té, entre els seus objectius, la regeneració urbana per a la transformació de Ca Na Negreta, una vegada executada la variant pel Consell Insular d'Eivissa, que ha desviat el trànsit de vehicles.

Per això, l'Ajuntament ha elaborat el projecte anomenat «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)» per iniciar l'adequació de la via a les noves necessitats.

I és voluntat d'ambdues administracions implicades (la insular i la municipal) aconseguir la remodelació del tram de la EI-300 comprès entre el PK 3+940 i el PK 4+810, la qual cosa proporcionarà una clara millora del nivell del servei respecte del que es proporciona actualment, així com també de les condicions de la seguretat vial. És per això que es vol col·laborar amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per posar en comú els mitjans dels quals respectivament disposen ambdues administracions (insular i municipal) per tal de portar-ho a terme. Més concretament, la despesa màxima que es té previst destinar a l'execució del projecte d'obres abans esmentat és d'un import de quatre milions d'euros (4.000.000 €).

VII.- L'article 22.1 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (aplicable als consells insulars en virtut de l'article 96.2 i la disposició addicional novena de la LCI) [en endavant TRLSCAIB] estableix que l'Administració i els beneficiaris de subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts. En aquest mateix sentit es pronuncia l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en endavant LGS) en relació a la concessió directa de subvencions. Altrament, la Llei 40/215, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (en endavant LRJSP), a l'article 48.7 assenyala que quan un conveni instrumenti una subvenció haurà de complir amb el que preveu l'esmentada LGS i la normativa autonòmica de desplegament que, si s'escau, sigui aplicable.

VIII.- La disposició addicional vuitena de la LCI estableix a propòsit de les subvencions i transferències de capital que: «Els convenis o els instruments jurídics relatius a subvencions o, en general, a transferències de capital imputables al capítol VII del pressupost de despeses dels consells insulars que prevegin el pagament anticipat d'aquestes subvencions o transferències poden establir que el beneficiari justifiqui la seva aplicació a les inversions corresponents en un termini de fins a quatre anys comptadors des de la seva adjudicació.”. Així mateix, la base 23 de les Bases d'execució del pressupost general integrat d'aquest Consell Insular corresponent a l'exercici 2023 preveu, en cas de pagament avançat de subvencions i aportacions econòmiques contingudes en convenis i, per al supòsit de transferències de capital (Capítol 7) als ajuntaments, que el termini per a la justificació dels fets subvencionables es fixaran, en cada cas, en els convenis o bases reguladores que s'aprovin a l'efecte.

IX.- D'altra banda, en data 24/02/2023, el Ple d'aquest Consell Insular va acordar l'aprovació provisional de la modificació del pressupost d'aquesta corporació mitjançant crèdit extraordinari i suplement de crèdit, publicada al BOIB núm. 28, de 04/03/2023. Posteriorment, al BOIB núm. 41, d'01/04/2023, es va publicar l'aprovació definitiva de l'esmentada modificació pressupostària (expedient TAO 00003147R/2023).

L'esmentada modificació pressupostària respon a la voluntat política d'instrumentar, mitjançant convenis amb diferents ajuntaments, subvencions directes que permetin portar a terme diverses obres a les carreteres de l'illa d'Eivissa. En aquesta modificació hi destaquen les següents despeses, entre les quals s'hi troba una destinada a l'Ajuntament de Santa Eulària :

Tipus de modificació

 Aplicació

Descripció

Import

 CE

 4530.76203

Carreteres Transferències Ajuntament de santa Eulària

 5.500.000,00 €

X.- Així mateix, el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa (2023-2025), aprovat per Acord del Consell Executiu de 23/01/2023 (BOIB núm. 12, de 26/01/2023), modificat per Decret de Presidència núm. 2023000189, de data 16/03/2023, preveu com a subvenció directa, la que ara és objecte del conveni present.

XI.- Mitjançant Resolució núm. 2023000887, de data 03/11/2023, el conseller executiu del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat, Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme s'ha informat favorablement i amb condicions, l'execució del projecte, elaborat per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, de les obres objecte del conveni present.

Sobre la base de tot l'anterior, ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per a la formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents:

CLÀUSULES

Primera. Objecte.

L'objecte d'aquest conveni, d'acord amb el que disposen els articles 47 i següents de la citada LRJSP, els articles 96.2 i 120.1 i la disposició addicional novena de la també esmentada LCI, és formalitzar la concessió d'una subvenció directa a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per un import màxim de 4.000.000 d'euros (quatre milions d'euros), que inclourà el pressupost per a l'execució del projecte d'obres «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)» i els eventuals modificats d'aquest projecte, tot de conformitat amb la vigent Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (en endavant LCSP). Les despeses s'hauran de presentar degudament desglossades i justificades, tal i com s'indica en la clàusula cinquena.

Aquesta subvenció directa es troba prevista al vigent Pla Estratègic de subvencions del Consell Insular pels anys 2023-2025 i, així mateix, s'ha previst aquesta despesa, en tant que subvenció directa, en el vigent Pressupost del Consell Insular, atesa la modificació pressupostària aprovada pel Ple del Consell Insular en data 24/02/2023.

 

Segona. Compromisos de les parts.

El Consell Insular s'obliga a:

  • Realitzar l'aportació econòmica, en la modalitat de pagament avançat, a càrrec de la partida pressupostària 4530.76203 del vigent Pressupost per a l'any 2023, que tindrà el caràcter de màxima, per un import de 4.000.000 d'euros (quatre milions d'euros), que inclourà el pressupost d'execució del projecte d'obres de referència i els eventuals modificats d'aquest projecte, tot de conformitat amb la LCSP. En tot cas, l'aportació del Consell Insular serà com a màxim l'import indicat. Qualsevol modificació del projecte que impliqui augment de despesa, excés d'amidament o increment econòmic que excedeixi de l'import màxim abans indicat serà a càrrec de l'Ajuntament.

Així mateix, l'ajuda econòmica del Consell Insular d'Eivissa no podrà ser superior a la quantia degudament justificada per l'Ajuntament.

L'Ajuntament s'obliga a:

  • Portar a terme la licitació i l'execució del projecte d'obres, objecte del conveni present, anomenat «Proyecto de regeneración urbana de la antigua travesía de la EI-300 en Ca Na Negreta (Fase 1-residencial)» tot de conformitat amb la vigent LCSP i resta de normativa vigent en matèria de contractació pública.
  • Justificar al Consell Insular la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
  • Destinar la quantitat de la subvenció objecte d'aquest conveni a sufragar el pressupost d'execució del projecte d'obres de referència i els eventuals modificats d'aquest projecte.
  • Fer-se càrrec de qualsevol modificació del projecte que impliqui augment de despesa, excés d'amidament o increment econòmic derivats de l'execució del projecte i que superin l'import màxim aportat pel Consell Insular.
  • Sol·licitar les autoritzacions i llicències que siguin preceptives per l'execució de les obres.
  • Justificar la publicitat de les obres mitjançant l'entrega al Consell Insular d'una memòria que inclogui l'acreditació de la publicitat de l'obra subvencionada aportant imatges, reculls de premsa, certificats de radiació o qualsevol document amb el qual es pugui acreditar el compliment d'aquesta obligació, tot d'acord amb la clàusula sisena del present conveni (el text de la memòria és de redacció lliure).
  • Restar sotmès a totes les obligacions que, per als beneficiaris de subvencions, s'estableixen a la LGS i al seu Reglament aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; així com també al TRLSCAIB, i en particular, no tenir deutes ni sancions de naturalesa tributària amb el Consell Insular d'Eivissa i estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i la Hisenda autonòmica.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents del Consell Insular.
  • Facilitar tota la informació que li sigui requerida per part del Consell Insular en relació a l'execució del conveni.
  • A no demanar subvencions pel mateix concepte a cap altra administració.
  • Té l'obligació de conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant que puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control posterior.

Tercera.- Incompatibilitat d'aquesta subvenció amb d'altres ajudes.

Aquesta subvenció és incompatible amb qualsevol altra ajuda pel mateix concepte.

Quarta. Subcontractació de l'activitat subvencionada.

L'Ajuntament podrà subcontractar en la seva totalitat l'execució de l'activitat subvencionada.

Aquesta subcontractació s'haurà de fer amb estricte compliment del que determina la LCSP.

La signatura del present conveni constitueix l'autorització del Consell Insular a la celebració dels contractes a què se refereix l'article 29.3 lletra b) de la LGS.

L'Ajuntament quedarà sotmès al compliment de la resta de previsions que es determinen a l'article 29 de la citada LGS, a l'article 68 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament de  l'esmentada Llei i a I‘article 38 del TRLSCAIB; totes elles relatives a la subcontractació de l'activitat subvencionada.

Cinquena. Justificació i pagament.

L'Ajuntament haurà de justificar l'execució total de l'obra abans de la data fixada com a termini màxim de justificació, tot de conformitat amb la clàusula present.

El Consell Insular abonarà a l'Ajuntament fins a l'import màxim indicat en la clàusula primera del present conveni, tot de conformitat amb allò previst a les disposicions addicionals vuitena i  novena de la LCI, mitjançant un pagament avançat.

En aquest cas, i en tractar-se d'un supòsit de transferències de capital (Capítol 7) d'un Consell a un Ajuntament (disposicions addicionals vuitena i novena de la LCI i base 23 de les d'execució del vigent pressupost d'aquest Consell Insular) l'Ajuntament de Santa Eulària haurà de justificar al Consell Insular, dins del termini màxim de justificació previst a la present clàusula cinquena, la realització de les obres objecte del conveni. Aquesta justificació s'ha de fer mitjançant la presentació d'un certificat emès pel Secretari/Secretària de la corporació municipal que acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també d'un informe emès per la Intervenció que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció, el qual haurà d'incloure una relació del conjunt de les despeses realitzades, tot identificant el creditor i el document, el concepte, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Així mateix, s'adjuntaran les certificacions d'obra acompanyades de les relacions valorades i còpia de l'Acta de recepció de les obres.

El Consell Insular podrà sol·licitar a l'Ajuntament qualsevol altra documentació o els informes que es considerin adients als efectes de la justificació de la subvenció.

L'ajuda econòmica del Consell Insular rebuda per l'Ajuntament en virtut d'aquest conveni no podrà ser superior a la quantia degudament justificada per l'Ajuntament.

D'altra banda, atenent a la condició d'administració pública de l'Ajuntament, aquest queda exonerat de la constitució de garantia, de conformitat amb allò establert a l'article 42.2, lletra a) del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la LGS.

Pel que fa al termini màxim de justificació, la justificació de l'execució de la totalitat de l'obra, sempre i quan no s'hagi presentat abans, s'haurà de presentar abans del 30 de juny 2026, tot d'acord amb les disposicions addicionals vuitena i novena de la LCI, la LGS i el seu reglament de desenvolupament, i així mateix, de conformitat amb el que estableix la base 23 de les Bases d'Execució del pressupost del Consell Insular d'Eivissa de 2023.

Sisena.  Publicitat de les obres subvencionades.

L'Ajuntament es compromet a incloure l'escut del Consell Insular d'Eivissa i la menció expressa de la subvenció atorgada per aquest en els cartells informatius, plaques, anuncis, fullets i qualsevol altre suport publicitari i/o informatiu o de comunicació, sobre l'obra inclosa en aquest conveni.

En tot cas, a l'espai físic on es realitzarà l'obra es col·locarà un cartell informatiu amb l'escut de Consell Insular d'Eivissa i la menció expressa de la subvenció atorgada per aquesta corporació.

Igualment, s'haurà d'incloure la publicitat establerta en aquesta clàusula en totes aquelles accions publicitàries que es puguin realitzar en relació amb l'obra, així com mitjançant la menció de la subvenció del Consell Insular d'Eivissa en notes de premsa, entrevistes, presentacions i accions informatives i de comunicació que es realitzin sobre l'obra executada.

Setena. Comissió de seguiment.

Es constitueix una comissió de seguiment com a òrgan que ha de resoldre els problemes d'interpretació i de compliment que es puguin plantejar en execució d'aquest conveni i, per al seguiment i control de l'execució d'aquest i dels compromisos adquirits per les parts. La comissió estarà constituïda per:

President: El President del Consell Insular d'Eivissa.

Secretari/ària: Un funcionari/ària del Consell Insular d'Eivissa.

Vocals:

  • L'Alcaldessa de Santa Eulària des Riu.
  • El conseller executiu del Departament de Territori, Ordenació Turística, Mobilitat,  Infraestructures Viàries i Lluita contra l'Intrusisme del Consell Insular d'Eivissa.
  • Un funcionari/funcionària (Enginyer de Camins, Canals i Ports) del Consell Insular d'Eivissa.
  • Un funcionari/funcionària (Enginyer de Camins, Canals i Ports) de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

La Comissió es reunirà a petició de qualsevol de les parts signatàries.

Els acords de la Comissió s'adoptaran per majoria simple. El secretari/ària tindrà veu però no vot. En cas d'empat, el president de la Comissió tindrà vot de qualitat per dirimir.

Vuitena. Extinció del Conveni i causes de resolució.

Seran causes de resolució del conveni, a més de la determinada per la seva vigència, les següents:

  • El compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte, en haver-se realitzat la justificació de l'ajuda en la seua totalitat i el pagament corresponent.
  • Denúncia del conveni per qualsevol de les parts feta amb un mínim de tres mesos d'anticipació a la data prevista d'extinció.
  • Per mutu acord de les parts, que s'haurà de fer constar per escrit.
  • Per l'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per part d'alguna de les administracions signatàries del conveni.

En aquest cas, qualsevol de les parts podrà requerir a la part incomplidora per tal que compleixi en un determinat termini amb les obligacions i compromisos que es considerin incomplerts. Aquest requeriment es comunicarà a la Comissió de Seguiment.

Si, una vegada transcorregut el termini atorgat en el requeriment, persisteix l'incompliment, la part requirent notificarà a l'altra la concurrència de causa de resolució i el conveni s'entendrà resolt. La resolució del conveni per aquesta causa podrà derivar en una indemnització dels perjudicis causats a la part complidora.

  • La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder portar a terme l'objecte del conveni, sempre que la seva modificació no sigui possible.
  • La resta de les causes previstes a la normativa d'aplicació.

Novena. Efectes del compliment i de la resolució del conveni.

- El compliment i la resolució del conveni donaran lloc a la seva liquidació amb l'objecte de determinar les obligacions i els compromisos de cadascuna de les parts.

- El conveni s'entendrà complit quan el seu objecte s'hagi realitzat de conformitat amb el projecte de les obres, els eventuals modificats, els acords presos per la Comissió de seguiment, i en els termes establerts al text present i, sempre a satisfacció del Consell Insular, en tant que és l'Administració que atorga la subvenció, tenint en compte les regles següents:

a) Si de la liquidació resulta que l'import de les actuacions executades per l'Ajuntament és inferior als fons que aquest hagi rebut del Consell Insular, l'Ajuntament haurà de reintegrar a la Corporació insular l'excés que correspongui, en el termini màxim d'un mes des que s'hagi aprovat la liquidació.

b) Si, un cop transcorregut el termini màxim d'un mes, abans assenyalat, no s'ha produït el reintegrament, l'Ajuntament haurà d'abonar al Consell Insular, també en el termini d'un mes a comptar d'aquest moment, l'interès de demora aplicable al reintegrament esmentat, que en tot cas és el que resulti de les disposicions de caràcter general reguladores de la despesa pública i de l'activitat economicofinancera del sector públic.

c) Si de la liquidació resulta que l'import de les obres executades per l'Ajuntament és superior a la subvenció rebuda del Consell Insular, aquest no haurà d'abonar cap quantitat que excedeixi del límit màxim que s‘ha compromès a aportar en virtut de la clàusula primera del present conveni. En cap cas, l'Ajuntament no té dret a exigir al Consell Insular cap quantia que superi el límit màxim esmentat.

- L'anterior no obstant, si concorregués qualsevol de les causes de resolució del conveni, i hi hagués actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la Comissió de Seguiment, vigilància i control del conveni, podran acordar la continuació i finalització de les actuacions en curs que considerin oportunes, i establir un termini improrrogable per a la seva finalització, un cop transcorregut el qual se n'ha d'efectuar la liquidació.

En aquest cas, el Consell Insular només abonarà l'import de les obres efectivament executades conforme al projecte aprovat o als eventuals modificats, en el seu cas.

Desena. Reintegrament de la subvenció.

1. Pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència del corresponent interès de demora des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableixen l'article 37 de la LGS i l'article 44 del TRLSCAIB.

2. De conformitat amb l'article 17.3 lletra n) de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei i l'article 13 TRLSCAIB, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'obra objecte d'aquesta subvenció, i sempre que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A DISMINUIR/REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

Onzena. Règim jurídic.

Aquest conveni té naturalesa administrativa i es considera exclòs de l'àmbit d'aplicació de la  LCSP en tant que articula una subvenció. I es regirà en allò no previst a les seues clàusules, per la LRJSP, per la LGS, pel RLGS i pel TRLSCAIB.

Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i el compliment d'aquest conveni es resoldran de mutu acord entre les parts, al si de la Comissió de Seguiment, i per al cas que això no fos possible, es dirimiran davant la jurisdicció contenciosa.

Dotzena. Modificació del conveni.

Qualsevol modificació que alteri les condicions establertes en aquest conveni s'ha de pactar per escrit i per mutu acord de les parts. En qualsevol cas, el document en què es formalitzi la possible modificació s'ha d'adjuntar a aquest conveni com una addenda.

Tretzena. Vigència i pròrrogues.

Aquest conveni tindrà una vigència de tres anys des del dia de la seua signatura, sense perjudici d'eventuals pròrrogues, les quals hauran de ser expresses i documentar-se en una addenda, sempre dins del termini que preveu l'article 49 lletra h) 1 i 2 de la LRJSP, i sense que el termini de l'Ajuntament per a la justificació de les obres subvencionades en el supòsit de pagament avançat pugui excedir, en cap cas, del termini màxim de quatre anys des de l'adjudicació de la subvenció, previst a la disposició addicional vuitena de la LCI.

Catorzena. Publicitat del conveni.

El present Conveni es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes expressats a l'article 18 de la LGS, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de Transparència del Consell Insular, tot de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

I com a mostra de conformitat es signa aquest Conveni, a Eivissa, a la data de la signatura electrònica.

 

Eivissa, 29 de desembre de 2023

El cap de Servei d'Infraestructures Viàries Antonio Marí Noguera