Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 809509
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, a proposta de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual s’adjudica l’arrendament d’un immoble a Eivissa per ampliar les dependències de la Direcció Territorial d’Educació d’Eivissa i Formentera (AMBDE 2023/1794)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La directora general del Tresor,Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 8 de març de 2023 va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 179426), un ofici del secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional, amb la documentació necessària per a la tramitació d'un arrendament per concurs d'un immoble a Eivissa per ampliar les dependències de la Direcció Territorial d'Educació d'Eivissa i Formentera.

2.  El 17 de març de 2023 la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar, per delegació de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, la resolució d'inici del procediment.

3. El 14 d'abril de 2023 es va sol·licitar un informe al Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors sobre el plec de prescripcions tècniques, el plec de condicions particulars i el model d'oferta econòmica, segons l'establert en l'article 84 de Decret 127/2005, de 16 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El 19 d'abril de 2023 el Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors va trametre un informe favorable respecte del model d'oferta econòmica  i  els plecs esmentats, el quals han estat modificats segons la consideració jurídica número 4 .

5. EL 21 d'abril de 2023, la tècnica II del Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable en relació amb l'expedient de referència amb el vistiplau de la cap del Servei de Patrimoni.

6. Informe favorable de fiscalització prèvia limitada per part de la Intervenció General, de 18 de maig de 2023.

8. L'1 de setembre de 2023, el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació va signar la resolució per la qual s'aproven els plecs de clàusules administratives particulars, de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica, i s'acordà l'obertura del procediment d'arrendament per concurs públic.

9. Aquesta resolució de licitació fou publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 124, de 7 de setembre de 2023, juntament amb l'anunci del concurs.

10. El 25 d'octubre de 2023, es va constituir la Mesa de Contractació, es varen obrir els sobres A i B i es va aixecar l'Acta núm.1. La mesa va adoptar els acords següents:

1. Considerar la oferta presentada per Sociedad Gestora Cetis SL, NIF B57338824 com admesa al procés de licitació.

2. Requerir al licitador Cuinas i Cuinas SL la subsanació de la deficiència, descrita en el punt 3, en un termini de 3 dies hàbils des de la seva notificació.

3. Delegar a la secretària de la Mesa de Contractació i al Servei de Patrimoni la recepció d'aquesta esmena.

4. Trametre la documentació dels sobres A i B a la representant de la Conselleria d'Educació i Universitats perquè emeti l'informe de valoració dels criteris establerts en el Plec de Clàusules Particulars.

11.  El 6 de novembre de 2023, la Mesa de Contractació es va reunir per segona vegada , es va aixecar l'acta núm. 2. i es van acordar els acords següents:

1. Requerir al licitador Sociedad Gestora CETIS l'aportació del certificat d' accessibilitat d'acord amb la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears i donar per correcte el punt de certificació energètica.

2.Requerir al licitador Cuinas i Cuinas SL l' aportació del certificat d' eficiència energètica i que aclareixi si s'han esmenat les deficiències detectades a l'Informe d'Avaluació d'Edificis desfavorable presentat.

3. Donar per esmenat l'error material del punt 8 dels Plecs de prescripcions tècnic, en el sentit que allà on diu «220 kw» ha de dir «220v».

4. Delegar a la secretària de la Mesa de Contractació i al Servei de Patrimoni la recepció d'aquestes esmenes.

12. El 20 de novembre de 2023, la Mesa de Contractació es va reunir per tercera vegada , es va aixecar l'acta núm. 3. i es van acordar els acords següents:

1. Excloure a Cuinas i Cuinas SL atès que ha quedat acreditat que en el moment de tancament del termini de presentació d'ofertes no reunia els requisits necessaris (cèdul.la d'habitabilitat).

2. Tenir per esmenada per part de Sociedad Gestora CETIS l'aportació del certificat d'accessibilitat d'acord amb la Llei 8/2017, de 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears.

3.  Quedar a l' espera que per part dels tècnics de l' IBISEC es  faci la inspecció ocular i posterior valoració de l ‘immoble.

13. El 7 de desembre de 2023, la Conselleria d'Educació i Universitats va emetre l'informe conclusió en relació als informes emesos a sol·licitud de la mesa de contractació sobre les valoracions dels criteris dels PCP i PPT, atorgant 90 punts a l'empresa Sociedad Gestora CETIS SL.

14. El 19 de desembre de 2023 la Mesa de Contractació es va reunir per quarta vegada, en acte públic, la presidenta obri l'oferta econòmica del licitador, sobre C , la qual es va revisar i va ser correcta, atorgant-li, segons el punt 5.3.2 dels plec de condicions particulars, 5 punts per la oferta presentada. La valoració total de l'empresa Sociedad Gestora CETIS SL respecte als criteris d'adjudicació és de 95 punts. La mesa va acordar:

1. Proposar al conseller d'Economia, Hisenda i Relacions Exteriors  l'adjudicació del contracte de referència a l'empresa Sociedad Gestora Cetis, SL, amb CIF B57338824, d'acord amb l'oferta presentada.

Fonaments de dret

1. L'article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril), el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005) i la resta de disposicions aplicables.

2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001.

3. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).

4. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 20, de 14 de febrer).

5. El Decret 25/2021, de 8 de març, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

6. El Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors (BOIB núm. 36, de 16 de març).

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que dicti una resolució en els termes següents:

1. Autoritzar l'adjudicació de l'arrendament per concurs públic dels immobles ubicats al carrer Canàries, 35, torre 6, planta 2n, portes 19a i 20a amb el propietari, l'empresa Sociedad Gestora Cetis SL, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per ampliar les dependències de la Direcció General d'Educació d'Eivissa i Formentera.

2. Les característiques dels immobles objecte d'arrendament són les següents:

  • Finca registral 21353, codi Idufir 07009000646983 i referència cadastral 3485703CD6038S0086GO.
  • Finca registral 21356, codi Idufir 07009000647010 i referència cadastral 3485703CD6038S0089KS.

3. Establir per a l'arrendament per concurs les característiques següents:

  1.  El preu d'arrendament convingut per les parts és de 3.041,69 € mensuals amb un total de 36.500,31 € anuals; aquest fet suposa que el metre quadrat mensual sigui de 24,14€. Aquests imports s'entenen amb l'impost del valor afegit inclòs.
  2.  El pagament s'ha de fer a càrrec de la partida 13101.421A01.20200 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  3.  L'objecte del contracte és ampliar les dependències de la Direcció General d'Educació d'Eivissa i Formentera.
  4.  Els drets i les obligacions que sorgeixin entre les parts s'han de regular de conformitat amb el contracte d'arrendament que ambdues parts signaran per tal de formalitzar aquesta adjudicació.
  5.  La duració de l'arrendament serà de 5 anys des de la data de la signatura del contracte.

4. Notificar la Resolució a les parts interessades.

5. Ordenar que aquest arrendament s'anoti en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que esgota la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà d'haver-se notificat i publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 22 de desembre de 2023)

El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa

(Signat electrònicament: 21 de desembre de 2023)

La directora general proposant Susana Fátima Pérez Sánchez