Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 809793
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació per la qual es convoquen ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) i la formació de personal investigador empresarial (FPI-E), així com subvencions per a taxes acadèmiques (FPI 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l'absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, un dels programes que articulen el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears té per finalitat potenciar els recursos humans. La formació de personal investigador objecte d'aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica amb la qual es pretén enfortir la capacitat de recerca dels grups d'R+D, tant del sector públic com del privat, i millorar la capacitat tecnològica de les empreses mitjançant la formació i l'adaptació de personal qualificat que es pot incorporar al sistema d'innovació.

Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la recerca científica i tecnològica en àrees que serveixen per satisfer les necessitats socials i productives de les Illes Balears i, alhora, formar investigadors, a fi que la formació rebuda durant el període de gaudi de l'ajut contribueixi a integrar-los en el sistema productiu.

La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOIB núm. 105, de 9 d'agost), té per objecte el foment de l'activitat d'investigació, de desenvolupament tecnològic i d'innovació, entesa com a bé comú en l'àmbit de les Illes Balears, i la coordinació i la planificació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (ECTIB). Es pretén, a més, impulsar la transparència, la difusió i la transferència de coneixement en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Així mateix, l'article 12 d'aquesta Llei defineix el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears com l'instrument per aconseguir els objectius establerts per aquesta Llei en matèria de recerca, desenvolupament i innovació.

El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, aprovat el 29 de març de 2019, té com a fi últim contribuir i donar impuls al lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment, el desenvolupament i el benestar dels ciutadans.

La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, modificada per la Llei 17/2022, de 5 de setembre, estableix el marc per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L'objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s'han d'assentar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

El 20 de desembre de 2021 es va publicar l'Acord del Consell de Govern pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023. Entre les subvencions previstes en el Pla es troba, en el punt I.3.1,  la convocatòria d'ajuts per a la formació de personal investigador.

Aquesta convocatòria s'ajusta a allò que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre ), i l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

Les ajudes concedides en el marc d'aquesta convocatòria es consideren ajudes d'Estat i estan subjectes a allò que disposa el Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual queden exemptes de l'obligació de notificació prevista en l'article 108, apartat 3, del Tractat (DO L 187 de 26.6.2014, pàg. 1–78),  i s'aplica a la exempció per categoria d'ajut de recerca i desenvolupament, secció 4 del reglament esmentat.

A més, s'ha de tenir en compte las disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2024 i els informes previs de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i també les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i a empreses ubicades a les Illes Balears per finançar vint-i-sis ajuts per formar personal investigador, l'objectiu de les quals és formar en recerca científica i tècnica a titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral, d'acord amb les bases específiques de l'annex 1.

Aquesta convocatòria estarà sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de l'obligació en els pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici següent a aquell en què es tramiti l'expedient.

Els ajuts es distribueixen de la manera següent:

− Modalitat A: vint-i-quatre ajuts per a la formació de personal investigador (FPI) a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic ubicats a les Illes Balears.

− Modalitat B: dos ajuts per a la formació de personal investigador empresarial (FPI-E) a empreses ubicades a les Illes Balears.

− Taxes acadèmiques: vint-i-sis ajuts que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

2. Destinar un import màxim de 2.806.024,00 euros a aquesta convocatòria, que té caràcter pluriennal.

Aquest expedient es durà a terme pel procediment de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'any 2024  (articles 43, 44, 45 i 46 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears).

La distribució màxima per anualitats, que inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social, la part cofinançada de la indemnització per finalització del contracte laboral i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:

— Any 2023: 0,00 €.

— Any 2024: 0,00 €.

— Any 2025: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 7.904,00 €, a la partida  21501 541A01 78000 00.

• 294.411,00 €, a la partida  21501 541A01 74700 00

• 113.235,00 €, a la partida  21501 541A01 70100 00

• 90.588,00 €, a la partida  21501 541A01 74900 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 74800 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 77000 00

— Any 2026: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 7.904,00 €, a la partida  21501 541A01 78000 00

• 294.411,00 €, a la partida  21501 541A01 74700 00

• 113.235,00 €, a la partida  21501 541A01 70100 00

• 90.588,00 €, a la partida  21501 541A01 74900 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 74800 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 77000 00

— Any 2027: 641.004,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

• 315.445,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

• 121.325,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

• 97.060,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

• 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

• 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

— Any 2028: 971.568,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

• 480.727.00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

• 184.895,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

• 147.916,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

• 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

• 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

3. Comunicar-ho a la Base de dades nacional de subvencions.

4. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (28 de desembre de 2023)

La secretaria general Catalina Mir Ferrer Per delegació del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB Núm.106, de 29/07/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer Objecte

1. L'objecte de la convocatòria és atorgar subvencions a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic i a empreses ubicades a les Illes Balears per finançar vint-i-sis ajuts per formar personal investigador, l'objectiu de les quals és formar en recerca científica i tècnica a titulats superiors universitaris que vulguin fer una tesi doctoral.

2. D'altra banda, també és objecte d'aquesta convocatòria atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

Segon Finançament dels ajuts

1. Es destina un màxim de 2.806.024,00 euros a aquesta convocatòria que té caràcter pluriennal. La distribució màxima per anualitats, que inclouen la dotació mensual, la part cofinançada de la quota empresarial de la Seguretat Social, la part cofinançada de la indemnització per finalització del contracte i les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral, és la següent:

— Any 2023: 0,00 €.

— Any 2024: 0,00 €.

— Any 2025: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 7.904,00 €, a la partida  21501 541A01 78000 00

• 294.411,00 €, a la partida  21501 541A01 74700 00

• 113.235,00 €, a la partida  21501 541A01 70100 00

• 90.588,00 €, a la partida  21501 541A01 74900 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 74800 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 77000 00

— Any 2026: 596.726,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 7.904,00 €, a la partida  21501 541A01 78000 00

• 294.411,00 €, a la partida  21501 541A01 74700 00

• 113.235,00 €, a la partida  21501 541A01 70100 00

• 90.588,00 €, a la partida  21501 541A01 74900 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 74800 00

• 45.294,00 €, a la partida  21501 541A01 77000 00

— Any 2027: 641.004,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

• 315.445,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

• 121.325,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

• 97.060,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

• 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

• 48.530,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

— Any 2028: 971.568,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents; sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

• 10.114,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

• 480.727.00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

• 184.895,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

• 147.916,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

• 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

• 73.958,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

2. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

Tercer Ajuts objecte de la subvenció

1. Modalitats:

a) Modalitat A (FPI): aquests ajuts tenen com a objecte la formació de doctors mitjançant el cofinançament de contractes laborals, en la modalitat de contracte predoctoral, del personal investigador en formació en centres d'R+D que vulgui fer una tesi doctoral associada a un projecte d'investigació finançat per projectes d'R+D subvencionats per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva.

b) Modalitat B (FPI-E): aquests ajuts tenen com a objectiu la formació de doctors a empreses mitjançant el cofinançament dels contractes laborals del personal investigador en formació que participin en un projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental que es desenvolupin en una empresa, en el qual s'ha d'emmarcar la tesi doctoral, per afavorir la inserció laboral d'investigadors a les empreses des dels inicis de les seves carreres professionals, contribuir a l'ocupabilitat d'aquests investigadors i promoure la incorporació de talent al teixit productiu per elevar la competitivitat d'aquest.

El projecte de recerca industrial o de desenvolupament experimental es pot executar totalment o parcialment a l'empresa o en col·laboració entre l'empresa i una altra entitat, pública o privada.

En el cas de no assignació dels ajuts de la modalitat B (FPI-E), sigui per falta de persones candidates sol·licitants o perquè les persones candidates presentades no tenen la qualitat científica suficient segons el criteri establert per la Comissió de Selecció, un ajut o els dos poden afegir-se al nombre de places que s'han d'assignar als ajuts de la modalitat A (FPI).

2. Taxes acadèmiques.

El pagament dels ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries correspon a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i s'ha d'abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.

El concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d'aquesta subvenció inclou la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

Quart Característiques dels ajuts

1. Aquests ajuts per a la formació de personal investigador s'han de formalitzar per mitjà d'un contracte predoctoral en formació amb l'entitat a la qual s'adscriu el personal investigador en formació, d'acord amb l'article 21 de la  Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació modificada per la  Llei 17/2022, de 5 de setembre de 2022 i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

Qualsevol modificació de la legislació o la normativa aplicable comporta l'actualització immediata de les clàusules afectades.

La formalització per mitjà d'un contracte laboral se suposa d'acord amb la legislació laboral vigent i preservant els principis establerts en la Carta europea de l'investigador i el Codi de conducta per a la contractació d'investigadors, establerts per l'espai europeu d'investigació.

2. El període per gaudir de l'ajut és de 48 mesos comptadors a partir de la data d'incorporació.

3. La durada d'aquest contracte no pot excedir els quatre anys. No obstant això, si el contracte es concerta amb una persona amb discapacitat, pot arribar a una durada màxima de sis anys, incloses les pròrrogues, tenint en compte les característiques de l'activitat investigadora i el grau de les limitacions per dur-la a terme.

4. En el cas que la persona seleccionada hagi gaudit d'un ajut de característiques similars, la durada d'aquest contracte anterior s'ha de descomptar de la durada total del contracte formalitzat arran d'aquesta convocatòria.

5. Les persones que ja tenguin un títol de doctor no poden participar en aquesta convocatòria.

6. Les persones investigadores en formació que defensin la seva tesi abans de la darrera anualitat de l'ajut gaudiran d'un període d'orientació postdoctoral (POP) fins al final de l'ajut, d'acord amb el que estableix l'article 20.4 de la Llei 17/2022. La dotació econòmica del POP ha de ser la mateixa que es destina al personal investigador en formació.

7. Atès que aquests ajuts tenen caràcter d'iniciació i formació en la recerca, l'acabament del període de gaudi implica la impossibilitat de tornar a concedir a les persones que n'han estat beneficiàries un altre ajut per a la formació de personal investigador dels programes del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears.

Cinquè Direcció dels treballs i projectes de recerca

1. Pot dirigir el treball de tesi doctoral d'una persona investigadora en formació qualsevol doctor amb vinculació funcionarial, contractual i/o estatutària a una entitat sol·licitant amb seu a les Illes Balears en la qual s'hagi de dur a terme el treball. En aquests termes, en cada sol·licitud hi poden constar un màxim de dos directors de tesi (codirectors de la tesi).

2. En el cas de la modalitat B, també hi ha d'haver un codirector o codirectora adscrit a un centre d'R+D sense finalitat de lucre.

3. Els directors de la tesi no poden presentar ni dirigir més de una persona candidata a una nova concessió d'aquesta convocatòria. La presentació de més d'una sol·licitud implica excloure-les totes.

4. Cap director o directora de tesi no pot dirigir simultàniament, a partir de la data de concessió, més de dos beneficiaris de cap tipus d'ajut per a la formació de personal investigador del Govern de les Illes Balears.

5. Per als ajuts de la modalitat A, el projecte de tesi ha d'estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva (projecte marc). No han de ser considerats projecte marc els projectes CIBER, Ramón y Cajal, Miguel Servet o similars. 

Per als ajuts de la modalitat B, el projecte de tesi ha d'estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública o privada competitiva (projecte marc), en el qual la persona directora del treball de tesi ha de formar part oficialment de l'equip executor d'aquest projecte.

Si l'aprovació del projecte marc està en fase de resolució provisional, la concessió de l'ajut s'ha de condicionar a la resolució definitiva d'aprovació del projecte. La resolució definitiva s'ha de presentar en un termini no superior a sis mesos a partir de la data de concessió d'aquest ajut. El director (o directors) del treball de tesi han de formar part oficialment de l'equip executor d'aquest projecte marc.

6. Només es pot presentar una sol·licitud per cada projecte de recerca (projecte marc). Si se'n presenta més d'una, s'han d'excloure del tràmit totes les sol·licituds que es presentin per al mateix projecte marc.

7. La persona investigadora principal o persona responsable del projecte marc ha de justificar la disponibilitat de finançament i ha d'autoritzar que el treball de tesi doctoral, per al qual se sol·licita l'ajut, es dugui a terme.

Sisè Beneficiaris i  persones candidates

1. Beneficiaris. Poden ser beneficiàries dels ajuts les entitats ubicades a les Illes Balears que tinguin la capacitat de formalitzar els contractes laborals que es descriuen a continuació:

a) Centres públics d'R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d'R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l'Administració General de l'Estat o que en depenen, i els centres d'R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, independentment de la personalitat jurídica.

b) Centres públics i privats d'R+D sense finalitat de lucre: les universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrada en R+D. S'hi inclouen els centres tecnològics la propietat i la gestió dels quals correspon majoritàriament a les administracions públiques.

c) Centres tecnològics i centres de suport a la innovació tecnològica: d'acord amb el Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen els centres tecnològics i els centres de recolzament a la innovació tecnològica d'àmbit estatal i es crea el registre d'aquests centres.

d) Empreses privades d'R+D i/o innovació: entitats privades amb capacitat i activitat demostrades en R+D+i.

2. Candidats. Els candidats interessats en aquests ajuts (personal investigador en formació) poden presentar propostes a les entitats amb el vistiplau de la persona directora de la tesi i de la persona investigadora principal del projecte.

Setè Requisits de les persones candidates

1. En el termini de presentació de sol·licituds, els candidats han de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d'un país membre de la Unió Europea o ser estranger resident a Espanya.

b) Tenir la titulació de grau o equivalent amb una nota mitjana mínima d'expedient acadèmic  igual o superior a 7,00 (escala de 0 a 10), d'acord amb els criteris que especifica el Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional.

c) Estar matriculat, admès, o en disposició de ser admès, en un programa oficial de doctorat, per a l'any acadèmic 2024-2025, d'acord amb la normativa vigent.

d) També podran sol·licitar l'ajut els candidats que, en el moment de presentació de la sol·licitud, no estiguin matriculats o admesos en un programa de doctorat, i que estiguin en disposició de ser admesos en la data d'acceptació de l'ajut, d'acord amb el punt desè,13.c).

2. En el moment de l'acceptació, els candidats han d'estar en disposició de complir els requisits següents:

a) En el cas de candidats amb estudis de 240 crèdits ECTS (European Credit Transfer System), addicionalment han d'acreditar un mínim de 60 crèdits ECTS inclosos en un o diversos màsters universitaris en el moment d'acceptació de l'ajut.

b) En el cas de candidats amb estudis de 180 crèdits ECTS, addicionalment han d'acreditar un mínim de 120 crèdits ECTS inclosos en un o diversos màsters universitaris en el moment d'acceptació de l'ajut.

c) En qualsevol cas, la finalització dels estudis ha de ser posterior a l'1 de gener de 2020.

d) Tenir la residència a les Illes Balears.

e) Estar matriculats en un programa oficial de doctorat, per a l'any acadèmic 2024-2025, d'acord amb la normativa vigent.

3. En els casos següents, la data d'acabament dels estudis pot ser com a límit l'1 de gener de 2015:

a) Les persones que s'han graduat en Biologia, Infermeria, Farmàcia, Medicina, Psicologia, Química i Física que, en el moment de  sol·licitar l'ajut, tinguin un títol de formació sanitària especialitzada (BIR, EIR, FIR, MIR, PIR, QUIR i RFIR, respectivament).

b) Els titulats que varen acabar els estudis després de l'1 de gener de 2015 i que acreditin que, des d'aquesta data fins avui dia, han gaudit d'un període de baixa per maternitat, han tingut cura de fills o filles menors de sis anys, han tingut cura de familiars o persones dependents amb una discapacitat física, psíquica o sensorial legalment reconeguda.

Els candidats han de complir tots els requisits el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, llevat del requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d'acceptar l'ajut.

Vuitè Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocat`òria.

2. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificació i revocació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

Novè Documentació, formalització de la sol·licitud i termini

1. El termini per presentar les sol·licituds de les ajudes és de vint dies a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. El responsable de l'entitat sol·licitant ha de presentar la sol·licitud signada electrònicament mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració o disponible a través de la pàgina web http://dgrdi.caib.es.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'ha dut a terme l'esmena.

3. L'atorgament del consentiment corresponent durant la sol·licitud implica que el sol·licitant autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades de l'entitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la hisenda estatal a fi de gestionar i controlar els ajuts que es puguin atorgar a l'empara d'aquesta convocatòria i fer-ne el seguiment.

4. La persona candidata només es pot incloure en la sol·licitud d'una entitat. En el cas que s'inclogui en més d'una sol·licitud, s'han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi la persona candidata.

5. Les sol·licituds es poden presentar en català, castellà o anglès.

6. Juntament amb la sol·licitud s'han de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació (a través de l'aplicació i en format PDF):

6.1. Pel que fa a l'entitat sol·licitant:

a) En el cas de les universitats, les entitats públiques no territorials i els centres docents públics no universitaris, una còpia de la publicació, en el butlletí oficial corresponent, de la disposició per la qual es crea o es reconeix l'entitat o el centre, com també l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud. Si aquesta documentació ja consta en la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, n'hi ha prou amb indicar-ho d'acord amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015.

b) En el cas de persones jurídiques no incloses en la lletra anterior, a), el document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o un certificat d'inscripció registral d'aquests documents, amb una declaració responsable de tenir com a objecte dur a terme activitats relacionades amb l'R+D+I, i l'acreditació de la representació que exerceix la persona que signa la sol·licitud.

c) En el cas de les empreses esmentades en el punt sisè,1.d), un informe de viabilitat financera per a l'execució del projecte i els comptes anuals.

d) En el cas de les empreses esmentades en el punt sisè,1.d), un informe de les activitats en R+D i/o d'innovació que realitza.

e) Un document de Declaració Responsable de les entitats (Imprès 1), signat pels els seus responsables. La declaració inclourà els punts següents:

— Que l'entitat sol·licitant a la qual representa no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció, d'acord amb la legislació de subvencions vigent.

— Que es compleixen les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

— Que l'entitat sol·licitant es troba al corrent del pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les hisendes públiques estatal i autonòmica i, així mateix, autoritza l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica. Si no autoritza que es faci la consulta, s'ha de presentar la corresponent documentació d'acreditació.

— Que s'adquireix el compromís de comunicar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital qualsevol circumstància que afecti qualcun dels requisits exigits i considerats per a la concessió de la subvenció.

— Que aporta dades vertaderes tant en el formulari de sol·licitud com en els documents que l'acompanyen, assumeix les responsabilitats que puguin derivar-se de les inexactituds que constin en els esmentats documents, i és coneixedor i responsable de tota la informació de la sol·licitud.

— Que compleix amb tots els requisits per obtenir la condició de beneficiària detallats en el punt segon d'aquestes bases (ubicació i objectius de l'entitat, tipus d'entitat, etc.).

Que el candidat desenvoluparà un projecte de recerca que compleix amb tots els principis bioètics.

f) Una declaració expressa en la qual es facin constar totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, sobre el compliment dels requisits a què es refereix l'article 6.3.d) 3 de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (Imprès 1).

6.2. Pel que fa a la persona que dirigeix i codirigeix la tesi:

a) Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en la pàgina web https://cvn.fecyt.es. 

b) Un justificant de la relació contractual i/o estatutària de la persona que dirigeix  la tesi amb l'entitat, d'acord amb el punt cinquè,1 d'aquesta convocatòria.

c) Per als ajuts de la modalitat B, un justificant de la relació contractual i/o estatutària de la persona que codirigeix la tesi, d'acord amb el punt cinquè, 2.

d) L'historial del grup de recerca en què s'integra la persona que dirigeix la tesi doctoral, amb una referència especial als aspectes relatius a la formació de personal investigador.

e) Una descripció del projecte de tesi doctoral (màxim 300 paraules).

f) Una memòria, que inclogui: objectius, metodologia, planificació general de feina i pla de difusió dels quatre anys.

g) Per a la modalitat A, un document acreditatiu de la concessió del projecte marc en vigor subscrit amb entitats públiques, d'acord amb el punt cinquè, 5, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d'execució i els membres que en formen part, tot avalat per la persona investigadora principal, i una declaració responsable, si s'escau, sobre qualsevol altre ajut institucional, sol·licitat o concedit, relacionat amb la sol·licitud.

h) Per a la modalitat B, un document acreditatiu de la concessió del projecte marc, subscrit amb entitats públiques o privades, d'acord amb el punt cinquè, 5, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d'execució i els membres que en formen part, tot avalat per la persona investigadora principal.

6.3. Pel que fa a la persona candidata:

a) Un certificat electrònic de dades acadèmiques personal de llicenciatura (ambdós cicles), enginyeria, arquitectura o grau, que ha d'incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. La nota mitjana s'ha d'expressar en una escala de 0 a 10.

b) Un certificat electrònic de dades acadèmiques de màster, DEA o suficiència investigadora, que ha d'incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. Si el títol s'ha obtingut a l'estranger, cal tenir en compte el següent:

— S'han d'aplicar les escales i taules d'equivalència de notes mitjanes d'estudis i títols universitaris estrangers, tenint en compte l'annex 1 de la Resolució de 18 de setembre de 2017, de la Secretaria General d'Universitats, per la qual s'actualitza la relació d'escales de qualificació dels estudis o títols universitaris estrangers i les equivalències al sistema de qualificació de les universitats espanyoles, publicades per les resolucions de 21 de març de 2016 i de 20 de juliol de 2016.

— Els que hagin cursat els estudis a l'estranger i tinguin el certificat acadèmic en un idioma diferent del català, el castellà o l'anglès han de presentar també la traducció oficial a un d'aquests idiomes.

c) Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en la pàgina web https://cvn.fecyt.es, en el qual hi ha d'aparèixer la nota mitjana de l'expedient de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau i en cap cas la ponderació amb la nota mitjana de l'expedient de màster.

d) Una autovaloració dels mèrits objectius de la fase de barem descrita al punt desè, 3, d'aquesta convocatòria mitjançant la Taula d'autobarem disponible durant la sol·licitud, així com els mitjans de prova, els quals s'han de proporcionar amb la sol·licitud (adjunts com a Altres documents).

e) Una declaració responsable del gaudi d'ajuts de característiques similars (Imprès 2). En el cas que la persona candidata hagi gaudit d'altres ajuts, ha d'especificar les dates i les entitats que han atorgat aquests ajuts.

f) Els candidats als quals s'ha d'aplicar alguna de les excepcions que recull el punt setè, 3, han de presentar un certificat oficial que justifiqui l'excepció.

7. Si la documentació presentada és incompleta o no compleix els requisits que exigeix aquesta Resolució, s'ha de requerir l'entitat perquè, en el termini de deu dies, la completi o n'esmeni les deficiències i la sol·licitud, amb indicació que, si no ho fa, s'ha d'entendre que desisteix de la petició, després de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

8. Per avaluar la sol·licitud no s'ha de tenir en compte cap mèrit presentat després de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds.

9. En els supòsits en què, posteriorment (de conformitat amb l'article 11.2 segon paràgraf de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010), el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable al sol·licitant de la subvenció, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, transcorregut el termini de quinze dies, se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i el sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre'n la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar a l'òrgan competent que resolgui l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

Desè Avaluació i selecció

1. Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d'objectivitat, transparència i publicitat, i el sistema de selecció és la concurrència competitiva.

2. Les sol·licituds s'han de sotmetre a un barem i a una avaluació en dues fases, una externa i una altra interna, per tal de calcular la seva puntuació final sobre la base de les puntuacions màximes següents:

— barem de criteris objectius: 40 punts

— avaluació externa: 30 punts

— avaluació interna: 30 punts

3. La comprovació dels mèrits per a la fase de barem és a càrrec de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital d'acord amb una sèrie de criteris objectius relatius a la persona candidata (avaluables fins a un màxim de 40 punts). S'han de valorar la nota mitjana que ha obtingut en els estudis i el seu potencial a partir dels aspectes científics d'acord amb els criteris i puntuacions següents:

Criteri

Puntuació i càlcul

Puntuació màxima

Mitjans de prova

Nota mitjana ponderada del grau (80 %) i del màster (20 %).

on:

N1 = Nota de grau

N2 = Nota de màster

Les notes han d'especificar-se amb el barem 0-10

35 punts

Certificats del grau i del màster requerits al punt vuitè, 6.2.a) i b) d'aquesta convocatòria.

Premi extraordinari de fi de grau i/o màster.

0,75 punts per premi de carrera

0,25 punts per premi de màster

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què resti acreditat.

Idioma estranger anglès (no acumulable).

C1: 0,5 punts

C2: 1 punts

1 punt

Certificats acceptats descrits en el punt dissetè d) d'aquesta convocatòria.

Ajuts competitius obtinguts de caràcter científic.

Inferiors a 6 mesos: 0,5 punts

Superiors a 6 mesos: 1 punt

1 punt

Certificats de concessió o document oficial en què quedi acreditat.

Divulgació i disseminació rellevant.

Per article científic publicat:

— com autor únic: 1 punt

— en col·laboració: 0,25 punts

Per capítols de llibres:

— com autor únic: 0,5 punt

— en col·laboració: 0,20 punts

Comunicacions a congressos: 0,25 (màxim 2 comunicacions)

1 punt

CVN requerit en el punt vuitè, 6.2.c) d'aquesta convocatòria.

Participació a projectes R+D o en grups de recerca

Participació: 0,5 punts

1 punt

Contracte o beca de vinculació al grup. Sol·licitud i resolució de concessió de projectes en què hi figuri com a personal investigador.

TOTAL del barem

40 punts

 

4. L' avaluació externa és a càrrec d'un organisme avaluador independent de prestigi reconegut (AQUIB, AGAUR, AVAP, AEI o agencia pública d'avaluació similar), i executada per persones expertes externes o per membres d'una entitat col·laboradora. Els criteris d'aquesta avaluació, aplicables a cadascuna de les àrees seleccionades pels candidats, són els següents:

a) Criteris relatius al grup de recerca i a la persona directora de tesi (fins a un màxim de 15 punts). S'han de valorar la capacitat formativa dels doctors i el currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), de la persona directora y/o coordinadora de la tesi, l'activitat de recerca que duu a terme (valoració general dels projectes de recerca, les publicacions, les patents, els articles de transferència del coneixement i altres resultats científics destacats).

b) Criteris relatius a la qualitat del projecte (fins a un màxim de 15 punts). S'ha de valorar el projecte de tesi (objectius, pla de treball i metodologia, innovació de la proposta, viabilitat i previsió de resultats i pla de difusió, com també de l'impacte social i econòmic esperat).

Una vegada calculat el barem i rebudes les avaluacions externes, s'han de notificar individualment als candidats.

A partir d'aquesta notificació, els candidats disposen d'un termini de deu dies naturals per formular les al·legacions que considerin oportunes.

5. Per superar aquesta fase de barem i d'avaluació externa els candidats han d'obtenir una puntuació combinada igual o superior a 56 punts.

6. La fase de selecció interna és a càrrec de la Comissió de Selecció Interna, que ha de fer l'avaluació interna i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta Comissió la integren les persones següents:

a) El secretari autonòmic d'Innovació i Societat Digital, qui actua com a president.

b) El director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

c) Cinc persones expertes nomenades pel conseller d'Economia, Hisenda i Innovació.

d) Una persona de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital nomenada pel director general.

e) La cap del Servei de Recerca i Desenvolupament, qui actua com a secretària.

7. La Comissió de Selecció ha de revisar els informes elaborats per l'organisme extern d'avaluació. En el cas que les avaluacions s'hagin efectuat per comissions d'avaluació o coordinadors d'àrea, la Comissió pot fer, si ho considera necessari, la ponderació de les notes de l'avaluació externa. Aquesta ponderació ha de consistir a estandarditzar les notes en cada branca de coneixement i, després, a aplicar una escala de normalització de les notes.

8. A partir d'aquesta ponderació s'ha de crear una llista que ordeni les persones candidates per àrees temàtiques segons les àrees establertes per l'Agència Estatal d'Investigació (codi ANEP).

9. La Comissió de Selecció Interna ha de publicar una diligència en la pàgina web http://dgrdi.caib.es i en el tauler d'anuncis de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, en la qual han d'aparèixer les llistes d'ambdues modalitats amb els candidats convocats a entrevistes.

10. El procés d'avaluació consisteix en una entrevista personal en què el candidat ha de defensar el projecte de tesi. Aquesta entrevista és presencial i no s'hi admeten videoconferències. Aquesta fase s'ha de valorar amb una puntuació màxima de 30 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) L'adequació i la motivació del candidat amb relació a la feina proposada (fins a un màxim de 15 punts).

b) El coneixement del projecte que presenta (fins a un màxim de 15 punts).

La Comissió de Selecció pot sol·licitar o convocar una persona responsable de l'entitat amb la finalitat d'obtenir qualsevol informació necessària per revisar-ne la capacitat tècnica i financera.

El fet de no assistir a l'entrevista és motiu d'exclusió del procés selectiu.

11. La puntuació final de cada persona candidata serà la suma de les puntuacions obtingudes en el barem, l'avaluació externa i l'avaluació interna, fins a un màxim de 100 punts.

12. Una vegada fetes les entrevistes, la Comissió ha d'emetre l'informe que ha de servir de base al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital, com a òrgan instructor del procediment, per elaborar la proposta de resolució.

El director general de Recerca, Innovació i Transformació ha de formular la proposta de resolució. Aquesta inclourà dues llistes ordenades amb els vint-i-quatre candidats per a la modalitat A i els dos candidats per a la modalitat B seleccionats per gaudir de l'ajut, amb les entitats beneficiàries a les quals estaran adscrits, seguides dels candidats en reserva, els candidats exclosos i les entitats corresponents. En aquestes llistes ha de figurar la puntuació obtinguda i la quantia de la subvenció. La proposta de resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://dgrdi.caib.es.

Els interessats disposen d'un termini de deu dies des de la publicació per formular les al·legacions que considerin necessàries.

13. En el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la  proposta de resolució, els candidats seleccionats (a través de l'entitat), han de presentar els documents següents:

a) Un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

b) Un escrit de l'entitat beneficiària en què s'accepti l'ajut, adreçat al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

c) L'acreditació d'haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l'any acadèmic 2024-2025.

d) D'acord amb el punt setè, 2, si escau, l'acreditació dels crèdits  màster universitaris necessaris per complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.

e) Un certificat d'empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears, excepte en els supòsits que la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital ho pugui obtenir directament i l'interessat no s'hi oposi.

f) Un certificat o una acreditació que l'entitat interessada és titular del compte bancari facilitat, per mitjà del model oficial aprovat per l'Administració, llevat que ja constin, tramitats de manera vàlida, en els arxius de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital. En aquest darrer cas, n'hi ha prou amb indicar les dades esmentades.

Si la persona candidata seleccionada no lliura (a través de l'entitat) aquesta documentació en el termini establert, s'ha de considerar que renuncia a acceptar l'ajut.

14. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria poden quedar totalment o parcialment vacants.

Onzè Concessió

1. Passat el termini de deu dies comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució, el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació dictarà la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau d'inadmissió de les sol·licituds, amb la relació de tots els candidats i les entitats beneficiàries a les quals estan adscrits, ordenades segons la puntuació obtinguda.

2. La resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital(http://dgrdi.caib.es ).

3. El termini màxim per dictar i notificar resolució expressa és de 6 mesos des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

De conformitat amb el que preveu l'article 22.1.d) de la Llei 39/2015, el transcurs d'aquest termini es podrà suspendre quan se sol·licitin informes preceptius a un òrgan de la mateixa Administració o d'una diferent, pel temps que transcorri entre la petició, que s'ha de comunicar als interessats, i la recepció de l'informe, que també se'ls ha de comunicar. Aquest termini de suspensió no pot excedir en cap cas els tres mesos. En cas que no es rebi l'informe en el termini indicat, el procediment prossegueix.

Dotzè Entitats col·laboradores

1. De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 9 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per a la realització de l'avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent, de prestigi reconegut (AGAUR, AVAP, AQUIB, AEI o entitat pública avaluadora similar), amb el qual s'ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.

2. Aquesta entitat ha d'acreditar la solvència econòmica, financera i tècnica amb la presentació de la documentació següent:

a) Un informe de les institucions financeres o, si escau, un justificant de l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscs professionals.

b) Una declaració responsable del material, les instal·lacions i l'equip tècnic de què disposa l'entitat per executar la col·laboració.

c) Una declaració responsable de les titulacions acadèmiques i professionals del personal de l'entitat que ha de dur a terme la col·laboració.

 

Tretzè Dotació econòmica

1. L'import màxim per cofinançar els contractes predoctorals en concepte de sou, quota patronal de la Seguretat Social i la indemnització per finalització del contracte laboral de conformitat amb el que estableix l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador predoctoral en formació, serà de:

— Els dos primers anys: 45.294,00 € (22.647,00 € anuals).

— El tercer any: 24.265,00 € anuals.

— El quart any: 36.979,00 € anuals.

— Cada any es meriten 12 mensualitats.

2. D'acord amb l'article 21, lletra e),  de la Llei 14/2011, modificada per la 17/2022, de 5 de setembre, a la fi d'aquest contracte per expiració del temps convingut, la persona treballadora tindrà dret a una indemnització de quantia equivalent a la prevista per als contractes de duració determinada en l'article 49 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

L'entitat contractant ha d'assumir qualsevol cost de contractació que excedeixi de l'ajut concedit, derivat d'increments retributius dels salaris dels investigadors contractats, d'increments de la quota empresarial de la Seguretat Social, d'increments en les taules salarials dels convenis col·lectius d'aplicació corresponents, de l'aplicació de l'article 21.d) de l'esmentada Llei 14/2011.

3. Les entitats beneficiàries estan obligades a aplicar les retencions fiscals que calguin i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.

Catorzè Contractació i incorporació dels investigadors

1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

El termini màxim per a la incorporació dels investigadors al centre adscrit ha de ser l'1 de novembre de 2024.

2. En el contracte s'ha d'indicar la durada d'aquest, la retribució que rebrà l'investigador i la data d'incorporació efectiva al lloc de feina, i s'ha de fer referència expressa al finançament amb càrrec a aquesta convocatòria i al Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears.

Quinzè Certificació i justificació econòmica dels ajuts

1. Certificació del sou i seguretat social. Les entitats beneficiàries han de justificar les despeses fetes, corresponents al sou, la Seguretat Social i indemnització, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un certificat. La documentació s'ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, d'acord amb el calendari que s'estableix en el quadre següent:

Certificat

Data límit per presentar-lo

Període que s'ha de certificar

Primer

15/11/2025

Des de la data d'incorporació fins al 31/10/2025

Segon

15/11/2026

Des de l'1/11/2025 al 31/10/2026

Tercer

15/11/2027

Des de l'1/11/2026 al 31/10/2027

Quart

15/11/2028

Des de l'1/11/2027 al 31/10/2028

2. Per justificar les despeses fetes s'ha de presentar la documentació següent:

a) Un certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l'entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període que s'ha de justificar (Imprès 3).

b) Les nòmines.

c) Un document compulsat en què es justifiqui el pagament de les nòmines mensuals desglossades per cadascun dels investigadors en formació adscrits al centre, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats.

d) Un justificant del pagament de la nòmina compulsat per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona investigadora en formació (punt divuitè, 2.e).

e) El model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i el justificant del pagament bancari.

f) El model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

g) El model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb el justificant compulsat del pagament bancari corresponent al període de justificació.

h) El model 190 compulsat (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

i) Els logotips de la Conselleria han de constar en tots els documents incorporats en l'expedient. Estan disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

3. Les entitats beneficiàries han de justificar tot el període de l'ajut, quant al sou, Seguretat Social i indemnització, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l'ajut (Imprès 4). Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, en format electrònic. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior al 30 de novembre de 2028.

4. En el cas que l'òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s'ha d'obrir un termini de deu dies per esmenar-la, segons el que preveu l'article 14.1.h) de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

5. En el cas d'entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l'òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s'han de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses (Imprès 3), juntament amb els justificants originals.

6. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtinguts hi ha d'aparèixer la imatge corporativa de la  Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

Setzè Pagament

1. La Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació ha de transferir cada any a les entitats beneficiàries la quantia que correspongui en funció del nombre d'investigadors en formació que s'hi incorporin.

2. El pagament de cada anualitat s'ha de fer una vegada presentat el certificat del període i una vegada que la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital hagi revisat de manera exhaustiva la documentació presentada.

3. El pagament de les anualitats per persona investigadora en formació, en concepte de sou, Seguretat Social i Indemnització per finalització de contracte, s'ha de tramitar d'acord amb el punt tretzè,1, i tal com s'indica en el quadre següent:

Pagament

Data de pagament

Quantitat màxima (individualitzada)

Primer

Una vegada aprovat el certificat presentat.

22.647,00 €, corresponent a 12 mesos

Segon

Una vegada aprovat el certificat presentat.

22.647,00 €, corresponent a 12 mesos

Tercer

Una vegada aprovat el certificat presentat.

24.265,00 €, corresponent a 12 mesos

Quart

Una vegada aprovat el certificat presentat i la justificació final presentada.

36.979,00 €, corresponent a 12 mesos i la indemnització per finalització del contracte

TOTAL DE LA SUBVENCIÓ

106.538,00 €

4. El pagament dels ajuts corresponents a les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació adscrit a les entitats beneficiàries d'aquesta subvenció correspon a la Direcció General Recerca, Innovació i  Transformació Digital i s'ha d'abonar mitjançant un endós a la Universitat de les Illes Balears.

5. La dotació màxima de cada ajut en concepte de taxes acadèmiques per a cada persona investigadora en formació adscrita a les entitats beneficiàries d'aquesta subvenció, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment d'expedient, i la defensa de la tesi doctoral, és de 1.386,00 euros per a tot el període de l'ajut.

6. La Universitat de les Illes Balears ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital un certificat detallat amb les quantitats i els conceptes corresponents a cada persona investigadora en formació.

a) Les quantitats màximes, en concepte de taxes acadèmiques, corresponents a cada persona investigadora són les següents:

Concepte

Quantitat màxima

Període de pagament

Obertura i manteniment d'expedient

73,00 €

Anual (màxim quatre cursos acadèmics)

Tutela acadèmica

231,00 €

Anual (màxim quatre cursos acadèmics)

Lectura de la tesi

170,00 €

Una vegada defensada la tesi doctora

 

b) Les persones investigadores en formació que s'hagin matriculat en un programa de doctorat a una universitat diferent de la Universitat de les Illes Balears perden el dret a rebre l'import destinat al concepte de taxes acadèmiques.

c) Les persones investigadores en formació que defensin la tesi doctoral fora del període d'aquesta convocatòria perden el dret a rebre l'import destinat al concepte de taxes acadèmiques.

d) L'ordre de pagament anual, en concepte de taxes acadèmiques, s'ha d'iniciar una vegada presentat el certificat, segons el calendari que s'indica a continuació:

​​​​​​​

Presentació del certificat

Data màxima per presentar-lo

Període que s'ha de justificar

Data de pagament

Primer

31/05/2025

Curs 2024-2025

Una vegada presentada la certificació

Segon

31/05/2026

Curs 2025-2026

Una vegada presentada la certificació

Tercer

31/05/2027

Curs 2026-2027

Una vegada presentada la certificació

Quart

15/11/2028

Curs 2027-2028

Una vegada presentada la certificació

Dissetè Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries estan obligades a posar a disposició del personal contractat les instal·lacions i mitjans materials i formatius necessaris per al desenvolupament adequat del seu treball, així com a garantir-li els drets i les prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria.

2. Les entitats beneficiàries han de donar publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i han de fer referència expressa a l'actuació de què es tracti i a l'òrgan concedent en els contractes laborals, com també en les publicacions, ponències, activitats de difusió de resultats i qualsevol altra que resulti dels ajuts concedits a l'empara d'aquesta Resolució.

3. A més, les entitats beneficiàries han de complir la resta d'obligacions recollides en l'Ordre de bases i qualsevol altra que es derivi de l'aplicació d'aquesta Resolució.

4. Correspon a les entitats beneficiàries vetlar pels principis que han de respectar els projectes i altres activitats en què participin les persones  contractades a l'empara d'aquesta convocatòria i s'han d'atenir al que estableixen els principis internacionals i la normativa vigent en matèria de bioètica, experimentació animal, bioseguretat, seguretat biològica, protecció del medi ambient, patrimoni natural i biodiversitat i protecció de dades.

5. La concessió de l'ajut implica que les entitats beneficiàries han de complir les obligacions que s'inclouen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. L'incompliment d'aquestes obligacions implica la revocació i reintegrament dels ajuts concedits, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

7. Així mateix, les entitats beneficiàries han de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, així com qualsevol altra que s'estableixi per fer el seguiment científic de l'activitat que duen a terme i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s'han de sotmetre al règim d'obligacions i sancionador que preveuen els articles 11, 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.

8. El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria i especialment al compliment de l'obligació del personal investigador en formació de dur a terme el treball programat.

9. Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a comunicar a l'òrgan concedent qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada que n'afecti el compliment segons els termes de la concessió de l'ajut. L'entitat beneficiària disposa de quinze dies comptadors des del moment en què tengui coneixement del fet per comunicar-lo.

10. Les entitats beneficiàries han d'acollir el personal investigador en formació i, a més, han de complir les obligacions següents:

a) Formalitzar un contracte predoctoral en formació amb la persona  candidata.

b) Lliurar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital una còpia del contracte que han formalitzat. Per fer-ho, disposen d'un mes a partir de la data en què la persona investigadora en formació s'incorpori a l'entitat.

c) Justificar la despesa, d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.

d) Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.

e) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries o qualsvol documentació, la menció de la concessió de l'ajut de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears, així com els logotips corresponents. Els logotips estan disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

f) Donar el suport necessari al personal investigador en formació i facilitar-li la utilització dels mitjans, els instruments o l'equipament que calguin per poder desenvolupar la seva activitat normalment.

g) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació del personal investigador en formació, al qual no es pot exigir fer cap activitat que no estigui relacionada amb la seva recerca o amb la formació específica necessària per desenvolupar-la. No obstant això, el personal investigador en formació pot col·laborar en tasques docents, amb els límits que estableix el punt dinovè, 4, sense que, en cap cas, no es pugui desvirtuar la finalitat investigadora i formativa dels ajuts.

h) Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, interrupcions i altres incidències en l'execució dels ajuts en el termini màxim de deu dies hàbils des de la data en què es produeixin.

i) Vetllar pel compliment de les obligacions del personal investigador en formació.

j) Atendre el personal de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital en les visites de control periòdiques.

 

Divuitè Obligacions dels investigadors en formació

1. El personal investigador en formació ha de complir les obligacions següents:

a) Incorporar-se a l'entitat d'acord amb el que estableix el punt catorzè. Si la persona investigadora en formació no s'incorpora a l'entitat en el termini establert, s'entén que renuncia a l'ajut.

b) Complir amb aprofitament les etapes del programa de formació i especialització, que s'han d'ajustar a les normes pròpies del centre on es dugui a terme el projecte i a les directrius que estableixi el tutor, amb dedicació exclusiva a aquesta funció.

c) Ajustar-se al règim intern o de funcionament de l'entitat on es duguin a terme les seves activitats.

d) Atendre les obligacions que els corresponguin per raó de la inclusió en el règim general de la Seguretat Social.

e) Dur a terme la seva tasca en l'entitat a la qual estan adscrits. Si la persona investigadora en formació vol canviar d'entitat, de persona directora de tesi o de projecte de recerca, o en el cas de paralització o absència temporal, cal que prèviament sol·liciti l'autorització de la Direcció General Recerca, Innovació i Transformació Digital.

f) En totes les publicacions, els informes o les memòries que puguin derivar del treball dut a terme hi ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital. Amb aquesta finalitat, s'hi han d'incloure els logotips corresponents disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

g) Fer constar en tota la documentació que generi la persona investigadora en formació (articles, pòsters, etc.) l'afiliació segons les directrius que figuren en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es). En produir-se l'incompliment en la menció d'afiliació, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta Direcció General.

h) Dedicar l'ajut a la finalitat establerta. Les entitats i persones beneficiàries d'aquest ajut estan obligades a destinar aquest ajut a la finalitat per a la qual es concedeix. Per a la graduació dels incompliments, s'atendrà a allò que es disposa en l'article 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003. S'entendrà que no es compleix aquest requisit quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:

 

— L'incompliment total i manifest dels objectius per als quals es va concedir l'ajuda, determinat a través dels mecanismes de seguiment, control i comprovació, serà causa de la pèrdua del dret al cobrament de les quantitats pendents de percebre.

— La falta de presentació dels informes de seguiment intermedis o finals (establerts en el punt divuitè, 2, d'aquesta convocatòria). comportarà la devolució de les quantitats percebudes i no justificades i, si s'escau, la pèrdua del dret al cobrament de les quantitats pendents de percebre.

— La falta de presentació de la justificació en el termini establert, així com les obligacions de les entitats beneficiàries (establertes en el punt dissetè d'aquesta convocatòria), comportarà l'exigència del reintegrament i altres responsabilitats establertes.

— En el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

— En aquests casos es requerirà el beneficiari perquè aporti la documentació en el termini de quinze dies hàbils des de l'endemà  de la notificació del requeriment. La no aportació per part de l'entitat o persona beneficiària serà causa de reintegrament total de l'ajuda i, en el seu cas, de la pèrdua del dret al cobrament de les quantitats pendents de percebre.

2. El seguiment de la feina feta pel personal investigador en formació correspon a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, que ha d'establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o les persones expertes que consideri necessaris per comprovar que l'ajut s'aplica correctament. Per facilitar aquesta tasca, el personal investigador en formació té l'obligació de proporcionar la documentació o informació següents de la manera que s'indica a continuació:

a) Han de comunicar, en el termini de cinc dies, el començament de l'activitat i han d'emplenar i trametre a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital la declaració d'incorporació amb el vistiplau de la persona directora de la tesi, d'acord amb l'imprès normalitzat d'aquesta Direcció General (Imprès 7)

b) Durant tot el temps en què gaudeixin de l'ajut, han de lliurar, en el termini de quinze dies comptadors a partir de les dates en què es compleixin els anys primer, segon i tercer, una memòria anual (Imprès 5), amb una extensió aproximada de 1.000 paraules, que ha de contenir aquests punts:

 

— Les activitats que han dut a terme i els resultats obtinguts.

— El grau d'aprofitament de les activitats de formació i el desenvolupament de les feines fetes.

— Un currículum actualitzat.

— Un exemplar de les publicacions derivades de la recerca.

— Un informe de la persona directora de la tesi que expliqui el grau d'aprofitament i el desenvolupament de les feines fetes.

 

c) En la data d'acabament de l'ajut, independentment de la causa per la qual hagi acabat, han de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital una memòria final en un imprès normalitzat (Imprès 6).

d) Abans del 15 de juliol de 2025, han d'acreditar els seus coneixements d'anglès davant la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital presentant un certificat del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació de llengües (MECR), o bé un títol equivalent, com el First Certificate in English o un altre, els quals apareixen en l'annex de la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014, per la qual es determinen els certificats de nivell de coneixements de llengües estrangeres (BOIB núm. 91, de 5 de juliol). En el cas que la persona investigadora en formació no acrediti els coneixements d'anglès en la data límit establerta, se li ha de suspendre el sou temporalment fins que els acrediti. Aquesta suspensió del sou no és recuperable més enllà del temps total de gaudi de l'ajut (48 mesos des de l'inici del contracte).

e) Han de lliurar al departament de personal o de nòmines de l'entitat a la qual estan adscrits un extracte bancari mensual, semestral o anual, amb el DNI o NIE i la signatura, en què s'indiqui que han rebut la nòmina.

f) Han de comunicar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, mitjançant un escrit, la data de lectura de la tesi doctoral. En el termini d'un mes des de la defensa de la tesi doctoral, han de lliurar a la Direcció General una còpia del resguard del pagament de les taxes per expedir el títol de doctor o doctora.

g) En el cas de gaudir d'un contracte per al període d'orientació postdoctoral (POP), d'acord amb el punt quart, 6, han de lliurar un informe amb el vistiplau de la persona directora de la tesi sobre les tasques que han de fer a partir de la defensa de la tesi fins a l'acabament del POP.

3. A l'efecte de millorar el seguiment de la feina feta pels investigadors en formació, la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital pot demanar que es presenti la informació complementària que consideri adient.

Així mateix, la persona investigadora en formació ha d'atendre el personal de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital en les visites de control periòdiques.

Als efectes de seguiment i control, la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital s'ha de comunicar periòdicament amb la persona investigadora en formació.

Dinovè Drets del personal investigador en formació

1. El personal investigador en formació té reconeguts els drets següents:

a) El dret a ser inclòs en el règim general de la Seguretat Social i, a més, el dret de gaudir del règim de vacances, permisos i llicències de què gaudeixi el personal investigador de l'organisme al qual estigui adscrit.

b) Els drets de caràcter laboral, com també els de la Seguretat Social, derivats del contracte que formalitzin amb l'entitat a la qual estiguin adscrits. Per assimilació al règim dels treballadors per compte d'altri, han de gaudir d'atenció en l'àmbit de la salut laboral i de la prevenció de riscs laborals.

c) El dret a rebre de l'entitat que els aculli la col·laboració i el suport necessaris per desenvolupar normalment els seus estudis i programes de recerca, d'acord amb les disponibilitats d'aquesta i amb el que estableix el punt dissetè, 10.

2. Corresponen al personal investigador en formació els drets de la propietat intel·lectual derivats de l'activitat formativa associada a la recerca i de la seva contribució a aquesta, d'acord amb el Text refós de la Llei de propietat intel·lectual, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril. Els drets esmentats són compatibles amb altres drets que es puguin derivar de la recerca, dels quals són independents i als quals es poden acumular, sense perjudici dels condicionants que presenta l'obra col·lectiva, si l'investigador en formació participa en un projecte col·lectiu de recerca o hi està vinculat.

3. Pel que fa als possibles drets del personal investigador en formació sobre la propietat industrial, cal ajustar-se al que disposen la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents, i, si escau, el Reial decret 55/2002, de 18 de gener, sobre l'explotació i cessió d'invencions realitzades en els ens públics d'investigació. Els drets esmentats no tenen naturalesa salarial en cap cas.

4. El personal investigador en formació podrà col·laborar en tasques docents en l'àmbit universitari, de conformitat amb l'article 4.2 del Reial decret 103/2019, fins a un màxim de 180 hores durant l'extensió total del contracte predoctoral, i sense que en cap cas es puguin superar les 60 hores del curs acadèmic.

5. La persona sol·licitant podrà demanar un canvi de persona directora de tesi o de projecte, a petició de la persona interessada, amb la justificació del motiu. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital podrà autoritzar els canvis.

En tot cas, els canvis que s'autoritzin, ho seran en termes que no desequilibrin les circumstàncies que van motivar la concessió de l'ajut i, especialment, atenent les valoracions atorgades en cada un dels criteris d'avaluació, així com al compliment de l'objecte de l'ajuda en el període d'execució per al qual va ser concedida. Per aquest motiu, els canvis de la persona directora de tesi o de projecte només podran ser autoritzats sota circumstàncies excepcionals degudament justificades i avalades per la persona directora de tesi amb el vistiplau de la persona responsable del centre sol·licitant.

La sol·licitud d'autorització per a canvi de direcció de tesi o de projecte ha d'adjuntar la documentació i l'acceptació per part de la direcció de la tesi sortint i entrant, així com de la persona responsable del centre d'adscripció.

Vintè Règim de compatibilitats

1. Aquest ajut per formar personal investigador és incompatible amb qualsevol altre ajut de característiques semblants i també amb vinculacions contractuals que puguin restar exclusivitat a la dedicació a la recerca.

2. Per col·laborar amb les activitats formatives esmentades en el punt dinovè, 4, d'aquesta convocatòria, cal presentar un informe favorable del centre d'R+D receptor i avalat per la persona directora de la tesi, en el qual es faci constar que la tasca que ha de dur a terme l'investigador no afecta la finalitat investigadora i formativa de l'ajut ni té lloc en el mateix horari.

3. Són compatibles amb les retribucions que provinguin del projecte marc d'R+D en el qual s'emmarca la tesi doctoral, els contractes signats en aplicació de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i de la Llei 14/2011 i la Llei 17/2022.  Finalment, aquests ajuts també són compatibles amb els ajuts complementaris finançats per la Comissió Europea per fomentar la formació i la mobilitat dels investigadors.

4. El personal investigador en formació o les entitats beneficiàries d'aquests ajuts han de comunicar qualsevol possible causa d'incompatibilitat a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

Vint-i-unè Interrupcions

1. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital pot concedir la interrupció temporal del gaudi de l'ajut a petició raonada de l'investigador en formació, sense percepció econòmica i amb la conformitat expressa de la persona directora del projecte i de la persona investigadora principal, sempre que la interrupció no impliqui una despesa econòmica a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, ni un ajornament en el temps.

2. D'acord amb el que estableixen l'article 21 de la Llei 14/2011 i l'article 6.2 del Reial decret 103/2019, la persona investigadora en formació podrà sol·licitar la interrupció i pròrroga del contracte i de l'ajut per situacions d'incapacitat temporal i els períodes de temps dedicats al gaudi de permisos a temps complet per gestació, embaràs, risc durant la gestació, l'embaràs i la lactància, naixement, maternitat, paternitat, adopció per guarda amb finalitats d'adopció o acolliment familiar, o lactància acumulada a jornades completes, o per situacions anàlogues relacionades amb les anteriors, així com el gaudi de permisos a temps complet per raons de conciliació o cura de menors, familiars o persones dependents, i el temps dedicat al gaudi d'excedències per cura de fill, de familiar o per violència de gènere durant el període de durada del contracte.

Els períodes de temps dedicats al gaudi de permís a temps parcial per naixement, maternitat, paternitat, adopció per guarda amb finalitats d'adopció o acolliment familiar, i la reducció de jornada laboral per raons de lactància, naixement de fill prematur o hospitalitzat després del part, guarda legal, cuidat de menors afectats per càncer o malaltia greu, de familiars afectats per accident o malaltia greu o de persones dependents, o per violència de gènere, o reduccions de jornada per situacions anàlogues relacionades amb les anteriors, així com per raons de conciliació o cura de menors, familiars o persones dependents, durant el període de durada del contracte donaran lloc a la pròrroga del contracte pel temps equivalent a la jornada que s'ha reduït.

3. La interrupció i pròrroga ha de ser autoritzada per l'òrgan concedent, que podrà demanar els informes que consideri oportuns, i donarà lloc a la modificació dels termes de la resolució de concessió.

Amb caràcter general, l'anualitat en què es produeixi la interrupció es veurà ampliada per un període idèntic al de la durada de la interrupció.

4. Quan s'autoritzi la interrupció i pròrroga, no es consideraran subvencionables les despeses derivades de la contractació en les quals pugui incórrer l'entitat beneficiària (retribució i quota patronal de la Seguretat Social) durant el període d'interrupció.

5. L'autorització d'interrupció i de pròrroga de l'ajuda en cap cas comporta un augment en la quantia de l'ajut concedit inicialment. Qualsevol increment en el pagament de la quota patronal de la Seguretat Social com a conseqüència del període prorrogat serà per compte de l'entitat beneficiària.

Vint-i-dosè Baixes i renúncies

1. Les baixes o renúncies que es produeixin entre el personal investigador en formació de nova concessió durant els dotze primers mesos de gaudi de l'ajut, les poden cobrir els candidats consecutius de la llista de prelació. A aquest efecte, en la resolució de concessió s'ha d'incloure la relació dels sol·licitants que no han obtingut l'ajut perquè s'ha superat la quantia màxima del crèdit disponible.

En aquests casos, el període de gaudi de l'ajut comprèn el temps restant fins que es completin els quatre anys de la durada prevista inicialment.

2. Si un investigador en formació renuncia a l'ajut atorgat, ha de complir les obligacions següents:

a) Comunicar, mitjançant un escrit a la persona directora de la tesi, a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i al departament de personal o de nòmines de l'entitat a la qual està adscrit, amb una antelació mínima d'un mes, la intenció de renunciar a l'ajut i la data de finalització dels treballs fets.

b) Presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, en la data d'acabament de l'ajut, una memòria en imprès normalitzat (Imprès 6) que inclogui la totalitat del treball fet i dels resultats, així com el seu currículum actualitzat i un exemplar de totes les publicacions derivades de la recerca efectuada.

3. L'entitat beneficiària a la qual està adscrit l'investigador en formació que renuncia a l'ajut ha d'actuar de la manera següent:

a) Ha de comunicar la renúncia per escrit a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

b) Si la renúncia és posterior a la contractació de la persona investigadora en formació, aquest ha de ser substituït d'acord amb l'apartat 1 d'aquest punt. La renúncia comporta la pèrdua de tots els drets adquirits per l'entitat beneficiària.

c) Si la renúncia és posterior al pagament de l'ajut i el següent candidat en la llista de prelació no està adscrit a la mateixa entitat, aquest ha de reintegrar la quantitat percebuda a la tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, segons el que estableix el punt vint-i-tresè d'aquesta convocatòria.

 

Vint-i-tresè Revocació i reintegrament dels ajuts

El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l'acció pot implicar que es revoqui la concessió de l'ajut i que s'hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l'aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d'aquest Decret legislatiu.

Vint-i-quatrè Fiscalització i control

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.

Vint-i-cinquè Exoneració de responsabilitats

La Conselleria d'Economia, Hisenda i Transformació Digital no assumeix cap responsabilitat per l'actuació de l'investigador en formació o pels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir, ni tampoc pels que pugui ocasionar a terceres persones.

Vint-i-sisè ​​​​​​​Normativa aplicable

En tot el que no s'especifica en aquesta Resolució, s'hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables.​​​​​​​