Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ BALEAR D'INNOVACIÓ I TECNOLOGIA (FUNDACIÓ BIT)

Núm. 808937
Acord del Patronat pel qual s’aprova l’oferta pública ordinària per a l’any 2023 corresponent al personal laboral de la Fundació Balear d’Innovació i Tecnologia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en l'article 25, disposa que el personal al servei dels ens del sector públic instrumental es regeix per la legislació aplicable en cada cas i per les disposicions de la present llei. En tot cas, i com a mínim, és d'aplicació a tot el personal al servei d'aquests ens la regulació establerta en l'Estatut bàsic de l'empleat públic quant als deures dels empleats públics i el codi de conducta, els principis ètics, els principis de conducta, els principis rectors de l'accés a l'ocupació pública i les normes reguladores de la reserva de quota per a persones amb discapacitat. Així mateix la selecció del personal s'ajustarà als sistemes i procediments que s'estableixen a la Llei de Funció Pública de les Illes Balears.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18 Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2023, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2023, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Respectant les disponibilitats pressupostàries de l'exercici de 2023, no computen en el límit anterior les places corresponents a convocatòries pendents d'execució que deriven d'ofertes públiques d'ocupació d'anys anteriors, ni tampoc, dins els límits de les lleis anuals de pressuposts generals de l'Estat corresponents pel que fa a les taxes màximes de reposició d'efectius i, en general, al nombre màxim de places de nou ingrés de cada any, les places inherents a aquestes taxes i al nombre màxim d'efectius de nou ingrés encara no convocades o sense oferta pública d'ocupació.

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria. Així mateix, les convocatòries, tant de torn lliure com de promoció interna, de places vacants de personal laboral que resultin de les ofertes públiques d'ocupació que han d'aprovar i publicar els ens del sector públic instrumental autonòmic han de comptar amb la dotació pressupostària corresponent i requereixen l'informe previ i favorable de la Direcció General de Funció Pública, que s'ha de pronunciar sobre els aspectes de legalitat aplicables. Això no obstant, aquest informe no és preceptiu quan la convocatòria de selecció s'ajusti a un model del qual hagi informat, prèviament i favorablement, la direcció general esmentada; en aquests casos, l'òrgan competent en matèria de personal de l'ens corresponent ha de certificar, abans de la publicació de cada convocatòria, que s'ajusta al model esmentat.

Les convocatòries de places dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es publiquin quan hagi passat més d'un any des de la publicació de l'oferta pública d'ocupació corresponent també requereixen l'informe previ i favorable de la Direcció General de Pressuposts. La Direcció General de Pressuposts pot dictar una instrucció que disposi substituir l'exigència de l'informe que preveu aquest apartat per un certificat de suficiència pressupostària, el qual s'ha de referir tant a l'exercici corrent com als exercicis futurs fins al primer en què les ofertes públiques d'ocupació ja impliquin efectes econòmics des del dia primer de gener.

4. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària (OPO), disposa:

1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans contemplats en l'apartat Un.e) de l'article anterior, es durà a terme a través de l'Oferta d'Ocupació Pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.

2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les Administracions i Organismes que integren el sector públic, es regiran pel que s'estableix en les disposicions addicionals vintena primera, vintena segona i vintena tercera.

En els sectors prioritaris la taxa serà del 120 per cent i en els altres sectors del 110 per cent

3. La configuració concreta de l'Oferta d'Ocupació Pública es durà a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb el qual es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte a la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article

Dos:

1. a) Es consideren sectors prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició: ... O) Personal que presti serveis en l'àrea de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

4. Cada Administració podrà autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per a donar compliment de l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que la temporalitat en l'ocupació pública no superi el 8 per cent de les places de naturalesa estructural en cadascun dels seus àmbits, sempre que vingui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal amb què haurà de comptar.

5. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que en preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, considerant com a tals les definides a l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

En aquest sentit, es fa constar que es reserva un lloc de feina, codi de la Relació de Llocs de Feina L03090007, categoria/especialitat de Teleoperador/a Call Center, lloc de feina que ja està definit per a persones amb discapacitat.

6. Aquesta oferta pública ordinària es va negociar amb la representació legal dels treballadors a la sessió de 16 de novembre i de 13 de desembre de 2023.

7. El 21 de desembre de 2023 el Patronat de la FBIT va aprovar la proposta de l'oferta pública ordinària (OPO) i la taxa de reposició de l'any 2023, condicionat als informes favorables de la direcció general de Funció Pública (rebut el 22 de desembre), direcció general de Pressuposts i Finançament (rebut el 27 de desembre) i de l'avaluació d'impacte de gènere de l'IBDONA (rebut el 28 de desembre).

8. Segons l'article 16 dels Estatuts de la Fundació Bit, correspon al Patronat el govern, la representació i l'administració de la Fundació i, en aquest cas, aprovar l'oferta pública d'ocupació de la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia.

Per tot això, propòs al Patronat de la Fundació Bit que adopti el següent

ACORD

Primer. Aprovar l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2023 corresponent al personal laboral de Fundació BIT, que suposa un total de 18 llocs de feina corresponents a 13 llocs de feina per al torn lliure i 5 llocs de feina per al torn de promoció interna, amb la distribució indicada en l'annex 1 que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública ordinària els llocs de feina següents, d'acord amb el desglossament:

— 10 llocs de feina vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i que es corresponen amb la taxa específica.

Tercer. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

— 8 llocs de feina  vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda entre el 9 de juliol de 2021 i el 28 de març de 2022 i que es corresponen amb la taxa de reposició.

Quart. Reservar una quota mínima d'un 7 % del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.

Cinquè. Disposar que les convocatòries de les ofertes públiques d'ocupació s'han d'executar dins el termini improrrogable dels tres anys següents a la seva publicació, d'acord amb el que estableix l'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

Sisè. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, a la data de la signatura (28 de desembre de 2023)

El vicepresident del Patronat de la Fundació Bit (Francisco Cánovas)

 

 

ANNEX 1 Oferta d'ocupació pública ordinària

Grup

Categoria/especialitat

Illa

Nombre de llocs de treball

Torn lliure

Torn promoció interna

Total

A

FACULTATIU/VA SUPERIOR

MALLORCA

1

 

1

A

FACULTATIU/VA SUPERIOR COMUNICACIÓ

MALLORCA

1

 

1

A

FACULTATIU/VA SUPERIOR-TIC

MALLORCA

1

 

1

A

FACULTATIU/VA SUPERIOR-TIC

MALLORCA

 

1

1

B

FACULTATIU/VA TÈCNIC/A-TIC

MALLORCA

5

 

5

C

ADMINISTRATIU/VA

MALLORCA

1

 

1

C

OPERADOR/A ORDINADOR

MALLORCA

2

 

2

D

GESTOR/A CALL CENTER

MALLORCA

2

 

2

D

GESTOR/A CALL CENTER

MALLORCA

 

2

2

D

TELEOPERADOR/A

MALLORCA

 

2

2

Total

 

 

13

5

18