Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ
Núm. 808463
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació de 28 de desembre de 2023 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts adreçats al funcionament d’agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears
Fets
1. L'aparició contínua de noves tecnologies i el desenvolupament accelerat dels mercats i de productes nous exigeixen que les diferents eines per fomentar la innovació evolucionin i s'adaptin contínuament. Entre aquests mecanismes destaca el desenvolupament de les agrupacions empresarials (clústers) innovadores (d'ara endavant AEI) basades en el coneixement i/o la tecnologia.
Aquestes agrupacions sectorials estableixen, en una zona geogràfica concreta, una interrelació molt forta entre les empreses, els centres tecnològics i de recerca, els centres de formació i els organismes públics, amb la finalitat d'executar projectes conjunts en l'àmbit de la innovació i de la internacionalització. L'objectiu és que tots els components de l'agrupació resultin reforçats gràcies a la cooperació entre els diferents membres.
Les Illes Balears han de fonamentar la seva estratègia en una política d'innovació tecnològica per assolir el desenvolupament tecnològic. És necessari, per tant, que l'Administració pugui garantir que les inquietuds de la societat disposin de la capacitat científica i econòmica per tal que es puguin dur a terme.
2. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació de les Illes Balears, té com a objecte el foment de l'activitat d'investigació, de desenvolupament tecnològic i d'innovació, entesa com a bé comú en l'àmbit de les Illes Balears, i la coordinació i la planificació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (ECTIB). Es pretén, a més, impulsar la transparència, la difusió i la transferència de coneixement en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Entre les finalitats d'aquesta Llei, establerta a l'article 2, es troba la de promoure i dinamitzar la creació, la consolidació i el creixement d'empreses innovadores basades en el coneixement.
L'article 12 d'aquesta Llei es dedica al Pla de Ciència, Tecnologia, i Innovació de les Illes Balears (Pla CTI). El Pla CTI 2018-2022, aprovat pel Consell de Govern de 29 de març de 2019, té la finalitat última de contribuir al lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment, el desenvolupament i el benestar dels ciutadans de les Illes Balears, així com impulsar-ho tot.
Aquest Pla s'estructura en cinc línies d'actuació, una de les quals és l'impuls de la competitivitat. L'objectiu d'aquesta línia és aconseguir que les empreses de les Illes Balears incrementin la competitivitat a través de la generació i la incorporació de coneixements, tecnologies i innovacions. Dins aquesta línia, el programa de foment empresarial basat en el coneixement pretén augmentar la generació de coneixement de les companyies amb el finançament d'activitats d'R+D realitzades per empreses i també en col·laboració amb altres entitats privades i/o grups de recerca dels centres públics de les Illes Balears. El programa també inclou mesures dirigides a donar suport als clústers basats en el coneixement de les Illes Balears i fer-los més competitius, ja que en els darrers anys han demostrat potencial innovador com a element important en el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears.
El nou Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (2023-2027) pendent d'aprovació, continua incorporant els objectius particulars, entre d'altres, la generació de coneixement en les àrees estratègiques per a les Illes Balears, la interacció entre el sector productiu i el sector cientificotecnològic generador de coneixement, el creixement intel·ligent de l'economia balear i l'impuls de les polítiques d'emprenedoria innovadora i d'accés de les empreses, especialment de les pimes, a la transferència del coneixement.
D'acord amb els objectius de l'anterior Pla CTI, i en el marc de les directrius estratègiques comunitàries, aquesta convocatòria preveu actuacions de foment de la innovació empresarial destinades a agrupacions empresarials (clústers) innovadores basats en el coneixement i/o la tecnologia, en el marc d'una política orientada a enfortir el teixit empresarial de la nostra comunitat autònoma i a incrementar la capacitat innovadora de les empreses com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de la nostra economia.
Es pretén potenciar el procés de clusterització del teixit productiu de les Illes Balears, perquè aportarà competitivitat i sostenibilitat a l'economia de la nostra comunitat autònoma, per la qual cosa és possible i desitjable que apareguin noves AEI que haurien de rebre suport, i alhora es pal·liaria una de les febleses del sistema de R+D+I de les Illes Balears detectada en el seguiment de les actuacions del Pla de Ciència, Tecnologia, Innovació i Emprenedoria. Aquesta feblesa recau sobre la reduïda demanda de coneixement per part del sector privat i també l'escassa participació d'aquest mateix sector en l'execució i finançament de projectes d'R+D, la qual cosa alenteix la diversificació del model econòmic de les Illes.
3. L'article 27 del Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió de 17 de juny de 2014 pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, preveu ajuts a la inversió per a la construcció o millora d'AEI, amb una intensitat dels ajuts no superior al 50 % de les despeses subvencionables; també es preveuen ajuts al funcionament amb un límit de 10 anys. La intensitat per aquests ajuts no pot superar tampoc el 50 % de les despeses subvencionables.
En relació amb aquest Reglament, existeix un registre nacional d'AEI regulat per l'Ordre IET/1444/2014, de 30 de juliol, per la qual es regula el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. A les Illes Balears es va crear un registre d'AEI mitjançant el Decret 6/2019, d'1 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La inscripció en aquests registres constitueix un requisit necessari per a la participació en el règim d'ajuts i mesures de suport de les AEI.
L'objectiu principal del registre creat pel Decret 6/2019, és el d'ajudar les AEI inscrites en projectes col·laboratius innovadors, cofinançament de projectes innovadors de caire internacional, així com el finançament en estructura i funcionament de les AEI. En aquest sentit, l'article 3.5 del Decret estableix que la inscripció en el registre constitueix un mitjà per facilitar la participació de les AEI a les convocatòries d'ajudes en matèria de suport a projectes de clústers-AEI. Aquest Decret esta modificat pel Decret 83/2023 de 20 d'octubre, que modifica l'apartat 1.g) de l'article 5 i afegeix l'annex 4, per flexibilitzar els requisits per a constituir una AEI.
4. Tal com disposa el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, actualment és la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació mitjançant la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, la que té les competències en els àmbits de l'impuls a la innovació i foment d'aquesta innovació; planificació i coordinació del sistema d'innovació i tecnologia de les Illes Balears; política de clústers; divulgació de la innovació; i impuls del coneixement, per part de la ciutadania, de l'activitat desenvolupada en aquesta matèria.
En aquest sentit, s'ha de remarcar que, des de l'any 2018, no s'havia produït cap finançament estructural a les AEI per part d'aquesta Direcció General fins a l'any 2022, en què es va publicar una convocatòria d'ajuts al funcionament d'AEI durant l'any 2023, que ha millorat l'estabilitat i la inversió en nous recursos i personal per part de les AEI inscrites al Registre d'AEI de les Illes Balears, fet que redunda també en el manteniment i increment de les empreses innovadores certificades que formen la base de les AEI, tal com ho diu l'article 5, lletra g), punt 1r del Decret esmentat.
Per tot això, davant les demandes dels agents implicats i atès que es tracta d'una línia estratègica de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, es fa necessària una nova convocatòria de subvencions per ajudar a finançar les despeses pròpies d'estructures clúster i projectes per a la participació dels clústers i les seves empreses.
5. L'enfortiment de clústers forma part, des de fa anys, de l'estratègia europea d'innovació. En les noves polítiques desenvolupades a Europa, per mitjà de les estratègies d'especialització intel·ligent, els clústers són considerats importants agents d'innovació. En l'àmbit estatal, el Pla Estatal de Recerca Científica, Tècnica i d'Innovació 2021-2023 planteja la necessitat de reforçar el paper dels clústers com a agents capaços de fomentar la col·laboració entre universitats i centres d'R+D i el teixit productiu com a mesura de millora de la competitivitat. En l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Estratègia Regional d'Innovació per a l'Especialització Intel·ligent de les Illes Balears inclou el programa de xarxes i clústers amb els objectius de facilitar l'accés de les empreses, especialment de les pimes, a la innovació, el coneixement i les tecnologies que es desenvolupen en l'àmbit europeu i internacional, i de donar suport als clústers com a instruments de gestió de projectes estratègics d'innovació oberta en cooperació internacional.
6. Les AEI, entitats sense ànim de lucre destinatàries d'aquestes subvencions, per tot el que s'ha indicat anteriorment, promouen actuacions que són d'interès públic per a la comunitat autònoma de les Illes Balears, mentre que van adreçades al foment de les polítiques d'impuls de la innovació i també foment, difusió i divulgació de la innovació, que són matèries de l'àmbit de les competències de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.
7. S'ha de fer palès que una de les principals fonts de recursos econòmics de les entitats que en poden ser beneficiàries són, en gran mesura, les subvencions que reben per part de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, atès que aquests ingressos permeten que desenvolupin projectes d'interès general com els que són objecte d'aquesta convocatòria. No debades, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en l'exposició de motius, assenyala que una part important de l'activitat financera del sector públic es canalitza mitjançant subvencions, per donar resposta, amb mesures de suport financer, a demandes socials i econòmiques de persones i d'entitats públiques o privades. Les ajudes concedides es pagaran anticipadament als beneficiaris d'acord amb l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005.
8. L'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer de 2010) estableix les bases reguladores per a les subvencions en aquestes matèries que convoqui la conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.
L'article 2 d'aquestes bases estableixen com a susceptibles de subvenció, entre d'altres, el recolzament a les empreses de base tecnològica de nova creació, recolzament a les empreses innovadores, parcs tecnològics, incubadores d'empreses, així com els clústers.
L'article 4.1 d'aquesta Ordre preveu que pot ser objecte de subvenció qualsevol persona física o jurídica pública o privada, com també les agrupacions de persones establertes en l'article 9.3 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i les entitats sense personalitat jurídica, relacionades amb aquestes activitats que, a més de dur a terme l'activitat o l'objecte que fonamenti la concessió de la subvenció, compleixin els requisits que fixen aquestes bases i els específics que assenyalin les convocatòries corresponents.
Per la seva banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent per la matèria, per mitjà d'una resolució, aprovarà les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
L'article 17 d'aquesta Ordre disposa que poden efectuar-se pagaments anticipats de l'import de la subvenció concedida sense exigència de garanties sempre que, conforme a allò que s'estableix en l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les Lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la convocatòria, per raons d'interès públic, faci constar expressament l'autorització corresponent.
9. D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Aquestes subvencions s'han inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, mitjançant Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 13 de setembre de 2022 per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), en concret en l'objectiu III.1.9, Ajuts destinats a fomentar i impulsar la competitivitat dels sectors productius empresarials adreçats a agrupacions empresarials innovadores.
Fonaments de dret
1. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3. Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
4. Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, que estableix les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.
5. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa.
6. Acord del Consell de Govern de 29 de març de 2019 pel qual s'aprova el Pla de Ciència, Tecnologia, i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 (Pla CTI).
7. Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació de les Illes Balears.
8. Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014 pel que es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.
9. Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
10. Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, modificat per Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 13 de setembre de 2022, que modifica l'annex de l'esmentat Pla
11. Llei 4/2011, de 31 de març, de bona administració i del bon govern de les Illes Balears
Per tot això, d'acord amb els articles 8.1 i 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 5 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, a proposta del secretari autonòmic d'Innovació i Societat Digital, i amb els informes del Servei Jurídic de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació i de la Direcció General de Pressuposts, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que em confereixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts adreçats al funcionament d'agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears.
2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria, que s'especifiquen a l'annex 1.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i disposar que tindrà efectes l'endemà de la publicació.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (28 de desembre de 2023)
La secretaria general d'Economia, Hisenda i Innovació Catalina Mir Ferrer Per delegació del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 106, de 29/07/2023)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria per concedir ajuts adreçats al funcionament d'agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears
Primer Objecte
L'objecte d'aquestes bases és donar suport a les agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears basades en el coneixement amb la finalitat d'incentivar la consolidació d'aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que puguin desenvolupar, la qual cosa reforçarà el seu potencial innovador com a element important en el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears i com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de l'economia de les nostres illes.
Segon Bases reguladores
Aquesta convocatòria es regeix per les bases aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera de Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer de 2010); el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tercer Import econòmic i partida pressupostària
La quantia total màxima per finançar aquesta convocatòria és de 460.000,00 €. L'assignació pressupostària té caràcter pluriennal amb la distribució màxima per anualitats següent:
Exercici |
Import |
Partida pressupostària |
2023 |
0,00 € |
19501 542A01 48000 00 |
2024 |
345.000,00 € |
19501 542A01 48000 00 o equivalent |
2025 |
115.000,00 € |
19501 542A01 48000 00 o equivalent |
Aquesta convocatòria serà tramitada com a expedient de despesa anticipada d'acord amb allò que preveuen els articles 43.1 i següents del Decret 75/2004 sobre tramitació anticipada d'expedients de despesa, amb càrrec a la partida pressupostària 19501 542A01 48000 00 o les corresponents als exercicis pressupostaris de 2024 i 2025, i queda sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2024 i 2025.
La concessió dels ajuts prevists en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior.
Quart Beneficiaris
Són beneficiaris d'aquests ajuts les agrupacions empresarials innovadores que estiguin donades d'alta al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'ajuda que s'estableix a l'apartat vuitè d'aquestes bases, i que, per tant, compleixin amb els requisits establerts a l'article 5 del Decret 6/2019, d'1 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicat al BOIB núm. 15 de 2 de febrer de 2019, modificat pel Decret 83/2023 de 23 d'octubre (d'ara endavant, Decret 6/2019).
En aquest sentit, l'article 2.1 d'aquest mateix Decret estableix que les AEI han de ser entitats sense finalitat de lucre, i s'han de caracteritzar per ser una combinació en un espai geogràfic o un sector productiu d'empreses i centres d'investigació o de formació públics o privats, involucrats en processos d'intercanvi col·laboratiu, dirigits a obtenir avantatges o beneficis derivats de l'execució de projectes concrets de caràcter innovador. L'activitat d'aquestes entitats s'ha d'organitzar a l'entorn d'una branca o sector científics o tecnològic o d'un mercat o segment de mercat objectiu.
En queden excloses com a beneficiàries:
a) Les entitats que no compleixen amb els requisits establerts a l'article 5 del Decret 6/2019 per inscriure's en el Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores.
b) Les entitats que no compleixin amb algun dels requisits establerts a l'apartat cinquè d'aquestes bases.
Cinquè Requisits
1. Els ajuts a les agrupacions empresarials innovadores es concediran exclusivament a l'entitat jurídica que gestioni l'agrupació, d'acord a l'article 27.2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:
a) Estar donats d'alta al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears regulat en el Decret 6/2019 en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s'han de complir amb els requisits establerts a l'article 5 d'aquest mateix Decret.
b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les seves obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El sol·licitant autoritzarà expressament en la sol·licitud dels ajuts que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
d) No estar en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; no haver estat sancionats d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
e) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats setè i vuitè d'aquesta resolució.
f) No haver rebut ajuts de funcionament per un període superior a 10 anys, d'acord al article 27.7 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió.
g) Assumir els compromisos següents:
La sol·licitud dels ajuts implica l'assumpció d'aquests dos compromisos.
Sisè Quantia dels ajuts i actuacions subvencionables
1. Els ajuts que es regulen revesteixen la modalitat de lliurament dinerari sense contraprestació i s'han d'instrumentar en forma de subvencions, com s'indica a continuació.
2. Despeses subvencionables:
2.1. Despeses de funcionament de les estructures de coordinació i gestió de l'entitat, mitjançant el finançament de part dels costs del personal i de les despeses d'administració i funcionament.
Són subvencionables al 50 % les despeses salarials i de la Seguretat Social de la gerència i del personal laboral contractat per l'entitat beneficiària. La necessitat de contractar més d'un tècnic ha d'estar justificada per l'AEI i s'exigirà un informe favorable del Servei d'Innovació de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.
2.2. Despeses corrents directament vinculades al funcionament ordinari de l'entitat.
Són subvencionables al 50 % les despeses de funcionament ordinari, com ara el lloguer de les seus de les organitzacions, i les despeses de subministraments i comunicacions.
S'inclouen en aquesta partida les adquisicions de material, mobiliari, maquinària i eines, equips i programes informàtics, sempre que es justifiqui que la despesa està adequada als preus de mercat.
2.3. Col·laboracions externes
Són subvencionables al 50 % les despeses externes de consultoria i altres serveis que s'especifiquin de manera detallada en la sol·licitud d'ajut i siguin necessàries per a la bona gestió i el funcionament de l'entitat, així com despeses per a la realització d'accions de promoció de la mateixa entitat: material promocional, pàgina web i accions de difusió. També són subvencionables les despeses de viatge, allotjament i desplaçaments que siguin necessàries per a l'objecte de la subvenció. Aquestes despeses han de tenir una relació directa amb els requisits que exigeix l'article 5 del Decret 6/2019.
D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior a 15.000 euros, en cas de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les o que es tracti de contractes que la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, considera contractes exclosos en l'àmbit de la recerca, desenvolupament i innovació, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
L'import de les col·laboracions externes no podrà superar el 30 % de la quantia total a subvencionar.
3. Despeses no subvencionables
No són subvencionables les despeses següents:
a) Interessos deutors de comptes bancàries.
b) Interessos, recàrrecs i sancions administratives, i interessos d'aplicació a la demora dels pagaments.
c) Despeses de procediments judicials derivats de l'activitat subvencionada, o que hi estiguin relacionats.
d) Imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
e) En general, les despeses financeres i d'inversió.
f) Totes les que no tinguin la condició de despesa elegible conforme a la normativa vigent.
4. L'import màxim subvencionable pels tres conceptes descrits en els apartats 2.1, 2.2 i 2.3 és de 100.000 euros per beneficiari.
5. Les despeses subvencionables s'han de haver executat entre l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud al registre electrònic general i el 31 de desembre de 2024. Els ajuts a percebre pels beneficiaris d'aquesta convocatòria estaran subjectes als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, i s'aplicarà l'efecte incentivador establert a l'article 6 de la norma.
6. El sol·licitant ha de declarar tots els ajuts que hagi sol·licitat o obtingut pel mateix concepte, tant en iniciar l'expedient com en qualsevol moment del procediment en què això es produeixi.
7. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció atorgada.
Setè Documentació
1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:
a) Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'imprès 2, disponible a https://innovacio.caib.es/ i a la pàgina del tràmit a la Seu Electrònica de la CAIB. La persona que signi la sol·licitud ha de coincidir amb el representant legal que figura al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas contrari, el signant de la sol·licitud haurà d'acreditar la condició de representat de l'entitat i dels poders que tengui reconeguts.
b) Memòria tècnica i econòmica que estimi les despeses de funcionament descrits a l'apartat sisè de la convocatòria amb el contingut mínim que es detalla a l'imprès 3, i que es relacionin amb el Pla estratègic regulat a l'article 5 del Decret 6/2019.
c) Declaració responsable atorgada davant l'òrgan concedent de la subvenció de no estar sotmès el beneficiari a cap de les circumstàncies a què es refereix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, inclosa en el model de sol·licitud.
d) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributaria de les Illes Balears i de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de l'Agència Tributària de les Illes Balears i de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
e) Quant a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, el sol·licitant autoritzarà expressament en la sol·licitud dels ajuts que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de la Agència Estatal de l'Administració Tributària la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, tret del cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
f) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats des de la creació de l'entitat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (imprès 4).
g) D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior o igual de 15.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que, per les seves característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'ha de justificar en tot cas l'adequació de les despeses als preus de mercat (imprès 5).
h) Declaració de dades bancàries que es troba inclosa en la sol·licitud de l'ajut.
i) Documentació acreditativa de no disposar de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada, en el cas que es sol·liciti pagament anticipat parcial de l'ajuda.
Vuitè Termini i presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos, comptadors a partir de del dia 31 de desembre de 2023.
Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans de l'expiració del termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió dels ajuts mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució corresponent del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació.
2. Si finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, i una vegada resoltes totes les sol·licituds, no s'ha exhaurit el crèdit disposat en la convocatòria, es pot ampliar el termini inicialment previst.
3. Les sol·licituds s'han de presentar telemàticament, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud ha de ser el document original signat electrònicament.
4. El model de sol·licitud que s'ha de presentar és l'imprès 2, que es troba a la web del Servei d'Innovació de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (https://innovacio.caib.es/ ) i a la documentació del tràmit telemàtic.
5. Les sol·licituds s'han d'adreçar a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació mitjançant la presentació en el Registre electrònic comú, acompanyades de la documentació prevista en la convocatòria.
6. Si algú dels interessats presenta la sol·licitud presencialment, o signada incorrectament, serà requerit perquè l'esmeni a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015.
7. La sol·licitud d'ajut implica l'autorització perquè l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pugui verificar les dades i afirmacions declarades per la persona o l'entitat sol·licitant, excepte en cas de denegació expressa. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats i la documentació corresponents, juntament amb la sol·licitud de l'ajut.
8. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital pot sol·licitar tota la documentació complementària que sigui necessària per avaluar correctament les sol·licituds o per comprovar les dades presentades.
9. En cas que algun dels documents requerits per tramitar la subvenció ja s'hagi aportat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què es va presentar i que no hagi sofert modificacions.
10. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada la persona interessada perquè esmeni les deficiències dins un termini de deu dies, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
Novè Instrucció i resolució del procediment
1. En aplicació de l'article 9.2 de les bases reguladores, correspon al director General de Recerca, Innovació i Transformació Digital la instrucció i tramitació del procediment. El director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital, ha d'emetre una proposta de resolució i, d'acord amb l'article 9.3 de les mateixes bases, l'òrgan competent per resoldre és el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, que ha de dictar una resolució motivada en la qual s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l'activitat que se subvenciona, obligacions del beneficiari, forma de pagament i forma de justificació de les activitats objecte d'ajut.
2. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment. Si transcorregut aquest termini no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
3. Les resolucions del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada posen fi a la via administrativa i, contra aquestes, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin notificat.
4. Les notificacions de les resolucions s'han de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 a 43 de la Llei 39/2015.
En compliment de l'article 20 de la Llei 38/2003, la informació de la convocatòria i de les resolucions de concessió serà subministrada a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) que operarà com a sistema nacional de publicitat de subvencions.
Desè Criteris per seleccionar els beneficiaris
1. Les subvencions regulades en aquesta resolució es concedeixen amb subjecció als principis d'objectivitat, transparència i publicitat i concurrència.
2. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'aplicarà un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en el Registre General de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o en el Registre electrònic comú, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 7.3 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010.
3. Les sol·licituds d'ajuts es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
4. En cas que dins l'expedient no consti la documentació que es requereix en aquesta resolució, i una vegada que s'hagi requerit, la data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a l'atorgament de la subvenció.
Onzè Justificació
1. L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la realització efectiva d'aquesta i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit.
2. Les despeses objecte dels ajuts s'han d'executar entre l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud al registre electrònic general i el 31 de desembre de 2024. No s'han de tenir en consideració com a justificants de les despeses subvencionades les factures emeses fora d'aquestes dates ni les factures pagades fora del termini de justificació.
3. El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables serà en la data que estableixi la resolució de concessió. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior a l'1 de febrer de 2025.
Dotzè Pagament
1. Quan la naturalesa de l'actuació permeti desplegar-la per parts, el director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital pot autoritzar que s'abonin pagaments fraccionats per mensualitats i quanties equivalents o proporcionals a la justificació presentada. Aquests pagaments no tenen caràcter de bestreta.
2. D'acord amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions, s'autoritza el pagament anticipat del 75 % de l'import corresponent a l'ajut total atorgat a les entitats sense finalitat de lucre, sempre que les entitats acreditin que no disposen de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada. L'acreditació s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud de l'ajut. Així mateix, s'eximeix el beneficiari de presentar garanties, d'acord amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004.
3. El 25 % restant de l'import de la subvenció concedida, per a les entitats que acreditin que no disposen de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada, s'abonarà a l'entitat beneficiària una vegada que s'hagi justificat l'import total concedit.
4. El pagament final de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la sol·licitud de pagament i la presentació de la documentació següent:
a) Sol·licitud de pagament, d'acord amb el model que figura en l'imprès 6.
b) Memòria tècnica i econòmica que justifiqui les despeses de funcionament de l'AEI per al període d'execució establert en el punt 2 de l'apartat onzè amb el contingut mínim de l'imprès 7 i que detalli el grau del compliment de la memòria tècnica i econòmica de la fase de sol·licitud de l'ajut establert a l'imprès 3.
c) Si escau, una relació actualitzada de la declaració a què es fa referència en l'apartat 7.1.f), declaració detallada d'altres subvencions o ajuts que hagin finançat l'activitat subvencionada des de la creació de l'entitat, amb la indicació de l'import i la procedència (imprès 4).
d) Documentació d'acreditació d'un mínim de 40 hores anuals de formació per persona, de gerència o laboral contractat amb despeses imputades a l'apartat 6.2.1 anterior, en àrees que millorin la competitivitat de l'entitat (gestió empresarial, màrqueting, internacionalització o idiomes, entre d'altres) durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda.
e) Documentació justificativa d'haver presentat, durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda, un mínim de dos projectes col·laboratius innovadors a convocatòries públiques de subvencions de concurrència competitiva (locals, regionals, estatals o europees) on l'AEI figuri com a entitat sol·licitant o beneficiària de l'ajut per al projecte col·laboratiu.
f) Compte justificatiu amb la relació de les despeses de funcionament de l'AEI (imprès 8).
g) Si escau, justificant per a les despeses superiors a 15.000 euros de subministraments i prestacions de serveis i de consultoria, segons el que estableix la Llei 9/2017 (imprès 5), al qual es refereix l'apartat 7.1.g).
h) Justificants de les despeses de personal propi:
1r. Nòmines.
2n. Models de liquidació i la relació nominal de la Seguretat Social.
3r. Models d'IRPF empresarial (declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF de l'AEAT).
4t. En el cas d'autònoms dependents i/o personal directiu, factures amb la descripció de les feines realitzades, nombre d'hores i preu hora.
5è. Relació de nombre d'hores i/o percentatges de dedicació a l'actuació objecte de subvenció per a cada un dels treballadors del projecte respecte a la totalitat de la jornada laboral signat pel treballador i per l'entitat beneficiària.
6è. Justificant bancari del pagament de nòmines, IRPF i Seguretat Social. Els documents bancaris que acreditin la transferència o el pagament domiciliat, han d'especificar la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent.
i) Justificants d'altres despeses.
1r. Una còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa emesos a nom de l'entitat beneficiària de l'ajuda (amb la data d'emissió, import, concepte i dades completes de l'emissor i el receptor, raó social, NIF i direcció).
2n. Justificant bancari de pagament de cada factura. Els documents bancaris que acreditin la transferència o el pagament domiciliat han d'especificar la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent. Això no obstant, per a les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. Per a imports inferiors a 100 euros s'accepten com a justificants de despesa i pagament els tiquets de caixa.
5. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat a la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.
6. Si en el seguiment s'observa l'incompliment o desviacions, per raons imputables als beneficiaris dels termes establerts als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió; de les obligacions del beneficiari; la falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades; una desviació clara pel que fa a la qualitat tècnica o tecnològica dels processos seguits i dels resultats esperats; l'aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents a aquelles per les quals fou concedit l'ajut inicialment; o l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajuts públics o privats que, en conjunt, superin el cost de l'actuació, la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació ha d'acordar la modificació de la resolució de concessió, revocació i/o el reintegrament de les subvencions atorgades d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que preveu el títol V del mateix Text refós.
7. En els casos en què el beneficiari hagi incomplert parcialment la justificació pressupostària, però l'execució efectiva sigui d'un 75 % o percentatge superior de les actuacions previstes en el pressupost aprovat en la resolució de concessió i s'acrediti que aquesta inequívocament tendeix a la satisfacció dels compromisos d'actuacions de la concessió i que no desvirtua la finalitat de l'ajut, suposarà la reducció proporcional de l'ajut segons els criteris i condicions que estableix l'article 24 de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
8. En els casos en què el beneficiari no hagi justificat o hagi incomplert els requisits establerts als apartats 12.4.d) o 12.4.e) anteriors, suposarà la reducció d'un 10 % de l'ajut concedit.
Tretzè Concurrència d'ajuts o subvencions
L'import dels ajuts o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que hagi de desenvolupar l'entitat beneficiària.
No és d'aplicació en aquesta convocatòria la norma dels ajuts de minimis que determina que l'import total d'aquests ajuts a una única entitat no pot ser superior a 200.000 euros, durant qualsevol període de tres exercicis fiscals, tal com estableix l'article 3.2 del Reglament (CE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre (DOUE L 352, de 24 de desembre de 2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.
Catorzè Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en l'article esmentat, les següents:
a) Comunicar a l'òrgan competent l'acceptació de la proposta de resolució.
b) Acreditar davant la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per concedir els ajuts.
c) Dur a terme una activitat de suport al teixit productiu que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria.
d) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'activitat subvencionada, en la forma i dins el termini que s'indiqui en la convocatòria.
e) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir la subvenció.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que faci la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Sindicatura de Comptes.
g) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
h) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
i) Els beneficiaris han de fer constar en les memòries anuals que es redactin, així com en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears y més concretament la imatge corporativa de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital. Es remetrà una còpia de les publicacions a l'esmentada Direcció General.
Quinzè Modificació
L'entitat beneficiària pot sol·licitar que es modifiqui el contingut de la resolució de concessió, una vegada dictada i abans que acabi el termini màxim d'execució i/o justificació de l'activitat, si es produeixen circumstàncies noves imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada.
L'autorització d'aquestes modificacions correspon al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació. Les modificacions només es poden autoritzar si no impliquen un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment ni cap perjudici a terceres persones. Si escau, s'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.
Excepcionalment, en els casos en què, en període de justificació de la subvenció, el beneficiari posi de manifest que s'han produït alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, que no afectin la naturalesa o objectius essencials d'aquesta, i que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució a la qual es refereix l'apartat anterior d'aquest article, havent-se omès el tràmit previ d'autorització administrativa, es podrà acceptar la justificació presentada, sempre que no suposi cap perjudici a tercers.
Setzè Interpretació i execució
El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.
Dissetè Exempció de responsabilitats
La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions de les entitats beneficiàries dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que en puguin sobrevenir com a conseqüència de l'execució de les actuacions beneficiàries d'aquesta convocatòria.
Divuitè Responsabilitat i règim sancionador
Els beneficiaris d'aquestes subvencions estan sotmesos a les responsabilitats i al règim sancionador que s'estableix sobre infraccions en aquesta matèria en el títol V del Text refós de la llei de subvencions, aprovat pel Text refós de la llei de subvencions.
Dinovè Cessió de dades
1. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l'acceptació de la cessió de les dades contingudes en aquesta, així com les relatives a la subvenció que, a efectes d'estadística, avaluació i seguiment es realitzi a favor d'altres administracions públiques.
2. En virtut d'allò que estableix l'article 14 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, pel bé de la necessitat de protegir el secret comercial o industrial dels beneficiaris dels ajuts regulats en aquesta convocatòria, s'entendrà exclòs del dret d'accés a arxius i registres administratius, el diagnòstic empresarial que, en el seu cas, formi part de l'expedient, així com d'aquells altres documents que, pel seu contingut, hagin de tenir aquest mateix tractament. Totes les dades subministrades queden sotmeses a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.