Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 805639
Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual es disposa la publicació de l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023
Fets
1. Dia 14 de desembre de 2023 el Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears va aprovar l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023, condicionada als informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
2. Dia 20 de desembre de 2023 la Direcció General de Funció Pública ha emès informe favorable sobre els aspectes de legalitat aplicables l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023 de la Fundació i dia 21 de desembre de 2023 n'ha informat favorablement la Direcció General de Pressuposts i Finançament sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera.
Per l'anterior, dict la següent
RESOLUCIÓ
Disposar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'Acord del Patronat de Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears pel qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023.
Palma, en la data de la signatura electrònica (22 de desembre de 2023)
La presidenta del Patronat Catalina Cirer Adrover
Acord del Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears pel qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023
1. L'article 18 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposa el següent:
1. Durant l'any 2023, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2023, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic. (...).
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria. (...)
2. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposats generals de l'Estat per a l'any 2023, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
U. Oferta d'ocupació pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de dur a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública s'ha de dur a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública.
1. L'oferta d'ocupació pública s'ha d'articular a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors, del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
2. Les administracions públiques hauran de tenir en compte les places de personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023.
En tot cas, les vacants ocupades per aquest personal s'hauran d'incloure en l'Oferta d'Ocupació Pública corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no fos possible, en la següent, tret que es decideixi la seva amortització.
3. Es consideren sectors prioritaris a efectes de la taxa de reposició: (...)
- Places de personal que presta assistència directa a la ciutadania en els serveis socials i serveis de transport públic, així com les places de seguretat i emergències , les relacionades amb l'atenció als ciutadans en els serveis públics i la gestió de prestacions i polítiques actives en matèria d'ocupació.
Tres. Regles per a la aplicació de la taxa de reposició d'efectius.
1. Per calcular la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que, durant l'exercici pressupostari anterior, varen deixar de prestar serveis i el nombre d'empleats fixos que s'hagin incorporat en l'exercici esmentat, per qualsevol causa, excepte els supòsits prevists en l'apartat tres.4, o reingressat des de situacions que no suposin la reserva de llocs de treball.
A aquests efectes, es computaran els cessaments per por jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no suposi la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual es cessa. (...)
2. La taxa resultant de les regles del número anterior es podrà incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa s'haurà de fer constar en la pròpia Oferta d'Ocupació Pública. Per a això l'oferta s'haurà d'aprovar dins dels primer semestre de l'exercici. Aquestes places es restaran de la taxa de reposició de l'exercici següent.
3. La disposició addicional vint-i-dosena de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal de fundacions del sector públic:
U
1. La contractació de personal de fundacions del sector públic s'haurà de realitzar amb caràcter indefinit, amb les limitacions i requisits establerts en aquesta disposició.
La contractació temporal únicament serà possible en els supòsits i d'acord amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, en la seva redacció donada pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, així com en la resta de normativa aplicable.
2. Les fundacions que gestionin serveis públics o realitzen activitats de les enumerades en l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 por cent, en els mateixos termes establerts en el precepte esmentat, sempre que quedi justificada la necessitat d'aquesta taxa per a l'adequada prestació del servei o realització de l'activitat. En la resta de casos la taxa de reposició serà del 110 por cent, sense perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per donar compliment a l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents pera a la reducció de la temporalitat en l'ocupació publica, en els termes establerts a l'article 20.dos.3.
La determinació de la taxa de reposició es durà a terme seguint les regles de l'article 20.tres.(...)
4. L'article 19 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 18 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del nomenament o la contractació d'aquests llocs de treball, els llocs esmentats només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari o laboral interí podrà romandre en el lloc de treball ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del nomenament o la contractació.
5. De conformitat amb la normativa esmentada i per tal de dur a terme l'aprovació de l'oferta pública d'ocupació ordinària (OPO), s'ha calculat la taxa de reposició en els termes establerts a l'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023. També s'han determinat les places que no computen taxa i, per tant, no es tenen en compte per al seu càlcul.
Per l'anterior, amb els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, que s'han pronunciat, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, s'aprova el següent:
Acord
Primer. Aprovar l'oferta pública d'ocupació ordinària per a l'any 2023 corresponent al personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, que suposa un total de 9 places, de les quals 4 places corresponen a la taxa de reposició d'efectius i 5 places a personal indefinit no fix, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.
Segon. Establir que les 9 places de l'oferta pública d'ocupació ordinària corresponen al torn lliure.
Tercer. Reservar una quota mínima d'un 7% del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.
Quart. Disposar que les convocatòries corresponent a les places de l'oferta pública d'ocupació ordinària de l'any 2023 s'ha de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.
Cinquè. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Sisè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquest acord es pot impugnar davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.
ANNEX 1 Oferta pública d'ocupació ordinària
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
|||
Torn lliure |
Torn promoció interna |
Total |
|||
Coordinador/a de treballadors socials |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Treballador/a social |
Mallorca |
2 |
0 |
2 |
|
Tècnic/a d'integració social |
Mallorca |
2 |
0 |
2 |
|
Administratiu/va |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Auxiliar de Farmàcia |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Auxiliar de recepció |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Netejador/a |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Total |
|
9 |
0 |
9 |