Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS
Núm. 805630
Resolució de la presidenta del Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual es disposa la publicació l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica
Fets
1. Dia 14 de desembre de 2023 el Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears va aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica a què fa referència l'article 20.Dos.4 de la Llei 31/2022, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, condicionada als informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
2. Dia 20 de desembre de 2023 la Direcció General de Funció Pública ha emès informe favorable sobre els aspectes de legalitat aplicables a l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica i dia 21 de desembre de 2023 n'ha informat favorablement la Direcció General de Pressuposts i Finançament sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera.
Per l'anterior, dict la següent
RESOLUCIÓ
Disposar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'Acord del Patronat de Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears pel qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023, relativa a la taxa específica a què fa referència l'article 20.Dos.4 de la Llei 31/2022, de la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023,
Palma, en la data de la signatura electrònica (22 de desembre de 2023)
La presidenta del Patronat Catalina Cirer Adrover
Acord del Patronat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears d'aprovació de l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica
1. L'article 20.U de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
U. Oferta d'ocupació pública
1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans que preveu l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de dur a terme a través de l'oferta d'ocupació pública, com a plasmació de l'exercici de la planificació en un marc pluriennal.
2. Les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis participats majoritàriament per les administracions i organismes que integren el sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals vint-i-unena, vint-i-dosena i vint-i-tresena.
3. La configuració concreta de l'oferta d'ocupació pública s'ha de dur a terme a través de la taxa de reposició d'efectius, instrument amb què es concreta la planificació i se li atorga dimensió en termes d'efectius respecte de la plantilla actual, així com a través de la resta de mesures contingudes en aquest article.
Dos. Articulació de l'oferta d'ocupació pública.
1. L'oferta d'ocupació pública s'ha d'articular a través de les taxes de reposició d'efectius següents:
a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors, del 110 per cent.
[...]
El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, o de normes anteriors.
[...]
3. Es consideren sectors prioritaris a efectes de la taxa de reposició: (...)
- Places de personal que presta assistència directa a la ciutadania en els serveis socials ....
2. L'apartat 2 de l'article 20.Dos estableix que les places ocupades pel personal interí per vacant i personal laboral temporal per vacant nomenades l'any 2023, en tot cas, s'han d'incloure en l'OPO corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no és possible, en la següent, llevat que se'n decideixi l'amortització.
En el mateix sentit, el paràgraf 4 de l'article 19.2 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposa que, en tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta d'ocupació pública corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 18 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
3. La disposició addicional vint-i-dosena de la Llei 31/2022, disposa el següent envers la contractació de personal de fundacions del sector públic:
U
1. La contractació de personal de fundacions del sector públic s'haurà de realitzar amb caràcter indefinit, amb les limitacions i requisits establerts en la present disposició.
La contractació temporal únicament serà possible en els supòsits i de conformitat amb les modalitats previstes pel text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, en la redacció donada pel Reial decret llei 32/2021, de 28 de desembre, així com la resta de normativa aplicable.
2. Les fundacions que gestionin serveis públics o realitzin activitats dels enumerats en l'article 20.dos.2 tindran una taxa de reposició del 120 per cent, en els mateixos termes establerts en el precepte esmentat, sempre que quedi justificada la necessitat de la taxa per a la prestació del servei o realització de l'activitat. En la resta de casos la taxa de reposició serà del 110 per cent, sens perjudici de la possibilitat d'autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica per donar compliment a l'objectiu previst en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en els termes establerts en l'article 20.dos.3.
4. L'article 19 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposa el següent en relació amb els llocs de treball ocupats interinament:
En tot cas, els llocs de treball de caràcter estructural ocupats interinament s'han d'incloure en l'oferta pública d'ocupació corresponent, d'acord amb el que preveu l'article 18 anterior, i, per tant, l'autorització de cobertura temporal d'aquests llocs sempre queda supeditada a aquesta inclusió.
Passats tres anys des del nomenament o la contractació d'aquests llocs de treball, els llocs esmentats només podran ser ocupats per personal funcionari de carrera o laboral fix, llevat que el procés selectiu corresponent hagi quedat desert, cas en què el lloc es podrà ocupar interinament per una altra persona.
Excepcionalment, el personal funcionari o laboral interí podrà romandre en el lloc de treball ocupat temporalment fins que es resolgui el procés selectiu corresponent, sempre que la convocatòria d'aquest procés s'hagi publicat dins el termini de tres anys a comptar des de la data del nomenament o la contractació.
5. La disposició addicional dissetena del TREBEP, en la redacció que en fa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix:
Disposició addicional dissetena. Mesures adreçades al control de la temporalitat en l'ocupació pública
1. Les administracions públiques són responsables del compliment de les previsions contingudes en aquesta norma i, en especial, han de vetlar per evitar qualsevol tipus d'irregularitat en la contractació laboral temporal i els nomenaments de personal funcionari interí.
Així mateix, les administracions públiques han de promoure, en els seus àmbits respectius, el desenvolupament de criteris d'actuació que permetin assegurar el compliment d'aquesta disposició, així com una actuació coordinada dels diferents òrgans amb competència en matèria de personal.
2. Les actuacions irregulars en aquesta matèria donaran lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent en cadascuna de les administracions públiques.
3. Tot acte, pacte, acord o disposició reglamentària, així com les mesures que s'adoptin en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual suposi directament o indirectament l'incompliment per part de l'Administració dels terminis màxims de permanència com a personal temporal serà nul de ple dret.
[...]
5. En el cas del personal laboral temporal, l'incompliment dels terminis màxims de permanència dona dret a percebre la compensació econòmica prevista en aquest apartat, sens perjudici de la indemnització que pugui correspondre per vulneració de la normativa laboral específica.
Aquesta compensació consisteix, si escau, en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, i s'han de prorratejar per mesos els períodes de temps inferiors a un any. El dret a aquesta compensació neix a partir de la data del cessament efectiu, i la quantia s'ha de referir exclusivament al contracte del qual derivi l'incompliment. En cas que la indemnització esmentada es reconegui en via judicial, s'han de compensar les quantitats.
No hi ha dret a la compensació descrita en cas que la finalització de la relació de servei sigui per acomiadament disciplinari declarat procedent o per renúncia voluntària.
6. Tot i que el procés d'estabilització previst en la Llei 20/2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, ha suposat una taxa addicional que ha afectat als llocs de treball de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears que havien estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020, que s'han convocat pel sistema de concurs oposició i, amb caràcter excepcional, pel sistema de concurs per a les places ocupades abans de dia 1 de gener de 2016, encara hi ha llocs de treball de caire estructural ocupats de forma temporal que, per falta de taxa de reposició no poden sortir a l'oferta pública ordinària i que no complien el requisit temporal assenyalat en el Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en l'esmentada Llei 20/2021, de 28 de desembre. En concret, els llocs de treball estructurals i vacants de titularitat ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans de dia 31 desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
Per aquest motiu, és necessari aprovar un pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat i complir així amb el requisit de no superar el 8% de les places de naturalesa estructural, així com l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat.
Per l'anterior, amb els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, que s'han pronunciat, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, s'aprova el següent:
ACORD
Primer. Aprovar pla d'ordenació de recursos humans per a la reducció de la temporalitat
del personal laboral de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears que s'adjunta com a annex.
Segon. Aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2023 relativa a la taxa específica per a la reducció de la temporalitat de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears, que suposa un total de 49 places, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.
Tercer. Establir que les 49 places de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2023 relativa a la taxa específica corresponen.
Quart. Reservar una quota mínima d'un 7% del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.
Cinquè. Disposar que les convocatòries corresponent a les places de l'oferta pública de l'any 2023 relativa a la taxa específica s'ha de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.
Sisè. L'articulació del corresponent procés selectiu haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Aquest acord es pot impugnar davant l'ordre jurisdiccional social, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s'hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni s'hagi d'interposar preceptivament una reclamació prèvia a la via judicial social.
ANNEX 1 Oferta pública taxa específica
Categoria/especialitat |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
|||
Torn lliure |
Torn promoció interna |
Total |
|||
Cap del Servei de Curatela |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Responsable de Formació |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Advocat/ada |
Mallorca |
3 |
0 |
3 |
|
Metge/essa |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Coordinador/a de treballadors/es socials |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Treballador/a social |
Mallorca |
8 |
0 |
8 |
|
Treballador/a social |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Infermer/a |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Infermer/a |
Eivissa |
2 |
0 |
2 |
|
Tècnic/a en Empresarials |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Valorador/a |
Menorca |
1 |
0 |
1 |
|
Tècnic/a en relacions laborals |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Tècnic en desenvolupament d'aplicacions Informàtiques (DAI) |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Tècnic/a d'Integració social |
Mallorca |
8 |
0 |
8 |
|
Administratiu/va |
Mallorca |
2 |
0 |
2 |
|
Tècnic/a en gestió administrativa-Responsa- ble de caixa |
Mallorca |
1 |
0 |
1 |
|
Oficial de manteniment |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Cuiner/a |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Auxiliar administratiu/va |
Mallorca |
2 |
0 |
2 |
|
Auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària |
Eivissa |
9 |
0 |
9 |
|
Zelador/a |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Peó/na |
Eivissa |
1 |
0 |
1 |
|
Total |
|
49 |
0 |
49 |
PLA D'ORDENACIÓ DE RECURSOS HUMANS DE LA FUNDACIÓ D'ATENCIÓ I SUPORT A LA DEPENDÈNCIA I DE PROMOCIÓ DE L'AUTONOMIA PERSONAL DE LES ILLES BALEARS PER A LA REDUCCIÓ DE LA TEMPORALITAT
Antecedents
1. L'article 18 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023, disposa el següent:
1. Durant l'any 2023, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2023, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, i d'acord també amb l'Estatut bàsic de l'empleat públic. (...).
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria. (...)
2. L'article 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, disposa el següent envers l'Oferta d'Ocupació Pública (OPO) ordinària:
Uno. Oferta de Empleo Público.
1. La incorporación de personal de nuevo ingreso con una relación indefinida en el sector público, a excepción de los órganos contemplados en el apartado Uno.e) del artículo anterior, se llevará a cabo a través de la Oferta de Empleo Público, como plasmación del ejercicio de la planificación en un marco plurianual.
2. Las sociedades mercantiles públicas y entidades públicas empresariales, fundaciones del sector público y consorcios participados mayoritariamente por las Administraciones y Organismos que integran el sector público, se regirán por lo establecido en las disposiciones adicionales vigésima primera, vigésima segunda y vigésima tercera.
3. La configuración concreta de la Oferta de Empleo Público se llevará a cabo a través de la tasa de reposición de efectivos, instrumento con el que se concreta la planificación y se le otorga dimensión en términos de efectivos con respecto de la plantilla actual, así como a través del resto de medidas contenidas en este artículo.
Dos. Articulación de la Oferta de Empleo Público.
1. La Oferta de Empleo Público se articulará a través de las siguientes tasas de reposición de efectivos:
a) En los sectores prioritarios la tasa será del 120 por cien y en los demás sectores del 110 por cien. (...)
Lo establecido en los párrafos anteriores se entiende sin perjuicio de los procesos de estabilización derivados de la Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad en el empleo público, o de normas anteriores.
2. Las Administraciones Públicas deberán tener en cuenta las plazas de personal interino por vacante y personal laboral temporal por vacante nombradas en el año 2023.
En todo caso, las vacantes ocupadas por este personal deberán incluirse en la Oferta de Empleo Público correspondiente al ejercicio en que se produce su nombramiento y, si no fuera posible, en la siguiente, salvo que se decida su amortización.
3. Se consideran sectores prioritarios a efectos de la tasa de reposición: (...)
Ñ) Plazas de personal que presta asistencia directa a la ciudadanía en los servicios sociales y servicios de transporte público, así como las plazas de seguridad y emergencias, las relacionadas con la atención a los ciudadanos en los servicios públicos y la gestión de prestaciones y políticas activas en materia de empleo
3. La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023, assenyala en el punt 20.Dos.4 que cada administració pot autoritzar, amb caràcter extraordinari, una taxa específica que sigui necessària per donar compliment a l'objectiu previst a la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de què aquesta temporalitat no superi el 8% de les places estructurals en cadascun dels seus àmbits, sempre que estigui justificat d'acord amb l'instrument de planificació pluriennal de que haurà de disposar.
4. Actualment, la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears disposa a la Relació de Llocs de Treball (RLT) de 841 llocs de treball estructurals, dels quals 129 llocs (sense comptar els llocs inclosos en el procés d'estabilització, l'adjudicació dels quals està previst que es produeixi abans del 31 de desembre de 2023) estan ocupats de forma temporal amb contractes d'interinitat fins a la seva cobertura definitiva per oposició o per concurs oposició. Per tant, la taxa de temporalitat és del 15,34%.
Es tracta de llocs de treball que no complien el requisit temporal assenyalat al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, és a dir, llocs de treball estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans del 31 de desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
També hi ha llocs de treball que s'han ocupat de forma temporal amb posterioritat al 8 de juliol de 2021, la cobertura dels quals era urgent i inajornable, atesa la naturalesa dels principals serveis que presta la Fundació, que són els següents:
a) Gestió i administració directa o indirecta de centres, recursos i serveis assistencials i sociosanitaris d'atenció a persones amb dependència, persones amb discapacitat reconeguda, persones amb trastorn mental greu i prolongat, persones amb discapacitat intel·lectual, i de forma especial d'aquelles que pateixin alteracions de conducta.
Al respecte s'ha de tenir en compte que la Fundació ha de complir els ràtios mínims de personal establerts al Decret 54/2013, de 5 de desembre, de modificació del Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població
b) Valoració per a la detecció de dependència.
c) Exploració i valoració dels infants de 0 a 6 anys.
d) Elaboració de les propostes de programes individuals d'atenció (PIA) de les persones dependents.
e) Col·laboració amb el Ministeri Fiscal i els òrgans jurisdiccionals per a la constitució i l'exercici de la tutela o curatela de les persones majors d'edat amb la capacitat d'obrar modificada o persones majors d'edat discapacitades proveïdes de mesures de suport i en situació de desemparament a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
f) Exercitar tot tipus d'accions en defensa dels drets de les persones que es trobin sota tutela o curatela, l'exercici del qual s'hagi encomanat a la Fundació.
g) Administració del patrimoni de les persones tutelades o curatelades per la Fundació.
h) Col·laboració amb el desenvolupament i la gestió de les prestacions, serveis i centres socials destinats a l'atenció de les situacions de risc, necessitat o desemparament previstes en l'àmbit d'acció de la Fundació.
Atès l'anterior i amb la finalitat de què la taxa de temporalitat de la Fundació es situï per davall del 8% és necessària la redacció i aprovació d'aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans per tal de disposar d'un instrument adient per a la correcta planificació d'aquests per aconseguir l'objectiu esmentat.
2. Llocs de treball inclosos en el Pla.
Els llocs de treball inclosos en aquest Pla són un total de 129, que es detallen a l'annex 1.
3. Abast
El Pla d'Ordenació de Recursos Humans no suposa necessàriament un increment de la despesa ja que s'adreça a la cobertura definitiva de llocs de treball de naturalesa estructural que estan essent ocupats per personal temporal, la qual cosa no implica un augment real d'aquella. A més, es tracta de donar compliment a les disposicions legals vigents sobre ocupació temporal i de dissenyar una estratègia d'utilització de les contractacions temporals que no augmenti la taxa de temporalitat per damunt el 8%.
4. Mesures
4.1 Taxes específiques.
Amb l'objectiu de reduir la taxa de temporalitat per davall del 8% i en aplicació d'aquest Pla d'Ordenació de Recursos Humans, la Fundació inclourà en les seves ofertes d'ocupació els llocs de treball inclosos a l'LRT que es trobin vacants i estiguin ocupats de forma temporal per haver-se considerat que la seva cobertura era necessària.
El volum de places ofertes haurà de permetre la reducció de la taxa de temporalitat per davall del 8% durant el període de vigència d'aquest pla d'ordenació. S'ha de tendir a un percentatge de temporalitat el més baix possible. El calendari seria el següent:
- Taxa específica de l'any 2023: 49 llocs de treball que no complien el requisit temporal assenyalat al Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública i en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, és a dir, llocs de treball estructurals i vacants ocupats per personal temporal entre el 31 de desembre de 2017 i el 8 de juliol de 2021 (data d'entrada en vigor del Reial decret llei 14/2021) o ocupats abans del 31 de desembre de 2017 i que no complien els requisits per ser inclosos en els processos d'estabilització.
D'aquesta manera la temporalitat es reduiria fins el 9,51% (80 llocs de treball).
- Oferta pública ordinària per a l'any 2024: l'oferta pública ordinària per a l'any 2024 inclourà la taxa de reposició, que en el cas de la Fundació és del 120% i aquells llocs de treball que no computen a afectes de taxa.
- Taxa específica per a l'any 2024: en la mesura que la normativa vigent ho permeti, l'any 2024 s'inclourà en l'oferta pública d'ocupació una taxa específica que redueixi la temporalitat per davall del 8%, en el cas de què amb l'oferta pública ordinària no sigui suficient per assolir aquest percentatge.
4.2 Processos selectius
La Fundació convocarà els processos selectius per a l'execució de les Ofertes Públiques d'Ocupació en l'any natural següent al de la seva aprovació.
Excepcionalment es podrà ajornar la convocatòria dels processos selectius quan no sigui possible l'anterior o l'aconsellin criteris de racionalitat i eficiència per permetre l'agrupament dels llocs que s'ofereixen.
4.3 Contractacions temporals
La Fundació limitarà les contractacions temporals d'interinitat als supòsits en què per raons d'urgència i necessitat degudament acreditades, sigui necessari, tant si és per cobrir llocs vacants o per la substitució temporal dels seus titulars. A tal efecte, aquestes contractacions només es podran realitzar si es justifica algun dels requisits següents:
a) Que durant l'any que es sol·licita la cobertura o com a màxim l'any següent, la Fundació disposi de taxa de reposició positiva per cobrir el lloc mitjançant personal laboral fix, amb el procés selectiu previ corresponent.
b) Que la cobertura dels llocs és necessària i urgent i que, d'acord amb la corresponent llei de pressuposts generals de l'Estat, no computen en la taxa de reposició d'efectius i, per tant, poden ser inclosos en l'oferta pública de l'any en curs sense necessitat de disposar de taxa de reposició.
c) Que la creació i dotació de nous llocs de treball vagi acompanyada de la justificació de disposar de taxa o d'estar inclòs en el supòsit que no computa en la taxa.
Les contractacions per a eventualitats o figures equivalents seran utilitzades de forma excepcional, prèvia justificació de la necessitat i s'utilitzaran únicament per a llocs de treball d'atenció directa.
5. Costos econòmics
El Pla d'Ordenació de Recursos Humans elaborat per la Fundació, com a instrument necessari per donar compliment a les obligacions legals en matèria de consolidació i estabilització de l'ocupació temporal, eliminació en la mesura del que sigui possible del personal indefinit no fix i reduir la taxa de temporalitat a nivells adients, no ha de suposar un increment pressupostari, ja que s'oferiran llocs de treball que ja s'estan cobrint de forma temporal amb contractes d'interinitat.
ANNEX 1
LLOC DE TREBALL |
ILLA |
Nombre de llocs |
---|---|---|
Cap del Servei de Curatela |
Mallorca |
1 |
Responsable de Formació |
Mallorca |
1 |
Advocat/ada de la Unitat Jurídica |
Mallorca |
3 |
Metge/essa de centres residencials |
Eivissa |
1 |
Psiquiatra |
Mallorca |
1 |
Arquitecte de software |
Mallorca |
1 |
Analista programador |
Mallorca |
1 |
Enginyer/a industrial |
Eivissa |
1 |
Psicòleg/òloga |
Mallorca |
1 |
Cap de l'Àrea de Dependència |
Mallorca |
1 |
Coordinador/a de treballadors socials |
Mallorca |
1 |
Coordinador/a d'Infermeria |
Eivissa |
1 |
Treballador/a social |
Mallorca |
17 |
Treballador/a social |
Menorca |
1 |
Treballador/a social |
Eivissa |
2 |
Infermer/a |
Mallorca |
5 |
Infermer/a |
Eivissa |
2 |
Fisioterapeuta |
Mallorca |
1 |
Fisioterapeuta |
Eivissa |
1 |
Valorador/a |
Mallorca |
5 |
Valorador/a |
Menorca |
1 |
Valorador/a |
Eivissa |
1 |
Tècnic/a de Qualitat |
Mallorca |
1 |
Responsable de Compres |
Eivissa |
1 |
Tècnic/a de Contractació |
Mallorca |
1 |
Tècnic/a en empresarials |
Mallorca |
1 |
Tècnic/a en relacions laborals |
Mallorca |
2 |
Tècnic/a en relacions laborals |
Eivissa |
1 |
Analista de sistemes informàtics |
Mallorca |
1 |
Tècnic/a de suport psicosocial |
Mallorca |
1 |
Tècnic/a d'Integració Social |
Mallorca |
11 |
Tècnic/a d'Integració Social |
Eivissa |
1 |
Cuiner/a |
Eivissa |
1 |
Oficial de manteniment |
Eivissa |
1 |
Administratiu/va |
Mallorca |
4 |
Tècnic/a en gestió administrativa-responsable de caixa |
Mallorca |
1 |
Tècnic/a en desenvolupament d'aplicacions informàtiques |
Mallorca |
1 |
Auxiliar de recepció |
Mallorca |
5 |
Auxiliar de recepció |
Eivissa |
1 |
Auxiliar administratiu/va |
Mallorca |
12 |
Auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària |
Mallorca |
9 |
Auxiliar tècnic/a sociosanitari/ària |
Eivissa |
11 |
Conductor/a |
Mallorca |
1 |
Netejador/a |
Mallorca |
5 |
Peó/ona |
Eivissa |
1 |
Zelador/a |
Mallorca |
1 |
Zelador/a |
Eivissa |
3 |
Total |
|
129 |