Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 790830
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe ambiental estratègic sobre la modificació puntual de les NS de Sineu per a l’ordenació d’un sistema general municipal d’infraestructures i equipaments per a la implantació d’una activitat de recollida municipal de residus, TM Sineu (28e/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 16 de maig de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe ambiental estratègic sobre la modificació puntual de les NS de Sineu per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus , en els termes següents:

1. Determinació de la subjecció a avaluació ambiental i tramitació

L'Ajuntament de Sineu aporta la documentació amb objecte de complimentar la tramitació d'una avaluació ambiental estratègica (AAE) simplificada, atès que es tracta de la revisió de planejament (NS de Sineu) per a establir un ús (deixalleria), en l'àmbit municipal, a una zona d'extensió reduïda. Segons l'art. 12, apartat 3, lletra a, del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears: «seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada els plans i els programes esmentats en les lletres a) i b) de l'apartat 1 d'aquest article, i les seves revisions, que estableixin l'ús, en l'àmbit municipal, de zones d'extensió reduïda.», en relació amb l'ordenació del territori rural i la gestió de residus. Per altra banda, «també seran objecte d'avaluació ambiental estratègica simplificada les modificacions esmentades en l'apartat 2 d'aquest article, quan siguin de caràcter menor, en els termes que es defineixen en l'article 5 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental», d'acord amb l'article 12, apartat 4, lletra a.

Per tant, la modificació del planejament referida s'ha de tramitar com a una AAE Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol I d'avaluació ambiental estratègica de plans i programes, del Títol II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

2. Descripció i ubicació del pla

L'objecte de la modificació puntual de les NS de Sineu és l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus, al polígon 5, parcel·la 50 (ref. cadastral 07060A012002500000FZ, amb una superfície d'11.535 m2), terrenys localitzats al nord-oest del nucli urbà de Sineu, al costat de la depuradora i amb accés des de la ctra. Ma-3240A.

En l'actualitat, es disposa d'una deixalleria en funcionament a un altre emplaçament, per a la qual consta Resolució d'autorització de projecte de la deixalleria del director general de Residus i Educació Ambiental en data 2 d'agost de 2022, ubicada a la parcel·la 7 del polígon 2 (Es Clapers) en el TM de Sineu i Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de la nova deixalleria de Sineu (141a/2021).

3. Avaluació d'efectes previsibles

Segons el DAE, els principals efectes adversos sobre el medi ambient durant la fase de construcció consistiran en l'alteració de la qualitat de l'aire (augment de pols i partícules en suspensió i gasos contaminants) i l'emissió de renous, a causa del moviment de terres i el trànsit de maquinària, el risc de contaminació del sòl i les aigües superficials i subterrànies per abocaments accidentals de substàncies contaminants i l'impacte paisatgístic.

Durant la fase de funcionament de la instal·lació, els impactes ambientals més rellevants seran els associats a l'alteració de la qualitat de l'aire (augment de pols i partícules en suspensió i gasos contaminants) i l'emissió de renous, pel trànsit de vehicles particulars i camions de recollida de residus, i el risc de contaminació del sòl i les aigües superficials i subterrànies per abocaments accidentals de substàncies contaminants. Es considera l'impacte paisatgístic com poc significatiu, malgrat que la ubicació de la deixalleria seria en sòl rústic i no es presenti cap estudi d'impacte paisatgístic, com requereix el punt 4, de l'art. 6, de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19 (Procediment urbanístic extraordinari per a l'ordenació de sistemes generals d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'activitats de recollida municipal de residus (punts verds)). Tampoc s'aporta estudi de mobilitat per avaluar quin serà l'efecte de la nova instal·lació sobre els paràmetres ambientals.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

L'òrgan ambiental ha consultat a les següents administracions afectades, d'acord amb l'article 30 de la Llei 21/2013:

- Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.

- Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.

- Servei de Residus i Sòls Contaminats, de la DG de Residus i Educació Ambiental.

- Servei d'Agricultura (DG d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural), de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

- DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

- DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum.

- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.

- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.

- GOB.

- Terraferida.

- Amics de la Terra.

En el moment de redactar el present informe s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:

- El Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, amb data 14 de març de 2023, va informar el següent:

(...)

3.3. Consideracions sobre mitigació d'emissions de gasos d'efecte hivernacle

Es requereix un annex consistent en un estudi sobre l'impacte directe i induït sobre el consum energètic, la punta de demanda i les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle. A més, s'ha d'especificar i de quantificar la superfície i producció d'energia renovable necessària per donar compliment a l'article 20.2 i, en cas de no arribar a compensar la petjada de carboni generada, proposar mesures per minimitzar-la o compensar-la.

3.4. Consideracions sobre adaptació al canvi climàtic

L'annex esmentat a l'apartat anterior ha d'incloure també una anàlisi sobre la vulnerabilitat enfront del canvi climàtic. A aquest efecte, s'han d'avaluar els escenaris climàtics futurs de temperatura i altres índexs climàtics esperats.

(...)

Els principals riscs a avaluar donada la naturalesa d'aquesta modificació urbanística són:

1. Descens de les precipitacions. Sequeres

Part essencial de l'adaptació al canvi climàtic exigeix optimitzar la gestió dels recursos hídrics. Per això és necessària la recuperació de l'aigua de pluja i contribuir a l'adaptació a la seva escassetat. En aquest sentit, es consideren mesures adequades: obligació que el disseny d'edificis d'habitatges inclogui la captura i utilització de les aigües pluvials i la pregestió d'aigües grises, sistemes de recollida d'aigua pluvial per al reg de superfícies verdes i instal·lació d'aparells que minimitzin el consum.

• Canvis en el règim de precipitacions. Possibles inundacions

Mesures que poden ajudar són: augment de la permeabilitat de voreres i altres elements de la urbanització; exigir que en els projectes d'urbanització es mantingui la permeabilitat del sòl, a fi d'estar més ben preparats per les pluges torrencials i millorar la seva captació s'haurien d'habilitar Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible (SUDS) en tot el sistema de recollida de pluvials i clavegueram, on es dota d'infraestructures que aconsegueixen captar i emmagatzemar aigua el màxim temps possible per no saturar les actuals infraestructures de pluvials.

3.5. Consideracions sobre contaminació atmosfèrica

En la fase d'obres s'hauran de tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica:

http://www.caib.es/sites/atmosfera/ca/d/guia_pel_control_de_les_emissions_de_pols_de_la_construccio_i_demolicio-30632/

Es conclou que:

El Document Ambiental Estratègic ha d'incorporar la documentació justificativa necessària pel que fa als punts 3.3. i 3.4 d'aquest informe.

- La DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, amb data 15 de març de 2023, va informar el següent:

Es conclou que:

Una vegada examinada la documentació, es considera que, des de l'enfocament de la Direcció General d'Emergències i Interior, sobre la protecció de les persones i béns (art.1 de la Llei 17/2005 del Sistema Nacional de Protecció Civil), l'expedient es pot informar favorablement atès que la parcel·la no es troba afectada per cap dels riscos analitzats per la planificació especial de Protecció Civil.

- El Servei de Residus i Sòls Contaminats, de la DG de Residus i Educació Ambiental, amb data 17 de març de 2023, va informar el següent:

Consideracions tècniques

En l'apartat 4. ABAST I CONTINGUT DE LA PROPOSTA I DE LES SEVES ALTERNATIVES RAONABLES, TÈCNICAMENT I AMBIENTALMENT VIABLES del document ambiental estratègic es procedeix a avaluar les següents alternatives proposades que són tècnicament viables per a la implantació de la deixalleria de Sineu.

1. Alternativa 0. Mantenir la deixalleria on està actualment en sòl urbà, al costat del dipòsit d'aigua i el poliesportiu. L'accés es fa per l'aparcament de l'institut.

2. Alternativa 1. Situar la deixalleria al polígon industrial on hi ha solars encara sense edificar. Aquests terrenys són de propietat privada i s'haurien d'adquirir per l'Ajuntament per construir-hi la instal·lació. Es considera que la seva situació no és molt adient per ser una zona molt poc transitada.

3. Alternativa 2. Situar la deixalleria a la carretera d'Inca, el que suposa classificar nous terrenys, i situa el Sistema General d'Infraestructures al costat de la depuradora.

Una vegada analitzades les alternatives exposades es proposa adoptar l'alternativa 2, en sòl rústic com l'opció més adient.

Respecte a l'anterior, s'ha de dir que l'Alternativa 0 avaluada per a la implantació de la instal·lació compta amb Resolució d'autorització de projecte de la deixalleria del director general de Residus i Educació Ambiental en data 2 d'agost de 2022, ubicada a la parcel·la 7 del polígon 2 (Es Clapers) en el TM de Sineu, en terrenys classificats com a sòl urbà.

En la memòria del document ambiental aleshores aportat (setembre de 2021) considerava que la selecció de terrenys en sòl rústic, com és el cas de l'alternativa ara proposada (Alternativa 2), suposava una sèrie d'inconvenients davant el sòl urbà, entre ells:

«La ubicació de les noves instal·lacions a una parcel·la diferent de la proposada suposa que el terreny ja no sigui en zona urbana i es trobi en sòl rústic. Aquest fet suposa unes majors limitacions i normativa a tenir en compte a l'hora de construir en sòl rústic.

També s'hauria de construir la nova distribució de la xarxa de clavegueram per complir amb la gestió de les aigües pluvials i residuals i proveir de tots els serveis a la parcel·la en sòl rústic. Aquest fet és més complex que a una parcel·la en sòl urbà o urbanitzable.

La inversió econòmica per a la construcció de la nova deixalleria és major donat que el sòl rústic i l'impacte d'aquestes instal·lacions és major en un entorn així.»

Per altra banda, l'Alternativa 2 proposada s'ubica segons el cadastre al polígon 12 de la parcel·la 250 en el terme municipal de Sineu i no al polígon 5 de la parcel·la 50 en el mateix terme municipal tal com s'indica en el document ambiental estratègic.

Per tot l'anteriorment exposat, s'hauran d'aclarir les consideracions recollides en el present informe tècnic en relació a les alternatives avaluades en el present document ambiental estratègic (2022) sobre la ubicació de l'activitat de gestió de residus deixalleria en el terme municipal de Sineu, tenint en compte que una de les alternatives considerades i no seleccionada (Alternativa 0, en sòl urbà) va ser anteriorment proposada per l'Ajuntament en la tramitació de l'autorització del projecte de deixalleria de Sineu com a millor opció enfront de les alternatives en sòl rústic.

- La DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum, amb data 5 d'abril de 2023, va informar el següent:

Es conclou que no s'observen riscos per a la salut pública sempre que es compleixin els requisits establerts per la normativa vigent d'aplicació.

- La Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, amb data 14 d'abril de 2023, va informar el següent:

L'actuació de la qual es demana informe consisteix en el canvi d'ubicació del punt verd municipal a una parcel·la classificada com a sòl rústic.

L'accés al nou punt verd és per la carretera Ma-3240A de la xarxa secundària de carreteres del Consell de Mallorca.

Una vegada examinada la documentació, s'emet el següent informe:

1. Vista la Nota de Servei 01/2022 «Sobre els informes que ha d'emetre la Direcció Insular d'Infraestructures per a qualsevol obra i activitat a carreteres afectades en zones de reserva a sòl rústic del Pla Director Sectorial de Carreteres» es comprova que les franges de reserva no es veuen afectades per aquesta sol·licitud.

2. La qualificació del sòl dels terrenys afectats correspon a sòl rústic amb afecció parcial de l'àrea de protecció territorial de carreteres.

L'article 31.1 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB defineix com a zona de protecció per a les carreteres de dos (2) carrils de les xarxes primària i secundària la compresa entre dues línies longitudinals paral·leles a les arestes d'explanació i a una distància d'aquestes de divuit (18) metres.

3. Ateses les característiques particulars del trànsit que generarà la instal·lació s'hauran de garantir uns radis de gir i reserva d'espai enfront del tancament de l'entrada suficients per a minimitzar les afeccions al trànsit de la carretera.

4. D'acord amb l'article 33.3 de la Llei 5/1990,

Els tancaments perimetrals i zona d'aparcament, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

L'alçada màxima total del tancament no serà superior a la meitat de la distància a l'aresta d'explanació.

Barreres vegetals i cavallons de terra, si fos el cas, se situaran darrere del tancament.

Els nous edificis necessaris a la instal·lació se situaran fora de la zona de protecció-

Totes les instal·lacions fixes hauran d'estar més enllà de la zona de protecció.

5. D'acord amb les instruccions del coordinador en cap de la Direcció insular d'Infraestructures sobre la interpretació de l'article 33.3.e de la Llei 5/1990 relativa a conduccions soterrades:

Les canalitzacions soterrades d'interès públic, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als tres (3) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

Les canalitzacions soterrades d'interès privat, si fos el cas, se situaran fora de la zona de domini públic i a una distància superior als vuit (8) metres de l'aresta exterior de l'explanació.

6. Prèviament a l'inici de les obres s'haurà de recaptar la pertinent autorització d'aquesta Direcció Insular.

- Informe del Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat:

S'informa que:

Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, no és previsible que el projecte pugui suposar un efecte destacable sobre les espècies de la zona, sempre que es portin a terme les mesures previstes.

Es conclou que:

Inform FAVORABLEMENT sobre la Modificació Puntual de les NS per a l'ordenació d'un sistema general d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'activitat de recollida municipal de residus, TM de Sineu.

5. Anàlisi dels criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, de 9 de desembre d'avaluació ambiental

Una vegada analitzats els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013, es preveu que la modificació puntual de les NS de Sineu per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus tengui efectes significatius sobre el medi ambient. Es considera que no s'han analitzat en detall els impactes ambientals de la ubicació proposada, en sòl rústic, tenint en compte a més que el municipi disposa a avui en dia d'una ubicació en sòl urbà, per la qual es disposa de Resolució d'autorització del projecte de la deixalleria del director general de Residus i Educació Ambiental en data 2 d'agost de 2022, ubicada a la parcel·la 7 del polígon 2 (Es Clapers) en el TM de Sineu i Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de la nova deixalleria de Sineu (141a/2021).

Cal recordar que respecte del projecte de deixalleria de Sineu (exp. 141a/2021, corresponent a l'alternativa 0 del present DAE), pel qual es varen dictar les resolucions del Servei de Residus i Sòls Contaminats, i de la CMAIB, esmentades anteriorment, en l'estudi de l'apartat d'alternatives es descartaven aquelles en sòl rústic (com l'alternativa 2, seleccionada en el present DAE) perquè «S'hauria de construir una nova distribució de la xarxa de clavegueram per complir amb la gestió de les aigües pluvials i residuals i proveir de tots els serveis a la parcel·la, així com suposaria una major despesa econòmica per integrar les instal·lacions en l'entorn.». Així mateix, cal tenir en compte que, respecte de l'alternativa ara descartada (alternativa 0) s'afirmava el següent: «la superfície de la parcel·la referida és suficient per a la població que es preveu atendre (3.764 habitants) i per a donar compliment a les especificacions de la «Guia tècnica per a la implantació de deixalleries» del Servei de Residus (magatzem de residus perillosos, espai de reutilització...). D'altra banda, la ubicació proposada és de fàcil accés per als usuaris del municipi de Sineu, trobant-se a més de 250 metres dels habitatges més propers i estant envoltada per altres serveis municipals, minimitzant-se les molèsties als veïnats. Aquest fet li confereix una excel·lent accessibilitat per als camions de recollida i per als usuaris...»

En aquest mateix sentit, s'expressa l'informe del Servei de Residus i Sòls Contaminats, de data 17 de març de 2023, on es considera que «(...) s'hauran d'aclarir les consideracions recollides en el present informe tècnic en relació a les alternatives avaluades en el present document ambiental estratègic (2022) sobre la ubicació de l'activitat de gestió de residus deixalleria en el terme municipal de Sineu, tenint en compte que una de les alternatives considerades i no seleccionada (Alternativa 0, en sòl urbà) va ser anteriorment proposada per l'Ajuntament en la tramitació de l'autorització del projecte de deixalleria de Sineu com a millor opció enfront de les alternatives en sòl rústic.»

Per altra banda, es considera necessari revisar la documentació aportada, atès que la localització referida (pol. 5, parcel·la 50) no concorda amb les imatges que figuren al DAE, que es corresponen amb el pol. 12, parcel·la 250, dins el TM de Sineu. Cal incloure també un apartat relatiu als efectes previsibles sobre els plans sectorials i territorials concurrents i caracteritzar ambientalment amb major detall els terrenys objecte d'estudi i entorn (proximitat a línia ferroviària, massa subterrània, pous d'abastiment urbà...), i els seus impactes (paisatge, mobilitat...).

Conclusions de l'informe ambiental estratègic

Primer.- Subjectar a avaluació ambiental estratègica ordinària la Modificació puntual de les NS de Sineu per a l'ordenació d'un sistema general municipal d'infraestructures i equipaments per a la implantació d'una activitat de recollida municipal de residus, atès que tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex V de la Llei 21/2013.

L'EAE haurà de tenir en compte els aspectes següents:

1. Substitució de les referències errònies (pol. 5, parcel·la 50) dels terrenys objecte d'estudi, per les referències correctes (pol. 12, parcel·la 250), en concordança amb les imatges aportades.

2. Justificació detallada des del punt de vista ambiental de la selecció de la ubicació proposada (alternativa 2) en sòl rústic, enfront de l'alternativa descartada en sòl urbà (alternativa 0), atès que aquesta disposa avui en dia de l'autorització pertinent de l'òrgan substantiu. S'haurà de clarificar a què fa referència el criteri ambiental utilitzat a l'anàlisi multicriteri.

3. D'acord amb el punt 4, de l'art. 6, de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries d'impuls de l'activitat econòmica, caldrà presentar un estudi de mobilitat generada que inclogui les mesures necessàries per garantir una connectivitat adequada al sistema viari. Així mateix, s'ha d'elaborar un estudi d'impacte paisatgístic que incorpori les mesures correctores necessàries per garantir la integració adequada en l'entorn

4. Segons el Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera, haurà de tenir-se en compte també la perspectiva climàtica en la revisió plantejada del planejament, incorporant:

a) Una anàlisi del seu impacte sobre les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle directes i induïdes, així com mesures destinades a minimitzar-les o compensar-les en cas que no es puguin evitar.

b) Una anàlisi de la vulnerabilitat actual i prevista davant els efectes del canvi climàtic i mesures destinades a reduir-la (optimització de la gestió dels recursos hídrics...).

c) Una avaluació de les necessitats energètiques del seu àmbit d'actuació i la determinació de les mesures necessàries per minimitzar-les i per garantir la generació d'energia d'origen renovable.

5. El disseny de la nova instal·lació haurà de tenir en compte els criteris de la «Guia tècnica per a la implantació i gestió de deixalleries», del Servei de Residus i Sòls Contaminats de la CAIB.

Es recorda que haurà d'aportar-se tota la documentació, amb el contingut mínim exigit, a què fa referència l'art. 18.1 de la Llei 21/2013. Així mateix, s'haurà de presentar dins la documentació aportada, fitxa urbanística de la modificació puntual, amb indicació de les mesures d'accessibilitat, ambientals, d'eficiència energètica i d'integració paisatgística que hauran de ser tingudes en compte al futur projecte de deixalleria, si escau.

D'altra banda, es considera que han de ser consultades les següents administracions públiques i entitats interessades:

- Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.

- Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.

- Servei de Residus i Sòls Contaminats, de la DG de Residus i Educació Ambiental.

- Servei d'Agricultura (DG d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural), de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

- Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera (DG d'Energia i Canvi Climàtic), de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica.

- DG d'Emergències i Interior, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

- DG de Salut Pública i Participació, de la Conselleria de Salut i Consum.

- Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.

- Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM).

- Direcció Insular de Territori i Paisatge, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular d'Urbanisme, del Departament de Territori del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.

- Direcció Insular de Residus del Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient.

- GOB.

- Amics de la Terra.

Segon.- El present informe ambiental estratègic, que actua com a document d'abast, es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica de la CMAIB, d'acord amb el que disposa l'article 31.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè d'Avaluacions Ambientals (AA).

Tercer.- Segons l'article 17.3 de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, el termini màxim per a l'elaboració de l'estudi ambiental estratègic i per la informació pública i la realització de les consultes previstes en els articles 20, 21, 22 i 23 de la Llei 21/2013 serà de nou mesos des de la notificació al promotor del document d'abast.

Quart.- L'informe ambiental estratègic no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 31.5 de la Llei 21/2013.

 

(Signat electrònicament: 7 de desembre de 2023)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)