Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 790819
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte de construcció d’una rotonda a la carretera ME-9, PK2+150, intersecció al encreuament d’accés a Coves Noves, Arenal d’en Castell, NA Macaret i Addaia, Terme Municipal Es Mercadal, promogut per la Direcció Insular de Carreteres del Consell de Menorca (18a/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 7 de juny de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR:

L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte de construcció d'una rotonda a la carretera ME-9, PK2+150, intersecció al creuament d'accés a Coves Noves, Arenal d'en Castell, NA Macaret i Addaia, Terme Municipal Es Mercadal, promogut per la Direcció Insular de Carreteres del Consell de Menorca , en els termes següents:

1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

Tramitació

D'acord amb l'article 13.2 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada qualsevol modificació de les característiques d'un projecte sotmès a avaluació ambiental per la normativa bàsica estatal o pels annexos 1 o 2 d'aquesta llei, diferent de les modificacions descrites en l'apartat 1.e) anterior, que sigui posterior a la declaració d'impacte ambiental o l'informe ambiental, o d'un projecte ja autoritzat, executat o en procés d'execució, que pugui tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient. S'entén que una modificació pot tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient quan representa:

I. Un increment significatiu de les emissions a l'atmosfera.

II. Un increment significatiu dels abocaments a llits públics o al litoral.

III. Un increment significatiu de la generació de residus.

IV. Un increment significatiu en la utilització de recursos naturals.

V. Una afecció apreciable en espais protegits Xarxa Natura 2000.

VI. Una afecció significativa al patrimoni cultural.

El projecte de construcció d'una rotonda a la carretera ME-9, PK2+150, intersecció al creuament d'accés a Coves Noves, Arenal d'en Castell, na Macaret i Addaia, la zona del sector est del projecte, es troba inclosa en XN2000.

D'acord amb l'anterior, el projecte serà objecte d'una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i s'haurà de seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, aprovat per Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, que li siguin d'aplicació.

2. Descripció i ubicació del projecte

El projecte consisteix en la construcció d'una rotonda de 50 m de diàmetre exterior i 30 metres d'interior amb una amplada del vial de l'anell de 10 m (dos carrils de 4,25 m, una vorera interna de 0,5 m i una vorera exterior d'1 m) per eliminar un problema d'accidents de trànsit i una millora de la mobilitat i la seguretat viària.

L'àmbit d'actuació es redueix a les dimensions requerides per a l'execució d'una rotonda a la intersecció de la carretera Me-9, al pk 2+125 que comunica amb l'entrada a la urbanització de Coves noves i l'entrada a la urbanització d'Addaia. El projecte s'inicia en el punt quilomètric 1+980 de la carretera Me-9 i finalitza en el punt quilomètric 2+240 de la mateixa carretera.

Entorn de la zona: zona agroforestal, amb zones de cultius i abandonats, i zones contínues de massa forestal formada principalment per pi blanc (Pinus halepensis), amb presència de peus d'ullastre (Olea europaea) var. sylvestris, alzina (Quercus ilex) i sabina (juniperus phoenicia). Pendent suau. Risc d'incendi forestal extremadament alt. Zona d'Alt Risc d'incendi forestal (ZAR) i APR d'incendis. Model de combustible 4, i 7 a les masses arbrades, i 1 i 7 als camps de cultiu actius i abandonats.

D'acord amb la Norma Territorial Transitòria aprovada en data 22/12/2014 pel Consell de Menorca, el PGOU d'es Mercadal i l'adaptació a les Directrius d'Ordenació Territorial, l'àrea d'actuació travessa Àrea Natura d'Especial Interès (ANEI) per l'est, Àrea Natural d'Interès Territorial (ANIT) pel sud-oest, Àrea d'Interès Agrari (AIA) pel Sud i per sòl urbanitzable al nord-oest.

L'àmbit del projecte se situa a la unitat de paisatge 6 Badies i penya-segats calcaris del nord.

Una part de les actuacions afectaran a la Zona especial de conservació (ZEC) i Zona d'especial protecció per a les aus (ZEPA) ES000233 D'Addaia a s'Albufera.

A la zona afectada pel projecte hi ha presència de les següents espècies protegides:

  • Espècies en Règim de Protecció Especial (RD 139/2011 ): Àguila calçada, Aquila pennata.
  • Espècies d'Especial Protecció (Decret 75/2005): Camamil·la de muntanya, Santolina chamaecyparissus subsp. magonica; Llampúgol, Rhamnus alaternus; Didalera, Digitalis minor.

Segons l'estudi d'avaluació de repercussions ambientals (EARA) hi pot haver una afectació dels Hàbitats d'Interès Comunitari (HIC) 9320 Boscos d'Olea i Ceratonia, 9540 Pinars mediterranis de pins mesogeans endèmics i 5330 Matollstermomediterranis i predesèrtics. L'actuació projectada discorre sobre la MAS 1902 M1 denominada Sa Roca, és un aqüífer profund, la massa es troba en bon estat (bon estat químic i quantitatiu) i en risc quantitatiu. I sobre la MAS 1903 M1 denominada Addaia, és un aqüífer poc profund, la massa es troba en mal estat (químic i quantitatiu) i es troba en risc químic (per clorurs i nitrats) i en risc quantitatiu. El nivell de la vulnerabilitat a la contaminació d'aqüífers és moderat i la zona no es troba afectada per pous de proveïment urbà. A la zona objecte d'estudi trobem un torrent a uns 120 metres a l'est.

Referent al patrimoni, no hi ha elements de patrimoni que es vegin afectats, tot i això, la rotonda està situada a una interjecció del tram 3 del camí de cavalls, per una banda, d'acord amb el document ambiental es preservarà la seva integritat. Per l'altra, segons l'informe del departament de medi ambient del Consell que gestiona el camí de cavalls, l'actuació és positiva i contribueix a millorar la seguretat dels vianants del tram.

El Pressupost d'execució per contracte és de 571.409,52 € i el pressupost per al Coneixement de l'Administració puja a la quantitat de 605.578,12 € i el termini d'execució 90 dies naturals.

3. Avaluació dels efectes previsibles

Els principals efectes negatius es produiran durant l'execució del projecte: l'ocupació del territori, risc de contaminació del sòl per possibles vessaments, efectes sobre la qualitat de l'aire i generació de renous, sobre la vegetació i la fauna de la ZEC i ZEPA, la generació de residus, sobre el paisatge, el consum energètic i sobre la població.

Durant la fase de funcionament, els impactes de renou i emissió de partícules i contaminants serien similars als actuals, atès que la carretera es troba en funcionament. Per altra banda, es poden valorar com a positius els impactes sobre:

  • La població: millora de la mobilitat i la seguretat viària.
  • L'economia i sobre la reducció d'emissions: connexió dels carrils bici entre les tres zones urbanes que fomentarà la mobilitat sostenible, millorarà el pas de vianants i l'accés al camí de cavalls. A més, permetrà l'accés directe dels vehicles a la nova depuradora, que actualment han de circular més d'un quilòmetre per a poder realitzar el canvi de sentit.
  • Paisatge: millores en la senyalització.
  • Afeccions medi ambient: s'analitzaran els impactes produïts amb la construcció dels nous col·lectors de bombeig de la nova depuradora i es determinarà la millor solució per restaurar la zona afectada.

4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte: Servei de Planificació al Medi Natural, Servei de Protecció d'Espècies, Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, Ajuntament Es Mercadal, Departament de Medi Ambient i Reserva de la Biosfera de la Direcció Insular de Reserva de la Biosfera i al Departament de Medi Ambient i Reserva de la Biosfera de la Direcció Insular de Medi Ambient.

El dia d'avui dins l'expedient consten els informes següents:

i. Dia 23 de març de 2023 té entrada (GOIBE204661/2023) informe amb consideracions del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del CIME.:

«La rotonda està situada a una interjecció del tram 3 del camí de cavalls, en principi l'actuació és positiva i contribueix a millorar la seguretat dels vianants del tram, no obstant seria convenient completar l'actuació amb senyalització vertical i horitzontal (pas de vianants i senyalització de priorització de pas) a la zona on el camí de cavalls quedarà desviat coincident amb el carril bici, on travessa la carretera d'Addaia. Quant als impactes associats a tot el que impliqui moviments de terres, s'ha de tenir en compte que qualsevol alternació i moviment de terres és un factor que sol afavorir l'expansió d'espècies invasores. Els treballs que està realitzant l'Agència Menorca Reserva de Biosfera amb conveni amb el Govern Balear, dins l'estratègia de conservació de la biodiversitat ha detectat que a la zona hi ha nombroses espècies de caràcter invasor (Aloe sp, Agave sp, Carpobrotus edulis, Disphima, etc... ) i s'han duit a terme treball per la seva extracció. Per tant, es recomana que es faci un seguiment i detecció d'espècies vegetals invasores dins els projectes que impliquin expansió de terres i que qualsevol enjardinament de la rotonda o vora de carretera pugui preveure la prohibició de l'existència i cultiu de cap espècie present al RD 630/2013, pel que es regula el catàleg espanyol d'espècies invasores. A la documentació adjunta s'afirma que la il·luminació exterior complirà amb els paràmetres del Reglament de protecció del medi nocturn de Menorca publicat al BOIB Núm. 100, de 27 de juliol de 2021. Recordar igualment, que tot i estar pendent de l'aprovació de la zonificació, la coincidència en part amb els límits del ANEI Me-6 la zona estaria considerat com a zona E1 i, per tant, s'han de seguir els paràmetres per aquesta zona quant a compliment del Reglament de protecció del medi nocturn de Menorca publicat al BOIB Núm. 100, de 27 de juliol de 2021.»

ii. Dia 17 de maig de 2023 té entrada (Valib núm.199057) informe favorable condicionat per part del Servei de Protecció d'Espècies:

«Que es duguin a terme les mesures correctores previstes en el projecte així com el pla de vigilància ambiental, i en especial que abans de l'inici de les obres es realitzi una revisió exhaustiva de la zona d'actuació per tal d'assegurar que no s'hi troba cap espècie protegida o amenaçada, com és el cas de Daphne rodriguezii.»

iii. Dia 30 de maig de 2023 té entrada (Valib núm.199057) informe del Servei de Protecció Forestal i Protecció del Sòl emetent les següents consideracions:

«En relació a la prevenció contra incendis forestals:

  • Sense cap inconvenient o consideració específica en relació al risc d'incendi forestal, tot i que en qualsevol cas, durant la realització de les obres caldrà complir el Decret 125/2007, de 5 d'octubre, pel qual es dicten normes sobre l'ús del foc i es regula l'exercici de determinades activitats susceptibles d'incrementar el risc d'incendi forestal, especialment pel que fa a les mesures de prevenció durant l'època de perill d'incendi forestal i les accions conjunturals de prevenció (art. 8 2.c).
  • En relació a la maquinària, dipòsits, i demés materials, estaran situats a una distància mínima de terreny forestal de 10 metres, i es tindrà en compte un adequat manteniment de la maquinària i els equips, especialment durant l'època de risc: tubs d'escapament, bloqueig de corretges, guspires per a l'impacte de metalls, roques, circuits elèctrics, etc.
  • És disposarà de mitjans idonis per a la sufocació o primer atac de qualsevol connat d'incendi forestal.
  • Els operaris vinculats a la construcció seran instruïts en l'existència de risc d'incendi forestal, en les mesures de prevenció a adoptar, en les actuacions immediates a efectuar davant un connat d'incendi, i coneixeran el número telefònic de comunicació en cas d'incendis forestals.
  • Es tindrà en compte al Pla de Vigilància Ambiental (PVA) l'adopció de mesures de control i seguiment pel que fa al compliment de les mesures preventives de minimització del risc d'incendi forestal, així com la protecció contra incendis forestals.
  • També recordar que l'acompliment de les mesures incloses en aquest informe no exclou de la responsabilitat dels propietaris/promotors en el compliment de la legislació específica adient segons el tipus d'instal·lació o construcció i en l'ús responsable dels mitjans que puguin ésser causants d'un incendi forestal o dels danys que un incendi forestal pugui causar.

En relació a la gestió forestal

En cas de dur a terme actuacions forestals en la massa arbrada annexa a la zona d'actuació, es deuran seguir les següents premisses:

  • En tot cas s'hauran de respectar les espècies protegides i catalogades dins el Catàleg Balear d'Espècies Amenaçades i d'Especial Protecció, les Àrees Biològiques Crítiques i el Consell Assessor de Fauna i Flora de les Illes Balears.

Es recomana conservar el màxim d'alzines i sabines existents dins la zona a actuar, al ser espècies d'alt valor ecològic a l'illa de Menorca.

  • L'òrgan administratiu competent és qui determinarà la idoneïtat, impacte i la manera de dur a terme les tasques sobre la vegetació existent i les autoritzarà, la qual cosa no eximeix de planificar les actuacions en el projecte.
  • Si es detecta atac per escolítids en els peus arboris, la retirada i eliminació de troncs, llenyes i restes s'haurà de realitzar en un termini de (15) quinze dies des del moment en què es vagin generant.
  • Les plantes emprades en la reforestació per dur a terme la restauració de la zona hauran de ser sempre autòctones, provinents de material forestal de reproducció de Menorca, i amb les mateixes espècies a les existents a la zona. El límit admissible de marres (plàntules mortes) serà entre un 5 i un 10% passat un any des de la plantació, per damunt el qual caldrà tornar a plantar. S'haurà de plantar en les èpoques recomanables per a fer-ho, i proporcionar l'ombreig i la humitat necessària a les espècies que ho requereixin.»

iv. Dia 30 de maig de 2023 tenen entrada (Valib núm.199805) ofici i informe per part del Servei de Planificació al Medi Natural: «Inform favorablement sobre el projecte de construcció d'una rotonda a la carretera Me-9, pk 2 +150, intersecció a l'encreuament d'accés a Coves Noves, Arenal d'en Castell, Na Macaret i Addaia, a l'àmbit de la ZEC i ZEPA ES0000233 D'Addaia a s'Albufera, sempre que es compleixin les condicions següents:

  • S'haurà de minimitzar l'afectació als hàbitats d'interès comunitari de l'entorn de la rotonda, especialment els ubicats a l'interior de la ZEC/ZEPA ES0000233 D'Addaia a s'Albufera.
  • Les tasques de major impacte acústic com ara repicats de roca, perforacions, excavacions, tales d'arbres i desbrossaments no es poden dur a terme entre l'1 d'abril i el 30 de juny.
  • S'hauran d'instal·lar passos de fauna, tal com proposa l'EIA, davall de cadascun dels quatre vials que confluiran a la rotonda.
  • Abans de l'inici de les tasques de desbrossament de la vegetació s'haurà de dur a terme la revisió florística, per part d'un tècnic competent, proposada a l'EIA. En cas d'instal·lar altre senyalització, diferent de la normalitzada per la legislació de trànsit, aquesta s'haurà d'adaptar al Manual de senyalització dels espais naturals protegits de les Illes Balears.
  • No es permet la sembra d'espècies de flora incloses en el Catàleg espanyol d'espècies exòtiques invasores (Reial Decret 630/2013, de 2 d'agost - BOE núm.185 de 3/08/2013) així com tampoc cap de les següents: Paspalum paspalodes, Paspalum vaginatum, Ipomoea indica, Pittosporum tobira, Arundo donax, Myoporum tenuifolium, Drosanthemum floribundum, Disphyma crassifolium, Aptenia lancifolia, Aptenia cordifolia, Lemna minuta, Bromus catharticus, Helianthus tuberosus, Malephora crocea, Pennisetum purpureum, Agave sp, Opuntia ficus – indica, Senecio mikanoides, Senecio cinerària i Xanthium strumarium.
  • Sense perjudici del que estableixi el Reglament de protecció del Medi Nocturn de Menorca, l'enllumenat associat a la rotonda s'haurà de dissenyar i instal·lar de · manera que es prevengui la contaminació lumínica i afavorint l'estalvi energètic. En qualsevol cas les llumeneres hauran de tenir una brillantor mínima i no podran emetre per damunt del pla horitzontal.»

5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluacions ambientals, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

a) Característiques del projecte: l'objecte del projecte és la construcció d'una rotonda de 50 m de diàmetre exterior i 30 metres d'interior amb una amplada del vial de l'anell de 10 m (dos carrils de 4,25 m, una vorera interna de 0,5 m i una vorera exterior d'1 m) per eliminar un problema d'accidents de trànsit i una millora de la mobilitat i la seguretat viària.

b) Ubicació del projecte: El projecte s'inicia en el punt quilomètric 1+980 de la carretera Me-9 i finalitza en el punt quilomètric 2+240 de la mateixa carretera. L'àmbit d'actuació es redueix a les dimensions requerides per a l'execució d'una rotonda a la intersecció de la carretera Me-9, al pk 2+125 que comunica amb l'entrada a la urbanització de Coves noves i l'entrada a la urbanització d'Addaia.

Entorn de la zona: zona agroforestal, amb zones de cultius i abandonats, i zones contínues de massa forestal formada principalment per pi blanc (Pinus halepensis), amb presència de peus d'ullastre (Olea europaea) var. sylvestris, alzina (Quercus ilex) i sabina (juniperus phoenicia). Risc d'incendi forestal extremadament alt. Zona d'Alt Risc d'incendi forestal (ZAR) i APR d'incendis.

D'acord amb la Norma Territorial Transitòria aprovada en data 22/12/2014 pel Consell de Menorca, el PGOU d'es Mercadal i l'adaptació a les Directrius d'Ordenació Territorial, l'àrea d'actuació travessa Àrea Natura d'Especial Interès (ANEI) per l'est, Àrea Natural d'Interès Territorial (ANIT) pel sud-oest, Àrea d'Interès Agrari (AIA) pel Sud i per sòl urbanitzable al nord-oest.

L'àmbit del projecte se situa a la unitat de paisatge 6 Badies i penya-segats calcaris del nord. Una part de les actuacions afectaran la Zona especial de conservació (ZEC) i Zona d'especial protecció per a les aus (ZEPA) ES000233 D'Addaia a s'Albufera.

c) Característiques del potencial impacte: els principals efectes negatius es produiran durant l'execució del projecte: l'ocupació del territori, risc de contaminació del sòl per possibles vessaments, efectes sobre la qualitat de l'aire i generació de renous, sobre la vegetació i la fauna de la ZEC, generació de residus, sobre el paisatge, el consum energètic i sobre la població.

Durant la fase de funcionament, els impactes de renou i emissió de partícules i contaminants serien similars als actuals, atès que la carretera es troba en funcionament.

Per altra banda, es poden valorar com a positius els impactes sobre:

  • La població: millora de la mobilitat i la seguretat viària.
  • L'economia i sobre la reducció d'emissions: connexió dels carrils bici entre les tres zones urbanes que fomentarà la mobilitat sostenible, millorarà el pas de vianants i l'accés al camí de cavalls. A més, permetrà l'accés directe dels vehicles a la nova depuradora, que actualment han de circular més d'un quilòmetre per a poder realitzar el canvi de sentit.
  • Paisatge: millores en la senyalització.
  • Afeccions medi ambient: s'analitzaran els impactes produïts amb la construcció dels nous col·lectors de bombeig de la nova depuradora i es determinarà la millor solució per restaurar la zona afectada.

Ateses les característiques del projecte, si s'apliquen adientment les mesures preventives i correctores del document ambiental i els condicionants del present informe, no s'espera que hi hagi impactes significatius.

6. Conclusions de l'Informe d'impacte ambiental

Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de construcció d'una rotonda a la carretera ME-9, PK2+150, intersecció al creuament d'accés a Coves Noves, Arenal d'en Castell, NA Macaret i Addaia, Terme Municipal Es Mercadal, promogut per la Direcció Insular de Carreteres del Consell de Menorca i redactat per l'Enginyer Tècnic d'Obres Públiques Manel De Febrer i De Olives en data juny de 2022, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures correctores/protectores proposades en el document ambiental, redactat per l'ambientòleg (Nº Col∙legiat: 1.902) Jofre de Febrer Bonilla en data de setembre de 2022, i els condicionants següents:

a. Per tal de garantir la protecció del domini públic hidràulic subterrani, s'atendrà el que disposa l'annex I de la Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries: «Durant l'execució de les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries».

b. Cal fer un estudi dels consums energètics i emissions de CO2 del projecte i compensar les emissions que apareixerà en el Pla de Vigilància Ambiental..

c. S'hauran d'establir mesures per a la prevenció de pols i gasos durant la fase de construcció. Aquestes mesures s'han d'incloure en el pla de vigilància ambiental per tal de registrar el seu seguiment. Es recomanen les mesures indicades a la Guia de prevenció de la contaminació atmosfèrica al sector de la construcció: http://www.caib.es/sites/atmosfera/ca/d/guia_pel_control_de_les_emissions_de_pols_de_la_construccio_i_de_la_demolicio-30632/.

d. A més de reutilitzar com a reblert tot el material possible extret a les excavacions, s'ha de prioritzar, l'ús de material procedent de plantes de reciclatge d'àrids.

e. Els passos de fauna projectats, s'hauran de dissenyar de forma que permeti buidar-los en cas de pluges que portin erosió de terra.

f. S'hauran de complir les prescripcions dels informes:

  • Del Servei de Protecció d'Espècies (17/05/2023).
  • Del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera del CIME (23/03/2023).
  • Del Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl de la Direcció General d'Espais Naturals i Biodiversitat de la Conselleria de Medi Ambient i Territori en relació amb la prevenció contra els incendis forestals i la gestió forestal (30/05/2023).
  • Del Servei de Planificació al Medi Natural (30/05/2023).

g. El Pla de Vigilància Ambiental haurà d'incloure la definició d'uns indicadors clars i específics per fer el seguiment objectiu i documentat de l'efectivitat de les mesures correctores i preventives a cada una de les fases del projecte. A més, d'incloure les actuacions que es duran a terme en el cas que les mesures no obtinguin el resultat desitjat.

Es recorda:

  • Tal com indica el document ambiental, s'avaluaran les afeccions ambientals produïdes amb la construcció dels nous col·lectors de bombeig de la nova depuradora d'Addaia i es determinarà un Pla d'Actuació per restaurar la zona afectada. Aquesta mesura s'inclourà en el Pla de Vigilància Ambiental.
  • S'ha de complir amb els requisits establerts en el Reial Decret 105/2008 pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició quant a les obligacions del productor i posseïdor, i si n'és el cas, del gestor d'aquest tipus de residu.

Aquesta resolució només ha avaluat els paràmetres ambientals del projecte sense valorar el punt de vista tant de seguretat com de funcionalitat de la nova rotonda, atès que aquests no es troben a l'annex III de la Llei 21/2013 sobre els criteris mencionats en l'article 47.5 per determinar si un projecte de l'annex II s'ha de sotmetre a l'avaluació d'impacte ambiental ordinària.

Segon.- Es publicarà el present informe d'Impacte Ambiental a la seu electrònica de la CMAIB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè d'AIA.

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart.- L'informe d'Impacte Ambiental no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte, si és el cas, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè.- Aquesta proposta de resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.

 

(Signat electrònicament: 7 de desembre de 2023)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)