Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA

Núm. 790000
Acta de liquidació de la subvenció relativa a la convocatòria extraordinària d’ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 29 de maig de 2021 es va publicar al BOIB l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

2. Dins el termini establert a l'article 5.6 de la Ordre, ha tingut entrada a la seu electrònica de l'Agència Tributaria de les Illes Balears la sol·licitud prevista en la convocatòria per part d'empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

3. El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball ha emès Resolucions per les quals ha aprovat, autoritzat i disposat la despesa, reconegut l'obligació i proposat el pagament en concepte d'ajut de la convocatòria extraordinària d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19 publicades als següents butlletins:

- BOIB núm. 99, de 24 juliol de 2021

- BOIB núm. 102, de 31 juliol de 2021

- BOIB núm. 105, de 7 d'agost de 2021

- BOIB núm. 111, de 21 d'agost de 2021

- BOIB núm. 119, de 2 setembre de 2021

- BOIB núm. 120, de 4 setembre de 2021

- BOIB núm. 124, de 9 setembre de 2021

- BOIB núm. 127, de 14 setembre de 2021

- BOIB núm. 131, de 23 setembre de 2021

- BOIB núm. 132, de 25 setembre de 2021

- BOIB núm. 170, d'11 desembre de 2021

4. L'article 9.5 de l'esmentada Ordre disposa que la justificació de la subvenció, pel que fa a les despeses i als costs, es podrà presentar des de l'endemà de la data de pagament de la subvenció fins al 30 de juny de 2022, de la manera que preveuen cada un dels punts 5.1 a 5.5 següents, atenent a la quantia de la subvenció concedida:

5.1. Per a la justificació de despeses imputables a subvencions concedides d'un import igual o inferior a 6.000,00 euros, caldrà presentar una declaració responsable de la persona o entitat beneficiària d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex III i, en el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent podrà comprovar, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.2 Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'un import de superior a 6.000,00 i inferior a 60.000,00 euros, caldrà presentar la següent informació:

a) Una relació classificada de les despeses satisfetes mitjançant l'import de l'ajut concedit en els termes i en els termes que preveuen els articles 4.2 i 9.3, respectivament, d'aquesta Ordre, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, data de pagament d'acord amb el model que s'adjunta a aquesta Ordre com a Annex IV.

b) En el seu cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

L'òrgan concedent comprovarà, mitjançant un sistema de mostreig, els justificants que estimi oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, a la fi de la qual podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

5.3. Per a la justificació de les despeses imputables a subvencions concedides d'import igual o superior a 60.000,00 euros, s'haurà de presentar l'informe d'un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. L'informe serà realitzat d'acord amb els procediments específics que es detallen en l'Annex V d'aquesta Ordre conjunta sobre la informació que ha de ser preparada pel beneficiari de l'ajut d'acord amb l'Annex VI d'aquesta Ordre conjunta. Sobre la base d'aquests procediments l'informe conclourà sobre si existeixen o no excepcions a l'elegibilitat de l'ajuda percebuda d'acord amb els requeriments de la convocatòria.

En aquells casos en què el beneficiari estigui obligat a auditar els seus comptes anuals per un auditor sotmès a la Llei 22/2015, de 20 de juliol, d'Auditoria de Comptes, l'informe a què es refereix el paràgraf anterior es durà a terme pel mateix auditor.

En el supòsit en què el beneficiari no estigui obligat a auditar els seus comptes anuals, la designació de l'auditor de comptes l'ha de fer ell.

El beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.

5.4. Els beneficiaris de la línia 1, que pretenguin imputar a la subvenció els costos fixos a què es refereixen l'article 4 i l'últim paràgraf de l'apartat 4 de l'article 8 d'aquesta Ordre hauran de presentar un informe emès per un auditor de comptes, inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, que acrediti la imputabilitat de l'ajuda, en tot o en part, a la satisfacció o cobertura d'aquests costos fixos. En aquest sentit, l'informe de l'auditor haurà d'acreditar els següents extrems en relació amb els costos fixos no coberts, o pèrdues equivalents:

a) Que s'han meritat entre l'1 de març de 2020 i el 31 de maig de 2021.

b) Que procedeixen de contractes anteriors al dia 13 de març de 2021,

c) Que compleixen amb l'ordre de prelació establert en l'apartat 2 de l'article 4.

d) Que no inclouen costos o despeses determinants de deutes o pagaments subvencionables que ja s'hagin imputat a l'ajuda.

e) Que no inclouen pèrdues per deteriorament de valor puntuals.

f) En el cas que les pèrdues incloguin dotacions en provisions diferents de les causades per deteriorament de valor puntuals, l'informe s'haurà de manifestar sobre la correcció d'aquestes d'acord amb la normativa comptable d'aplicació.

A aquest efecte, són aplicables les mateixes regles establertes en el punt 5.3 anterior respecte de l'emissió de l'informe i la designació de l'auditor de comptes.

Així mateix, el beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.

5.5. Els beneficiaris de la línia 2, que pretenguin imputar a la subvenció els costos fixos a què es refereixen l'article 4 i l'últim paràgraf de l'apartat 4 de l'article 8 d'aquesta Ordre, amb independència de la quantia de la subvenció a què es refereixen els punts 5.1, 5.2 i 5.3 anteriors i de la documentació que hagi de presentar-se d'acord amb els punts esmentats, hauran de presentar un informe emès per un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. L'informe serà realitzat d'acord amb els procediments específics que es detallen en l'Annex VII d'aquesta Ordre conjunta sobre la informació que ha de ser preparada pel sol·licitant de l'ajuda d'acord amb l'Annex VIII, IX i X d'aquesta Ordre conjunta. Sobre la base d'aquests procediments l'informe conclourà sobre si existeixen o no excepcions a l'elegibilitat de l'ajuda percebuda d'acord amb els requeriments de la convocatòria.

A aquest efecte, són aplicables les mateixes regles establertes en el punt 5.3 anterior respecte de l'emissió de l'informe i la designació de l'auditor de comptes.

Així mateix, el beneficiari estarà obligat a posar a la disposició de l'auditor de comptes tots els llibres, registres i documents que li siguin exigibles en aplicació del que disposa l'apartat f) de l'article 14.1 de la Llei general de subvencions. Així com a conservar a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la Llei.»

La justificació de la subvenció s'entendrà complerta quan s'hagi justificat l'import de la subvenció concedida. Per a justificar aquest import s'acceptaran els pagaments de les despeses subvencionables que varen motivar la concessió de la subvenció fets a partir del moment de la presentació de la sol·licitud de la subvenció, sens perjudici del règim específic aplicable als costs fixos.

5. Els beneficiaris esmentats a l'annex 1 han presentat la documentació justificativa exigida a la convocatòria i la subvenció queda justificada en la seva totalitat.

6. S'ha emès informe favorable relatiu a l'atorgament d'ajut de la convocatòria extraordinària d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

7. En tot cas, la liquidació de la subvenció no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

2. El Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).

3. El Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (BOE núm. 62, de 13 de març de 2021).

4. El Decret llei 3/2021, de 12 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per a executar les actuacions i els projectes que es finançaran amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i de conformitat amb els principis d'eficàcia, proporcionalitat i eficiència (BOIB núm. 49, de 13 d'abril de 2021).

5. El Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

6. L'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia Covid d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I de Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (BOIB núm. 70, de 29 de maig de 2021).

7. El Conveni de 5 de maig de 2021 entre el Ministeri d'Hisenda, l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en aplicació del que estableix l'article 4.4 de Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la Covid-19 (publicat per l'Ordre HAC/453/2021, de 7 de maig, al BOE núm. 112, d'11 de maig de 2021).

8. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

9. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de al 2019).

10. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).

11. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023).

12. El punt 3 de l'article 10 de l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 disposa que la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular podrà requerir la documentació necessària per dur a terme les actuacions de seguiment i de control necessàries per garantir compliment de les condicions i els requisits que varen donar lloc a l'atorgament, així com de les obligacions establertes.

13. El punt 5 de l'article 10 de l'Ordre esmentada adverteix que els beneficiaris d'aquests ajuts estaran sotmesos als controls que exerceixin el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l'Estat i la Intervenció General de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

14. La liquidació de la subvenció es dictarà i notificarà als interessats mitjançant la publicació al BOIB, tal com determina l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en el termini de prescripció de quatre anys, a comptar des de la presentació de la justificació per la persona o entitat interessada.

 

Conclusió

Primer. Un cop revisada la documentació justificativa presentada per les entitats beneficiàries de l'ajut que figuren a l'annex 1, s'entén justificada en la seva totalitat.

Segon. Notificar aquesta acta de liquidació de la subvenció a les entitats beneficiàries mitjançant la publicació al BOIB.

Tercer. Informar a les entitats beneficiàries que el present procediment de comprovació és independent de les actuacions posteriors que es duran a terme d'acord amb la legislació vigent, i especialment les relatives al compliment dels compromisos del beneficiari regulats a la disposició addicional quarta del Reial Decret Llei 5/2021, de 12 de març i l'article 10 de l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (14 de decembre de 2023)

El director general d'Empresa, Autònoms i Comerç  José Antonio Caldés Capelo (Per delegació del conseller d'Empresa,Ocupació i Energia, BOIB núm. 103 de 2023)

 

ANNEX 1

Beneficiaris dels ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la COVID-19 amb subvenció justificada en la seva totalitat

 

NÚM. EXPEDIENT

NOM DEL BENEFICIARI

NIF/DNI DEL BENEFICIARI

IMPORT DE L'AJUT

IMPORT JUSTIFICAT

413-LCV 402/2022

ATRACCIONES ARAGON 2 DE BALEARES SA

A07416464

266.450,00

266.450,00

567-LCV 556/2022

GOOD&FAST MALLORCA AVENIDAS SLU

B57948044

461.282,91

461.282,91

652-LCV 638/2022

GRUP CUPAMA SL

B07759269

600.000,00

600.000,00

696-LCV 668/2022

HOTELES MALLORQUINES UNIDOS S.L.

B07070667

336.625,91

336.625,91

760-LCV 719/2022

PLAYA SANTANDRIA SOCIEDAD LIMITADA

B07941909

294.956,54

294.956,54

1228-LCV 1142/2022

ISCAPALMA SA

A07295660

600.000,00

600.000,00

1276-LCV 1190/2022

HELADOS FRIU, SOCIEDAD LIMITADA

B07452782

559.035,40

559.035,40

1630-LCV 1539/2022

1898 COMPANYIA DE BEGUDES SL

B16639551

600.000,00

600.000,00

1796-LCV 1698/2022

BAHIA VERDE SL

B07131568

506.000,00

506.000,00

2072-LCV 1972/2022

ARABELLA HOTELES E I

A07332430

600.000,00

600.000,00

2074-LCV 1974/2022

SAN RAFAEL TRANSCONTINENTAL SL

B57754160

600.000,00

600.000,00

2170-LCV 2066/2022

HOTEL PLAYA ESPERANZA

B07026701

600.000,00

600.000,00

2190-LCV 2086/2022

INVERSIONES BRAVIO SA

A07123383

500.000,00

500.000,00

2194-LCV 2090/2022

OLIVERFOOD EXPORT IMPORT SL

B57926990

600.000,00

600.000,00

2242-LCV 2138/2022

ALOJAMIENTOS TURISTICOS DE BALEARES SL

B07160310

600.000,00

600.000,00

2341-LCV 2237/2022

CONCESIONARIO IBIZA, SOCIEDAD ANONIMA

A07637002

69.964,64

69.964,64

2507-LCV 2403/2022

ALDEPRO SA

A08973257

600.000,00

600.000,00

2659-LCV 2555/2022

RESTAURANTE TRESPAIS SL

B57703787

140.000,00

140.000,00

2826-LCV 2721/2022

NAPOPI SL

B16514390

250.246,41

250.246,41

3075-LCV 2964/2022

KARTA MEMOSA SA

A07158157

256.677,16

256.677,16

3394-LCV 3276/2022

CARROSSA COUNTRY CLUB SA

A07452618

600.000,00

600.000,00

3655-LCV 3537/2022

SERVEIS MARITIMS PORT EIVISSA S.L.

B57362105

600.000,00

600.000,00

3785-LCV 3667/2022

FONTANELLAS PARQUE SA

A78789708

600.000,00

600.000,00

3906-LCV 3786/2022

EXPLOTACIONES TURISTICAS SA COMA SL

B57042186

449.052,82

449.052,82

3924-LCV 3804/2022

HOTEL MANACOR SL

B07911522

600.000,00

600.000,00

4083-LCV 3961/2022

CABELLO VALLE RAMON

***4371**

80.000,00

80.000,00

4250-LCV 4128/2022

CAMARAS FRIGORIFICAS SA

A07085335

500.000,00

500.000,00

4739-LCV 4617/2022

FAGACA S A

A17027186

600.000,00

600.000,00

4861-LCV 4733/2022

BIMGUVI SL

B16656381

600.000,00

600.000,00

4999-LCV 4871/2022

PRODUCTOS CARNICOS GLORIA MALLORQUINA SA

A07049257

554.717,63

554.717,63

5177-LCV 5049/2022

SAIL & SURF POLLENSA SL

B07590896

225.000,00

225.000,00

5365-LCV 5234/2022

JAIME MAS MARCE

***3387**

88.000,00

88.000,00

5376-LCV 5245/2022

MANEC D'OR SL

B57392185

200.000,00

200.000,00

5459-LCV 5328/2022

WHEELS SPORT SL

B07614498

142.904,02

142.904,02

5494-LCV 5363/2022

GUSTO MUNDIAL BALEARIDES SL

B57213357

403.174,99

403.174,99

5507-LCV 5376/2022

SON TROBAT SA

A07982051

542.917,07

542.917,07

5518-LCV 5387/2022

HOTEL CALA EN BLANES SA

A07269046

564.559,89

564.559,89

5617-LCV 5486/2022

GRUPO CARRERAS MIRALTA SL

B57828279

600.000,00

600.000,00

5626-LCV 5495/2022

MÜNCHNER KINDL SL

B57955593

345.800,00

345.800,00

5680-LCV 5549/2022

RESTAURANT ES TRAVES PORT SOLLER SL

B57842544

70.000,00

70.000,00

5808-LCV 5677/2022

MATUR, SOCIEDAD LIMITADA

B07029465

600.000,00

600.000,00

5812-LCV 5681/2022

EXPLOTACIONES TURISTICAS MI VACA Y YO SL

B07044837

81.504,50

81.504,50

6021-LCV 5890/2022

IBIZA MASTER, S.L.

B57349631

118.000,00

118.000,00

6280-LCV 6139/2022

APART IBIZA TUR, SOCIEDAD ANONIMA

A07077407

200.000,00

200.000,00

6324-LCV 6183/2022

MRLP RENTALS, SOCIEDAD LIMITADA

B57974438

186.491,63

186.491,63

6421-LCV 6276/2022

CAPE COLOM HOTEL SA

A07819584

524.021,60

524.021,60

6756-LCV 6607/2022

GLOBALES BED CONTRACTOR SL

B07998792

600.000,00

600.000,00

7265-LCV 7113/2022

PORT DES TORRENT BEACH CLUB, SOCIEDAD LIMITADA

B16514861

208.156,77

208.156,77

7317-LCV 7165/2022

FONT CASTELL JAIME

***8954**

72.500,00

72.500,00

7551-LCV 7399/2022

PLAYA REAL SA

A07025919

600.000,00

600.000,00

7962-LCV 7810/2022

SUPER PALACE SL

B57118630

200.000,00

200.000,00

8839-LCV 8680/2022

JLM MALLORCA SL

B16500985

594.638,81

594.638,81

9658-LCV 9489/2022

FERNANDO CARO SL

B57119349

150.000,00

150.000,00

9696-LCV 9527/2022

BAMBOBIER BALEARIC SL

B57896300

453.298,92

453.298,92

10600-LCV 10427/2022

ARABI VADELL LIDIAI

***3496**

282.115,17

282.115,17

10808-LCV 10635/2022

ZHANG LIU CB

E57004426

90.000,00

90.000,00

12444-LCV 12249/2022

ASADOR ES MOLI DES COMTE SOCIEDAD LIMITADA

B57621351

129.420,21

129.420,21

12541-LCV 12346/2022

IBIZA ROCKS HOUSE, SOCIEDAD LIMITADA

B57928947

120.000,00

120.000,00