Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 786991
Extracte de l’aprovació per decret d'alcaldia Núm. 2023-4780, de 05 de desembre de 2023, de la convocatòria de concessió d’ajudes de 950,00 € cada una que poden servir de complement i promoció per als estudiants del municipi de Sant Josep de sa Talaia que cursin estudis universitaris o cicles formatius de grau mitjà o superior durant el curs 2023-2024, a centres de fora de l’illa
BDNS (732718 )
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l'extracte de la convocatòria d'ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 169, de 14 de desembre de 2023.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 240.000,00 €, amb càrrec a la partida 326148017 amb fons de finançament municipal, condicionat al que disposi el corresponent pressupost de la corporació per a l'any 2024.
2. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Podran acollir-se a aquesta convocatòria els estudiants empadronats en el municipi de Sant Josep de sa Talaia que cursen estudis universitaris o cicles formatius de grau mitjà o superior durant el curs 2023-2024 a centres de fora de l'illa, i que compleixin els següents requisits:
a) Estar empadronats de manera continuada en el municipi de Sant Josep de sa Talaia des d'abans de l'1 de gener de 2023.
b) Cursar els següents estudis, que han de ser presencials o semipresencials:
b.1) Cursar a centres de fora de l'illa durant el curs 2023-2024:
b.2) Ser estudiant universitari o de cicle formatiu d'un centre d'Eivissa o de fora de l'illa que participi en el curs 2023-24 en un programa Erasmus.
b.3) Ser estudiant universitari o de màster en una universitat estrangera o centre equivalent.
c) Haver cursat estudis reglats durant el curs 2022-23. S'entén per estudis reglats els que componen el sistema educatiu espanyol (educació preescolar i educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat, formació professional, formació universitària amb títols universitaris oficials, ensenyaments de règim especial: artístics i idiomes) o en el cas d'estudiants del grup b.3, haver cursat estudis del sistema educatiu del país on continuen els estudis durant el curs 23-24. Si no s'han cursat estudis reglats durant el curs 2022-23 s'haurà de presentar una declaració responsable (annex III).
d) Haver aprovat durant el curs 2022-2023 o durant el darrer curs en què es cursaren estudis reglats, com a mínim, la meitat dels crèdits que correspondrien al curs complet corresponent o el total de crèdits que queden pendents per finalitzar els estudis. En cas d'estudiants que s'hagin matriculat a assignatures de cursos diferents es farà la mitjana de crèdits d'un curs dividint el total de crèdits dels estudis universitaris o cicle que es cursi pels cursos en què estiguin distribuïts els estudis universitaris o cicle.
e) Estar matriculat, com a mínim, de la meitat dels crèdits del curs 2023-24 o de tots els crèdits que quedaven pendents per finalitzar els estudis.
f) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep.
g) No trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
h) Acreditar el compliment d'obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l'article 25 del RLGS.
3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
3.1. Les instàncies es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establida a l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s'haurà de passar avís per correu electrònic a l'adreça: normalitzacio@santjosep.org.
3.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) Identificació de qui serà el beneficiari, mitjançant còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu.
c) Declaració responsable d'estar empadronat en el municipi de Sant Josep de sa Talaia de manera continuada des d'abans de l'1 de gener de 2023 (annex II).
d) Declaració responsable del beneficiari, si és major d'edat, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Sant Josep, i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar a l'Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades del sol·licitant que siguin necessàries. En cas de ser menor d'edat, la declaració haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal (annex II).
e) Declaració responsable del beneficiari, si és major d'edat, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions. En cas de ser menor d'edat, la declaració haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal (annex II).
f) Certificat acadèmic de les notes del curs 2022-2023 o, en el cas de presentar l'annex III, del darrer curs en què es cursaren estudis reglats. S'acceptaran també extractes d'expedient acadèmic
g) Certificat de matrícula dels estudis del curs 2023-2024 per als quals sol·licita l'ajuda. S'acceptarà també còpia de la matrícula.
h) Imprès de transferència bancària facilitat per l'Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades o certificat de titularitat bancària. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.
i) Declaració responsable de no haver realitzat estudis reglats durant el curs 2022-23. En cas de ser menor d'edat, la declaració haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal (annex III).
j) Model de representació, en cas de presentar la sol·licitud una persona diferent del sol·licitant (annex IV).
Si els documents exigits en la sol·licitud ja s'haguessin presentat a l'Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'article 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què varen ser presentats o emesos.
En cas de ser menor d'edat, la sol·licitud haurà de ser firmada pel pare, mare o tutor legal.
3.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el BOIB
3.4. Esmenes de defectes de les sol·licituds
Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la normativa de la convocatòria, l'òrgan instructor ha de requerir, segons estableix la base 5.2, a la persona interessada que l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies i li ha d'indicar que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.5. Un mateix aspirant no podrà obtenir més d'una ajuda.
(Signat electrònicament: 14 de desembre de 2023
L'alcalde Vicente Roig Tur)