Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 781687
Modificació i aprovació del text refós de la relació de llocs de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord Plenari de l'ajuntament d'Alcúdia, de data 12 de desembre de 2023, s'ha aprovat el text refós de la Relació de Llocs de Treball que recull i posa al dia totes les modificacions, incloent aquelles incorporades mitjançant dit acord per tal d'adequar les retribucions complementàries a les necessitats dels serveis, de regularitzar distintes situacions de fet i de funcionaritzar la plaça de Graduat Social.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia, als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Alcúdia, a la data de la signatura electrònica (12 de desembre de 2023)

La batlessa Josefina Linares Capó

 

“ACORDS

Primer.- La Relació de Llocs de Treball assigna una sèrie de llocs a la categoria d'auxiliars administratius, quan, en realitat, se'ls exigeixen funcions pròpies d'administratius, amb un suport notable a la tasca dels tècnics en els respectius departaments.

En conseqüència, s'aprova actuar sobre els llocs de treball d'Auxiliar administratiu/va adscrits a la unitat “Batlia” (1110), ”Secretaria” (2131), “Activitats” (3114), “Obres” (3310), i “Estadística” (3113), augmentat les seves retribucions complementàries, passant a tenir un complement de destinació 16 i un complement específic equivalent a l'habitual en el grup C1 a l'ajuntament d'Alcúdia, això és, 7.060,06.- €. A més, el seu grup passarà a ser C1/C2 i el nivell de català exigit com a requisit el C1.

Així doncs, es singularitzen aquestes places, identificant-les de la següent manera: l'Auxiliar administratiu/va de Batlia (1110) passa a ser “Secretaria de Batlia”; l'Auxiliar administratiu/va de Secretaria (2131) passa a ser “Secretaria de la Secretaria general”; l'Auxiliar administratiu/va de la unitat “Activitats” (3114), passa a ser “Auxiliar/Administratiu/va d'Activitats”; l'Auxiliar administratiu/va de la unitat “Obres” (3310) passa a ser “Auxiliar/Administratiu/va d'Obres”;  i, en darrer lloc, l'Auxiliar administratiu/va de la unitat “Estadística” (3113) passa a ser “Auxiliar/Administratiu/va d'Estadística”.

Segon.- Modificar les retribucions complementàries dels llocs de treball d'Arquitecte (3100) adscrit a la unitat “Urbanisme”, el T.A.E Enginyer Industrial (3210) adscrit a la unitat “Urbanisme”, el T.A.E Enginyer Industrial (2020115) adscrit a la unitat “Serveis i manteniment”, el T.A.E Enginyer de Camins adscrit a la unitat “Obres municipals”, i el T.A.E Lletrat (2102) de la unitat “Serveis jurídics”, per ser places infravalorades, amb conseqüències pràctiques persistents en la dificultat de cobrir-les i en la peremptorietat en la seva ocupació.

Així, aquests llocs passen a tenir un complement de destí 26 i un complement específic de 20.329,47€.

Tercer.- Suprimir la plaça d'Arquitecte (2020112) i convertir el lloc de treball d'Arquitecte tècnic de la unitat “Urbanisme” (3220) en “Cap dels arquitectes tècnics” i, en motiu d'aquesta nova responsabilitat, modificar les seves retribucions complementàries, que se concreten en un complement de destí 24 i un complement específic de 13.140,00€.

Les funcions del lloc de “Cap dels arquitectes tècnics” són les següents:

  • Coordinar el personal arquitecte tècnic adscrit al departament de llicències amb la redacció d'informes d'acord amb la legislació vigent en matèria d'urbanisme.
  • Recerca de normativa i criteris d'aplicació per l'elaboració d'informes del servei.
  • Donar assistència i suport tècnic al personal tècnic del departament.
  • Realitzar informes de llicències d'obra major, informes d'ús d'activitats, informes per a certificats urbanístics, informes sol·licitats per organismes públics, recerca d'antecedents d'expedients d'obra, estudis de viabilitat, etc., tant dels administrats que ho sol·liciten com interns del propi ajuntament.
  • Atenció al públic, inspeccions, suport en general al membres de la corporació amb informes, consultes, etc.
  • Donar suport a l'àrea de planejament, amb informes, consultes, correccions, inspeccions, revisió d'instruments de planificació, estudis previs, avantprojectes, estudis de viabilitat i altres estudis tècnics relatius a l'urbanisme i planejament.
  • Substituir a l'arquitecte municipal en casos de vacances o malaltia.
  • Donar suport en general als serveis jurídics de l'àrea d'urbanisme, informes, consultes, correccions, inspeccions, etc.
  • Representar l'Ajuntament davant altres organismes públics en les matèries de la seva responsabilitat.
  • Seguiment de la tramitació davant altres administracions de projectes d'obres a fi d'obtenir autoritzacions o informes, necessaris per la seva autorització o execució.
  • Dur a terme qualsevol altra funció relacionada amb el lloc de feina que encomani el/la superior en l'escala jeràrquica.

Quart.- Assignar la plaça d'arquitecte tècnic, inspector d'obres (2141) a la unitat de “Patrimoni cultural” que, hores d'ara, no té efectius, tot i la importància del patrimoni històric i monumental de la ciutat, el manteniment del qual és, a més d'una obligació, una qüestió estratègica per a la ciutat.

A fi de compensar la nova responsabilitat de l'arquitecte tècnic com a “Cap de l'àrea de

Patrimoni Cultural”, s'augmenta el seu complement específic fins als 10.311,14€. Les seves funcions seran les pròpies del cap de la unitat:

  • Coordinar el personal adscrit al departament de patrimoni i donar assistència i suport tècnic al personal del departament.
  • Realitzar informes sol·licitats per organismes públics, recerca d'antecedents, realització d'informes tècnics requerits en els expedients tramitats per la unitat.
  • Atenció al públic, inspeccions, suport en general al membres de la corporació amb informes, consultes, etc...
  • Representar l'Ajuntament davant altres organismes públics, ponències tècniques (Comissió Patrimoni Històric, etc)
  • Seguiment de la tramitació davant altres administracions de projectes d'obres a fi d'obtenir autoritzacions o informes, necessaris per la seva autorització o execució.
  • Dur a terme qualsevol altra funció relacionada amb el lloc de feina que encomani el o la superior en l'escala jeràrquica.
  • Coordinació amb el Consorci Ciutat Romana de Pol·lèntia
  • En general, les funcions que son pròpies del cap de la unitat.

Cinquè.- Crear una plaça d'arquitecte tècnic a la unitat “Urbanisme”, amb les funcions, característiques i retribucions que tenia l'arquitecte tècnic, inspector d'obres, amb el codi 2020112 (abans assignat a la plaça d'arquitecte).

Sisè.- El lloc de treball de Tècnic d'Administració General (2100) de la Unitat de contractació, passa a ser “Cap jurídic d'Obres pròpies” de la unitat “obres municipals”, amb un complement de destí 26 i un complement específic de 20.329,47€, equiparat als llocs de l'apartat segon.

En aquest sentit, les seves funcions són:

  • Responsabilitzar-se de la coordinació de l'àrea d'obres pròpies i controlar i assessorar en la totalitat de les tramitacions administratives de l'àrea.

  • Coordinació en matèria administrativa dels expedients de l'àrea d'obres pròpies que impliquin una relació amb organismes oficials supramunicipals o altres administracions.

  • Exercir de forma general les funcions d'assessorament jurídic en les matèries pròpies de l'àrea i elaborar els informes que li encomani el titular de la regidoria.

  • Elaboració dels informes jurídic-urbanístics dels projectes d'obra que tramiti l'àrea d'obres pròpies. Donar suport i assessorament jurídic al Departament en la tramitació necessària per a l'aprovació dels projectes d'obra.

  • Supervisió dels expedients de subvenció que es tramitin a l'àrea d'obres pròpies.

  • Tramitació dels expedients de contractació d'obres dependents de l'àrea d'obres pròpies que s'hagin de licitar pel procediment obert simplificat, inclòs l'abreujat (actuacions preparatòries, elaboració dels plecs, configuració de les licitacions a la PCSP, contractes menors, participació i actes de les meses de contractació, propostes d'adjudicació, formalització dels contractes), sempre en el marc de les instruccions del departament de contractació.

  • Donar suport i assessorament en el seguiment i execució, incidents, penalitats, liquidació, etc., dels contractes d'obres de l'àrea.

  • Contractació menor de l'àrea.

  • Qualsevol altra que li sigui assignada pel Regidor/a del Departament d'Obres Pròpies, entre les matèries pròpies del Departament que correspongui a les funcions pròpies de tècnic jurídic.

Transitòriament, fins a la modificació d'aquesta ordre de funcions, dar suport a l'àrea de contractació de la Batlia en matèria d'assegurances municipals:

  • Exercir de forma general les funcions de suport jurídic i assessorament a la Batlia en matèria d'assegurances de l'Ajuntament.

  • La tramitació dels contractes d'assegurances i d'intermediació d'assegurances que subscrigui l'Ajuntament d'Alcúdia, incloent-hi si escau la redacció dels plecs de clàusules particulars o documents de licitació i tramitació dels expedients, fins a la formalització del contracte, sota la supervisió de l'àrea de Contractació.

  • El seguiment del compliment de l'execució dels contractes d'assegurances que dugui a terme l'Ajuntament d'Alcúdia, inclosa la tramitació dels incidents contractuals i pròrrogues dels contractes.

  • Qualsevol altra que li sigui assignada per la Batlia, en matèria d'assegurances municipals.

Setè.- El lloc de treball de Tècnic d'Administració General (3000) de la unitat “Urbanisme”, el qual té un complement de destí 25, tindrà un complement de destí 27, i passarà a la denominació de “Cap de l'Àrea d'Urbanisme”. La intenció és equiparar-lo al Cap de Recursos Humans i Serveis Generals i al Coordinador de Contractació, amb els quals ja coincideix en el complement específic, però aquesta batlia s'ha autoimposat el criteri de no incrementar en més de dos nivells un lloc de treball en una revisió de la RLT, amb més motiu si aquest està ocupat.

Vuitè.- Ateses les necessitats de cada servei, es considera oportú reordenar els següents llocs de treball amb els respectius canvis d'unitat administrativa:

  • Per tal d'obtenir una major versatilitat, les unitats de l'àrea d'Urbanisme -Disciplina urbanística, Planejament urbanístic, Activitats, Obres i Llicències d'obres- s'integren en una única unitat: “Urbanisme”.

  • De la mateixa manera, es suprimeix la unitat de “Patrimoni municipal” i s'integra en la de Recursos Humans, que se dirà “Recursos Humans i Patrimoni Municipal”

  • S'intercanvien els llocs de treball d'Administratiu de la unitat “Disciplina urbanística” (F0040014) amb el d'Auxiliar administratiu de la unitat “Suport administratiu” (2151)

  • Mitjançant Decret de Batlia núm. 2075/2023, de dia 26 d'octubre de 2023, que modifica el Decret de Batlia núm. 1032/2023, de dia 26 de juny de 2023, es suprimeix  la unitat “registre d'entrada” de l'àrea “Secretaria general” i s'unifiquen les unitats “registre d'entrada” i  “estadística” en una sola d' “Oficina d'Atenció ciutadana, registre d'entrada i estadística” a la Regidoria delegada sobre Patrimoni cultural, informàtica i estadística.

  • El lloc de treball d'auxiliar administratiu (2161) de la unitat “Registre d'entrada” passa a l'àrea de “Policia”.

  • El lloc de treball d'auxiliar administratiu (2142) de la unitat “Estadística” passa a la unitat “Obres municipals”.

Així mateix, se canvia la denominació de la plaça de Subinspector de Policia (Cap de Policia) (F00180001), per dir-se de “Subinspector en Cap”, sense perjudici que el Subinspector en Cap sigui el cap de policia en defecte d'inspector, i en la seva absència, però no correspon a la RLT, sinó a l'alcaldia, decidir la responsabilitat del Cap de Policia.

Novè.- Modificar la Relació de Llocs de Treball pel que fa a la plaça de Graduat Social (2150) de la unitat “Recursos Humans”, passant a ser personal funcionari, amb les funcions, característiques i retribucions que té el Graduat Social (F00080005) de la unitat “Recursos Humans”.

Desè.- Per tal de corregir diversos errors materials, s'han inclòs els següents canvis a la Relació de Llocs de Treball:

- Les tres places de Treballadores Socials (F0027002, F0027003 i F0027004), creades mitjançant Acord de Ple de data 9 de febrer de 2023 que a l' annex aprovat al Ple de 5 d'agost de 2023 (BOIB núm. 111, de 10 d'agost de 2023) que per errada es varen incloure com a personal laboral, s'han de trobar dins del personal funcionari.

- Diverses places de la Relació de Llocs de Treball no tenen assignat cap codi d' identificació; per això, seguint la lògica que aplica als codis Sirham, s'assignen els següents codis:

  • Responsable de l'àrea de Recursos Humans i Serveis Generals: F00060001

  • Tècnic d'Administració General de la unitat “Suport Administratiu”: F0006009

  • Tècnic d'Administració General de la unitat “Recursos Humans”: F00060008

  • Inspector de la unitat “Policia Local”: F0019001

  • Sotinspector de la unitat “Policia Local”: F0018003

  • Administratiu/va de la unitat “Suport Administratiu: F00040011

  • Administratiu/va de la unitat “Disciplina urbanística”: F00040014

  • Administratiu/va de la unitat “Llicències d'Obres”: F00040015

  • Administratiu/va de la unitat “Intervenció”: F00040016

  • Administratiu/va de la unitat “Sanitat i Benestar Social”: F00040017

  • Administratiu/va de la unitat “Cultura”: F00040018

  • Auxiliar administratiu/va de la unitat “Patrimoni Municipal”: F00050017

  • Auxiliar administratiu/va de la unitat “Obres municipals”: F00050016

- La modificació de la Relació de Llocs de Treball núm. 01/2023, relativa a l'àrea de policia local contemplà la creació d'una plaça d'inspector, una de sotsinspector i deu de policies locals (BOIB núm. 84, de 22 de juny de 2023). Al moment d'elaborar les fitxes de la RLT, per errada, es va ometre incloure aquestes noves places; ara, s'inclouen al text refós.

- La plaça d'auxiliar administratiu d'estadística (2142) es va funcionaritzar mitjançant la modificació de la Relació de Llocs de Treball núm. 2/2022 aprovada pel Ple de dia 8 de setembre de 2022 (BOIB núm. 120, de 13 de setembre de 2022), i li va donar el codi F00050018. Per errada, aquesta plaça no es va modificar a l'annex aprovat al Ple de 5 d'agost de 2023 (BOIB núm. 111, de 10 d'agost de 2023) ni tampoc a la PR/2023/3666. Per aquest motiu, la plaça d'auxiliar administratiu de l'àrea d'estadística (F00050018) s'ha d'incloure rectificada com a personal funcionari al text refós.

Onzè.- Les modificacions aprovades mitjançant aquest acord es faran efectives al moment en que entri en vigor el pressupost de l'ajuntament d'Alcúdia per a l'any 2024, sempre que l'annex de personal reculli les modificacions en les retribucions complementàries que s'hi fan. La plantilla i l'annex de personal dels dits pressupostos establiran els llocs de treball efectivament dotats que seran els únics susceptibles de ser ocupats.

No obstant això, pel que fa a la modificació de la plaça d'arquitecte tècnic (2141), que passarà a ser “Cap de la unitat de Patrimoni Cultural”, amb el conseqüent augment de les seves retribucions complementàries, aquesta no podrà fer-se efectiva fins que no s'incorpori a la plantilla de l'ajuntament d'Alcúdia la plaça creada a la RLT d'arquitecte tècnic, inspector d'obres (2020112).

Dotzè.- Aprovar el text refós de la Relació de Llocs de Treball, com Annex, que recull i posa al dia totes les modificacions, incloent aquelles que s'incorporen mitjançant aquest acord.

La present Relació de Llocs de Treball, inclou tots els aspectes propis de una RLT que són estrictament competència del Ple: la denominació del lloc de feina, el grup de classificació professional, els cossos o escales, el sistema de provisió, els requisits exigits i les retribucions complementàries. A més, també s'inclou el nombre de llocs, els tipus de lloc (genèric o singularitzat) i el tipus de jornada. Així, les ordres de funcions, que correspondran a Alcaldia, no formaran part de la RLT, excepte quan la seva modificació comporti efectes sobre els aspectes obligatoris de l'article 74 TREBEP, en particular, sobre les retribucions complementàries.

Les columnes de productivitat presents a la darrera Relació de Llocs de Treball aprovada per l'Ajuntament d'Alcúdia, tampoc formaran part del text refós de l' Annex, essent aquest complement competència de Batlia, sempre i quan existeixi crèdit adequat i suficient als Pressupostos de la corporació, sense que la seva existència hagi de constar a la RLT.

Tretzè.- Publicar l'acord d'aprovació amb l'Annex al BOIB i remetre còpia a l'Administració Estatal i autonòmica en el termini de trenta dies.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació del present acord.

b) El recurs de reposició potestatiu davant el ple, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.”

Documents adjunts