Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ ES BALUARD MUSEU D'ART MODERN I CONTEMPORANI

Núm. 774568
Bases per a la convocatòria d’un concurs per proveir la direcció de la Fundació es Baluard Museu d’Art Contemporani de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Fundació Es Baluard convoca un concurs d'alta direcció per cobrir la plaça de Direcció d'Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma (d'ara endavant, Es Baluard), amb la missió de gestionar, programar i administrar el dit Museu, a més d'impulsar les activitats culturals i educatives, i de representar el Museu.

És voluntat de la Fundació Es Baluard seguir les bones pràctiques en la gestió dels museus i centres d'art, en el sentit d'exercir una gestió cultural transparent, democràtica i participativa, la qual cosa fa, per tant, que sigui un jurat independent d'experts qui elegesqui el millor projecte per al Museu i la persona candidata més adequada per ocupar-ne la Direcció.

El concurs es regeix per les BASES següents:

1. La Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma

Per a la gestió del Museu es va constituir una Fundació denominada Fundació Es Baluard Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma, CIF G57223992, degudament inscrita al Registre de Fundacions, mitjançant la Resolució publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 134, del 25 de setembre de 2003.

2. Objectius de la Fundació

L'article 5 dels Estatuts de la Fundació fixa els objectius de sostenir, conservar, exposar i promocionar el Museu d'Art Contemporani de Palma; promocionar els artistes i les obres, directament o indirectament relacionats amb la realitat artística de les Illes Balears, les obres que la Fundació posseesqui per qualsevol títol, així com les procedents de la Col·lecció Serra. I això sense perjudici de les noves aportacions que es puguin fer en qualsevol moment i de l'atenció permanent a les tendències nacionals i internacionals, tenint-ne cura d'una difusió adequada. És, així mateix, objecte fundacional l'adquisició o possessió per qualsevol títol de béns.

3. Funcions i atribucions de la Direcció

Les funcions i atribucions de la Direcció d'Es Baluard es descriuen a l'article 18 dels Estatuts de la Fundació.

En l'àmbit artístic correspon a la Direcció supervisar i coordinar les activitats relacionades amb la Col·lecció cedida i dipositada per la Fundació d'Art Serra, amb el conjunt cedit pels altres fundadors i les obres d'art que estiguin en possessió de la Fundació.

A títol enunciatiu, correspon a la Direcció:

a) Supervisar l'estat i la conservació de les instal·lacions, els serveis i el mobiliari del Museu.

b) Organitzar i coordinar l'exposició permanent de la Col·lecció, del conjunt i altres obres d'art que pertanyen o que s'han confiat a la Fundació per algun concepte.

c) Promocionar, cuidar, conservar i restaurar les obres de la Col·lecció, del conjunt i altres obres d'art que pertanyen o que s'han confiat a la Fundació.

d) Organitzar i coordinar la publicació de guies, catàlegs, documents i altres suports tècnics encarregats per la Fundació.

e) Supervisar i coordinar l'ús i l'exhibició de les obres dipositades al Museu.

f) Promoure la millora i l'increment de la col·lecció del Museu d'acord amb les pautes marcades pel Patronat i l'assessorament de la Comissió d'Adquisicions.

g) Dur a terme qualsevol acció que redundi en benefici del Museu i les obres d'art.

Les activitats realitzades per la Direcció a l'àrea artística han d'ajustar-se, en qualsevol cas, al que disposa el Patronat i dins els límits pressupostaris de la Fundació.

Per dur a terme les funcions de caràcter econòmic i administratiu correspon a la Direcció:

a) Sotmetre els comptes anuals a l'aprovació del Patronat.

b) Sotmetre a l'aprovació del Patronat el pla d'actuació de l'exercici següent, juntament amb el pressupost d'ingressos i despeses corresponent, en la forma prevista a l'article 9 dels Estatuts de la Fundació.

c) Coordinar els diversos òrgans i les activitats de la Fundació per executar el pla d'actuació i el pressupost aprovats.

d) Supervisar l'àrea de recursos humans, serveis i col·laboracions de la Fundació i contractar el personal que sigui necessari segons els pressuposts aprovats.

e) Totes les funcions que li encomani el Patronat.

4. Requisits de les persones candidates

Són necessaris els requisits següents:

4.1. Ser major d'edat i tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea. En cas contrari, prèviament a la formalització del contracte, s'ha d'acreditar la residència legal i el permís de treball a les Illes Balears.

4.2. Disposar d'una titulació superior universitària o equivalent.

4.3. Acreditar una trajectòria professional i una experiència significativa en la Direcció, Programació i/o Gestió de museus, centres d'art i/o espais culturals, i tenir coneixements sòlids en arts visuals, cultura, pensament i pràctiques artístiques contemporànies.

4.4. És un requisit el coneixement d'un dels dos idiomes oficials de la Comunitat Autònoma de manera suficient per garantir-ne el correcte desenvolupament de les responsabilitats i es demana que en el termini de dos anys es pugui manejar en l'altre idioma cooficial, circumstància que s'haurà d'acreditar degudament. Cal acreditar el coneixement de l'anglès per utilitzar-lo com a eina de treball. Si l'aspirant no pot acreditar aquests coneixements mitjançant certificats oficials, el jurat ho valorarà a la fase 3 del procediment. Es valorarà també el coneixement d'altres idiomes.

4.5. És un requisit no haver estat separat mitjançant un expedient disciplinari de cap Administració pública, ni trobar-se sota cap mena d'inhabilitació per ocupar llocs de treball o exercir càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat (o en cap situació equivalent) ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària (o equivalent) que en el seu Estat impedesqui, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

5. Mèrits a considerar en el procés de selecció

Es consideraran els mèrits següents:

5.1. Tenir títols universitaris diferents de l'imprescindible presentat per accedir a la convocatòria i, especialment, els corresponents a les disciplines d'art, història, economia d'empreses, dret i humanitats. Màxim 6 punts (dos punts per títol universitari, un punt per qualsevol altre títol universitari no inclòs en els esmentats).

5.2. Tenir estudis específics de postgrau relacionats amb l'art, la crítica, la cultura i el pensament contemporani. Màxim 5 punts (un punt per postgrau).

5.3. Tenir experiència en la direcció artística de museus, fundacions o institucions dedicades a l'art contemporani. Màxim 15 punts (un punt per any de treball acreditat o fracció en el cas que no s'arribi a completar l'anualitat).

5.4. Tenir experiència en el comissariat d'exposicions individuals o col·lectives en museus i institucions artístiques de rellevància nacional o internacional, el rang de rellevància de la qual valorarà la comissió de selecció. Màxim 15 punts (un punt per cada cinc exposicions).

5.5. Tenir experiència laboral en col·leccions d'art contemporani, sia com a director/a, gestor/a, conservador/a, historiador/a o assessor/a d'adquisicions. Màxim 10 punts (un punt per any de treball acreditat o fracció en el cas que no s'arribi a completar l'anualitat).

5.6. Acreditar experiència en tasques de captació de patrocini i/o mecenatge per a museus, fundacions o esdeveniments de caràcter nacional o internacional. Màxim 10 punts.

5.7. Demostrar un coneixement expert del món de l'edició, haver treballat en departaments de publicacions en museus, en la direcció o coordinació editorial en museus, institucions, revistes o editorials de reconegut prestigi nacional o internacional. Màxim 5 punts (un punt per any de treball acreditat o fracció en el cas que no s'arribi a completar l'anualitat).

5.8. Acreditar experiència docent en universitats, màsters, MBA o en la direcció i/o docència de cursos en museus o institucions de rellevància. Màxim 5 punts.

5.9. Haver publicat treballs, investigacions, assaigs i textos crítics relacionats amb l'art, la cultura i el pensament contemporani. Màxim 10 punts.

5.10. Tenir experiència en la direcció artística d'esdeveniments biennals, festivals, fires o esdeveniments artístics de caràcter nacional o internacional. Màxim 10 punts (un punt per cada esdeveniment).

5.11. Acreditar coneixement i/o experiència en el treball amb el sector públic. Màxim 5 punts.

5.12. Coneixement d'altres idiomes diferents dels indicats en el requisit i sempre d'acord amb la titulació corresponent. Màxim 4 punts (un punt per idioma).

6. Presentació de candidatures

Les persones candidates han d'aportar la documentació següent:

1) Document acreditatiu de la identitat i, si escau, els permisos de residència i de treball.

2) Títols universitaris o equivalents.

3) Curriculum vitae i documents acreditatius dels requisits i mèrits al·legats, especialment títols acadèmics, documents acreditatius de l'experiència professional consignada al currículum i, en general, tots els certificats i/o documents que es considerin oportuns per justificar els mèrits al·legats.

4) Desenvolupar un avantprojecte de gestió i museològic que inclogui els objectius i línies a seguir els propers quatre anys i una proposta de programació per als dos primers anys, d'acord amb les característiques que s'indiquen a continuació:

Extensió màxima: 25 pàgines

Format pàgina: DIN A4, amb marges superior, inferior, dret i esquerre de 2'5 cm

Tipus de lletra i mida: Times New Roman 12

Espai entre paràgrafs: 0'6 i 0'6

Interlineat: simple

7. Forma, lloc i termini de presentació

Les persones candidates interessades a participar en el procés de selecció han de presentar la sol·licitud, segons el model que consta a l'Annex I, juntament amb la documentació de requisits i mèrits, que s'han de presentar en original o fotocòpia compulsada, així com l'avantprojecte redactat.

Aquesta documentació s'ha de presentar en qualsevol de les llengües cooficials (català o castellà) a l'Àrea d'Administració del Museu, en horari de 10.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, dins un sobre tancat, o per correu certificat (justificant la data mitjançant el segell de l'oficina de correus), en el qual ha d'indicar-se: Concurs per a la contractació de la Direcció de la Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma.

Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma Àrea d'Administració Plaça de la Porta de Santa Catalina 10 07012 Palma (Illes Balears)

La proposta de participació al concurs també s'ha de remetre en format digital (PDF) a l'adreça següent: museu@esbaluard.org

El termini de presentació és de 35 dies hàbils a partir del dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

No presentar qualsevol dels documents sol·licitats o presentar les sol·licituds fora de termini suposa l'exclusió automàtica de la persona candidata.

Una cop publicada aquesta convocatòria al BOIB, els diversos anuncis i comunicacions relatius a aquest procés de selecció es faran a través de la web de la Fundació www.esbaluard.org

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que finalitza el període de presentació de les sol·licituds.

8. Valoració i procés de selecció

La Comissió Avaluadora, nomenada per la Comissió Executiva de la Fundació, estarà formada per cinc experts i professionals de prestigi reconegut en l'àmbit de l'art i la gestió de centres.

El nom de les persones que integren la Comissió Avaluadora es donarà a conèixer abans que finalitzi el termini de presentació de les candidatures.

A les sessions de la Comissió Avaluadora actuarà com a secretari el secretari de la Fundació Es Baluard, i com a suplent el vicesecretari. Són funcions del secretari de la Comissió Avaluadora i del seu suplent la fe pública i l'assistència dels membres.

Procediment a seguir:

Primera fase: la Comissió Avaluadora revisarà la documentació presentada per les persones candidates i verificarà el compliment dels requisits establerts al punt 4 per part de les persones candidates.

Segona fase: la Comissió Avaluadora realitzarà una valoració objectiva de la documentació presentada per les persones candidates que complesquin els requisits establerts al punt 4 de les bases i valorarà els mèrits al·legats fins a un màxim de 100 punts, de conformitat amb allò establert al punt 5. També es realitzarà una valoració de l'avantprojecte de gestió i museològic, així com la proposta de programació, fins a un màxim de 60 punts.

Tercera fase: la Comissió Avaluadora citarà les tres persones candidates que hagin obtengut la puntuació més alta de la segona fase, d'acord amb els barems establerts, per realitzar una entrevista. La finalitat de l'entrevista és que la Comissió Avaluadora pugui valorar acuradament les persones aspirants, així com aclarir qualsevol dubte relacionat amb l'avantprojecte de gestió i museològic, el programa, el curriculum vitae i/o els mèrits al·legats. En qualsevol cas, es convocarà l'aspirant amb un mínim de 48 hores d'antelació perquè pugui comparèixer davant la Comissió Avaluadora.

Per a la segona i la tercera fase, la Comissió Avaluadora tendrà en compte els criteris següents, a més de tots els que la mateixa Comissió consideri oportuns:

A. Capacitat per desenvolupar xarxes de relacions, tant des de l'àmbit balear, com nacional i internacional, que propiciïn la col·laboració amb altres centres d'art, espais de creació, organismes governamentals, universitats i altres institucions artístiques i acadèmiques, galeries d'art, associacions i col·lectius de professionals del sector, centres d'investigació o organismes culturals per a l'organització conjunta de projectes i activitats que potenciïn el reconeixement del Museu en el circuit internacional.

B. Trajectòria i capacitat demostrada per incentivar el patrocini extern de les activitats del Museu i captar recursos dels agents econòmics oportuns, públics i especialment privats, així com per elaborar pressuposts i gestionar de manera eficient els recursos obtinguts per consolidar l'activitat i la projecció del Museu.

C. Experiència en la gestió de les relacions amb els mitjans de comunicació d'àmbit local, nacional i internacional.

D. Experiència en la coordinació d'activitats amb agents del sector cultural privat i públic per potenciar sinergies, augmentar la projecció pública local i internacional, incrementar el nombre de visitants, i l'execució de programes destinats a potenciar el turisme cultural.

E. Relacions amb personalitats de prestigi reconegut en el sector de l'art, amb la finalitat de proposar possibles membres d'un Comitè d'Adquisicions independent, ètic i format per membres d'una trajectòria professional reconeguda nacionalment i internacionalment.

F. Habilitats de lideratge, un nivell elevat de capacitat de comunicació i negociació, gestió d'equips de treball, planificació, determinació de prioritats i presa de decisions.

Barems de puntuació:

Mèrits: Fins a 100 punts

Projecte: Fins a 60 punts

Entrevista: Fins a 40 punts

La convocatòria podrà declarar-se deserta si la Comissió Avaluadora considera que cap de les candidatures presentades s'adequa als requisits del càrrec de Direcció.

En el cas que la Comissió Avaluadora decidesqui deixar deserta la convocatòria del concurs, s'elevarà una proposta a la Comissió Executiva del Museu perquè a la propera reunió d'aquest òrgan de govern s'adopti un acord disposant la terminació del procediment de concurs.

Finalitzat el procés de selecció es retornarà la documentació a les persones candidates.

9. Nomenament

La Comissió Avaluadora elaborarà una proposta raonada sobre la candidatura seleccionada i l'elevarà a la Comissió Executiva de la Fundació perquè, si escau, n'acordi l'aprovació. Aquest acord haurà de ser ratificat pel Patronat de la Fundació, de conformitat amb el que estableix l'article 17 dels seus Estatuts.

10. Règim de contractació i incompatibilitat

La persona designada per ocupar la plaça convocada signarà un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció. Se sotmetrà al règim d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

El contracte laboral amb la Fundació tendrà una durada de quatre (4) anys, amb la possibilitat de pròrroga per dos (2) anys més, excepte denúncia expressa de qualsevol de les dues parts, amb tres mesos d'antelació a la data del venciment.

Finalitzat el període de sis (6) anys, el contracte pot prorrogar-se per anys successius, excepte denúncia expressa de qualsevol de les dues parts, amb la mateixa antelació abans indicada.

Les pròrrogues del contracte han de ser aprovades de forma explícita per la Comissió Executiva de la Fundació, amb una antelació mínima de tres mesos abans de la finalització de cada període.

La Direcció se sotmetrà a avaluació d'acord amb els criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la gestió i control de resultats segons els objectius que s'hagin fixat. La permanència en el càrrec dependrà de l'avaluació del compliment.

La Direcció es compromet a treballar seguint el “Document de Bones Pràctiques en Museus i Centres d'Art Contemporani” i el codi deontològic establert pel museu.

La retribució serà de 75.000 euros bruts anuals.

La dedicació serà exclusiva a temps complet a la Fundació. Excepcionalment pot acceptar-se la participació de la Direcció en algun projecte extern al Museu, amb l'autorització expressa dels òrgans de govern de la Fundació.

La relació laboral quedarà regulada pel que s'establesqui en el contracte específic signat i per la normativa aplicable.

11. Confidencialitat

La Fundació garanteix la confidencialitat absoluta sobre la participació de les persones candidates en aquest procés de selecció, així com qualsevol de les seves dades personals i professionals.

Per respectar la confidencialitat i l'anonimat dels sol·licitants, s'assignarà un codi a cada persona candidata.

Únicament es farà públic el nom de la persona candidata que es designi per ocupar la direcció del centre.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquest procés de selecció donen el seu consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals per a tot allò que se'n derivi.

12. Acceptació de les Bases

La participació en aquest concurs implica l'acceptació de les bases publicades.

13. Principi d'Igualtat

Aquesta convocatòria i el procés de selecció que s'hi preveu es regeixen pels principis d'igualtat de tracte i d'oportunitats i no discriminació per raó de sexe que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva d'Homes i Dones i la Llei 3/2012, de 16 de febrer, per la qual es modifica la Llei per a la Igualtat de Dones i Homes.

14. Ampliació d'informació

Les persones interessades poden obtenir tota la informació necessària accedint a la pàgina web d'Es Baluard: www.esbaluard.org

La informació completa i els informes anuals estan actualitzats a la web del centre.

La Comissió Executiva de la Fundació ha revisat i aprovat definitivament aquestes bases a la sessió extraordinària de dia 4 de desembre de 2023.

(Signat electrònicament: 11 de desembre de 2023 El secretari autonòmic de Cultura i Esports del Govern de les Illes Balears i  president de la Comissió Executiva de la Fundació Es Baluard Pedro Vidal Monserrat)

 

ANNEX I ​​​​​​​MODEL DE SOL·LICITUD PER PARTICIPAR A LA CONVOCATÒRIA DEL CONCURS PER A LA CONTRACTACIÓ DE LA DIRECCIÓ DE LA FUNDACIÓ ES BALUARD MUSEU D'ART CONTEMPORANI DE PALMA

Nom i llinatges:

Data de naixement:

DNI:

Domicili:

Telèfon:

Correu electrònic:

EXPÒS,

1. Que he tengut coneixement de la convocatòria del concurs per a la contractació de la Direcció de la Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma.

2. Que declar estar en possessió de tots i cada un dels requisits exigits que figuren a les bases de la convocatòria, així com la veracitat de totes les dades i la documentació aportada.

3. Que adjunt la documentació següent:

  • Fotocòpia del DNI, NIE o passaport.
  • Curriculum vitae, acompanyat d'una fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels requisits i mèrits al·legats al currículum.
  • Avantprojecte de gestió i museològic segons s'indica a les Bases.

A continuació s'inclou el quadre d'informació bàsica sobre protecció de dades personals:

Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable del tractament

Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma

Finalitat del tractament

Gestió dels processos de selecció del personal que contracta la Fundació i la gestió de les borses de treball de la Fundació.

Legitimació

Consentiment.

Període de conservació

Conservarem les dades incloses en aquesta sol·licitud fins a un any i, en tot cas, durant els termes legals.

Destinataris

No es contempla cap cessió de dades personals a tercers.

Drets

Accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació, oposició i reclamació a l'autoritat de control (AEPD).

Revocació

Podeu revocar el vostre consentiment sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la retirada.

Informació addicional

Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre la protecció de dades a la web de la Fundació https://www.esbaluard.org/

Plaça de la Porta de Santa Catalina 10, 07012 Palma (Illes Balears)

Informat/-da i de conformitat amb l'exposat als apartats precedents:

SOL·LICIT,

Ser admès/admesa i poder participar en el concurs per a la contractació de la Direcció de la Fundació Es Baluard Museu d'Art Contemporani de Palma.

AUTORITZ a Es Baluard que tracti les meves dades personals d'acord amb el que disposa el RGPD i la LOPD, que limita l'autorització referida al compliment de la finalitat esmentada,

Signatura,

 

……………………………, ……….. de ……………………… de 2023 ​​​​​​​FUNDACIÓ ES BALUARD MUSEU D'ART CONTEMPORANI DE PALMA