Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 777634
Bases Generals Concurs betlems per a particulars 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 05/12/2023, les Bases Generals Concurs betlems per a particulars 2023, es fa públic la present convocatòria:

"CONCURS DE BETLEMS PER A PARTICULARS BASES GENERALS

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquesta convocatòria, promoguda per l'Ajuntament d'Andratx, té com a missió la preservació de les tradicions nadalenques i l'estimul de la participació ciutadana durant les festes de Nadal.

Amb aquest propòsit, s'obre un concurs de Betlems destinat als particulars, amb una cordial invitació a tots els ciutadans perquè hi preguin part.

2. DESTINATARIS

Podran participar en el concurs totes aquelles persones residents al terme municipal d'Andratx.

Els participants hauran de complir tots els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions. Es destaca la necessitat de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries davant la Seguretat Social, l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i l'Ajuntament d'Andratx.

La Tresoreria Municipal de l'Ajuntament d'Andratx expedirà, d'ofici, una certificació que acreditarà si els sol·licitants compleixen amb les seves obligacions fiscals envers aquest Ajuntament i si tenen o no deutes pendents amb el mateix, ja sigui per conceptes tributaris o no tributaris.

3. BASES REGULADORES

Per a tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:

Llei 38/2023, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre de 2003).

Reial Decret 887/2006, per el que s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei General de subvencions (BOIB 176, de 25 de juliol de 2006).

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 236. de 2 d'octubre de 2015).

Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB 47, de 20 d'abril de 2017).

Resta de normativa que resulti d'aplicació.

4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2024, es destina la quantitat de 700 euros (€) a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 933.22609 TRADICIONS.

5. REQUISITS I CONDICIONS

Es prioritzarà que la ubicació dels Betlems sigui visible des del carrer (principalment finestres, portals, etc.). Així mateix, podrà localitzar-se a l'interior dels habitatges.

Els betlems que es presentin guardaran el degut respecte al fet que representen.

Els betlems romandran muntats durant el període mínim comprès entre el dia 22 de desembre de 2023 fins al 5 de gener de 2024, ambdós inclosos.

Els participants hauran de cedir, sempre que estiguin d'acord i amb caràcter no exclusiu, els drets d'imatge de les fotografies dels seus betlems, amb caràcter indefinit, a favor de l'Ajuntament d'Andratx als efectes de la seva difusió per qualsevol mitjà.

6. CATEGORIES

Com a novetat d'aquest any, les diverses categories o modalitats de betlems, que han estat objecte dels anteriors concursos, s'unifiquen en només dues categories participants: Betlems i Betlems infantils.

7. CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que hauran de regir les votacions per part dels usuaris del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx seran els següents:

Betlems

a) Originalitat de les figures i de la composició

b) Perspectiva del betlem

c) Relació entre la mida i la qualitat de la composició

d)Valor artístic, detalls i bon gust

Betlems infantils

a) Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro, paper, materials reciclats....)

b) Originalitat en la composició

c) Originalitat de les figures

d) Esforç i participació en la realització per part dels més petits de la casa.

8. CRITERIS PER A LA VOTACIÓ

Des de l'àrea de Patrimoni es publicaran les fotografies dels betlems a les xarxes socials socials i s'obrirà el període de votació comprès des de la publicació de l'àlbum de fotografies a la pàgina de Facebook de l'Ajuntament d'Andratx fins dia 5 de gener de 2024 inclòs, fins les 12:00h del migdia.

Les fotografies es publicaran dins un àlbum fotogràfic a la pàgina de Facebook de l'Ajuntament d'Andratx, que servirà com a sistema de votació a través de les interaccions. Es realitzarà un àlbum per cada betlem presentat.

Cada perfil personal de Facebook podrà votar els àlbums que desitgi. La persona guanyadora serà la titular de l'àlbum que més interaccions hagi tengut a la pàgina del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx. Es comptabilitzaran els «me gusta» de l'àlbum, no de les imatges adjuntes dins aquest.

S'entendrà com a interacció els «me gusta» exclusivament. No es tindrà en compte com a interacció/votació qualsevol altra reacció, comentari o contingut compartit en altres pàgines o perfils.

Quan hi hagi dubtes derivats de l'origen de les fotografies, l'Ajuntament d'Andratx podrà sol·licitar a l'interessat, de manera motivada i aplicant totes les mesures de seguretat, la compareixença per part del tècnic de patrimoni per tal de comprovar que el Betlem és el corresponent a la documentació presentada.

9. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I CONTENGUT DE LES SOL·LICITUDS

9.1. Presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds (Annex I) i la resta de documentació obligatòria serà des del següent dia hàbil comptadors a partir del dia següent a la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes balears (BOIB) fins dia 21 de desembre de 2023.

La inscripció en aquest concurs és totalment gratuïta.

Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableixen els articles 14.2, 14.3, 16.4 i 66, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques, de les següents formes:

- Presencialment: Davant del Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx, amb cita prèvia (de 8:00 a 13:30 de dilluns a divendres) o qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. També es podran presentar davant les oficines de Correus, dins d'un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina pugui indicar, mitjançant segell oficial, lloc, data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre.

- Telemàticament. A travès de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx mitjançant el tràmit específic (en tot cas, subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques i, opcionalment, persones físiques no obligades). És necessari disposar d'un dels mètodes d'identificació permesos (certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin).

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts a la convocatòria, l'òrgan gestor ha de requerir a la persona interessada per a que ho esmenti en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació de que, si no ho fa, es considerarà com que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució que ha de ser dictada en els terminis previstos a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.

9.2. Contingut

Les sol·licituds de participació al concurso s'han de presentar mitjançant les instàncies i els annexes que facilita l'Ajuntament d'Andratx i que es poden trobar a la Seu electrònica d'aquest.

La sol·licitud constarà de la següent documentació:

a) Annex I. Model de sol·licitud

b) Fotocòpia del NIF

c) Poder/autorització de representació

d) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA)

e)Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)

f) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Agència Estatal d'Administració Tributària.

g) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Seguretat Social.

h) Una vegada presentada la sol·licitud (Annex I) al Registre d'Entrada de l'Ajuntament o a qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques, cada participant enviarà la documentació gràfica del betlem al correu electrònic patrimoni@andratx.es . El termini màxim per enviar les fotografies serà del dia 20 de desembre de 2023.

Documentació gràfica:

- Mínim tres fotografies generals i a detall del betlem.

Els participants autoritzaran expressament la captació, la reproducció i la publicació de les imatges generals i al detall del betlem facilitades (Annex I). Aquestes podran ser difoses als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis).

- Una fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant.

El dret a la pròpia imatge és reconegut a l'article 18.1 de la Constitució Espanyola, regular per la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge i Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels drets digitals.

Per la qual cosa, la fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant no serà objecte de ser difosa als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) sense el consentiment expresso del participant (Annex I).

10. FINANÇAMENT I IMPORT DEL CONCURS

Per fer front a la present convocatòria, es destina la quantitat total de 700 euros (€) distribuïts de la següent manera:

PREMIS

IMPORT (METÀL·LIC)

Betlem

1er Premi Betlem

175 €

2on Premi Betlem

100 €

3er Premi Betlem

75 €

Betlem Infantil

1er Premi Betlem

175 €

2on Premi Betlem

100 €

3er Premi Betlem

75 €

El pagament d'aquests premis, seran abonats amb càrrec a la partida corresponent, un cop duta a terme la tramitació legalment establerta.

11. ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria estarà subjecta als principis enumerats a l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, d'acord amb el Decret número 2022-1843, de data 6 de juliol de 2022, per la qual la Batlia de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta de Govern Local, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.

Rebut l'informe per l'òrgan instructor que gestioni las sol·licituds per a participar al concurs de betlems i comprovat que els sol·licitants compleixin amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts a la proposta de resolució definitiva.

12. PROCEDIMENT I NOTIFICACIÓ DEL PREMIS

La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina Web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.

Les resolucions de concessió dels premis del concurs de betlems es publicaran en la citada pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si no es resolgués en termini el procediment de concessió dels premis, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós.

13. ABONAMENT DELS PREMIS

L'abonament del total de l'import premiat es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent designat pel beneficiari del premi (sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA) una vegada s'hagi comprovat que el sol·licitant compleix els requisits per a ser beneficiari del premi i es dicti la corresponent resolució de concessió de la subvenció.

14. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

Les persones beneficiàries han de complir les obligacions establertes en l'article 8 de l'Ordenança Municipal de Subvencions d'Andratx i l'article 14 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.

15. REINTEGRAMENT I PÈRDUA DEL DRET AL COBRAMENT DE LA SUBVENCIÓ

Per a l'aplicació del reintegrament s'ajustarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 13 d'aquesta), en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx.

16. ACCEPTACIÓ DE LES BASES, DRETS I OBLIGACIONS

La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven.

 

17. RENÚNCIA

En qualsevol moment del procediment, els interessats podran desistir de la seva sol·licitud o renunciar al dret de percebre els premis concedits de conformitat amb allò que disposa l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La renúncia s'haurà de presentar mitjançant instància general d'acord amb els articles 14.2, 14.3 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la Llei General de Subvencions.

19. PRESENTACIÓ DE RECURSOS

Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podrà interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut (tret que es tracti d'un acte dictat per delegació en aquest cas correspondrà la resolució a l'òrgan que ha fet la delegació), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.

La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Si transcorregués un mes des de l'endemà al de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, podrà entendre que ha estat desestimat i interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà al de la desestimació presumpta.

b) Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.

En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimi procedent.

"

La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.

Andratx,signat electrònicament (11 de desembre de 2023)

La batlessa Estefanía Gonzalvo Guirado

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ

CONCURS DE BETLEMS PER A PARTICULARS

DADES DE L'INTERESSAT/ADA [Camp obligatori (*)]

NIF/CIF *

 

NOM I LLINATGES /RAÓ SOCIAL *

 

ADREÇA *

 

TELÈFON *

 

CORREU ELECTRÒNIC *

 

DADES DEL REPRESENTANT [Si escau]

NIF/CIF

 

NOM I LLINATGES

/RAÓ SOCIAL

 

ADREÇA

 

TELÈFON

 

CORREU ELECTRÒNIC

 

DADES A L'EFECTE DE NOTIFICACIONS [Camp obligatori (*)]

MITJÀ DE NOTIFICACIÓ *

(    )  Paper

(    ) Electrònic

Sistema d'identificació:

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clave PIN

ADREÇA *

 

TELÈFON *

 

CORREU ELECTRÒNIC *

 

 

EXPOSA

Que he tingut coneixement de la publicació de les Bases del Concurs de Betlems per a particulars d'enguany

 

SOL·LICITA [Camp obligatori (*)]

Ser admès/admesa en el Concurs de Betlems en la modalitat: *

(     ) Betlem

(     ) Betlem Infantil Innovador

Per la qual cosa ADJUNT:

(    ) Fotocòpia del NIF *

(    ) Poder/Autorització de representació *

(    ) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA) *

(    ) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Seguretat Social

(    ) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)

(    ) Certificat d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT)

 

​​​​​​​

DECLAR QUE [Camp obligatori (*)]

(    ) Accepto les bases establertes per al concurs de Betlems per a particulars d'enguany, així com els dictàmens i decisions adoptades *

(    ) La proposta que presenti al concurs serà pròpia i original *

(   ) En tot cas, som responsable de qualsevol incompliment de les Bases i de la legislació vigent al respecte i assumiré les indemnitzacions econòmiques que se'n puguin derivar. *

(   ) Exoner a l'Ajuntament d'Andratx de les responsabilitats que es puguin derivar i sé que l'Ajuntament d'Andratx pot retirar del Concurs la proposta de Betlem presentada si es constata qualsevol incompliment de les declaracions que conté aquest document i emprendre accions judicials en contra meva pels danys i perjudicis que se li poguessin ocasionar. *

(    ) D'acord amb les Bases establertes per al concurs de betlems per a particulars, la documentació gràfica serà enviada al correu electrònic patrimoni@andratx.cat *

(   ) He estat informat de què aquesta Entitat tractarà i guardarà les dades aportades en la instància i en la documentació que l'acompanya per a la realització d'actuacions administratives *

 

PRESTA EL SEU CONSENTIMENT [Camp obligatori (*)]

Captació, reproducció i publicació d'imatges:

perquè siguin objecte de difusió als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) les següents fotografies (base núm 8.2.):

(    ) les fotografies generals i a detall del betlem aportades*

(    ) la fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant

Compareixença del tècnic:

(    ) a la compareixença per part del tècnic de patrimoni per tal de comprovar que el Betlem és el corresponent a la documentació presentada *

Altres:

(    ) perquè l'entitat realitzi consultes de les dades del sol·licitant/representant a través de la Plataforma d'Intermediació de Dades i altres serveis interoperables *

SIGNATURA

 

Data:

Municipi: