Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS
Núm. 771637
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials, a proposta de la directora general d’Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat, per la qual s’aprova la concessió parcial d’ajuts per a la realització d’activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici de 2023, d’acord amb el Decret 75/2004, segons la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat d’11 de novembre de 2022), i se’n reconeix l’obligació a favor de les persones beneficiàries Identificador BDNS: 660679
La directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1. En data 13 de setembre de 2021, la Mesa de Conciliació de les Illes Balears va aprovar el Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024, que té com a objectius generals, entre d'altres, donar resposta a la manca d'equilibri existent entre el desenvolupament de la vida familiar i personal i el desenvolupament de la vida professional, com també incentivar l'adopció de mesures que impulsin la igualtat d'oportunitats i que permetin la gestió compatible de l'espai i del temps amb la vida personal, familiar i laboral. Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), modificat mitjançant una resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 21 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 141, d'1 de novembre).
El Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, en l'article 28.2, preveu que, per a aquestes subvencions en particular, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot decidir motivadament admetre, per a la justificació de despeses inferiors a 3.000 €, una declaració formal de la persona beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.
El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorgava a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, competències en el desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat, així com en la coordinació del Pla de Conciliació, entre d'altres.
2. El 29 de novembre de 2022, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es va aprovar la convocatòria d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, per un import màxim de 5.000.000,00 € (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023, d'acord amb el Decret 75/2004, segons la Resolució d'11 de novembre de 2022), amb càrrec a la partida 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.
3. El punt 4.4 de la convocatòria disposa que a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat (http://dgcg.caib.es) es farà públic un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades en la convocatòria i que, mitjançant la publicació d'aquest informe, es notificaran les possibles manques de documentació o els defectes de les sol·licituds. El 29 de maig i l'11 de juny de 2023 es varen publicar a la web esmentada sengles informes d'expedients en els quals s'havien d'esmenar les sol·licituds.
4. En data 6 de juliol de 2023, es va dictar la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en funcions, a proposta del director general de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat en funcions, per la qual es deneguen a les persones i pels motius que figuren en l'annex els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat d'11 de novembre de 2022) (BOIB núm. 108, de 3 d'agost).
Contra aquesta Resolució, que va exhaurir la via administrativa, es podia interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També es podia interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
5. En data 23 d'octubre de 2023, el Departament de Coordinació de la Direcció General de Coordinació i Transparència de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques va emetre un informe sobre els recursos de reposició interposats contra la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en funcions de 6 de juliol de 2023.
Aquest informe ha servit de base a l'òrgan instructor competent per elaborar la proposta de resolució, amb la finalitat d'establir que s'estimen els recursos de reposició d'un grup de 25 beneficiaris, interposats dins el termini establert i en la forma escaient.
6. Les persones interessades de les quals s'ha estimat el recurs de reposició i, per tant, a les quals es concedeix l'ajut figuren en l'annex 1, juntament amb l'import sol·licitat.
7. Així mateix, les persones interessades que figuren en l'annex 2, encara que complien tots els requisits per ser beneficiàries de l'ajut, no varen aparèixer en les diferents resolucions de concessió de l'ajut.
8. En data 11 de novembre de 2022, l'interventor general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va autoritzar per a aquest expedient la utilització del procediment de pagament de subvencions d'escassa quantia a una pluralitat de perceptors en la tramitació d'ajuts.
9. Tal com preveu el Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, en l'article 28.2, per a aquestes subvencions en particular, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció ha decidit admetre, per a la justificació de despeses inferiors a 3.000 €, una declaració formal de la persona beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control, i així es preveu en la convocatòria.
Fonaments de dret
1. La Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a la prestació d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, per un import màxim de 5.000.000,00 € (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució d'11 de novembre de 2022), amb càrrec a la partida 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023 (BOIB núm.156, d'1 de desembre de 2022), i la Resolució de 19 de desembre de 2022 de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'amplia el termini de presentació de sol·licituds corresponent a la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a la prestació d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 22 de desembre de 2022).
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
3. El Decret legislatiu 2/2005, 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
4. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 18/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).
7. La Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.
8. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 8, de 15 de gener de 2015).
9. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).
10. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019).
11. El Decret 17/2023, de 23 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB n´´um. 117, de 24 d'agost de 2023).
12. La Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de 21 de juliol de 2023 per la qual es deleguen diferents competències i la signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria, i se n'estableix el règim de suplència (BOIB núm. 103, de 22 de juliol de 2023).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera de Famílies i Afers Socials que dicti una resolució en els termes següents:
1. Concedir els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears a les persones beneficiàries que s'indiquen en la llista de l'annex 1, que comença amb «BONILLA GUERRERO, DAVID ***1201** 400,00 €» i acaba amb «ZAPATA SALDARRIAGA, ANA MARIA ***0255** 200,00 €», atès que s'estima el seu recurs de reposició interposat contra la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en funcions de 6 de juliol de 2023.
2. Concedir els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears a les persones beneficiàries que s'indiquen en la llista de l'annex 2, que comença amb «TALAGA BUENO, ERIK FERNANDO ***3385** 200,00 €» i acaba amb «FOCONE SAN MIGUEL, ROGER ROBERT ***5405** 200,00 €», perquè compleixen els requisits establerts en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022.
3. Autoritzar i disposar una despesa, a favor de les persones beneficiàries i pels imports que figuren en els annexos 1 i 2, per un import total d'11.400,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 316A01 48000 00, en concepte d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, d'acord amb el que disposa la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022.
4. Reconèixer l'obligació i proposar a la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni el pagament de les subvencions a favor de les persones beneficiàries assenyalades en els annexos 1 i 2, per un import total d'11.400,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023. El pagament s'ha de fer pel sistema de transferència massiva.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en la data de la signatura electrònica (21 de novembre de 2023)
El secretari general de la Conselleria de Famílies i Afers Socials David Lozano Ortiz Per delegació de signatura de la consellera (BOIB 103/2023)
La directora general proposant M. Farnes Saneiro Buedo
ANNEX 1 Relació de persones interessades de les quals s'estima el recurs de reposició i a les quals es reconeix la condició de beneficiàries de l'ajut
Llinatge i nom |
DNI/NIE |
Import |
---|---|---|
BONILLA GUERRERO, DAVID |
***1201** |
400,00 € |
CRESPO MERCADO, OSCAR |
***9469** |
600,00 € |
DI NUNCIO, NOELIA EMILSE |
***8923** |
600,00 € |
EL MORABIT, FATIMA |
***5867** |
600,00 € |
JUAN COLL, EVA |
***0353** |
400,00 € |
FAR OLIVER, SANDRA |
***0267** |
600,00 € |
FERRAGUT MASCARÓ, RAQUEL |
***3656** |
400,00 € |
GARCÍA BARCELÓ, GUILLERMO |
***2722** |
400,00 € |
GELABERT VIDAL, MARGARITA |
***7460** |
400,00 € |
HERNÁNDEZ ROLO, ARIANNA |
***4430** |
200,00 € |
IZQUIERDO SIERRA, OSCAR |
***2530** |
200,00 € |
JIMÉNEZ VALDERAS, OSCAR |
***1985** |
400,00 € |
LÓPEZ CLOSA, JUAN MANUEL |
***4216** |
200,00 € |
MARTÍN FERRER, MARÍA DE LOS ÁNGELES |
***8277** |
400,00 € |
MARTÍNEZ TRIGUERO, EVA |
***6813** |
400,00 € |
MÉNDEZ ALONSO, CRISTINA AMALIA |
***4668** |
400,00 € |
OLIVENCIA GARRIDO, JAIME ANTONIO |
***2467** |
400,00 € |
RODRÍGUEZ PALMA, ANA MARÍA |
***0950** |
400,00 € |
ROMERO TOMÁS, RAQUEL |
***2951** |
400,00 € |
SÁNCHEZ CAÑELLAS, ANTONIA |
***3263** |
400,00 € |
SIERRA FERNÁNDEZ, CONCEPCIÓN |
***1879** |
400,00 € |
SIRER MELIS, MARIA ANTONIA |
***2332** |
1.000,00 € |
URBAN, ROBERTO |
***1577** |
200,00 € |
VALERA CAZALLAS, SILVIA |
***4640** |
200,00 € |
ZAPATA SALDARRIAGA, ANA MARÍA |
***0255** |
200,00 € |
25 beneficiaris corresponents a TOTAL: 10.200,00€
25 expedients
ANNEX 2 Relació de persones beneficiàries d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears
Llinatge i nom |
DNI/NIE |
Import |
---|---|---|
TALAGA BUENO, ERIK FERNANDO |
***3385** |
200,00 € |
VICH MORANTA, CATERINA |
***6458** |
200,00 € |
DIAZ GARCÍA, SEBASTIÁN |
***3235** |
200,00 € |
FERRERIA MUÑETÓN, MANUELA TRINIDAD |
***3234** |
400,00 € |
FOCONE SAN MIGUEL, ROGER ROBERT |
***5405** |
200,00 € |
5 beneficiaris corresponents a TOTAL: 1.200,00€
5 expedients