Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 771871
Bases i convocatòria de concurs de trasllat per a la provisió definitiva de dotze llocs de feina d'auxiliar administratiu d'administració general

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 6062/2023 de data 29 de novembre de 2023, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del concurs de trasllat per a la provisió definitiva de dotze (12) llocs de feina d'Auxiliar administratiu d'Administració general de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DEL CONCURS DE TRASLLAT PER A PROVEÏR DE FORMA DEFINITIVA DOTZE LLOCS DE FEINA D'AUXILIAR ADMINISTRATIU D'ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de les presents bases es regular el procediment per a la provisió definitiva de dotze (12) llocs de feina d'auxiliar administratiu d'administració general vacants o coberts interinament a la plantilla municipal d'aquest Ajuntament (Llocs de feina núm. 58, 87, 89, 107, 120, 164, 165, 173, 175, 184, 236 i 292 RPT).

Característiques dels lloc de feina convocat:

1. Lloc de feina núm. 58 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Cultura, Fires i festes i Patrimoni històric.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

2. Lloc de feina núm. 87 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat d'Intervenció.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 17

3. Lloc de feina núm. 89 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat d'Intervenció.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 17

4. Lloc de feina núm. 107 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat d'Educació, Ocupació i Serveis Socials.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

5. Lloc de feina núm. 120 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Comerç i Indústria.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

6. Lloc de feina núm. 164 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Seguretat ciutadana.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

7. Lloc de feina núm. 165 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Seguretat ciutadana.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

8. Lloc de feina núm. 173 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Secretaria general.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

9. Lloc de feina núm. 175 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Secretaria general.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

10. Lloc de feina núm. 184 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat de Tresoreria.

Específic anual: 7.906,26 €

Complement de destí: 17

11. Lloc de feina núm. 236 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat d'Estadística, Informació, OAC i Registre.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

12. Lloc de feina núm. 292 RPT. Auxiliar administratiu adscrit al Negociat d'Estadística, Informació, OAC i Registre.

Específic anual: 7.305,73 €

Complement de destí: 16

SEGONA. Requisits.

Podran prendre part a aquest Concurs els funcionaris de carrera d'aquest Ajuntament, auxiliars administratius d'Administració general, que duguin un mínim de dos anys continuats de permanència al lloc de feina que ocupen, excepció feta dels supòsits d'adscripció provisional com a conseqüència del reingrés després d'una excedència o del supòsit d'excedències quan es dugui en aquesta situació més de dos anys continuats.

TERCERA. Instàncies.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l'Ajuntament durant el termini de vint dies naturals següents al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s'indica a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies hauran d'anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels mèrits que es vulguin fer valer a la fase de concurs. Quant els mèrits al·legats constin a l'expedient personal de l'interessat, no serà necessària la seva acreditació, si bé per a que siguin valorats serà necessari que els interessats manifestin a la instància quins d'ells volen que se'ls valori. Els demés mèrits al·legats sense constància a l'expedient i que no s'acompanyin de suport documental no seran valorats.

A les sol·licituds s'haurà d'assenyalar l'ordre de preferència als llocs de feina convocats.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà únicament al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial, i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

Una vegada resoltes les al·legacions s'aprovarà mitjançant resolució de l'Alcaldia el llistat definitiu d'aspirants admesos i exclosos, que únicament es publicarà al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

CINQUENA. Comissió de valoració.

La comissió de valoració quedarà constituïda en la forma següent:

President: Un funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí designat pel senyor Batle.

Secretari (amb veu i vot): Un funcionari de carrera de l'Ajuntament de Marratxí designat a proposta de la Secretaria general.

Vocals: Tres funcionaris de carrera en representació dels empleats públics al servei de l'Ajuntament de Marratxí, designats pel senyor Batle.

La comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. El Tribunal podrà designar assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número d'aquests no podrà ser superior al número de membres de la Comissió de valoració.

Els membres de la Comissió de valoració hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres de la comissió quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals de la Comissió de valoració hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior al de la categoria convocada.

Es permetrà l'assistència, sense formar part de la Comissió de valoració i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

Categoria de la comissió de valoració: tercera.

SISENA. Concurs.

En subjecció a l'establert als articles 79 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (Llei 7/2007, de 12 d'abril), 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, 76 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de les Illes Balears i al Capítol II del Decret 33/1994, de 28 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de feina i promoció professional de les Illes Balears (RPLFIB), els mèrits a valorar en aquest concurs seran els que s'esmenten a continuació (valorats sempre en referència a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds).

Mèrits de necessària consideració (article 14 RPLFIB):

1. Grau personal corresponent al complement de destí consolidat per l'aspirant (Puntuació màxima d'aquest apartat: 10 punts):

  • Nivell 12 a 15: 5 Punts.
  • Nivell 16 a 18: 10 Punts.

2. Llocs de feina desenvolupats amb anterioritat a l'Administració pública (Puntuació màxima d'aquest apartat: 36 punts).

  • Serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,12 Punts per mes complet.
  • Serveis prestats a l'Ajuntament de Marratxí en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada o serveis prestats a qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,06 Punts per mes complet.
  • Serveis prestats a qualsevol altra Administració pública en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada: 0,03 Punts per mes complet.
 

3. Antiguitat reconeguda a l'Administració pública (Puntuació màxima d'aquest apartat 12,5 Punts).

  • Per cada any d'antiguitat a l'Administració pública: 0,5 Punts per any complet.

4. Coneixement de la llengua catalana (Puntuació màxima d'aquest apartat: 1,5 punts).

En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l'EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.

  • Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 0,70 punts.
  • Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 1,10 punts.
  • Certificat de nivell E (coneixements específics de llenguatge administratiu): 0,40 punts.

Es valorarà únicament un certificat, excepció feta en el supòsit de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti.

Altres mèrits (article 15 RPLFIB):

1. Titulació acadèmica (Puntuació màxima d'aquest apartat: 6 punts):

S'han de valorar els estudis o titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per ingressar en la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'haurà d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació.

La valoració d'una titulació implica que no es valori la de nivell inferior o de primer o segon cicle que sigui necessària per obtenir-la.

a. Per cada titulació acadèmica de batxiller, tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin sigut declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau dels ensenyaments artístics superiors: 2,5 punts, fins a un màxim de 5 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f. Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins un màxim de 3 punts.

Únicament es valora la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés en la categoria a la que s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la que s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepció feta dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions acadèmiques corresponguin a branques acadèmiques distintes.

2. Cursos de formació i perfeccionament (Puntuació màxima d'aquest apartat: 12,5 punts):

Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats). La valoració es farà a raó de 0,01 punts per hora de formació impartida o formació rebuda amb aprofitament i a raó de 0,005 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència.

En relació als cursos o activitats expressades en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores, excepció feta dels crèdits ECTS que equivalen a 25 hores. No es valoraran els certificats que no indiquin el número d'hores o crèdits o amb contingut de la formació indefinit. Tampoc es valorarà la formació que constitueixi una part d'altres estudis o cursos que s'hagin aportat per a la seva valoració o s'exigeixin com a requisit, ni la formació repetida a menys que s'hagi produït un canvi substancial en el seu contingut.

En tot cas tindran la consideració de cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar els cursos realitzats en matèria jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals i en matèria informàtica.

3. Coneixement d'altres llengües (Puntuació màxima: 1,5 punts):

En aquest apartat es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits u homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació: 

Nivells del Marc comú europeu MCE

Puntuació

A1

0,40

A2

0,60

B1

0,80

  B1+

1,00

B2

1,20

  B2+

1,40

Per a una mateixa llengua només es valorarà la titulació de nivell superior.

Puntuació màxima assolible: 80 punts.

En el supòsit d'empat tindrà preferència en l'assignació del lloc de feina aquell aspirant que tingui major puntuació a l'apartat 3 dels mèrits de necessària consideració (antiguitat a l'Administració pública) i en el supòsit de mantenir-se l'empat aquest es resoldrà per sorteig públic.

SETENA. Resolució de la convocatòria.

El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos, comptats a partir del dia següent a aquell en que es publiqui el llistat definitiu d'aspirants admesos i exclosos. Un cop acomplert aquest termini, la Comissió de valoració publicarà en el tauler d'anuncis electrònic d'aquest Ajuntament la proposta provisional de qualificacions.

A la vista de l'esmentada proposta, els interessats podran formular observacions o reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la data d'exposició pública de la proposta provisional de qualificacions.

Una vegada revisades les observacions i reclamacions presentades dins termini la Comissió de valoració elevarà a definitives les qualificacions fins a les hores provisionals, efectuant la corresponent proposta d'adjudicació de llocs de feina. La proposta de qualificacions definitives juntament amb la proposta d'adjudicació de llocs de feina s'exposaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.

VUITENA. Presa de possessió.

Un cop efectuats els nomenaments, els aspirants nomenats hauran de prendre possessió del lloc de feina adjudicat en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir del següent al de la notificació del nomenament.

No obstant això, aquest termini es podrà ampliar a sol·licitud de l'interessat, per causes degudament justificades, fins a un màxim d'un mes.

NOVENA. Irrenunciabilitat del destí.

Amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds caducarà el termini per a renunciar o desistir de participar al concurs de trasllat. Una vegada transcorregut l'esmentat termini, les sol·licituds formulades seran vinculants pel peticionari i els destins irrenunciables, excepció feta de que abans de la presa de possessió s'obtingués un altre destí mitjançant convocatòria publica.

DESENA. Protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en aquest procediment.

Les dades personals necessàries seran tractades amb la finalitat de dur a terme aquest procés selectiu i la posterior adjudicació de llocs de feina a les persones seleccionades.

La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de la persona aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts.

ONZENA.

La Comissió de valoració queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions de la Comissió de valoració podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Marratxí, 30 de novembre de 2023

La regidora delegada d'Interior i Recursos Humans Rosa Odette Torres Fernández