Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 768984
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir vuitanta-vuit (88) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de les categories Infermer/Infermera de Salut Mental, Infermer especialista obstetricoginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora) i Fisioterapeuta, dependents del Servei de Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'objecte d'aquesta convocatòria de concurs de trasllats és permetre la mobilitat amb caràcter periòdic del personal estatutari fix de les categories d'Infermer/Infermera de Salut Mental, Infermer especialista obstetricoginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora) i Fisioterapeuta, dependents del Servei de Salut de les Illes Balears. El concurs s'articula per mitjà d'una convocatòria pública, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Categoria

GAPM

HUSE

HUSLL

HCIN

HMAN

ASEF

ASMEN

SSCC

Total

Enfermero/Enfermera de Salud Mental

3

11

3

4

4

2

1

1

29

Enfermero especialista obstétrico-ginecológico (matrón)/Enfermera especialista obstétrico-ginecológica (matrona)

12

8

2

1

0

5

1

1

30

Fisioterapeuta

7

6

5

2

2

3

4

0

29

Total

22

25

10

7

6

10

6

2

88

GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. ASMEN: Àrea de Salut de Menorca. SSCC: Serveis Corporatius

2. Ha conclòs la negociació amb les organitzacions sindicals sobre aquesta matèria.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

3. La disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar un concurs de trasllats per proveir vuitanta-vuit (88) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de les categories que figuren en el punt 1 de l'apartat «Antecedents», dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, que estan desglossades en l'annex 3 d'aquesta resolució.

2. Aprovar les bases i el barem de mèrits que regeixen aquesta convocatòria, que figuren en els annexos 1 i 2, respectivament.

3. Fer públiques les places bàsiques vacants que són objecte d'aquest concurs, que figuren en l'annex 3.

4. Publicar en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i a la seu electrònica de la CAIB el model de sol·licitud per participar en aquest concurs de trasllats, que inclou l'elecció de les places bàsiques vacants convocades, el model de no oposició per què el Servei de Salut pugui consultar dades d'identitat i el certificat d'antecedents penals de delictes de caràcter sexual i el model de declaració responsable per presentar la documentació.

5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el web www.ibsalut.es i a la seu electrònica de la CAIB.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació, d'acord amb els articles 8.2.a) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Firmat electrònicament: 5 de desembre de 2023

El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generals i places convocades

1.1. Es convoca un concurs de trasllats voluntari per proveir vuitanta-vuit (88) places bàsiques vacants de personal estatutari fix de les categories de Infermer/Infermera de Salut Mental, Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora) i Fisioterapeuta, dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.

Les places bàsiques vacants oferides, que figuren en la taula següent, estan vinculades orgànicament i funcionalment a la Gerència d'Atenció Primària de Mallorca i a les direccions d'Atenció Primària de les Àrees de Salut de Menorca i Eivissa i Formentera, a les gerències hospitalàries del Servei de Salut i als Serveis Centrals del Servei de Salut (en l'annex 3 s'especifica cada plaça).

Categoria

Places

Infermer/Infermera de Salut Mental

29

Infermer especialista obstetricoginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

30

Fisioterapeuta

29

Total

88

En l'annex 3 consta el codi identificatiu de cada plaça perquè es pugui consignar clarament en la sol·licitud. En els casos en què s'ofereixi més d'una plaça per codi, s'ha de consignar només una vegada.

1.2. Cada persona aspirant pot sol·licitar per ordre de preferència una part o la totalitat de les places ofertes, sense perjudici del que disposa la base 3.2.

1.3. Les places bàsiques vacants ofertes i no adjudicades i les que resultin vacants com a conseqüència d'aquest concurs de trasllats es podran incloure en els processos de selecció del personal fix i de promoció interna que es convoquin amb posterioritat a la resolució d'aquest concurs de trasllats.

1.4. Aquest concurs de trasllats es regeix per aquestes bases i per la normativa següent:

a) El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

c) El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social, vigent amb rang reglamentari en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.

d) La Llei 19/2003, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

e) La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

f) La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

g) La Disposició final segona del Decret Llei 5/2023, de 28 d'agost, que modifica la Llei 3/2007 de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h) El Reial decret 184/2015, de 13 de març, pel qual es regula el catàleg homogeni d'equivalències de les categories professionals del personal estatutari dels serveis de salut i el procediment de la seva actualització.

i) L'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019 —que modifica l'Acord del Consell de Govern de 25 d'agost de 2006— sobre el procediment de reingrés provisional d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003.

j) La Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.

k) La Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

l) La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i de garantia dels drets digitals.

m) El Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).

2. Publicacions

2.1. Es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) aquesta resolució i la resolució definitiva del concurs de trasllats.

2.2. Les llistes provisionals i definitives de persones admeses i excloses, la resolució provisional del concurs i qualsevol altra actuació del Servei de Salut que es produeixi durant el procediment i que, havent de ser publicada, no s'hagi especificat en l'apartat anterior, es publicaran en el web www.ibsalut.es i a la seu electrònica de la CAIB.

3. Requisits

3.1. Pot participar en aquest concurs de trasllats voluntari el personal estatutari del Sistema Nacional de Salut que tingui un nomenament fix en una de les categories en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds i que estigui en alguna de les situacions següents:

a) Servei actiu o situació diferent de la de servei actiu i amb reserva de plaça.

b) Situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça.

c) Situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional.

 3.2. Els requisits per participar en el concurs són els següents, segons la situació de cada aspirant:

a) En servei actiu o amb reserva de plaça: està en aquesta situació el personal estatutari fix amb nomenament en la mateixa categoria que aquella a la qual opta que estigui fent feina amb caràcter definitiu o que tingui reserva de plaça en aquesta categoria en algun servei de salut. Aquests aspirants han d'haver pres possessió de la plaça com a mínim un any abans que venci el termini per presentar sol·licituds o, en el cas que hagi obtingut plaça en un dels processos del Pla d'Estabilització convocats l'any 2022 del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, un mínim de dos anys abans que venci el termini per presentar sol·licituds.

b) En una situació diferent de la de servei actiu i sense reserva de plaça: el personal estatutari fix que estigui en aquesta situació ha de complir els requisits legals i reglamentaris per incorporar-se al servei actiu el darrer dia del termini per presentar sol·licituds. A més, el personal procedent de la situació d'excedència voluntària per interès particular, per incompliment de l'obligació de sol·licitar el reingrés en el termini establert o per incompliment de les seves obligacions legals en el reingrés provisional, ha d'acreditar que ha estat en aquesta situació durant un mínim de dos anys.

c) En la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional: en aplicació de l'acord del Consell de Govern de 25 d'agost de 2006 que ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat del 20 de març de 2006 sobre procediments de reingressos provisionals d'excedència, el personal estatutari que estigui en aquesta situació a alguna plaça dependent del Servei de Salut està obligat a participar en aquest concurs i ha de sol·licitar com a mínim totes les places de la mateixa categoria a la mateixa àrea de salut (en la modalitat corresponent d'atenció primària o hospitalària) de la gerència on li fou autoritzat el reingrés provisional, sense perjudici de poder sol·licitar altres llocs de feina si se compleixen els requisits corresponents.

Tot això sense perjudici de l'exposat a l'Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019, pel qual se ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 20 de març de 2006 sobre el procediment de reingressos provisionals d'excedència del personal del Servei de Salut de les Illes Balears que s'inclou en l'àmbit d'aplicació de la Llei 55/2003 de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

Les persones aspirants que, trobant-se en la situació de reingrés provisional a una plaça bàsica vacant del Servei de Salut, no obtinguin una destinació per no haver sol·licitat totes les vacants oferides a la seva categoria i a la seva àrea de salut, o bé no participin a aquest concurs de trasllats, seran declarats d'ofici en la situació d'excedència voluntària i hauran de romandre en aquesta situació durant com a mínim dos anys abans de poder sol·licitar un nou reingrés provisional, a l'efecte de participar en posteriors concursos de trasllats.

El personal estatutari que estigui en la situació de reingrés amb caràcter provisional a una plaça depenent d'un altre servei de salut pot participar a aquest concurs sense que li sigui aplicable l'exigència del període mínim de permanència a la seva plaça d'adscripció.

3.3. No poden participar en aquesta convocatòria les persones que hagin estat suspeses amb caràcter ferm mentre estiguin en aquesta situació administrativa ni les que hagin estat inhabilitades per una sentència judicial. Tampoc poden participar les persones sancionades amb mobilitat forçosa i amb impossibilitat de participar a un concurs de trasllats durant el període indicat a la sanció.

3.4. Els requisits exigits per participar en aquest concurs de trasllats s'han de mantenir durant tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.

3.5. S'ha d'acreditar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals

Tal com preveu l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, és un requisit per accedir i exercir qualsevol professió que impliqui contacte habitual amb menors d'edat no haver estat condemnat per mitjà d'un sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificat en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, i tampoc per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificats en el títol VII bis del Codi penal. A aquests efectes, qui pretengui accedir a aquestes professions, oficis o activitats ha d'acreditar aquesta circumstància aportant un certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

4. Sol·licitud

4.1. Des del web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i la Seu Electrònica de la CAIB es podrà accedir al procediment telemàtic d'inscripció, millora o modificació de la sol·licitud, al·legacions i esmenes, en el concurs de trasllats. Com a requisit previ a la inscripció, és necessari disposar d'un certificat digital vàlid de persona física dels inclosos en l'anomenada “llista de confiança de prestadors qualificats de serveis electrònics de confiança” (sedediatid.mineco.gob.es/Prestadores). Per realitzar el tràmit electrònic és necessari DNIe o certificat digital o sistema Cl@ve permanent.

Al formulari telemàtic s'hauran d'emplenar els camps obligatoris i adjuntar els documents a què es refereix l'apartat 5 d'aquestes bases.

A la web del Servei de Salut hi constaran les instruccions per emplenar i registrar les sol·licituds.

4.2. El tràmit telemàtic consta d'aquestes fases: emplenament dels camps obligatoris del tràmit telemàtic, annexar el formulari d'inscripció emplenat que inclou l'elecció de places, la declaració responsable, la clàusula de no consentiment exprés de consulta de dades de caràcter personal i els esmentats a l'apartat 5 d'aquestes bases reguladores.

Una vegada finalitzat el tràmit, el justificant d'haver-se presentat al concurs i la consulta del tràmit estaran disponibles a la Carpeta Ciutadana de la CAIB (caib.es/carpetafront/#/).

4.3. El termini per presentar sol·licituds és d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Si el darrer dia és inhàbil, s'entén que el termini es prorroga fins al primer dia hàbil següent.

4.4. Els persones aspirants convivents poden condicionar la seva sol·licitud de trasllat a la de l'altra persona convivent en aquest procediment per raons de convivència familiar dins la mateixa localitat. En aquest cas, ho ha de fer constar a la sol·licitud. Aquestes sol·licituds de trasllat quedaran sense efecte si cap dels dos aspirants resulten adjudicataris d'alguna de les places.

4.5. Es pot desistir de la participació en el procés mitjançant el tràmit telemàtic. Es poden presentar desistiments fins que finalitzi el termini per presentar reclamacions contra la resolució provisional del concurs. Les persones que estiguin en la situació de reingrés provisional i desisteixin de participar en el concurs de mobilitat voluntària seran declarades d'ofici en la situació d'excedència voluntària. El desistiment d'una persona aspirant que hagi condicionat la seva sol·licitud de trasllat a la d'altra persona —de conformitat amb la base 4.4— serà personal, de manera que no suposarà el desistiment de l'altra persona aspirant, la sol·licitud de la qual continuarà la tramitació en el procediment de provisió de places, excepte que desisteixi també dins del termini i en la forma procedent mitjançant una declaració expressa i presentada a través del tràmit telemàtic.

4.6. Els errors de fet que s'adverteixin es poden esmenar en qualsevol moment dins el termini per presentar sol·licituds, d'ofici o a petició de la persona interessada, mitjançant el mateix tràmit electrònic utilitzat per la inscripció.

4.7. Amb la signatura i registre de la sol·licitud, la persona aspirant autoritza l'Administració convocant a publicar en el web del Servei de Salut o en qualsevol altre espai establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació d'aquest procediment.

 

5. Documentació

5.1. Les persones aspirants que tenen la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears no han d'adjuntar a la sol·licitud, ni en cap altre moment del procediment, cap documentació relativa als mèrits i als requisits, excepte la que correspongui a una administració diferent al Servei de Salut de les Illes Balears i la del nivell de coneixements de llengua catalana, si escau. L'òrgan instructor consultarà d'ofici els certificats de serveis prestats.

S'ha d'aportar el certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals, o bé indicar, en el formulari d'inscripció, la no oposició expressa per poder fer la consulta de la persona concursant mitjançant la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears (PINBAL). En aquest darrer cas també s'haurà d'haver marcat la no oposició a consultar les dades personals, als efectes exclusius d'aquesta convocatòria.

5.2. Respecte les persones aspirants que estiguin en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o amb reserva de plaça i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de presa de possessió de la darrera plaça ocupada en propietat i, si procedeix, la resolució que genera el dret a la reserva de plaça.

5.3. Respecte les persones aspirants que estiguin en la situació d'excedència sense reserva de plaça i pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de concessió de l'excedència, a més dels documents a què es refereix la base 5.1.

5.4. Respecte les persones aspirants que estiguin en la situació de reingrés en el servei actiu amb caràcter provisional i que pertanyin al Servei de Salut de les Illes Balears, l'òrgan instructor consultarà d'ofici la resolució de reingrés al servei actiu amb caràcter provisional i la corresponent a la presa de possessió, si aquesta darrera correspon al Servei de Salut de les Illes Balears. En cas contrari, s'haurà d'aportar en el moment de la sol·licitud.

5.5. Els serveis prestats corresponents a altres Serveis de Salut o administració pública s'han de presentar. El certificat ha de complir els requisits formals establerts al punt 5.6.d).

5.6. Les persones aspirants que procedeixin d'un Servei de Salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears, per a poder determinar que compleixen els requisits i per avaluar els seus mèrits, han d'aportar la següent documentació:

a) Còpia autèntica del nomenament per ocupar una plaça en propietat com a personal estatutari fix en la categoria en la qual concursen.

b) Per valorar els mèrits previstos a l'apartat 1 del barem: còpia autèntica de la documentació que acrediti el nivell de coneixements de català.

c) Per valorar els mèrits previstos a l'apartat «Experiència professional» del barem: el certificat original o còpia autèntica dels serveis prestats expedit per la gerència o la direcció de gestió de la institució corresponent. Aquest certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: categoria; tipus de nomenament (fix o temporal) i situació (servei actiu, promoció interna temporal, serveis especials, excedència per cura de familiars, excedència per raó de violència de gènere, comissió de serveis, serveis sota un altre règim jurídic, excedència per prestar serveis en el sector públic), i període en què es van prestar els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar atenció continuada.

d) Dins el mateix apartat «Experiència professional», per valorar els mèrits referits als serveis prestats a qualsevol administració pública espanyola o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de treball amb el mateix contingut funcional que la plaça a la qual s'opta és necessari aportar el certificat original o una còpia autèntica dels serveis prestats reconeguts a l'efecte d'antiguitat. Aquest certificat ha d'especificar, com a mínim, les dades següents: administració en la qual es prestaren els serveis; tipus de relació jurídica (funcionari, estatutari, laboral); categoria, cos o escala; tipus de nomenament; període en què es prestaren els serveis, indicant els dies o el nombre d'hores quan es tracti de personal de reforç amb nomenament específic per prestar servei d'atenció continuada, i contingut funcional del lloc de treball.

e) La gerència de la destinació actual de la persona aspirant pot certificar prestacions de serveis anteriors al moment en què es va incorporar a aquesta sempre que constin en el seu expedient personal o que ho hagi acreditat fefaentment.

f) Certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals o bé indicar a la sol·licitud la no oposició a que l'òrgan instructor faci la consulta.

5.7. Les persones en situació d'excedència procedent d'altres Serveis de Salut han d'aportar la resolució d'excedència i el certificat que acrediti que continua en aquesta situació a la data de publicació d'aquesta resolució.

5.8. Les persones aspirants que procedeixin d'un Servei de Salut diferent del Servei de Salut de les Illes Balears han d'aportar un certificat de no estar en la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria.

5.9. Personal que procedeixi d'un Servei de Salut diferent al Servei de Salut de les Illes Balears i que es trobin en la situació d'excedència procedent del procés extraordinari de consolidació i provisió de places de personal estatutari a les institucions sanitàries de la Seguretat Social dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut establert per la Llei 16/2001: s'ha d'indicar el número del Boletín Oficial del Estado (BOE) en el qual es va publicar la concessió d'excedència.

5.10. Les persones aspirants que procedeixin de la situació de suspensió de funcions imposada com a conseqüència d'una sentència ferma condemnatòria han d'adjuntar a la sol·licitud una resolució de liquidació de condemna que acrediti que ha complert la pena imposada.

5.11. En cas que, una vegada sol·licitada l'acreditació d'algun mèrit, no es rebi a temps el certificat sol·licitat, aquesta persona aspirant ha d'adjuntar una còpia d'aquesta sol·licitud en la qual consti el justificant de presentació, sense perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l'hagi d'aportar per incorporar-lo a l'expedient.

5.12. Si l'idioma original dels documents acreditatius és diferent del català o del castellà, la persona aspirant ha de presentar juntament amb el document original una traducció literal del contingut dels documents feta per un traductor jurat a un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears.

5.13. Cada persona aspirant queda vinculada a les dades que hagi fet constar a la sol·licitud, de manera que les dades de contacte que hagi consignat seran considerades les úniques vàlides per rebre notificacions. Per tant, seran responsabilitat exclusiva de la persona aspirant els errors que hagi comès en consignar les dades de contacte i el fet de no haver comunicat eventuals canvis.

5.14. En qualsevol moment del procés es pot sol·licitar formalment a les persones aspirants documentació addicional o els aclariments necessaris per comprovar els mèrits, els requisits o les dades al·legats, i també altres dades que se considerin necessaris. Si no s'atén el requeriment dins del termini i en la forma procedent, se considerarà que la persona aspirant desisteix de la sol·licitud de participació o no se valorarà el mèrit al·legat.

6. Admissió d'aspirants

6.1. Una vegada finalitzat el termini per presentar sol·licituds, l'òrgan convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes provisionals de persones admeses i excloses, que es publicarà en el web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB. En totes dues llistes constaran les quatre darreres xifres del document d'identitat, els llinatges i el nom. A la llista de persones excloses s'especificaran les causes de l'exclusió.

6.2. Les persones aspirants excloses i les que no figurin ni a la llista d'admeses ni a la d'excloses disposaran d'un termini de quinze hàbils comptadors des de la data de publicació de les llistes per presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar els defectes, mitjançant el tràmit telemàtic. No es considerarà com a esmena aportar nous certificats de serveis prestats que no s'hagin presentat en el termini assenyalat. Les reclamacions s'han de considerar rebutjades si les persones interessades no figuren com a admeses a la resolució amb la qual es publiquin les llistes definitives.

6.3. Finalitzat el termini per presentar reclamacions o esmenar defectes, l'autoritat convocant dictarà una resolució per aprovar les llistes definitives de persones admeses i excloses, que es publicarà de la mateixa manera que les provisionals.

7. Resolució del concurs

7.1. Les places s'adjudicaran a les persones candidates per estricte ordre de puntuació, basada en el barem de mèrits (annex 2).

7.2. El còmput del temps de serveis prestats a què es refereix el barem acaba en la data de publicació d'aquesta resolució en el BOIB.

7.3. A partir del dia següent de la publicació de la resolució provisional de la llista de persones admeses i excloses a la web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB es podran fer al·legacions en el termini de 10 dies hàbils.

7.4. Una vegada publicada la resolució amb la qual s'aprovin les llistes definitives de persones admeses i excloses, l'autoritat convocant ha d'aprovar la resolució provisional del concurs, que es publicarà en el web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB, en la qual constaran les quatre darreres xifres del document d'identitat, els llinatges i el nom, la puntuació obtinguda per cada persona candidata i, si escau, la plaça obtinguda.

7.5. De conformitat amb els articles 18.2 i 18.3 del Reial decret llei 1/1999, les persones aspirants disposen d'un termini de quinze dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució provisional per formular reclamacions, que no tindran caràcter de recurs. Aquestes reclamacions han de considerar-se rebutjades si la qualificació no ha canviat a la resolució final del concurs.

7.6. Una vegada esgotat el termini per presentar reclamacions i analitzades aquelles que s'hagin pogut aportar, l'autoritat convocant dictarà la resolució definitiva del concurs, que es publicarà al BOIB, al portal web www.ibsalut.es i a la Seu Electrònica de la CAIB.

7.7. No es faran notificacions individualitzades, sinó que la publicació de les llistes definitives servirà com a notificació a totes les persones candidates. Des de l'endemà de la data de publicació comencen a comptar els terminis perquè les gerències afectades duguin a terme les actuacions administratives oportunes.

7.8. Les places adjudicades són irrenunciables, llevat que la renúncia estigui motivada per l'obtenció d'una altra plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària convocat per una altra administració pública, d'acord amb l'article 37.4 de la Llei 55/2003.

7.9. A qualsevol moment del procés es podrà declarar deserta la convocatòria si no hi ha sol·licituds de persones candidates o, en cas que n'hi hagi, no compleixin els requisits.

8. Cessament i presa de possessió

8.1. Les persones candidates que obtinguin una plaça han de cessar en la plaça que estiguin ocupant en el termini dels tres dies hàbils següents a la data de publicació de les llistes definitives, excepte que a la resolució en la qual es publiquin s'estableixi motivadament una altra data per al cessament o si es dona el cas que es puguin derivar problemes de cobertura assistencial —motivats degudament— que obliguin a retardar el cessament durant el temps indispensable per resoldre adequadament aquest problema.

8.2. La presa de possessió de la plaça s'ha d'efectuar en els terminis següents: dins els tres dies hàbils següents a la data del cessament si ambdues places són al mateix municipi; dins els quinze dies hàbils següents si són a municipis diferents però a la mateixa àrea de salut, i dins el termini d'un mes si són en un municipi i a una àrea de salut diferents o quan impliqui un canvi de servei de salut. Si l'obtenció de la plaça no suposa un canvi de centre, la presa de possessió s'ha d'efectuar l'endemà del cessament.

Excepte en el cas que la resolució del concurs impliqui el reingrés en el servei actiu, el termini per prendre possessió de la nova plaça —i, si escau, la pròrroga d'aquest termini— té la consideració de servei actiu, de manera que s'han de percebre els havers corresponents amb càrrec a la plaça de destinació.

8.3. Si en el moment de prendre possessió de la plaça la persona adjudicatària està ocupant una plaça en el Servei de Salut de les Illes Balears en règim de comissió de serveis, aquesta destinació serà la que es tindrà en compte per aplicar els terminis per a la presa de possessió establerts en el punt precedent.

8.4. Si es dóna la circumstància de que el nombre de places convocades és superior al nombre de persones candidates, sempre que aquestes compleixin tots els requisits i que, com a part interessada, manifestin conformitat, es pot adjudicar directament el concurs a l'empara de la Llei 39/2015. Aplicant el principi de simplificació administrativa, l'article 72 d'aquesta norma permet que s'acordin en un únic acte tots els tràmits que, atesa la seva naturalesa, admetin un impuls simultani i no sigui obligat un compliment successiu.

8.5. Si l'adjudicació de la plaça suposa ingressar en el servei actiu, el termini per prendre possessió és de trenta dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució definitiva del concurs.

8.6. Els professionals que estiguin en una situació administrativa que impliqui dret a la reserva de plaça poden optar per quedar en la mateixa situació. En aquest cas, ho han de comunicar per escrit dins el termini per a la presa de possessió. En cas contrari, s'han d'incorporar a la plaça adjudicada.

8.7. El còmput del termini per prendre possessió s'inicia quan acabin els permisos, les llicències, les vacances, les situacions d'incapacitat temporal o qualsevol altra circumstància en la qual estigui el professional que, fins i tot mantenint la situació de servei actiu, impedeixi que presti servei de manera efectiva. Qualsevol persona candidata que hagi obtingut una plaça està obligada a comunicar per escrit aquestes eventualitats al Servei de Salut i a aportar la documentació que les acrediti.

8.8. No obstant el que s'ha exposat anteriorment, en els supòsits d'excedència per cura de fills o familiars, per serveis especials, per permís de maternitat o paternitat, per risc durant la lactància o durant l'embaràs, la persona afectada pot prendre possessió en la data prevista en la qual declari la voluntat d'incorporar-se a la plaça adjudicada, encara que no ho faci de manera efectiva. En aquests casos, la persona que hagi obtingut una plaça ha de comunicar per escrit aquestes circumstàncies als centres afectats (plaça definitiva de la qual cessa i plaça de la qual pren possessió) aportant la documentació que acrediti els motius al·legats.

8.9. Tal com estableix l'article 37.5 de la Llei 55/2003, s'entén que la persona adjudicatària que no s'incorpori a la plaça obtinguda en el termini establert (o en les pròrrogues corresponents) sol·licita l'excedència voluntària per interès particular com a personal estatutari, i per això serà declarada en tal situació. No obstant això, l'excedència es pot deixar sense efecte si l'autoritat convocant —amb audiència prèvia de la persona adjudicatària— considera que hi ha causes prou justificades. En aquest cas, la persona adjudicatària s'ha d'incorporar a la nova destinació tan aviat com desapareguin les causes que en el seu moment ho hagin impedit.

8.10. Les persones candidates que no obtinguin plaça en aquest concurs es mantindran en la situació i en la destinació que ocupin, amb excepció dels reingressats provisionalment, que —sempre que hagin sol·licitat totes les places convocades en la seva categoria, àrea de salut i modalitat— poden optar per obtenir una nova destinació provisional en alguna de les places que no s'hagin adjudicat, o bé passar a la situació d'excedència voluntària.

8.11. Els trasllats derivats d'aquest concurs tenen caràcter voluntari i no generen cap dret a rebre cap tipus d'indemnització.

8.12. Si ho permeten les necessitats del servei, a petició de la persona interessada la gerència actual o la de destinació poden prorrogar els terminis establerts per temps no superior a la meitat de la durada inicial.

9. Tractament de dades de caràcter personal

9.1. Per complir l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció d'Àrea de Professionals i Relacions Laborals del Servei de Salut amb l'única finalitat de tramitar i resoldre el concurs de trasllats, i es conservaran pel temps estrictament indispensable per complir aquesta finalitat.

9.2. Signant la sol·licitud de participació en el concurs, que inclou les clàusules de protecció de dades, la persona aspirant autoritza que es publiquin en els butlletins oficials, a la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears, en el web del Servei de Salut i, en general, en qualsevol altre mitjà establert a aquest efecte les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit i resolució que es derivin del concurs de trasllats.

9.3. Tot això s'entén sense perjudici que les persones interessades puguin exercir els drets establerts en els articles 15-22 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a la protecció de les persones físiques en relació amb el tractament de les dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, en els termes prevists en aquest reglament.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits de les persones candidats

1. Coneixements orals i escrits de català

1.1. Es valoraran els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports o els que hagi declarat equivalents, relacionats amb els nivells de coneixement que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 5 punts, d'acord amb els criteris següents:

  • Certificat del nivell A2 .............................. 0,5 punts
  • Certificat del nivell B1 .............................. 1 punt
  • Certificat del nivell B2 .............................. 2 punts
  • Certificat del nivell C1 .............................. 3 punts
  • Certificat del nivell C2 .............................. 4 punts
  • Certificat de llenguatge administratiu (LA). 1 punt

1.2. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat LA, la puntuació del qual s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. Si es presenta només el certificat LA, es valorarà amb 1 punt.

2. Experiència professional

Es valoraran els serveis prestats que s'indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 95 punts:

a) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral a institucions públiques del Sistema Nacional de Salut a la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 0,2 punts per cada mes complet.

b) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral a institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut en una categoria distinta per a la qual s'exigeixi el mateix títol de la categoria a la qual s'opta, però no l'especialitat: 0,15 punts per cada mes complet.

c) Serveis prestats com a personal estatutari, funcionari o laboral a institucions públiques del Sistema Nacional de Salut a una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,1 punts per cada mes complet.

A aquest apartat s'inclouen els serveis prestats durant el període de formació sanitària (residència) sempre que aquesta formació no s'hagi completat.

d) Serveis prestats a qualsevol administració pública o centre públic no sanitari espanyol o d'un estat de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu ocupant llocs de treball amb el mateix contingut funcional que la plaça a la qual s'opta: 0,025 punts per cada mes complet.

e) Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,115 punts. Només es valoraran aquests serveis si el candidat tenia la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu. En aquest cas, haurà d'adjuntar a la sol·licitud la titulació acreditativa.

f) Per haver completat el període de formació sanitària especialitzada per mitjà del sistema de residència de la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta: 0,20 punts per cada mes complet.

g) Per haver completat el període de formació sanitària especialitzada per mitjà del sistema de residència en una categoria diferent per la qual s'exigeixi el mateix títol de la categoria a la qual s'opta: 0,15 punts per cada mes complet.

A l'efecte de computar els serveis prestats referits al personal de reforç o amb nomenament temporal per prestar servei d'atenció continuada, ja sigui en l'atenció primària com en l'atenció especialitzada, es reconeixerà un mes complet de serveis prestats que es calcularan segons les regles següents:

- Un mes o la part que correspongui proporcionalment per cada cent cinquanta (150) hores o fracció treballades.

El valor es calcularà aplicant la següent fórmula:

(365 dies)/(150 h x 12 mesos )

- Si dins d'un mes natural s'han treballat més de cent cinquanta (150) hores, només es pot valorar un mes de serveis prestats, de manera que l'excés d'hores treballades no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts a la regla anterior.

- Només es poden incloure en aquest còmput les categories de Facultatiu/Facultativa Especialista d'Àrea, Metge/Metgessa de Família, Metge/Metgessa d'Urgència Hospitalària, Facultatiu/Facultativa Especialista en Pediatria i Puericultura d'Àrea d'Equip d'Atenció Primària i d'Infermeria i d'Infermer/Infermera d'urgències d'Atenció Primària.

3. Aspectes que cal tenir en compte

Per valorar l'apartat d'experiència laboral es tindran en compte els aspectes següents:

- Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren, i sempre es computa el més favorable.

- Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

- Si es presten serveis simultàniament en dos o més centres es computaran els serveis prestats només en un d'ells (el que la persona candidata triï).

- El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365, i el quocient resultant es multiplica per 12.

- Si coincideixen en el temps diversos períodes de serveis prestats, només se'n valora un. Dins cada any natural, no es poden valorar més de dotze mesos de serveis prestats.

- El temps de permanència en una situació que suposi el dret a la reserva de plaça (comissió de serveis, serveis especials, excedència per cura de familiars, etc.) es quantificarà com a serveis prestats en la plaça reservada.

- Els serveis prestats com a assistència pública domiciliària (personal sanitari local) en un nou model d'atenció primària equivalen a serveis prestats a les categories que els corresponguin.

- Als efectes d'allò que es disposa al punt 2 c) d'aquest Annex 2, es necessari que els serveis hagin estat prestats a una categoria per a l'accés a la qual s'exigeixi la mateixa titulació que la de la categoria a la qual s'opta. En aquest supòsit no s'exigirà el títol d'especialista necessari per a l'exercici de l'esmentada categoria.

4. Empats

En cas d'empat en la puntuació total de la valoració de mèrits es resoldrà a favor del candidat que faci més temps que és personal estatutari fix en la categoria des de la qual opta. Si es manté l'empat, es resoldrà a favor del candidat amb més temps de serveis prestats en la categoria des de la qual opta. Si així i tot l'empat persisteix, es resoldrà a favor de l'antiguitat reconeguda, és a dir, el temps més llarg de serveis prestats d'acord amb la Llei 70/1978, de 26 de desembre. Finalment, si es manté l'empat s'aplicarà allò que disposa l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

 

ANNEX 3 Llista de places bàsiques vacants convocades

1. Atenció hospitalària

Categoria

Gerència

Places

Codi

Infermer/Infermera de Salut Mental

HUSE

11

010108

Infermer/Infermera de Salut Mental

HSLL

3

030108

Infermer/Infermera de Salut Mental

HMAN

4

040108

Infermer/Infermera de Salut Mental

HCIN

4

020108

Infermer/Infermera de Salut Mental

HCM

1

100108

Infermer/Infermera de Salut Mental

HMO

1

200108

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

HUSE

8

010075

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

HSLL

2

030075

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

HCIN

1

020075

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

HCM

4

100075

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

HMO

1

200075

Fisioterapeuta

HUSE

6

010063

Fisioterapeuta

HSLL

5

030063

Fisioterapeuta

HMAN

2

040063

Fisioterapeuta

HCIN

2

020063

Fisioterapeuta

HCM

2

100063

Fisioterapeuta

HMO

2

200063

2. Atenció primària

Categoria

Gerència

Places

Codi

Infermer/Infermera de Salut Mental

GAPM

3

010806

Infermer/Infermera de Salut Mental

ASEF

1

010811

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

GAPM

12

007506

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

ASEF

1

007511

Fisioterapeuta

GAPM

7

006306

Fisioterapeuta

ASMEN

2

006321

Fisioterapeuta

ASEF

1

006311

3. Serveis Corporatius

Categoria

Gerència

Places

Codi

Infermer/Infermera de Salut Mental

SSCC

1

000108

Infermer especialista obsteticroginecològic (llevador)/ Infermera especialista obstetricoginecològica (llevadora)

SSCC

1

000075

GAPM: Gerència d'Atenció Primària de Mallorca. HUSE: Hospital Universitari Son Espases. HUSLL: Hospital Universitari Son Llàtzer. HCIN: Hospital Comarcal d'Inca. HMAN: Hospital de Manacor. ASEF: Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. ASMEN: Àrea de Salut de Menorca. SSCC: Serveis Corporatius

 

ANNEX 4 Formularis

L'enllaç al tràmit telemàtic per participar en el concurs de trasllats, a més dels documents que caldrà adjuntar, es trobarà a la pàgina web de la convocatòria que s'ha publicat en www.ibsalut.es seguint la ruta Professionals > Recursos Humans > Concurs de trasllats i també a la Seu Electrònica de la CAIB.

A aquests mateixos llocs es publicarà una guia explicativa del procediment d'inscripció i un manual informatiu de les diferents situacions administratives i la documentació que caldrà aportar en relació a aquestes situacions administratives.