Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 770680
Reglament regulador de la carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament d'Andratx
El Ple de l'Ajuntament d'Andratx, en sessió ordinaria de data 30 de novembre de 2023, adopta el segúent acord:
«En relació amb la modificació del reglament de carrera professional de l'Ajuntament d'Andratx per tal de donar agilitat al sistema d'avaluació de l'acompliment que actualment s'aplica a l'Ajuntament d'Andratx.
Vistes les actes de la sessió de la Taula General Conjunta reunida en data 17 de novembre de 2023, a la que es va acordar la modificació del reglament regulador de la carrera professional de l'Ajuntament d'Andratx per unanimitat.
Vist l'informe de la Tècnica de Personal, respecte a la modificació del reglament regulador de la carrera professional de l'Ajuntament d'Andratx.
Vist l'informe d'Intervenció amb relació a la modificació reglament regulador de la carrera professional de l'Ajuntament d'Andratx.
Es proposa al Ple municipal l'adopció del següent acord:
PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament de Carrera Professional de l'Ajuntament d'Andratx amb el següent contingut:
«REGLAMENT REGULADOR DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL DELS EMPLEATS PÚBLICS DE L'AJUNTAMENT D'ANDRATX
Preàmbul
La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret del funcionari a l'art. 16.3 a) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic dels Empleats Públics i es regula a l'article 62 bis en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, obligant el seu punt 4 a què el sistema de carrera professional horitzontal es desenvolupi reglamentàriament, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals.
L'esmentat Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic assenyala a l'article 17 que les lleis de funció pública que es dictin en desenvolupament d'aquest Estatut poden regular la carrera horitzontal dels funcionaris de carrera, essent que la Llei de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es modifica per la Llei 6/2018, de 22 de juny, per la qual es modifiquen diverses normes de l'ordenament jurídic de les Illes Balears en matèria de turisme, de funció pública, pressupostària, de personal, d'urbanisme, d'ordenació farmacèutica, de transports, de residus i de règim local, i s'autoritza al Govern de les Illes Balears per aprovar determinats textos refosos introduint l'esmentat article 62.bis que assenyala que l'efectivitat definitiva de sistema de carrera horitzontal requereix, en tot cas, la implantació prèvia de sistemes d'avaluació de l'acompliment. L'entrada en vigor de la modificació es produeix el 27 de juny 2018.
La carrera horitzontal consisteix en la progressió del personal de les administracions públiques en graus, categories, esglaons o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb l'establert a la lletra b) de l'article 17 i 20.3 del mateix Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l'actualització i perfeccionament de la qualificació d'aquest personal i a la millora de la prestació del servei al ciutadà a l'Ajuntament d'Andratx.
Actualment, l'Ajuntament d'Andratx disposa d'un acord d'avaluació del compliment, aprovat pel Ple en sessió extraordinària de data 15 de juny de 2017 i publicat al BOIB núm. 76 de 22 de juny de 2017, l'aplicació del qual s'ha demostrat difícil i lenta. Així mateix, requereix la utilització de massa mitjans personal, amb els costos que aquesta necessitat suposa.
Analitzada la situació i a fi de dotar d'agilitat al sistema d'avaluació del compliment que actualment s'aplica al personal d'Ajuntament d'Andratx, es proposa la següent regulació de l'avaluació de l'acompliment:
Article 1 Objecte
El present Reglament té per objecte la regulació de la carrera professional horitzontal i dels sistemes d'avaluació del personal de l'Ajuntament d'Andratx inclòs en el seu àmbit d'aplicació.
La carrera professional constitueix l'instrument de gestió del personal a l'Ajuntament d'Andratx amb la finalitat d'impulsar i fomentar l'acompliment efectiu i productiu en els llocs de treball millorant així la prestació dels serveis a la ciutadania.
Article 2 Àmbit d'aplicació
La present regulació serà d'aplicació a:
a) Personal funcionari de carrera i personal laboral fix.
b) Personal funcionari interí i personal laboral temporal de l'Ajuntament d'Andratx
c) Personal funcionari en situació de segona activitat, amb destinació.
d) Personal laboral indefinit no fix.
Aquest reglament no és d'aplicació al personal Eventual d'aquest consistori.
Article 3 Característiques de la carrera professional
a) És voluntària: correspon al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.
b) És personalitzada: el reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
c) És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'assolirà si s'ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, llevat de la fase extraordinària d'implantació.
d) És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes.
e) És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.
f) És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i els criteris que s'han d'avaluar es basen en criteris objectius.
g) És oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.
h) És homologable: s'han de dur a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal que prové d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació establerts.
i) És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: aconseguir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que el professional desenvolupa.
Article 4 Estructura de la carrera professional
1. La carrera horitzontal s'estructura en quatre nivells. A cadascun d'aquests, els empleats han de romandre un període mínim de temps per a adquirir les competències necessàries per a accedir al nivell superior.
2. El període mínim de serveis prestats per a accedir a cada nivell són els següents:
Article 5 Prestació econòmica de la carrera professional horitzontal
1. L'atribució d'un nivell dintre de l'estructura de la carrera professional horitzontal de l'Ajuntament d'Andratx comporta l'atorgament d'un complement retributiu al treballador.
2. Les retribucions, en còmput anual del complement de la carrera professional corresponent a cadascun dels nivells són les següents:
Funcionaris |
Grup prof. A Subgrup A1 |
Grup prof. A Subgrup A2 |
Grup B |
Grup prof. C Subgrup C1 |
Grup prof. C Subgrup C2 |
Altres Grups Grup prof. E |
---|---|---|---|---|---|---|
Personal Laboral |
Grup 1 |
Grup 2 |
|
Grup 3 - 5 |
Grup 6 - 9 |
Grup 10 - 11 |
Nivell I |
2.805,00 € |
2.550,00 € |
2.295,00 € |
2.040,00 € |
1.785,00 € |
1.530,00 € |
Nivell II |
5.610,00 € |
5.100,00 € |
4.590,00 € |
4.080,00 € |
3.570,00 € |
3.060,00 € |
Nivell III |
8.415,00 € |
7.650,00 € |
6.885,00 € |
6.120,00 € |
5.355,00 € |
4.590,00 € |
Nivell IV |
11.220,00 € |
10.200,00 € |
9.180,00 € |
8.160,00 € |
7.140,00 € |
6.120,00 € |
Aquestes retribucions seran actualitzades en funció del que estableixi la LPG per a les retribucions salarials dels funcionaris de l'administració a partir de la LPG de 2025.
3. Respecte del personal que treballi a temps parcial o amb jornades reduïdes s'han de fer una reducció proporcional de la retribució de la carrera professional.
4. Si durant l'any es produeix un canvi de nivell, no produirà canvis en la retribució fins que es duguin a terme les avaluacions. Així, i seguint les previsions de l'article 7.3., serà en aquest moment, amb caràcter retroactiu, quan es paguin les retribucions deixades de percebre.
Article 6 Dret d'accés al sistema de la carrera horitzontal i adquisició del nivell inicial
1. El dret d'accés al sistema de carrera professional horitzontal neix en el moment de l'adquisició de la condició de personal empleat públic de l'Ajuntament d'Andratx, inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest Reglament.
2. La incorporació del personal al sistema de la carrera professional horitzontal, així com l'atorgament d'un nivell inicial, requerirà la petició expressa de les persones interessades. Dita petició serà resolta pel President/a de la corporació prèvia avaluació de la comissió de seguiment i valoració, a la pròxima avaluació anual del personal.
3. La determinació del nivell inicial dels funcionaris i funcionaries públics dependrà de l'experiència professional del treballador segons s'estableix en l'article 4, i de l'acreditació d'haver participat en un nombre mínim d'hores de formació d'acord amb el següent barem:
Funcionaris |
Grup prof. A Subgrup A1 |
Grup prof. A Subgrup A2 |
Grup B |
Grup prof. C Subgrup C1 |
Grup prof. C Subgrup C2 |
Altres Grups Grup prof. E |
Personal Laboral |
Grup 1 |
Grup 2 |
|
Grup 3 - 5 |
Grup 6 - 9 |
Grup 10 - 11 |
Nivell I |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
Nivell II |
70 |
60 |
50 |
40 |
30 |
20 |
Nivell III |
105 |
90 |
75 |
60 |
45 |
30 |
Nivell IV |
140 |
120 |
100 |
80 |
60 |
40 |
4. El nombre d'hores a acreditar en el moment de l'accés a un nivell inicial es referiran a aquelles accions formatives fetes durant els cinc anys anteriors.
Article 7 Sistema d'avaluació de l'acompliment
1. L'adquisició del nivell inicial, el manteniment del grau o la progressió de nivell dintre de l'estructura de la carrera professional horitzontal es realitza mitjançant l'avaluació de l'acompliment de cada empleat.
2. L'avaluació de l'acompliment és el procediment pel qual es mesura i valora la conducta professional, l'especialització i el nivell de desenvolupament adquirit per cada empleat públic de l'Ajuntament d'Andratx, de tal manera que responguin a la realitat i a les necessitats canviants de l'Ajuntament d'Andratx i dels seus professional. Aquest sistema conjuga dos elements de valoració, com són l'experiència assolida com a empleada o empleat públic en la mateixa o d'altres administracions públiques, i l'especialització professional adquirida pel treballador a través de l'actualització constant i permanent dels seus coneixements.
3. El càlcul de les puntuacions obtingudes en el procés d'avaluació es totalitzarà a efectes de 31 de desembre. Una vegada conclòs el procés d'avaluació anual, en aquells supòsits en els quals el dia d'inici o fi del període de permanència exigit no coincidís amb l'any natural, es durà a terme el prorrateig per dies naturals dins l'anualitat corresponent.
Article 8 Avaluació de l'experiència
1. L'experiència dels treballadors s'avaluarà atenent als anys de serveis prestats en l'Ajuntament d'Andratx, o en altres administracions o entitats integrants del Sector Públic, en els termes de l'article 2 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
2. Es consideren serveis prestats els períodes de temps en situació de servei actiu exèrcits en un lloc del mateix cos o escala - i especialitats, si escau - o en una categoria professional equivalent.
3. Els serveis prestats en distintes categories cossos o escales – i especialitats – respecte de la del lloc de feina efectivament ocupat a l'Ajuntament d'Andratx, es computaran d'acord amb el barem establert en l'article 11.
4. També computarà a efectes d'experiència el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:
a) Servei actiu.
b) Serveis especials.
c) Serveis en altres administracions públiques.
d) Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes establerts en l'article 89.5 de l'EBEP.
f) Excedència per cura de familiars.
h) Excedència voluntària per a funcionaris/àries que hagin sofert danys físics o psíquics a conseqüència de l'activitat terrorista.
5. L'acreditació dels serveis prestats es durà a terme mitjançant l'aportació de certificats de serveis prestats, emesos per les administracions públiques corresponents.
6. El personal que accedeixi per qualsevol dels sistemes d'accés a la funció pública a un cos o escala d'un grup o subgrup o una categoria professional superior a la que tenia, ha d'iniciar la carrera professional en la nova situació adquirida. Això no obstant, continuarà percebent les retribucions corresponents al complement de carrera de la categoria anterior fins que se'n produeixi l'absorció pel reconeixement dels nivells corresponents a la seva nova situació.
Article 9 Avaluació de l'especialització professional
El Grau d'especialització de les i els empleats públics de l'Ajuntament d'Andratx es mesurarà atenent a les hores de formació rebudes o impartides en els àmbits i matèries directament relacionades amb el lloc de feina ocupat o al grup de cotització en vigor en cada moment. A aquests efectes es tindran en compte els criteris de transversalitat de l'acció formativa, i la normativa de transversalitat de l'EBAP.
S'entén per formació el conjunt d'activitats que, a través de l'aprenentatge planificat, tenen com a objectiu el manteniment i la millora de la competència professional, amb la finalitat de contribuir a millorar el servei públic, el desenvolupament professional del personal empleat públic i la consecució dels objectius estratègics de l'organització.
Hores de formació computables:
1. Tant per a l'accés inicial al sistema de carrera com per al manteniment o canvi del nivell de carrera reconegut, només es tindran en compte els cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per col·legis oficials, escoles oficials de formació, escoles municipals de formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualssevol d'aquestes institucions.
S'inclouen també els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
No obstant això, en el cas dels cursos específics vinculats a tasques d'administració especial, seran objecte de valoració per part de la comissió els cursos de formació i perfeccionament realitzats en l'àmbit privat sempre que estiguin relacionats amb les funcions del lloc ocupat i no es tracti de les matèries transversals que s'estableixen en l'apartat 6 d'aquest article.
2. Per a l'accés al nivell inicial es tindran en compte els cursos o accions formatives realitzades, sempre que siguin dins dels 5 anys anteriors, i fins que expiri el termini fixat en la convocatòria ordinària corresponent, en virtut de la qual la persona interessada pretengui accedir al sistema de carrera professional.
Per al manteniment/cavi del nivell reconegut, els cursos o accions formatives s'ha de dur a terme durant l'any natural corresponent. Els títols dels cursos o accions formatives efectuades s'han de presentar entre els mesos de octubre i novembre, tots dos inclosos, de l'any natural corresponent juntament amb el model establert de sol·licitud.
Els cursos o accions formatives fets fora de termini no es valoraran per a adquirir o mantenir el nivell corresponent, excepte que es corresponguin a cursos duts a terme el mes de desembre i s'obtingui el certificat amb posterioritat al termini establert.
3. Els cursos o accions formatives poden ser en la modalitat en línia o presencial, i s'ha de presentar un certificat d'aprofitament a l'efecte de còmput per a aconseguir l'accés als nivells corresponents o el seu manteniment.
També tenen validesa els cursos o accions formatives efectuats amb certificat d'assistència, si bé cada hora realitzada computarà per 0,5 hores respecte a les hores amb aprofitament.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència, és a dir, no són acumulatives l'assistència i l'aprofitament.
L'assistència a jornades de formació que no indiquin hores, computarà com a màxim 4 hores per dia com assistència.
4. Els cursos o accions formatives poden tenir qualsevol durada, però els cursos que no indiquin la durada o que, establint els dies de durada, no especifiquin les hores diàries o totals, no s'han de tenir en compte.
5. Els cursos o accions formatives de contingut tècnic idèntic seran valorats una sola vegada. En aquest cas, es valorarà el curs o acció formativa amb més hores de durada.
No obstant això, els cursos amb identitat substancial als quals s'hagin fet valer en anteriors processos d'adquisició o de manteniment d'un nivell de carrera seran tinguts en compte sempre que hagi passat un mínim de 2 anys desde que van computar a una convocatoria, excepte que hagin estat conseqüència d'una modificació o actualització substancial de la legislació aplicable, o bé una nova normativa d'aplicació.
Les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l'equivalència de les quals estigui reconeguda i establerta pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis que excedeixen en més d'un 50% dels mínims per a mantenir un nivell de carrera, es podran usar en l'anualitat següent.
6. Només computaran els cursos o accions formatives efectuades que estiguin relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball que s'ocupi. No obstant això, seran objecte de valoració, sigui què sigui el lloc ocupat, els cursos o accions formatives efectuats en relació amb les matèries transversals següents:
a) Informàtica.
b) Idiomes, incloent-hi el curs per a l'obtenció del nivell de català quan es refereixi a un nivell superior a l'exigit en el lloc de treball ocupat.
c) Prevenció de riscos laborals, entre els quals s'inclouen aquells relacionats amb emergències i/o atenció sanitària: DESA (Desfibril·lador Semiautomàtic), primers auxilis o extinció d'incendis, d'entre altres, així com la formació preventiva específica del lloc de treball que no sigui obligatòria de conformitat amb l'avaluació de riscos del lloc treballo ocupat.
d) Habilitats socials.
e) Igualtat.
f) Qualitat.
g) Drets i deures del personal empleat públic.
h) Protecció de dades.
i) Gestió mediambiental.
j) En el cas del personal laboral que, sense constituir les funcions pròpies del seu lloc de treball, condueixi habitualment, en virtut de les necessitats del servei, vehicles d'un pes superior als 7.500 kg de MMA (Massa Màxima Autoritzada), també serà tingut en compte el certificat d'aptitud professional de transport de mercaderies.
Serà d'aplicació les mateixes condicions anterior establertes per a la resta de cursos de formació. En el cas de cursos d'informàtica no serà aplicable aquesta limitació en el cas de noves versions d'aplicacions informàtiques.
7. No es valoraran les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valorarà la impartició de cursos, accions formatives o assignatures en centres oficials o de caràcter professional. Tampoc els cursos que siguin requisits necessaris per a ocupar el lloc de treball.
8. En el cas de les hores de manteniment anual, el personal que es trobi de baixa durant més de sis mesos durant l'any d'avaluació, derivada d'accident de treball o d'incapacitat temporal, no haurà d'acreditar, per a aquell any, les hores de manteniment, les quals hauran de ser acreditades una vegada s'incorpori al seu lloc de treball, en un termini de tres mesos.
9. En el cas de les hores per pujar de nivell, el personal que es trobi en situació de IT de llarga dura, derivada d'accident de treball o d'incapacitat temporal, una vegada hagin estat acreditades les hores de formació es valorà el canvi de nivell amb el seu abonament amb caràcter retroactiu al mes següent a la data efectiva de canvi de nivell.
10. Podran quedar exempts altres supòsits de baixa que, sense arribar al període indicat, siguin estudiats i determinats per la Comissió de Seguiment i Control de la Carrera Professional.
Article 10 Avaluació periòdica de l'acompliment
L'acompliment dels empleats i empleades públics integrats en el sistema de carrera professional de l'Ajuntament d'Andratx serà avaluat anualment per la Comissió de Valoració i Seguiment. Aquesta valoració podrà concloure amb algun dels següents resultats respecte al manteniment de nivell:
A) Apte en el manteniment/canvi del Nivell
1. El manteniment del nivell dins de l'estructura de la carrera professional requerirà l'acreditació per part de les persones interessades, de la participació en activitats formatives per un nombre mínim d'hores.
2. El nombre mínim d'hores de formació a acreditar segons el grup, subgrup o categoria professional, i per a cada nivell de carrera és el següent:
Grup prof. A Subgrup A1 |
Grup prof. A Subgrup A2 |
Grup B |
Grup prof. C Subgrup C1 |
Grup prof. C Subgrup C2 |
Altres Grups Grup prof. E |
Grup prof. A Subgrup A1 |
---|---|---|---|---|---|---|
Personal Laboral |
Grup 1 |
Grup 2 |
|
Grup 3 - 5 |
Grup 6 - 9 |
Grup 10 - 11 |
|
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
3. Els treballadors amb jubilació parcial, reducció de jornada o contractes a jornada parcial, també presentaran la seva formació atès el nombre d'hores del punt 2 anterior.
4. Les activitats formatives s'hauran de realitzar l'any d'avaluació i justificar durant l'any de la convocatòria, amb data límit de presentació de documentació de 30 de novembre, de manera que durant aquest període el personal haurà d'haver completat les activitats formatives necessàries per a mantenir el nivell.
5. La falta de justificació del nombre mínim d'hores formatives comportarà deixar de percebre el complement de carrera professional en els termes de l'apartat B) següent.
6. En cas que la falta de justificació de les activitats formatives fos deguda a circumstàncies de força major acreditades pels interessats, la comissió de seguiment i avaluació podrà proposar a l'òrgan competent, la concessió d'un termini no superior a tres mesos per a la correcta justificació d'aquestes activitats.
7. L'atorgament d'un nou termini de justificació per part de la Presidència de la corporació, no suspendrà el pagament de la prestació econòmica de la carrera professional horitzontal.
8. De manera molt excepcional i amb la valoració positiva de la comissió, es podrà dispensar certificat acreditatiu de l'acció formativa realitzada, per un informe del superior jeràrquic en que argumenti de manera molt justificada l'adaptació a les noves eines o sistemes de gestió que es puguin implantar i/o modificar.
B) No Apte en el manteniment/canvi de Nivell
1. La no realització o justificació del nombre mínim d'hores de formació comportarà ser declarat o declarada no apte o no apta en el manteniment anual del nivell de carrera consolidat i suposarà per al treballador deixar de percebre el complement de carrera professional.
2. Per a tornar a percebre el complement de carrera professional farà falta que en l'anualitat següent a aquella en la qual es va obtenir la valoració negativa s'acreditin les hores de manteniment de les dues anualitats, sense que es tingui dret a la percepció d'endarreriments.
3. En el cas que abans de la següent avaluació es justifiqui que s'han complert amb els requisits pels quals ha estat declarat no apte, es podrà tornar a cobrar el 100% del complement de carrera sense que en cap casos es puguin cobrar endarreriments. La retribució es farà efectiva en la següent nòmina, donant compte en aquest cas a la comissió; o bé es remetrà a la comissió perquè ho aprovi amb efectes retroactius a la data de la justificació.
4. En el cas que el personal sigui declarat no apte, i immediatament abans de redactar la proposada resolució, la Comissió de seguiment i valoració donarà audiència a l'interessat perquè, en un termini no inferior a deu dies hàbils, pugui al·legar i presentar els documents i justificacions que estimi pertinents.
Article 11 Criteris de ponderació dels serveis prestats
A l'efecte de determinar el nombre de dies de serveis prestats en diversos grups o categories professionals s'estableixen les següents regles de ponderació pels dies acreditats:
|
|
Grup prof. A Subgrup A1 |
Grup prof. A Subgrup A2 |
Grup B |
Grup prof. C Subgrup C1 |
Grup prof. C Subgrup C2 |
Altres Grups Grup prof. E |
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
Grup 1 |
Grup 2 |
|
Grup 3-5 |
Grup 6-9 |
Grup 10-11 |
Grup prof. A Subgrup A1 |
Grup 1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
0,20 |
Grup prof. A Subgrup A2 |
Grup 2 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
0,30 |
Grup B |
|
1 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
0,40 |
Grup prof. C Subgrup C1 |
Grup 3-5 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0,60 |
0,50 |
Subgrup C2 Grup prof. D i E |
Grup 6-9 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Article 12 Òrgans de valoració de la carrera professional
1. El reconeixement o denegació del grau personal dels treballadors adherits al sistema de la carrera professional horitzontal de l'Ajuntament d'Andratx correspon al/la President/a de la corporació, prèvia valoració de l'acompliment per part de la comissió de seguiment i valoració.
2. La comissió es reunirà cada any el mes de gener, amb la finalitat d'efectuar el seguiment i valoració periòdica de les empleades i els empleats públics.
3. La comissió serà competent per a la interpretació i resolució dels conflictes que es puguin presentar respecte del funcionament del sistema de la carrera professional i dels mecanismes d'avaluació. Per a l'exercici de les seves funcions, la comissió podrà sol·licitar l'assistència tècnica o assessorament que consideri oportú.
4. La comissió de seguiment i valoració estarà constituïda per:
- Un funcionari o funcionària del departament de Recursos Humans del Grup A1, que ha de ser designat o designada per la presidència de la Comissió. Es poden designar suplents pel mateix procediment.
- 2 membres designats o designades per la junta de Personal entre els seus o les seves membres. La proposta ha d'incloure un nombre de titulars i suplents.
- 2 membres designats o designades pel comitè d'empresa entre els seus o les seves membres. La proposta ha d'incloure un nombre de titulars i suplents.
- El secretari o secretària, que ha de gaudir de la condició de personal funcionari de l'ajuntament d'Andratx, pertànyer al grup A1, i ser designat o designada per la presidència de la Comissió. Es poden designar suplents pel mateix procediment.
5. El departament de recursos humans de l'Ajuntament s'encarregarà de la recepció i classificació de la documentació aportada pels subjectes adherits al sistema de la carrera professional, així com de la realització d'una primera valoració respecte de les activitats formatives acreditades.
6. Els òrgans d'avaluació del sistema de la carrera professional horitzontal exerciran les seves funcions d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, imparcialitat i no discriminació.
Article 13 Procediment administratiu de la carrera professional horitzontal
1. Els subjectes adherits al sistema de la carrera professional horitzontal podran presentar la documentació acreditativa dels requisits a valorar per la comissió, abans del 30 de novembre de cada any.
2. Rebuda la documentació, es farà una primera anàlisi i classificació d'aquesta, per part del departament de recursos humans de l'Ajuntament d'Andratx. Dit departament elevarà una proposta de valoració a la comissió de seguiment i avaluació.
3. La comissió es reunirà dins el mes de gener de l'any posterior al període objecte de valoració, a l'efecte d'analitzar la proposta de valoració efectuada pel departament de Recursos Humans, i elevarà la proposta de resolució a la Presidència de la corporació.
4. La resolució de reconeixement o denegació del grau personal es dictarà abans del 30 de gener de cada any (any x) respecte a l'avaluació de l'any anterior (any x-1). Les modificacions en el complement retributiu que es produeixin amb motiu de la pèrdua, manteniment o canvi de nivell, sorgiran efectes a la nòmina del mes de gener (any x).
Si durant l'any (any x-1) es produeix un canvi de nivell, el canvi en la retribució sorgirà efectes a la nòmina del mes de gener (any x) i es pagaran amb caràcter retroactiu, les retribucions deixades de percebre.
5. En el supòsit de concessió d'un termini excepcional de justificació en els termes establerts en l'apartat A) punt 6 de l'article 10, transcorregut el termini atorgat, la comissió de seguiment i valoració es reunirà a l'efecte d'elevar la proposta corresponent al/la president/a de la corporació.
En aquest supòsit, la resolució que es dicti podrà acordar motivadament la retroacció dels efectes econòmics derivats del reconeixement del nivell personal al dia primer de l'any.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA
El procés per a realitzar l'enquadrament inicial de nivell en l'accés a la carrera professional horitzontal, dut a terme per als funcionaris de carrera i personal laboral fix durant l'any 2017, i per al restant personal que li va ser aplicable durant 2018, es considera l'únic sistema extraordinari al qual es pot optar, per una sola vegada.
Fora d'aquest període d'implantació, només es podrà desenvolupar la carrera professional horitzontal en el model ordinari.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA
Les convocatòries corresponents als anys 2022 i 2023 van ser aprovades per decret 293/2023 de data 8 de febrer, però no ha estat possible dur-les a terme de la forma establerta en el reglament inicial, per la qual cosa, de manera excepcional, es durà a terme aplicant els següents criteris objectius per l'avaluació corresponent a l'any 2022 i l'any 2023 segons grup, subgrup o categoria professional, i nivell de carrera:
A) Acreditació d'haver participat en un nombre mínim d'hores de formació per cada un dels anys, d'acord amb l'establert a l'apartat 2 de la lletra A) de l'article 10 d'aquest Reglament.
Serà d'aplicació per la valoració de les hores de formació l'establert a l'article 9 del Reglament. Els cursos o accions formatives, poden ser en la modalitat en línia o presencial, i s'ha de presentar un certificat d'aprofitament a l'efecte de còmput per a aconseguir l'accés als nivells corresponents o el seu manteniment.
B) El període mínim de serveis prestat per accedir a cada nivell és el següent:
La determinació del nivell inicial dels empleats i empleades públics dependrà de l'experiència professional del treballador segons el qual s'estableix a l'article 5 del Reglament, i de l'acreditació d'haver participat en un nombre mínim d'hores de formació d'acord amb el barem establert al punt 3 de l'article 6 d'aquest reglament.
C) Circumstàncies particulars corresponents a la convocatòria 2022-2023:
1.- L'acreditació de la formació serà necessària tant per als que accedeixen com per als que canvien o mantenen nivell de carrera professional.
2.- Es podrà aportar per a la convocatòria 2022-2023 els cursos fets durant els darrers 5 anys.
Excepcionalment i de forma justificada, es podrà dispensar certificat acreditatiu de l'acció formativa realitzada, per un informe del superior jeràrquic en el qual es justifiqui la implicació en el desenvolupament de les funcions i tasques del departament, o bé per l'adaptació a les noves eines o sistemes de gestió que s'implantin i/o modifiquin durant el termini d'avaluació corresponent.
3.- A fi de poder aportar la justificació de la participació en un mínim d'hores de formació a aquesta convocatòria es podrà presentar el justificant de formació durant el període establert perquè la comissió realitzi les valoracions de la convocatòria de referència (tres mesos des de l'entrada en vigor).
4.- El reconeixement de nivell i els seus efectes econòmics seran d'aplicació amb caràcter retroactiu al mes següent a la data efectiva de canvi de nivell corresponent a l'any 2022 o l'any 2023, respectivament.
5.- La comprovació del compliment dels requisits es durà a terme pel departament de RH, elevant la proposta a la comissió de valoració. Donada la circumstància excepcional que afecta aquesta convocatòria en qüestió, les reunions de la comissió es podran dur a terme de manera mensual els tres mesos posteriors a l'entrada en vigor, a l'efecte d'analitzar les propostes de valoració efectuades pel departament de Recursos Humans, i elevar les propostes de resolució a la Presidència de la corporació.
En el cas que les avaluacions siguin negatives o no sigui possible la seva avaluació per alguna particularitat, seran sotmeses a criteri de la comissió de valoració i seguiment que es pronunciarà a aquest efecte a partir del venciment del termini de sol·licituds.
6.- En el cas que el personal sigui declarat no apte, i immediatament abans de redactar la proposada resolució, la Comissió de seguiment i valoració donarà audiència a l'interessat perquè, en un termini no inferior a deu dies hàbils, pugui al·legar i presentar els documents i justificacions que estimi pertinents.
7.- Per a aquelles persones que a aquesta convocatòria no hagin formulat sol·licitud de participació i, per tant, no hagin aportat els cursos de formació necessaris, es podrà formular per part de la comissió de seguiment i valoració, avanç que finalitzi el termini, requeriment d'aportació amb la conseqüent avaluació negativa en cas d'incompliment i amb les implicacions de penalització que suposen.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Amb l'aprovació del present reglament queden derogats els acords relatius al sistema de la carrera professional horitzontal adoptats pel plenari de la corporació en la sessió de dia 15 de juny de 2017.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquest Reglament entrarà en vigor, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Província, en el termini previst en l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, amb relació a l'article 70 d'aquesta.»
SEGON.- Donar Informació pública i audiència a les persones interessades, durant un termini de 30 dies mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i en el Tauler d'Edictes de l'Ajuntament i mitjançant publicació del text del reglament al portal de transparència de la Corporació. Aquest tràmit és comprensiu del requisit que, en aquest sentit, fixa l'art. 49 de la LRBRL.»
El que es fa públic als efectes oportuns.
Andratx, (signat electrònicament: 7 de desembre de 2023
La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)