Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 763822
Decret de posada en marxa i serveis d'implantació d' eina informàtica de gestió tributària, recaptació i inspecció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Expedient núm.: 5765/2023

Resolució amb número i data establerts al marge

Procediment: Administració Electrònica

DECRET DE BATLIA

Aquesta Resolució té per objecte l'aprovació de noves aplicacions per l'actuació administrativa automatitzada a l'àmbit de l'Ajuntament d'Inca amb la finalitat d'optimitzar la utilització dels recursos humans i materials disponibles per l'execució de les actuacions de gestió i recaptació aprofitant els avantatges de desenvolupament de les tecnologies i incorporant-les per tal d'una major eficàcia en la seva actuació i en una millora del servei al ciutadà.

Atès que l'article 13 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març, disposa que la tramitació electrònica d'una actuació administrativa podrà dur-se a terme, entre altres formes, de manera automatitzada de conformitat amb l'establert a l'article 41 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Vist que la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, estableix a l'article 41 que en cas d'actuació administrativa automatitzada s'haurà d'establir prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, si escau, auditoria del sistema d'informació i del codi font. Així mateix, s'ha d'indicar l'òrgan que s'ha de considerar responsable a efectes d'impugnació.

D'altra banda, l'article 85.1 del Reglament General de les Actuacions i els procediments de Gestió i Inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, exigeix ​​que, en els supòsits d'actuació automatitzada, les aplicacions informàtiques que efectuïn tractaments d'informació el resultat dels quals sigui utilitzat per l'Administració tributària per a l'exercici de les potestats i per les quals es determini directament el contingut de les actuacions administratives, hauran de ser prèviament aprovades mitjançant resolució de l'òrgan que ha de ser considerat responsable a l'efecte de la impugnació dels corresponents actes administratius.

L'article 42 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic indica que, en l'exercici de la competència de l'actuació administrativa automatitzada, cada Administració Pública podrà determinar els supòsits d'utilització de segell electrònic, fonamentat en certificat electrònic reconegut o qualificat que reuneixi els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica.

Així el certificat de segell electrònic no només serveix per la identificació electrònica de l'Administració Pública titular o d'aquells dels seus òrgans per els quals es disposa la seva creació, si no que es un dels sistemes de firma electrònica reconegut per l'article 42 de la Llei 40/2015 en l'exercici d'una competència en les actuacions administratives automatitzades així com en l'article 20 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març.

Juntament amb el segell electrònic, els mateixos preceptes disposen d'un segon sistema de signatura electrònica d'aquest tipus d'actuacions, anomenat codi segur de verificació (CSV) vinculat a l'Administració Pública, en els termes i condicions establerts, permetent-se en tot cas la comprovació de la integritat del document mitjançant l'accés a la seu electrònica,

Per tot l'exposat, i de conformitat amb l'establert en els articles 41 de la Llei 40/2015 i 13 del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, aprovat pel Reial Decret 203/2021, de 30 de març i de l'article 21.1.a) i s) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local,

HE RESOLT:

PRIMER.- Aprovar, en l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada de l'Ajuntament d'Inca, la utilització com sistema de signatura electrònica el segell d'òrgan o el codi segur de verificació (CSV) en les següents actuacions administratives automatitzades, corresponents a l'àrea de gestió tributària i recaptació municipal:

 

A.- CERTIFICATS:

a.1.- Generació de certificats d'estar al corrent del pagament d'un concepte tributari. Generació de certificats d'estar al corrent de deutes de naturalesa tributària. Generació de certificats d'estar al corrent de deutes amb la Hisenda Local (inclou tributaris, dret públic i altra naturalesa) gestionades a través del Sistema d'Informació Tributària de l'Ajuntament d'Inca.

a.2.- Generació de certificats de titularitat d'objectes tributaris existents en el padró.

B.- ACORDS ADMINISTRATIUS:

b.1.- Generació i signatura d'acords de concessió de fraccionament de pagament, quan es compleixin els requisits establerts a l'ordenança general de gestió, recaptació i inspecció de tributs locals.

b.2.- Generació i signatura d'acords de concessió de bonificació per família nombrosa en l'Impost sobre Béns Immobles, prèvia consulta de la plataforma d'intermediació de dades i compliment dels requisits establerts en l'ordenança municipal vigent.

b.3.- Generació i signatura d'acords de concessió d'exempció per discapacitat en l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica, prèvia consulta de la plataforma d'intermediació de dades i compliment dels requisits establerts.

b.4.- Generació i signatura d'acords de concessió de devolucions d'excessos i duplicats de pagament, detectats pel sistema d'informació tributària, prèvia compensació de deute en executiva existent. Si existeix romanent o no existís deute en executiva, el sistema detectarà si existeix un comte habilitat per poder realitzar la devolució de forma automatitzada.

b.5.- Generació i signatura d'acords de concessió de devolucions per prorrateig de l'Impost de Vehicles de tracció mecànica, de conformitat amb les dades subministrades per Tràfic, sempre que el rebut anual estigui abonat, prèvia compensació de deute en executiva existent. Si existeix romanent o no existís deute en executiva, el sistema detectarà si existeix un comte habilitat per poder realitzar la devolució de forma automatitzada.

b.6.- Generació i signatura d'acords de plans personalitzats de pagament, quan es compleixin els requisits establerts en l'ordenança general de gestió, recaptació i inspecció de tributs locals.

C.- PROVIDÈNCIA DE CONSTRENYIMENT I DILIGÈNCIA D'EMBARGAMENT.

c.1.- Generació i signatura de providència de constrenyiment col·lectiva i generació de providències individualitzades.

c.2.- Generació i signatura de diligència d'embargament col·lectiva, generació de diligències individualitzades i notificació en els supòsits d'embargament de comptes, sous, salaris i pensions i devolucions de l'AEAT

D.- NOTIFICACIONS.

d.1.- Signatura de les notificacions d'actes administratius en procediments i expedients propis i gestionats pel servei de gestió i recaptació municipal de l'Ajuntament d'Inca.

d.2.- Generació de l'acús de rebut de notificació mitjançant compareixença electrònica en l'Oficina Virtual Tributària de l'Ajuntament d'Inca.

d.3.- Generació del certificat de refús exprés o refús per falta de compareixença, en el termini de deu dies naturals, de la notificació electrònica posada a disposició en l'Oficina Virtual Tributària de l'Ajuntament d'Inca.

d.4.- Generació del justificant de presentació electrònica.

SEGON.- L'òrgan responsable a efectes d'impugnació serà el Batle u òrgan municipal en qui delegui.

TERCER.- Publicar l'anunci de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d'anuncis i en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Inca.

 

(Signat electrònicament: 1 de desembre de 2023

El batle Virgilio Moreno Sarrió)