Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 762308
3a Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, a proposta de la vicepresidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, per la qual s’autoritza i disposa la despesa, es reconeix l’obligació i es proposa el pagament i la denegació de beques i ajuts de la convocatòria de beques a persones desocupades que siguin alumnes d’especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.Mitjançant la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), de 21 de setembre de 2022, es va aprovar la convocatòria de beques d'assistència i ajuts per a persones treballadores desocupades que siguin alumnes d'especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2026 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022).

2.El punt primer de l'Annex de la Resolució de la convocatòria assenyala que s'aprova la convocatòria de beques i ajuts que regulen els articles 20 a 23 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, amb les línies següents, entre d'altres:

  • LÍNIA 1: persones treballadores desocupades de més de 16 anys i menys de 30, que cursin amb aprofitament accions formatives finançades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) finalitzades entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 que no hagin rebut cap beca per la mateixa acció formativa en convocatòries anteriors.

  • LÍNIA 2: persones treballadores desocupades a partir de 30 anys, que cursin amb aprofitament accions formatives finançades pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), finalitzades entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 que no hagin rebut cap beca per aquests conceptes en convocatòries anteriors.

  • LÍNIA 4: ajuts per a transport públic per a persones desocupades que cursin accions formatives finançades pel SOIB finalitzades entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.

  • LÍNIA 5: ajuts per manutenció per a persones desocupades que cursin accions formatives finançades pel SOIB finalitzades entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.

  • LÍNIA 6: ajuts per manutenció i allotjament per a persones desocupades que cursin accions formatives finançades pel SOIB finalitzades entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.

  • LÍNIA 7: ajuts per a persones desocupades que tenguin al seu càrrec fills menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau que cursin accions formatives finançades pel SOIB finalitzades entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.

3.Així mateix, el punt 5 de l'Annex de la convocatòria estableix els requisits que s'han de complir en funció de les línies següents, entre d'altres. Aquests requisits són els següents:

LÍNIA 1 (Persones majors de 16 i menors de 30 anys)

  1. Cursar una acció formativa, de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 i no haver rebut beca pel mateix concepte a les convocatòries anteriors.
  2. Tenir més de 16 anys i menys de 30 el dia d'inici de l'acció formativa.
  3. Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) el dia d'inici de l'acció formativa.
  4. Finalitzar l'acció formativa (mòdul) amb aprofitament (apte/a) o, en el cas de ser una persona amb discapacitat, haver finalitzat l'acció formativa. En aquest cas, ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació a la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició en el full de demanda de l'acció formativa. En relació amb les accions formatives d'idiomes del MECRL (Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües), en què l'avaluació es fa a una entitat acreditativa oficial, per beneficiar-se de la beca l'alumne ha d'haver assolit en el certificat oficial al mateix nivell o superior de coneixement de l'idioma de l'especialitat formativa que ha cursat.

LÍNIA 2 (Persones a partir de 30 anys)

  1. Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 d'agost de 2020 i el 31 de desembre de 2025 i no haver rebut beca pel mateix concepte en les convocatòries anteriors.
  2. Tenir 30 anys o més el dia d'inici de cada acció formativa.
  3. Estar inscrit en el SOIB com a demandant d'ocupació desocupat el dia d'inici de cada acció formativa.
  4. Haver estat inscrit en el SOIB o en un altre servei públic del sistema nacional d'ocupació com a demandant d'ocupació desocupat durant almenys quatre mesos en els darrers sis immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada acció formativa.
  5. Finalitzar l'acció formativa amb aprofitament (apte/a) o, en el cas de ser una persona amb discapacitat, haver finalitzat l'acció formativa. En aquest cas ha d'estar inscrita com a persona amb discapacitat a l'oficina d'ocupació a la data d'inici del curs i fer constar aquesta condició en el full de demanda de l'acció formativa. En relació amb les accions formatives d'idiomes del MECRL (Marc Comú Europeu de Referència per a les Llegües), en què l'avaluació es fa en una entitat acreditativa oficial, per beneficiar-se de la beca l'alumne ha d'haver assolit el certificat oficial de coneixements de l'idioma en el mateix nivell o en un de superior de l'especialitat formativa que ha cursat.

LÍNIA 4 (Ajuts per a transport públic)

  1. Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
  2. Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.

LÍNIA 5 (Ajuts per a manutenció)

  1. Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
  2. Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
  3. Haver-se de desplaçar d'un municipi a un altre que disti, almenys, 30 quilòmetres del primer i la impartició de les classes sigui de matí i d'horabaixa.

LÍNIA 6 (Ajuts per a allotjament i manutenció)

  1. Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
  2. Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
  3. Haver-se de desplaçar entre les illes, amb l'autorització prèvia del SOIB per assistir als cursos.

LÍNIA 7 (Ajuts de conciliació)

  1. Cursar una acció formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB que hagi finalitzat entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2025.
  2. Estar inscrit com a demandant d'ocupació desocupat en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
  3. Tenir al seu càrrec fills menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, i compleixin els requisits següents:
  • No tenir rendes de qualsevol tipus superiors al 75 % de l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM). S'ha d'entendre complert aquest requisit sempre que la suma de les rendes de tots els integrants de la unitat familiar, inclòs el sol·licitant, dividida pel nombre de membres que la formen, no superi el 75 % de l'IPREM, la quantia del qual s'hagi establert a l'any d'inici del curs. A aquest efecte, computen com a renda l'import dels salaris socials, les rendes mínimes d'inserció o els ajuts anàlegs d'assistència social concedits per les comunitats autònomes.

4.D'acord amb l'apartat 10 de l'Annex de la Resolució de la convocatòria esmentada, el SOIB ha de tramitar el pagament una vegada finalitzada cada acció formativa, a partir de l'1 de gener de 2023 i un cop comprovat d'ofici que la persona beneficiària compleix amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.                                                                                                                              .

5. En data 8 de setembre de 2023 la cap de servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1, amb el vistiplau de la cap del Departament de Gestió Administrativa i Jurídica, va emetre un informe sobre la concessió i denegació de subvencions en concepte de beques en el marc de la convocatòria esmentada.                                                                                                                                                           

6. El dia 20 de setembre de 2023, la vicepresidenta del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) va emetre una proposta de resolució en els termes següents:

…/…

1. Concedir una subvenció en concepte de beques i ajuts per assistència a les persones beneficiàries i per l'import que consten en els Annexos I,II i III d'aquesta proposta de resolució, així com autoritzar i disposar la despesa, reconèixer l'obligació i proposar-ne el pagament.

L'import total de les beques i els ajuts són els següents en funció del tipus de beca:

LÍNIA 1

L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves majors de 16 i menors de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència efectiva amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest annex.

En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.

LÍNIA 2

L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves a partir de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència total, amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest annex.

 

En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.

LÍNIA 4

Ajuts per a transport: 1,50 euros per dia d'assistència, en concepte d'ajut de transport públic urbà i interurbà.

​​​​​​​LÍNIA 5

Ajuts per a manutenció: tenen una quantia de 8 euros per dia d'assistència.

LÍNIA 6

Ajuts per a manutenció i allotjament: tenen una quantia de 55 euros per dia d'assistència. En aquest supòsit, l'alumne té dret als bitllets de transport en classe econòmica dels desplaçaments inicial i final.

LÍNIA 7

Ajuts de conciliació: tenen una quantia corresponent al 75 % de l'IPREM diari per dia d'assistència, determinat en la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any d'inici del curs.

1.Denegar una subvenció en concepte de beca per assistència a les persones que consten en els annexes IV i V, d'acord al motiu que també hi figura.

2.Publicar aquesta proposta de resolució a la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears i concedir a les persones interessades un termini de 10 dies hàbils, comptadors des del dia següent de la data de la publicació d'aquesta proposta, per aportar les al·legacions, els documents o les informacions que consideri convenients que s'hauran de presentar en el registre dels Serveis Centrals del SOIB (c. del Gremi d'Hortolans, núm. 11, planta 1a, Polígon Son Rossinyol, 07009, Palma) o d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en relació amb el registre de documentació dirigida a l'administració.

…/….

7.D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, les propostes de resolució es varen notificar a les persones interessades mitjançant publicació en la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, del 6 al 20 d'octubre de 2023.

8.El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha tornat a revisar tots els historials de situació administrativa dels alumnes beneficiaris de la 3ª proposta de concessió i denegació i ha detectat una errada als expedients de les persones titulars dels DNI/NIE núm. X7423835X, Y7640170K, Y8718961C, Y9160630C, Y9234207C, Y9427279F, Y9940541R, Z00412080, Z0337085W, 409921814V, 4151226D, 41745253T, 41751041S, 43461876H, 43466846C i 78623964M.

Les persones titulars dels DNI/NIE esmentats no complien amb el requisit 5.c) de les línies 1 i 2 i el requisit 5.b) de les línies 4, 5 i 7 de l'annex de la convocatòria, es a dir, no estaven inscrites com a demandant d'ocupació desocupades en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa, atès que estaven inscrits com a demandants de serveis previs a l'ocupació (codi 710).

Per aquest motiu no figuren aquestes persones en aquesta resolució i s'ha de dictar un nou informe proposta de denegació el qual se resoldrà a la 4a proposta de denegació i se concedirà un nou termini per presentar al·legacions.

9.En data 11 d'octubre de 2023, la persona titular del DNI núm. 07987795X ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE642592/2023 en el qual manifesta que estava inscrita en el SOIB com a persona incapacitada i que revisem el seu expedient.

El Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 ha tornat a revisar l'expedient i s'ha comprovat que la persona titular del DNI núm. 07987795X, juntament amb la sol·licitud de beca, va aportar Resolució de l'Institut Nacional de la Seguretat Social per la qual, en data 13 de maig de 2022, se li concedia la pensió d'incapacitat permanent en el grau de total per a la professió habitual.

Així mateix, s'ha revisat el programa informàtic del SEPE i s'ha comprovat que la persona titular del DNI núm. 07987795X figura inscrita com a persona discapacitada. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació als cursos 498/21, 500/21 i 501/21 i en aquesta resolució es tramita la beca dels cursos 498/21 i 500/21.

En relació al curs 501/21, atès que se li ha concedit la beca per a majors de 30 anys, l'alumne supera la quantia màxima establerta per beca (13€/dia) especificada a l'apartat 1 de l'annex 2 de l'ordre TMS 368/2019, de 28 de març. Per aquest motiu, no li correspon la beca i s'ha de dictar un nou informe proposta de denegació en aquest sentit el qual se resoldrà a la 4a proposta de denegació i se concedirà un nou termini per presentar al·legacions.

10.En data 16 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 38557010V ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE649169/2023 en el qual manifesta que no era beneficiària de cap contracte fixe discontinu atès que no va passar el període de prova i es va extingir la relació laboral el 9 de juliol de 2022. Juntament amb la sol·licitud aporta escrit de l'entitat comunicant la finalització del contracte.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient i es comprova que la persona titular del DNI núm. 38557010V complia amb el requisit d'estar inscrita com a demandant desocupada al SOIB el dia d'inici de l'acció formativa. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació al curs 970/22 i en aquesta resolució es tramita el pagament de l'esmentat curs.

11.En data 16 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 13410999K ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE649087/2023 en el qual manifesta que en cap moment va estar en ERTO i que en tot moment ha estat desocupada.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient i es comprova que la persona titular del DNI núm. 13410999K complia amb el requisit d'estar inscrita com a demandant d'ocupació desocupada al SOIB el dia d'inici de l'acció formativa. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació al curs 970/22 i en aquesta resolució es tramita el pagament de l'esmentat curs.

12.En data 16 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 18234178P ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE650432/2023 en el qual sol·licita es revisi el seu expedient atès que va finalitzar el seu contracte fixo-discontinu. Juntament amb l'escrit d'al·legacions aporta documents de cessament de les empreses en les quals ha fet feina com a persona fixa-discontínua.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient relatiu a l'acció formativa 2354/22 i es comprova que la persona titular del DNI núm. 18234178P no estava en situació de fixa-discontínua a data d'inici de les accions formatives. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació a la beca de transport de l'acció formativa 2354/22 i es tramita el pagament de la beca en aquesta resolució.

No obstant, la persona amb el DNI núm. 18234178P no complia amb el requisit d'estar inscrita com a demandant desocupada en el SOIB durant 4 mesos (120 dies) els 6 mesos anteriors a la data d'inici de l'acció formativa núm. 2354/22 atès que només va estar inscrita durant 90 dies. Per tot això, s'ha de dictar un nou informe proposta de denegació, en relació a la beca de majors de 30 anys, el qual se resoldrà a la 4a proposta de denegació i se concedirà un nou termini per presentar al·legacions.

13.En data 17 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 45796098Q ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE653759/2023 en el qual manifesta que es revisi el seu expedient ja que estava inscrita com a demandant d'ocupació desocupada durant 4 mesos els 6 anteriors al dia d'inici de l'activitat formativa. Juntament amb l'escrit d'al·legacions aporta informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupada.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient i es comprova que tant a l'informe aportat per la persona titular del DNI núm. 45796098Q, com a la consulta de l'historial de situació administrativa de la base de dades del SEPE, figura inscrita com a demandant desocupada des del dia 20 de setembre de 2022, es a dir durant 62 dies anteriors a la data d'inici de l'acció formativa (21/11/22). Per tant, no compleix amb el requisit d'estar inscrita com a demandant d'ocupació desocupada al SOIB durant 4 mesos (120 dies) els 6 anteriors al dia d'inici de l'acció formativa. Per aquest motiu, no s'accepten les al·legacions presentades.

14.En data 18 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 42410821V (abans NIE núm. X6390650P) ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE655847/2023 en el qual aporta la vida laboral perquè revisem el seu expedient.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient i es comprova que la persona titular del DNI núm. 42410821V (abans NIE núm. X6390650P) complia amb el requisit d'estar inscrita com a demandant d'ocupació desocupada al SOIB el dia d'inici de l'acció formativa. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació a les accions formatives 29/22 i 30/22 i en aquesta resolució es tramita el pagament dels esmentats cursos.

15.En data 18 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 41710779A ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE655282/2023 en el qual sol·licita es revisi el seu expedient atès que va finalitzar el seu contracte fixo-discontinu. Juntament amb l'escrit d'al·legacions aporta document de cessament de l'empresa.

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient relatiu a les accions formatives 27/22, 29/22 i 30/22 i es comprova que la persona titular del DNI núm. 41710779A no estava en situació de fixa-discontínua a data d'inici de les accions formatives. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació a les accions formatives 27/22, 29/22 i 30/22 i en aquesta resolució es tramita el pagament dels esmentats cursos.

16.En data 19 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 41573645H ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE659925/2023 en el qual sol·licita una comprovació de les beques sol·licitades atès que no estava en situació d'ERTO. Juntament amb el seu escrit aporta copia de la vida laboral i document de liquidació de fin o interrupció de contracte fixo- discontinu

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient i es comprova que la persona titular del DNI núm. 41573645H no estava en situació d'ERTO però estava contractada com a persona fixa discontínua i, als efectes d'aquesta convocatòria, les persones treballadores fixes discontínues en períodes de no ocupació es consideren ocupats (apartat 1 de l'annex de la convocatòria).

Així mateix, El document de liquidació del contracte fixo-discontinu presentat, no especifica si la relació amb l'empresa ha finalitzat. Per aquest motiu s'accepta l'al·legació en relació a la situació d'ERTO, però s'ha de dictar un nou informe proposta de denegació el qual se resoldrà a la propera resolució i se concedirà un nou termini per presentar al·legacions.

17.En data 20 d'octubre de 2023, dins el termini establert, la persona titular del DNI núm. 41620438Y ha presentat un escrit d'al·legacions amb número de registre GOIBE661821/2023 en el qual sol·licita es revisi el seu expedient atès que va finalitzar el seu contracte fixo-discontinu. Juntament amb l'escrit d'al·legacions aporta document de cessament de l'empresa amb efectes de data 10 de novembre de 2022

Des del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 1 es torna a revisar l'expedient relatiu a les accions formatives 27/22, 29/22 i 30/22 i es comprova que la persona titular del DNI núm. 41620438Y no estava en situació de fixa-discontínua a data d'inici de les accions formatives. Per aquest motiu, s'accepta l'al·legació presentada en relació a les accions formatives 27/22, 29/22 i 30/22 i en aquesta resolució es tramita el pagament de les beques d'aquestes accions formatives.

18.Les persones beneficiàries que consten en els Annexos I i II (beques i ajuts per a accions formatives conduents a certificats de professionalitat) i III (beques i ajuts per a accions formatives no conduents a certificats de professionalitat) d'aquesta resolució han presentat una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat.

Així mateix, en els expedients en què l'import de la subvenció supera els 3.000,00 € s'ha comprovat que les persones beneficiàries estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat.

19.S'ha comprovat que les persones que consten en els Annexos I, II i III d'aquesta resolució estan al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i que compleixen les obligacions que consten en el punt 5 de l'Annex de la Resolució de la convocatòria i en la resta de normativa aplicable.

20.Hi ha crèdit adequat i suficient a les partides pressupostàries 76101 322D11 48000 00 23111 i 76101 322D11 48000 00 23020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any en curs.

La partida 76101 322D11 48000 00 23111 es finança mitjançant el fons del Ministeri d'Educació i Formació Professional que anualment distribueix per territoris la Conferència Sectorial del Sistema de Qualificacions i Formació Professional per a l'Ocupació de cada un dels exercicis que afecti (beques per a accions formatives conduents a certificats de professionalitat).

La partida 76101 322D11 48000 00 23020 es finança mitjançant els fons del Ministeri del Treball i Economia Social que anualment es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals de cada un dels exercicis que afecti (beques per a accions formatives no conduents a certificats de professionalitat).

21.S'ha comprovat que les sol·licituds de les persones que es detallen en els Annexes IV i V d'aquesta proposta de resolució no reuneixen els requisits per rebre la subvenció sol·licitada pels motius que s'hi expressen.

Fonaments de dret

1.Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), de 21 de setembre de 2022, per la qual s'aprova la convocatòria de beques d'assistència i ajuts per a persones treballadores desocupades que siguin alumnes d'especialitats formatives finançades pel SOIB, per al període 2022-2026 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022).

2.L'article 2.2 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, de aprovació del Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol) estableix que el SOIB, per a l'acompliment dels seus fins, pot dur a terme, entre altres, les funcions necessàries per gestionar les polítiques actives d'ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d'orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l'ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d'accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d'altri; l'adaptació de la formació i requalificació per a l'ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l'esperit empresarial, l'economia social i a millorar les condicions dels treballadors.

3.D'acord amb els apartats g) i i) de l'article 9.4 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, de aprovació del Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 131, de 25 de juliol), és funció del president del SOIB autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments del servei, així com concedir ajuts i subvencions.

4.La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, té per objecte la regulació del règim jurídic general de les subvencions atorgades per les administracions públiques (BOE 276, de 18 de novembre).

5.El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, la gestió de les quals correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.

6.L'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, (BOE núm. 78, d'1 d'abril) que desplega el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, amb l'establiment de les bases reguladores per concedir subvencions públiques destinades a finançar la formació per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral (BOE núm. 217, de 10 de setembre), en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.

7.D'acord amb l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les subvencions que es concedeixen en consideració a la concurrència d'una determinada situació en el perceptor, no requereixen cap altra justificació que l'acreditació per qualsevol mitjà admissible en dret de la situació esmentada prèviament a la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar-ne l'existència.

8.L'article 1 del Decret 22/2020, de 24 de juliol, d'aprovació del Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears el defineix com un organisme autònom dotat de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar, adscrit a la conselleria competent en matèria de treball.

9.D'acord amb el Decret 12/2023, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol de 2023), el SOIB està adscrit a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.

Resolució

1. Concedir una subvenció per un import de 90.798,58 € en concepte de beques i ajuts, en el marc de la convocatòria esmentada, a les persones beneficiàries i per l'import que consten en els Annexos I, II i III d'aquesta Resolució.

L'import total de les beques i els ajuts s'ha de calcular d'acord amb el que estableix l'apartat 7 de l'Annex de la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 21 de setembre de 2022 (BOIB núm. 127, de 29 de setembre de 2022 i són els següents en funció del tipus de beca:

LÍNIA 1

L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves majors de 16 i menors de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència efectiva amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest Annex.

En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.

LÍNIA 2

L'import total de la beca per assistència amb aprofitament, per a joves a partir de 30 anys, és el resultat de multiplicar la quantitat de 13 euros pel nombre de dies d'assistència total, amb la comprovació prèvia que es compleixen els requisits establerts en l'apartat 5. El SOIB ha de tramitar el pagament de la manera que s'explica en l'apartat 10 d'aquest Annex.

En el supòsit d'alumnes discapacitats d'aquesta línia que finalitzin l'acció formativa sense aprofitament, tenen dret a percebre una beca per assistència de 5,50 euros per dia d'assistència.

 

​​​​​​​LÍNIA 4

Ajuts per a transport: 1,50 euros per dia d'assistència, en concepte d'ajut de transport públic urbà i interurbà.

LÍNIA 5

Ajuts per a manutenció: tenen una quantia de 8 euros per dia d'assistència.

LÍNIA 6

Ajuts per a manutenció i allotjament: tenen una quantia de 55 euros per dia d'assistència. En aquest supòsit, l'alumne té dret als bitllets de transport en classe econòmica dels desplaçaments inicial i final.

LÍNIA 7

Ajuts de conciliació: tenen una quantia corresponent al 75 % de l'IPREM diari per dia d'assistència, determinat en la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any d'inici del curs.

2.Denegar la concessió de subvencions en concepte de beca per assistència a les persones que consten en els Annexes IV i V d'aquesta Resolució, d'acord al motiu que també hi figura.

3.Autoritzar i disposar la despesa per l'import total de 90.798,58 € a favor dels beneficiaris que consten en els annexos I, II i III d'aquesta Resolució, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:

-La quantitat de 77.594,68 € a la partida 76101 322D11 48000 00 23111 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.

-La quantitat de 13.203,90 € a la partida 76101 322D11 48000 00 23020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.

4. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament per l'import total de 90.798,58 € a favor dels beneficiaris que consten en els annexos I, II i III d'aquesta Resolució, amb càrrec a les partides pressupostàries següents:

-La quantitat de 77.594,68 € a la partida 76101 322D11 48000 00 23111 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.

-La quantitat de 13.203,90 € a la partida 76101 322D11 48000 00 23020 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.

5.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del Servei d'Ocupació de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller de Empresa, Ocupació i Energia, i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

 

​​​​​​​També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 16 de novembre de 2023)

La directora del SOIB Catalina Jiménez Aleñar Per delegació de firma del president del SOIB (Resolució de 24 d'octubre de 2023, BOIB núm. 145, de 26 d'octubre)

Documents adjunts