Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PORRERES

Núm. 759691
Aprovació definitiva de la Modificació del Reglament de carrera professional de l'Ajuntament de Porreres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament Porreres, en sessió celebrada el 25 de setembre de 2023, aprovà inicialment la modificació del Reglament de carrera professional de l'Ajuntament de Porreres.

Una vegada transcorregut el termini legal previst per a la presentació de reclamacions sense que n'hagin existit, es fa públic dit acord:

ACORD

PRIMER. Aprovar inicialment la Modificació del Reglament de carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament de Porreres, en els termes acordats per la Mesa General de Negociació del dia 27 de març de 2023:

«7.- ADQUISICIÓ DEL NIVELL INICIAL A LA PRIMERA IMPLANTACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL I AL SEGÜENTS PROCEDIMENTS ORDINARIS D'AVALUACIÓ I CONTROL.

La primera adquisició de nivell, en el moment inicial d'aplicació de la carrera professional o en les incorporacions posteriors de personal a la plantilla de l'Ajuntament, es farà segons el calendari d'implantació definit a l'article 6 d'aquest reglament i el procediment de l'article 10, tenint en compte els anys de serveis prestats a l'administració pública i totes les hores de formació realitzades durant la vida laboral a l'administració pública; d'acord amb la taula d'hores anuals de formació per assolir els nivells inicials establerta a aquest article.

El temps de serveis prestats a l'administració pública es valorarà independentment de si han existit canvis entre les diferents categories professionals, no obstant, la formació acreditada per assolir el nivell inicial ha d'estar relacionada amb la categoria i lloc de treball actuals.

Per acreditar la formació i així poder adquirir el nivell inicial corresponent, cada treballador haurà de presentar a través del registre general d'entrada de l'Ajuntament tota la documentació que acrediti la formació realitzada, mitjançant certificats d'assistència o aprofitament dels cursos realitzats (especificant les hores de formació) i el temps de serveis prestats a l'administració pública amb indicació de la categoria professional; també especificant si es tracta de funcionari de carrera, interí, personal laboral fix o temporal i que no està inclòs dins l'article 3.2 d'aquest reglament. Aquesta documentació s'ha de presentar en els terminis establers al punt 10 d'aquest reglament.

Es valorarà la formació realitzada i l'antiguitat al servei de l'administració fins que finalitzi el període establert per a la presentació de la documentació acreditativa. La formació presentada fora de termini no es valorarà per adquirir el nivell corresponent.

Tota la formació presentada preferentment haurà d'estar directament relacionada amb el lloc de feina que ocupa en cada moment el treballador i s'ha d'haver realitzat durant la prestació de serveis a l'administració pública. Preferentment es valoraran els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència impartits o promoguts per qualsevol administració pública, organitzacions sindicals, universitats i els homologats per escoles d'administració pública. Excepcionalment, de manera motivada, l'òrgan de valoració de la carrera professional podrà admetre altres cursos de formació sempre que en aquest cas estiguin directament relacionats amb el lloc de feina que ocupa en cada moment el treballador.

La Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional que crearà l'Ajuntament de Porreres d'acord amb l'article 11 d'aquest reglament, disposarà d'un màxim de dos mesos des de la finalització del termini de presentació de documentació acreditativa per valorar aquesta documentació i definir els nivells inicials assolits per a cada treballador.

Taula d'hores anuals de formació per assolir els nivells inicials.

Funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Laborals

Grup A

Grup B

 

Grup C

Grup D

Grup E

Nivell I

35

30

25

20

15

10

Nivell II

70

60

50

40

30

20

Nivell III

105

90

75

60

45

30

Nivell IV

140

120

100

80

60

40

Les hores establertes a l'anterior taula es corresponen amb hores de formació presentades mitjançant certificat d'aprofitament, en el cas de certificats d'assistència les hores certificades tendran una equivalència de dos terços respecte a una hora d'aprofitament.

Per als treballadors amb discapacitat psíquica reconeguda del 33% o superior es requerirà el 25% de les hores de formació de la taula anterior. S'haurà d'aportar el corresponent certificat de discapacitat.

8.- REQUISITS PER AL MANTENIMENT DE NIVELL. AVALUACIÓ DEL COMPLIMENT.

Les hores mínimes de formació anual, realitzades aproximadament entre convocatòries, i necessàries pel manteniment del nivell ja assolit són les establertes a la taula d'aquest article.

Per als treballadors amb discapacitat psíquica reconeguda del 33% o superior es requerirà el 25% de les hores de la taula següent. S'aportarà el corresponent certificat de discapacitat.

Taula d'hores anuals necessàries per a mantenir el nivell

Funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Laborals

Grup A

Grup B

 

Grup C

Grup D

Grup E

Tots els nivells

35

30

25

20

15

10

Les hores establertes a l'anterior taula es corresponen amb hores de formació presentades mitjançant certificat d'aprofitament, en el cas de certificats d'assistència les hores certificades tendran una equivalència de dos terços respecte a una hora d'aprofitament.

Per poder continuar cobrant la carrera professional a partir del dia 1 de gener de l'any següent, s'hauran d'acreditar les hores de formació establertes a aquest article. En cas contrari, es perdrà el dret al cobrament d'aquest complement fins que es torni a acreditar la formació anual requerida a les següents convocatòries ordinàries de la Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional.

Els efectes econòmics, per tant, es posposaran o retrotrauran a 1 de gener de l'any corresponent, segons sigui el temps necessitat per finalitzar el procés d'avaluació per part de la Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional.

Els treballadors amb jubilació parcial, reducció de jornada o contractats a jornada parcial presentaran la mateixa formació.

Tenint en compte els terminis de convocatòria per a la Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional establertes a l'article 10 del present reglament, previsiblement la formació anual a aportar serà la realitzada entre dia 1 d'octubre i dia 30 de setembre de l'any següent. En tot cas no es podran aportar cursos de formació ja aportats a convocatòries anteriors.

Els treballadors podran continuar realitzant formació dins la seva jornada laboral, tal i com està regulat.

A efectes de la carrera professional, la formació presentada haurà de ser preferentment presencial, s'haurà de presentar un certificat d'aprofitament o assistència i s'haurà de realitzar fora de la jornada laboral. En cas que la formació es realitzi durant la jornada laboral, els treballadors compensaran a l'Ajuntament i realitzaran el mateix nombre d'hores de feina en un horari diferent a la seva jornada laboral. El control del compliment d'aquesta compensació d'hores correspon al cap de personal de cada departament o en el seu defecte al regidor de personal.

L'incompliment de la formació comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que l'incompliment sigui per causes de força major, que es descriuran i acreditaran a la documentació aportada per a l'avaluació.

En cas de que es suspengui el complement de carrera professional s'obrirà un procediment, amb audiència de l'interessat i dels representants del personal a la mesa corresponent, procediment que conclourà amb l'establiment de les mesures oportunes.

9.- REQUISITS PER A LA PROGRESSIÓ DE NIVELL O CANVI DE CATEGORIA

a) Progressió de nivell

Per a que els treballadors acollits al sistema de carrera professional horitzontal puguin progressar al nivell superior han de complir els següents requisits:

  • Acreditar el temps de serveis prestats a l'administració pública requerit per a cada nivell d'acord amb l'apartat 4.b).
  • Aconseguir acreditar les hores de formació per al manteniment del nivell anterior (durant 5 anys) o en el seu defecte poder acreditar les hores de formació mínima equivalent per un període quinquennal que serien les següents:
     

Funcionaris

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Laborals

Grup A

Grup B

 

Grup C

Grup D

Grup E

Tots els nivells

175

150

125

100

75

50

(25% per als treballadors amb discapacitat del 33% o superior)

Les hores establertes a l'anterior taula es corresponen amb hores de formació presentades mitjançant certificat d'aprofitament, en el cas de certificats d'assistència les hores certificades tendran una equivalència de dos terços respecte a una hora d'aprofitament.

  • Complir la resta de requisits enumerats en el present reglament.

b) Canvi de categoria:

Si es produeix un canvi de categoria d'un treballador, aquest haurà d'acreditar a la pròxima convocatòria de la Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional les hores de formació anual corresponents a la nova categoria podent-se convalidar les hores de formació realitzades al lloc de treball anterior. El temps de serveis prestats a l'administració es valorarà de manera completa independentment dels canvis de categoria professional.

c) Efectes econòmics

En ambdós casos els efectes econòmics es posposaran o retrotrauran a 1 de gener de l'any corresponent, segons sigui el temps necessitat per finalitzar el procés d'avaluació per part de la Comissió d'Avaluació i Control de la Carrera Professional.»

SEGON. Sotmetre dit Reglament a informació pública i audiència dels interessats, amb publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i tauler d'anuncis de l'Ajuntament, pel termini de trenta (30) dies hàbils perquè puguin examinar l'expedient i presentar reclamacions o suggeriments que estimin oportunes, que seran resoltes per la Corporació. 

De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovada definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple.

Simultàniament, publicar el text de la modificació de l'Ordenança municipal al portal web de l'Ajuntament [http://www.porreres.cat] a fi de donar audiència als ciutadans afectats i recaptar quantes aportacions addicionals puguin fer-se per altres persones o entitats.

TERCER. Un cop elevat a acord definitiu, publicar el text del Reglament complet en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Portal de Transparència de la seu electrònica municipal, per al seu coneixement general.

QUART.- Facultar a la Batlessa per subscriure i signar tota classe de documents relacionats amb aquest assumpte.

 

Porreres, a data de la signatura electrònica (30 de novembre de 2023)

La batlessa Francisca Mora Veny